Monday, November 18, 2013

'"အဂတိ ၄ ပါး" မလိုက္စားျခင္း တရားေတာ္ (ေက်းဇူးရွင္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာ အရွင္နႏၵမာလာ ဘိ၀ံသ ေဟာၾကားဆံုးမေတာ္မူေသာတရားေတာ္)'

'"အဂတိ ၄ ပါး" မလိုက္စားျခင္း တရားေတာ္ (ေက်းဇူးရွင္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာ အရွင္နႏၵမာလာ ဘိ၀ံသ ေဟာၾကားဆံုးမေတာ္မူေသာတရားေတာ္)'


ဗုဒၶ ဘာသာ၀င္ ေတြ ေျပာဆိုေနေလ့ ရွိၾကတဲ့ စကား- အဂတိ လို္က္စားတယ္၊ မလိုက္စားဖူး။


၁။ အဂတိ တရား မလိုက္စား ျခင္း ဟာ လူေတြ ရဲ့ ကိုယ့္က်င့္ တရား မွာ အေရးၾကီးတဲ့ (Human dignity) လို ့ ေခၚတဲ့ လူရဲ့ ဂုဏ္ သိကၡာ ကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္နိဳင္ တဲ့ တရားျဖစ္လို အင္မတန္မွ အေရးၾကီး ပါတယ္။


ဒါကို ဘုရားရွင္ က လူ ့က်င့္၀တ္ အျဖစ္ ေဟာၾကား ဆံုးမခဲ့ ပါတယ္။


အဓိပါယ္က- လူ ့ရဲ့ ကိုယ္က်င့္တရား ကို ပ်က္ ျပား ေစတဲ့ အတြက္ မလုပ္သင့္ မျဖစ္ သင့္ တဲ့ အရာ မလိုက္သင့္ တဲ့ အရာ (ဘာေၾကာင့္ လဲ ဆိုေတာ့ မသင့္ေလ်ာ္ တဲ့ ဘက္ လိုက္မွဳ)----မလ ပ္သင့္ မလုပ္ထိုက္ တာ ကို လုပ္ျပီ၊ မျဖစ္ သင့္ တာ ကို ျဖစ္ေ ေအာင္ လုပ္ျပီဆိုရင္ - ဒီလို လုပ္ ရင္ အပါယ္ ကို ေရာက္ ေစ ေသာ အကုသိုလ္ ျဖစ္ ျခင္း ဆိုတာ ကို သိ ထားရမယ္။


ျမတ္စြာဘုရား က အဂတိ သုတ္မွာ -


အဂတိလိုက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ရဲ့ ဂုဏ္သိကၡာေတြ ဟာ လဆုတ္ရက္ မွာ ထြက္တဲ့ လလို ပဲ -တစ္ေန ့တစ္ျခား ယုတ္ေလ်ာ့ ေသးသိမ္ ေျပာက္ကြယ္ သြား နိဳင္ တယ္။ ဒါအေရးၾကီး တယ္-လူရယ္လို ့ျဖစ္လာ လို ့ရွိ ရင္ - အဂတိ လိုက္ စားလိုက္ရင္ လူ ့ရဲ့ ဂုဏ္သိကၡာ ဟာ ညိီဳး ႏြမ္းပ်က္ ပ်ယ္ျပီး၊ မက်န္ေတာ့ ဖူး လို ့ေျပာတာ။


အဂတိ တရား မလိုက္ စား ရင္ ျဖင့္ -လဆန္းရက္ မွာ ထြက္တဲ့ လဟာ တေျဖးေျဖး ၀န္းပ ထြန္း လင္း ေတာက္ ေျပာင္ လာ သလို အဂတိမလိုက္စား တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ရဲ့ ဂုဏ္ သိကၡာဟာ တိုး တက္ျမင့္မားေစ တယ္။


အဂတိ လိုက္စား တယ္ ဆို တာ-ဓမၼလမ္းေၾကာင္း ကေနေသြဖီ သြား တဲ့ ကိုယ္က်င့္တရား ပ်က္ ျပား တဲ့ လမ္း ကို လိုက္တာ အဓမၼလမ္းေၾကာင္း ကို သြားေနတာ၊ ဒုစရိုက္ ၁၀ ပါး ကို က်ဴးလြန္ ေစတာ-


ဒီ လို ျဖစ္ေစတဲ့ -အေၾကာင္းတရား ဟာ ၄မ်ိဳး ရွိတယ္။


(၁။)ဆႏၵာဂတိ=ေလာဘသံေယာစဥ္ရွိတဲ့ အတြက္အဂတိလုုိက္ျခင္း ဒါ ဟာ ဆႏၵလို ့ သံုး ထား ေပမဲ့ -ေလာ ဘ ကို ရည္ညႊန္းတာ-သံေယာစဥ္ ဆို တဲ့ တဏွာ ေလာဘစိတ္နဲ့ တစ္ဘက္သား ကို ဘက္ လိုက္၍ - ဓမၼ လမ္းေၾကာင္း က ေန ေသြဖီ ျပီး မလုပ္သင့္တာ မျဖစ္ သင့္တာ ကို ျဖစ္ ေစတာ ၊ မေျပာသင့္ တာ ကို ေျပာတာ ---အကုသိုလ္ ျဖစ္ေစတာ၊ ေလာဘကလႊမ္းမိုး လာျပီ၊ ဆိုရင္ မွန္ကန္ေအာင္ေတြး ေတာ နိဳင္တဲ့ မရွိေတာ့ တဲ့ ထို ပုဂၢိဳလ္ မ်ိဳ ရဲ့ စိတ္ ကို -ျမတ္ဘုရား က---မိမိ အက်ိဳး ကို ေသာ္ ၄င္း၊ သူတစ္ပါး အက်ိဳး ကို မသိေတာ့၊ ႏွစ္ ဦးႏွစ္ဖက္ ေကာင္း က်ိဳး ကို မသိ ေတာ့၊ ဒါ တင္ မက- သတ္ဖို ့ျဖတ္ဖို ့လဲ၀န္ မေလးေတာ့၊ လိမ္ဖို ့ညာ ဖို ့ ကို လဲ ၀န္ မေလးေတာ့၊ စတဲ့ အကုသိုလ္ ေတြ ျပဳဖို ့ျဖစ္ ဖို ့၀န္မေလး ေတာ့ သလို - ေဒါ မနႆ ေ၀ဒ နာ ကို လဲအက်ိဳး ဆက္ အေန နဲ ့ခံစား ရတယ္။


ဒါကို ၾကည့္ရင္ ဆႏၵာဂတိ ဆို တဲ့ ဓမၼလမ္းေၾကာင္း ကေသြဖီ သြားေစတဲ့ -ေလာဘ စိတ္ က လႊမ္းမိုး လာျပီ ဆိုရင္ အကုသိုလ္ေတြ စဥ္ဆက္မျပတ္ျဖစ္ေပၚလာေစတယ္။


(၂။) ေဒါသာဂတိ= မုုန္းတဲ့အတြက္ အဂတိလုုိက္ျခင္း


ဒီ လိုပဲ ေဒါသ နဲ့ယွဥ္ျပီး ပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦး တစ္ေယာက္ ကိုမုန္း လို ့ ရသင့္ရထိုက္ တဲ့ အခြင့္ အေ ရး ကို မေပးတာ မ်ိဳး ၊ သို ့ မဟုတ္၊ တရာဥပေဒ ခြင္ မွာ ျပစ္မွဳ ကို ပို ျပီး ခ်တာမ်ိဳး၊ ေပးသင့္ တဲ့ ျပစ္ဒဏ္ ထက္ ပို ျပီး ေတာ့ ေပးတာမ်ိဳး ၊ ကို ေဒါသ ဂတိ လို ေခၚတယ္။


ဒီလို အဂတိ တရား ဆို တာ ဆရာေတြ က တပည့္ အေပၚ မွာ၊ တိုင္းျပည္ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ သူေတြ က ျပည္သူေတြ အေပၚ မွာ ကင္းရွင္း သင့္ တယ္။ ခ်စ္ရင္ တစ္မ်ိဳး မုန္းရင္ တစ္ မ်ိဳး၊ မျဖစ္ေစရပဲ၊ သတ္ မွတ္ထား တဲ့ ဓမၼ လမ္းေၾကာင္း က မေသြဖီပဲမွန္မွန္ ကန္ ကန္ ရပ္ တာ္ မွ အဂတိ က လြတ္တယ္ လို ့ဆိုရမယ္။


(၃။) ေမာဟာဂတိ= အမွားအမွန္ကုုိမသိ၊ ဆင္ျခင္တုုံတရားမရွိတဲ့အတြက္ အမွန္မသိမွဳ -အမွား အမွန္ ေ၀ဖန္နိဳင္ တဲ့ ဆင္ျခင္တုုံတရား မရွိတဲ့အတြက္ ဓမၼ လမ္းေၾကာင္း က ေန ေသြဖီ ျပီး မလုပ္သင့္တာ မျဖစ္ သင့္တာ ကို ျဖစ္ ေစတာ --- အကုသိုလ္ ျဖစ္ေစတာ၊


အမွန္ ကို မသိ ပဲစြတ္ရြတ္ လုပ္ တာ မ်ိဳး၊ လုပ္ရမဲ့ ဟာ မလုပ္ဖူး၊ မလုပ္ရမဲ့ ဟာ လုပ္ တယ္။ မဆံုးျဖတ္ရမဲ့ ဟာ ဆံုးျဖတ္တယ္၊ ဆံုး ျဖတ္ရမဲ့ ဟာ မဆံုး ျဖတ္ဖူး၊ အသိဥာဏ္ နည္းတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ ေတြ မွာ ျဖစ္ ေလ့ရွိတယ္။ အမွား ကို အမွန္ ထင္ ကာ- ေမာဟရဲ့ လႊမ္းမို မွဳ ကို ခံရျပီး -ေျပာရင္လဲ ကို့ ယို ့ကား ယား၊ လုပ္ရင္ လဲကို ယ့္ ရို ့ ကား ယား၊ အမွား ေတြ ဆင့္ကဲ စုပံု ျပီး ယဥ္ယဥ္ ေလး နဲ့ ရူးေနတဲ့ သူေတြ ေပါ့။


(၄။)ဘယာဂတိ= ေၾကာက္တဲ့အတြက္အ ဂတိလုုိက္ျခင္း ဒီေနရာမွာ ေၾကာက္တယ္ ဆို ကေဒါသနဲ့ ယွဥ္ ျပီး ေၾကာက္တာ - အကုသိုလ္ လုပ္ရမွာ ကိုေၾကာက္တာ မဟုတ္ဖူး -အကုသိုလ္ ကိုေၾကာက္တာ ဆို ရင္ - အသိဥာဏ္ လို ့ ေခၚတယ္။


ပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦး တစ္ေယာက္ ကို ေၾကာက္၍ တရား ဥပေဒ ကို မမွန္မကန္ ဆံုးျဖတ္တာ ၊ ေလ်ွာ ့ေပါ့၍ ဆံုး ျဖတ္တာ၊ ေၾကာက္ရြြံ့ေသာ ေၾကာင့္ ဓမၼက ေသြဖီျပီး အကု သိုလ္ တရား ေတြ ဆင့္ ကဲျဖစ္ေစ တာ၊


အဂတိျဖစ္ ေစ တဲ့ ဒီ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ နဲ ယွဥ္တဲ့ စိတ္ေတြ၊ အေတြးေတြ၊ အေျပာအဆို၊ အလုပ္ေတြ၊ ဆံုး ျဖတ္မွဳ ေတြ ဟာ အလြန္ၾကီး မား တဲ့ အကုသိုလ္ အလုပ္ေတြ က်ဴးလြန္တာ ျဖစ္ျပီး - အပါယ္ ကို က် ေစတတ္တယ္ လို ့ ေျပာရမယ္။


၂။ ဒီေနရာမွာ ျမတ္စြာဘုရားက- ပ႒ါန္း တရားေတာ္ မွာ - ေဟတုပစၥေယာ ဆိုျပီး -ေလာဘ တရား လႊမ္းမိုး ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ဟာ-ေလာ ဘနဲ့ေတြး မယ္၊ ေလာ ဘနဲ ့ ေျပာ မယ္ ေလာ ဘ နဲ ့ လုပ္မယ္- ဒါ ေၾကာင့္ ေလာ ဘ ဟာ- ထို သို ေသာ အကုသို လ္ေတြ ကို ဆင့္ ကဲ ျဖစ္ ေပၚ လာ ေစတဲ့ အေျခခံေရေသာက္ ျမစ္ပဲ လို ့ ေဟာ ၾကား ခဲ့ တယ္။ အဲဒိေတာ့ ေလာဘ စိတ္ရွိ ေနသမ်ွ ကာလပါတ္လံုး ဓမၼ လမ္းေၾကာင္းမွန္ ေပၚ ကို ျပန္ေရာက္ ဆို အမင္တန္မွ ခဲယင္း ပါတယ္။


ဒါဟာ ဘာကိုျပတာ လဲ ဆို ေတာ့-လူ ့က်င့္၀တ္ တစ္ခု၊ ေလာက ဥပေဒတစ္ခု၊ လိုက္နာရမယ့္ ဓမၼနည္ လမ္း ေတြ ရွိေန လင့္ ကစား- ပုဂၢိဳလ္ တစ္ ဦးနဲ့ ပါတ္သတ္ လာ တဲ့ အခါ မွာ - ဆႏၵလို ဆို တဲ့- ေလာ ဘ ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟကို အေျခခံျပီးေတာ့ မွန္မွန္ ကန္ကန္ စဥ္းစား နိဳင္ မွဳ မရွိပဲနဲ့၊ မ်ွမ်ွတတဆံုးျဖတ္နိဳင္ မွဳ မရွိ ပဲ၊ မဆံုးျဖတ္သင့္ တာ ကို ဆံုးျဖတ္ျပီး မလုပ္ သင့္ တာ ေတြ ကို လုပ္ သြားတယ္၊ ဓမၼလမ္းေၾကာင္း နဲ့ ဆန္ ့က်င္တာ ေတြ ကို လုပ္ သြားတယ္ လို ့ ေခၚတယ္။ ဥပမာ ဆိုရင္-တရားဥပေဒ အရ ျဖစ္မွဳ က်ဴးလြန္ထားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ကို တရား ဆံုး ျဖတ္ရာမွာ - မမွန္မကန္ ဆံုးျဖတ္ ျပီဆို ရင္ေသာ္၄င္း၊ အားလံုး ညီတူညီမ်ွ ရွိရမဲ့ ေနရာမ်ိဳး မွာ -ဓမၼ ကေသြဖီျပီး မမ်ွမတ ဆံုးျဖတ္ ျပီဆို ရင္- ဒီ ပုဂၢိဳ မ်ိဳ ရဲ့ ဏ္သိကၡာ မရွိေတာ့ဖူး၊ စိတ္ေနစိတ္ ထား မမွန္ေတာ့ ဖူး - အပါယ္ ငရဲ အထိက် တဲ့ အကုသိုလ္ ေတြ ျပဳ ေနျပီ လို ႔ သိလိုက္ၾကပါ။


၃။ ဒီအဂတိ တရား ေတြ ဟာ- ဒုစရိုက္ ေတြဆင့္ ကဲဆင့္ ကဲက်ဳး လြန္ ေစျပီၚ- အကုသိုလ္ ဆို တဲ့ အသီး အပြင့္ေတြ ေ၀ဆာေစ တဲ့ အေၾကာင္းတရား ျဖစ္ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီ အဂတိ တရား လႊမ္းမိုး ေနသူ ေတြ ဟာ ဘယ္ ဘ၀ ေရာက္ ေရာက္ ျဖစ္ရာ ဘ၀ မွာ ထို ပုဂၢိဳ လ္ ေတြ ရဲ့ ဘ၀ ေတြ ဖ်က္ ဆီး ၾကျပီး အမတန္ မွ ေၾကာက္ စရာ ေကာင္းတဲ့ ငရဲ၊ တရိစာၦန္၊ ျပိတၱာ၊ အသူရကါယ္ လို ့ေခၚ တဲ့ အပါယ္ ေလးပါး ကို က် ေရာက္ေစတယ္။


အဂတိ တရား ကင္းေ၀းေရး ဟာ - ေလာက ၾကီး တို း တက္ မွဳ လူသား ေတြ တိုး တက္ မွဳ ၊ ညီညြတ္မွဳ အတြက္ အေရးၾကီး တဲ့ တရား ပါ။


အကုသို လ္ မွန္ သမ်ွ- အပါယ္ ေလး ပါး က်စေတယ္၊ ဒုစရိုက္ မေကာင္ းမွဳ နဲ ့ လူ ့ ဂုဏ္ သိကၡာ ဆုတ္ယုတ္ ေစတယ္၊ ေရာက္ေလရာ ဘ၀ မွာ မေကာင္း မွဳ အသီး အပြင့္ ေတြ ေ၀ျပီး သံသရာ မွာ ဆင္းရဲဒု ကၡေတြ က်စတယ္ ၊


၄။ ဒါေတြ ကို ပါယ္သတ္ နိဳင္ ဖို ့ အတြက္


ေလာဘ ကို-စြန္ ့လႊတ္ျခင္း ျဖင့္


ေဒါ သ ကို - ေမတၱာ စိတ္ ျဖင့္


ေမာ ဟ ကို -ပညာ ဆို တဲ့ ၀ိပႆနာ ဥာဏ္ အသိ စတဲ့ သူေတာ္ ေကာင္း တရား ေတြ က်င့္ၾကံ ၾကရမယ္။ သူေတာ္ ေကာင္း တရားေတြ မိမိ ခႏၶာ မွာ ေပၚလာေအာင္ ၾကိဳး စား က်င့္ ၾကံၾကရမယ္။


ဒါေၾကာင့္ ဒကာ၊ းကာ မေတြ အားလံုး-ဓမၼလမ္း ေၾကာင္းထက္ မွာ မတ္မတ္ ခို္င္ခို္င္ရပ္ တည္ ျပီး၊ လူ ့ရဲ့ ဂုဏ္သိကၡာ တိုး တက္ ေစေအာင္၊ အပါယ္ က်ေသာ ေဘး မွ လြတ္ နိဳင္ ေအာင္၊ ကုသိုလ္ တရား ေတြ ပြားမ်ား နိဳင္ ေအာင္၊ သမထ၀ိပႆနာ ကမၼ႒ါန္း ကို ပြား မ်ား ျပီး၊ ဒီ အဂတိ တရား ေတြ ကို ျဖစ္ေစတဲ့ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာ ဟ တရားေတြ ကို အျမစ္မွ ပါယ္ ရွား ၍ ေကာင္းက်ိဳး အျဖာျဖာ ရနိဳင္ ၾကပါေစေသာ္။


"(ေက်းဇူးရွင္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာ အရွင္နႏၵမာလာ ဘိ၀ံသ ၂၇-၀၈-၂၀၁၁ ေန ့မႏ ၱေလးျမိဳးတြင္ ေဟာၾကားဆံုးမေတာ္မူေသာတရားေတာ္)" မွ ေကာက္ ႏွဳတ္ မ်ွေ၀ပါသည္။ မူရင္းhttps://www.facebook.com/photo.php?fbid=508933892451968& set=p.508933892451968&type=1


'ဘုရားအေလာင္းေတာ္ သုေမဓာရွင္ရေသ့ ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ (၈)ပါး

'ဘုရားအေလာင္းေတာ္ သုေမဓာရွင္ရေသ့ ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ (၈)ပါး'


ၿမတ္ဗုဒၶအေလာင္းေတာ္ သုေမဓာရွင္ရေသ့ဟာ ဒီပကၤရာဘုရားရွင္ရဲ႕ ေျခေတာ္ရင္းမွာ. ဘုရားဆုကုိ ပန္ခဲ့ပါတယ္။ သုေမဓာရွင္ရေသ့ဟ ာ..ထုိဘ၀မွာပင္ ဘုရားရွင္နဲ႕ ဖူးေတြ႔ခဲ့ရျပီး သူ၏ ဥာဏ္ပါရမီ၊ ၀ီရိယအား ဆႏၵအားျဖင့္ ၾကိဳးစားအားထုတ္ပါက..မဂ္ဥာဏ္ ဖုိလ္ဥာဏ္ ရျပီး…ရဟႏၲာ ျဖစ္ႏူိင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သတၱ၀ါအမ်ားအေပၚမွာ ကရုဏာစိတ္ၾကီးမား တာေၾကာင့္ ကုိယ္ေတာ္တုိင္ ရဟႏၲာ ျဖစ္ႏူိင္တဲ့အခြင့္အေရးကုိ စြန္႔လြတ္ျပီး ဘုရားဆုကုိ ပန္ ဆင္ခဲ့တာပါ။ တနည္းအားျဖင့္ သာ၀ကေဗာဓိျဖစ္နူိင္တဲ့အခြင့္အေရးကုိ စြန္႔ျပီး သမၼာသေမၺာဓိဆု ကို ဒီပကၤရာဘုရားရွင္ထံမွာ ပန္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာ အဲဒီ့ဘ၀မွာပင္လ်င္ ကုိယ္ေတာ္တုိင္ သံသရာ ၀ဋ္ဆင္းရဲကုိ အျပီးတိုင္လြတ္ေျမာက္ေအာင္. လုပ္ႏူိင္ပါလ်က္နဲ႕ သတၱ၀ါအေပါင္းကုိလည္း ဒီသံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲက..လြတ္ေျမာက္ေစလိုတဲ့ ကယ္တင္ခ်င္တဲ့..ဆႏၵေတာ္ၾကီးဟာ အထူးပင္ ထင္ရွားေနပါတယ္။ ျမတ္ဗုဒၶအေလာင္းေတာ္ သုေမဓာရွင္ရေသ့ ရဲ႕ ထုိစဥ္အခါတည္းက ထားရွိ ခဲ့တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြကုိ ေဖာ္ျပလုိက္ပါတယ္။ ဘုရားေလာင္းေတာ္ဟာ ဒီလုိေကာင္းျမတ္ေသာ သူတပါးအက်ဳိးစီးပြားကုိ ေဆာင္ရြက္မယ္ဆုိ တဲ့..ရည္ရြယ္ခ်က္ၾကီးေတြနဲ႕ ေျဖာင့္ေျဖာင့္မ န္မွန္ ၾကိဳးစားအားထုတ္ခဲ့ျပီး..ဗုဒၶရွ င္ေတာ္အျဖစ္ကုိရ..ဗုဒၶရွင္ေတာ္အျဖစ္ကုိ ရျပီးေတာ့လည္းပဲ အား လပ္ခြင့္မရွိဘဲ ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔သတၱ၀ါအမ်ားရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြားကို အေကာင္းဆုံး ေဆာင္ၾကဥ္းေပးခဲ့ပါတယ္။ ဒီလုိ ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့မႈမ်ားေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ဟာ.ဘုရားရွင္အား .စိတ္ထဲက လႈိက္လႈိက္လွဲလွဲ ေလးစားၾကည္ညိဳျပ ီး.ဗုဒၶရွင္ေတာ္ ရဲ႕ဂုဏ္ေတာ္ေတြကုိ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ေနၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ သုေမဓာရွင္ရေသ့ဘ၀ကတည္းက.ခုိင္ခုိ င္မာမာ.ထားရွိခဲ့တဲ့..ရည္ရြယ္ခ်က္ (၈)ပါး ၁။ ငါကုိယ္တုိင္ ဘ၀သံသရာခရီးခဲကု ကူးေျမာက္ႏူိင္လ်င္ သတၱ၀ါအေပါင္းတုိ ႕ကုိလည္း ကူးေျမာက္ေစမယ္။


၂။ ငါကုိယ္တုိင္ ကိေလသာအေႏွာင္အဖ အခ်ဳပ္အခ်ယ္မွ လြတ္ေျမာက္ႏူိင္လ်င္ သတၱ၀ါအေပါင္းတုိ႔ကုိလည္း လြတ္ေျမာက္ေစမယ္။


၃။ ငါကုိယ္တုိင္ ကုိယ္၊ ႏႈတ္၊ စိတ္ ယဥ္ေက်းခဲ့ျပီးလ်င္ သတၱ၀ါအေပါင္းတုိ ႔ကုိလည္း ယဥ္ေက်းေအာင္ဆုံးမမယ္။။ ၄။ ငါကုိယ္တုိင္ ျငိမ္းခ်မ္းျပီးရင္ သတၱ၀ါအေပါင္းတုိ႔ကုိလည္း ျငိမ္းခ်မ္းေအာင္ ေဆာင္ရြက္မယ္။ ၅။ ငါကုိယ္တိုင္ သက္သာရာရျပီးလ်င သတၱ၀ါအေပါင္းတုိ႔ကုိလည္း သက္သာရာရေအာင္ ေဆာင္ရြက္မယ္။


၆။ ငါကုိယ္တုိင္ ကိေလသာ အညစ္ေၾကးေတြ သန္႔ရွင္းျပီးလ်င္ သတၱ၀ါအေပါင္းကုိလည္း သန္႔ရွင္းေအာင္ ငါေဆာင္ရြက္မယ္။


၇။ ငါကုိယ္တုိင္ ေဗာဓိဥာဏ္ကုိ ရျပီးလ်င္ သတၱ၀ါအေပါင္းတုိ႔အား ငါရတဲ့ေဗာဓိဥာဏ္ကုိ ေ၀ငွမယ္။ ၈။ ငါကုိယ္တုိင္ နိဗၺာန္ကုိစံ၀င္ျပီးလ်င္ သတၱ၀ါအေပါင္းတုိ႔ကုိလည္း နိဗၺာန္ကုိ စံ၀င္ႏူိင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးမယ္။ သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ ကဆုန္လျပည့္ေန႔တရားေတာ္ မွ ေဖာ္ျပထားသည္။ အဲဒီ့ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြကုိ ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ျမတ္ဗုဒၶဟာ ေလာကတၳစရိယ ဆုိတဲ့ အမ်ားအက်ဳိးစီးပြား ေဆာင္ရြက္ျခင္းအက်င့္ကုိ ဦးစားေပး ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူခဲ့တယ္ဆုိတာ သိသာထင္ရွားပါတယ္။ ဒါကုိက..အလြန္ပဲ ၾကည္ညိဳစရာေကာင္းပါတယ္။ ေနာက္တခုက..မိမိရရွိမယ့္ ေဗာဓိဥာဏ္ကုိ ကုိယ္တစ္ေယာက္တည္း monopolize -လက္၀ါးၾကီးအုပ္ မထားပဲ..သူတစ္ပါးကုိ share -ေ၀မွ်ေပးမယ္ဆုိတဲ့ စိတ္ထား နဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ဟာလည္း တကယ္ပဲ ေလးစားၾကည္ညိဳဖြယ္ေကာင္းပါတယ္။ ျမတ္ဗုဒၶဟာ ဒီရည္ရြယ္ခ်က္ေတြကုိ ဘုရားဆုပန္စဥ္အခ်ိန္ေလးအတြင္းမွာပဲ ထားရွိခဲ့တာမဟုတ္ဘဲ ..သူ ပါရမီအလုပ္ေတြကိ ျပဳလုပ္ေနစဥ္တေလ်ာက္ နဲ႕ ဘုရားစင္စစ္ဧကန္ ျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားေနခဲ့စဥ္တေလ်ာက္လုံးမွာ ဒီရည္ရြယ္ခ်က္ၾကီးေတြကို မလစ္ဟင္းေစဘဲ မယိမ္းမယုိင္ဘဲ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင ္းဟာ..ေကာင္းစြာ ၾကြေတာ္မူခဲ့ျခင္းဆုိတဲ့ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ သုဂေတာဂုဏ္ေတာ္တစ္ခုပါပဲ။ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသရဲ႕ ဘာသာေသြးစာအုပ္ အခ်ီနိဒါန္းမွ ျမန္မာျပန္စာပုိဒ္ေလးက.. ျမတ္ဗုဒၶ၏ မဟာကရုဏာၾကီးမားပုံကုိ ေပၚလြင္ေစပါတယ္။ ငါ၏ကုိးကြယ္ ငါ့ကုိ ကယ္၍ ငါ့ႏွယ္မျခား လူနတ္မ်ား၏ ကုိးစားရာသခင္ ဘုရားရွင္ကုိယ္ေ တာ္ျမတ္သည္ သတၱ၀ါခပင္း ဆင္းရဲျခင္းေၾကာင့္ ျပင္းျပလွစြာ မဟာကရုဏာေတာ္သည္ မေရွာင္သာေအာင္ ခါခါထပ္ထပ္ ႏႈိးေဆာ္အပ္သည္ျဖစ္၍၊ လက္လွမ္းမွီေလာက္ အနီးေရာက္ လ်က္ မ်က္ေမွာက္ျပဳရန္ ျမတ္နိဗၺာန္ကုိ အလြယ္တကူ လွမ္းမယူဘဲ ဗုိလ္လူတြက္တာ စြန္႔လႊတ္ခြာ ၍ သာမန္လူမ်ား မၾကံအားေအာင္ ထူးျခားလြန္ကဲ ျပဳႏုိင္ခဲေသာ ပါရမီျဖည့္မႈကုိ ေလးသေခ်ၤကိန္း ကပ္တစ္သိန္းမွ် ထိန္းသိမ္း ဆင့္ဆင့္ ျပဳက်င့္ေတာ္မူလ်က္ လူနတ္အမ်ား ခ်မ္းသာပြားဖုိ႔ တရားျဖင့္ ေအး ၾကီးပြားေရးကုိ ကုိယ္ဆင္းရဲမႈ လ်စ္လ်ဴရႈ၍ အမႈပါေအာင္ ေဆာင္ေတာ္မူခဲ့ပါသတည္း။


(အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ- ဘာသာေသြး)


ေသာတာပန္၏ ထူးျခားခ်က္(၇)ရပ္

"ေသာတာပန္၏ ထူးျခားခ်က္(၇)ရပ္":


ကုိယ့္ခႏၶာကုိ ဉာဏ္စုိက္ၾကည့္လုိက္ရင္ ေ၀ဒနာေပၚလဲ ေဖာက္ျပန္သြားတာပဲ၊ ပ်က္စီးသြားတာပဲ။ ေ၀ဒနာ႐ႈလုိက္ေတာ့ ေ၀ဒနာေလးက ျဖစ္လုိက္ပ်က္လုိက္နဲ႔ သူ႔သေဘာသူ စြန္႔စြန္႔သြားတယ္။


သုခေ၀ဒနာကလဲ သုခေ၀ဒနာသေဘာစြန ္႔တယ္။ ဒုကၡေ၀ဒနာကလဲ ဒုကၡေ၀ဒနာသေဘာစြ န္႔တယ္။ ဥေပကၡေ၀ဒနာကလဲ ဥေပကၡေ၀ဒနာသေဘာ စြန္႔တယ္။ ေလာဘစိတ္ကလဲ ေလာဘသေဘာစြန္႔တယ္။ စြန္႔ၿပီး အနိစၥသေဘာခ်ည္း ျဖစ္ၿပီးပ်က္တာခ ်ည္းျပတယ္။ ဒီလုိခ်ည္းျပေနေတာ့ ဒါေတြဟာ "၀ိပရိဏာမလကၡဏံ ဒုကၡသစၥံ"ပဲ။


ဉာဏ္နဲ႔ၾကည့္လုိက္ေတာ့၀ိပရိဏာမလ ကၡဏာေတြခ်ည္းပဲ၊ ေဖာက္ျပန္တာခ်ည္းပဲ။အထည္မက်န္ဘူး။ ေ၀ဒနာေပၚရင္ ေ၀ဒနာၾကည့္လုိက္ေတာ့ ေ၀ဒနာေလးကို ရွာမေတြ႕ေတာ့ဘူး။


ေ၀ဒနာပ်က္ပ်က္ စိတ္ပ်က္ပ်က္ ႐ုပ္ပ်က္ပ်က္ အထည္မက်န္ဘူး။ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီ းသြားတာကုိ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ရမယ္။ ဒီလုိျမင္ေအာင္ၾကည့္ၿပီး ဒုကၡသစၥာပါလား၊ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးသြားတာမွ တစ္ပုိင္းတစ္စေတ ာင္မက်န္ေတာ့ပါလား လုိ႔ ေရွးဦးစြာ ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာျမင္ရမယ္။ ျမင္ၿပီးေတာ့ မိမိခႏၶာႀကီးသည္ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးမႈမွတစ္ပါး ဘာမွမရွိ၊ တကယ့္ကုိ ရြံစရာ မုန္းစရာခႏၶာႀကီ းပါလားလုိ႔ ဉာဏ္တက္လာမယ္။ ဉာဏ္တက္ၿပီးေနာက္ ရြံစရာမုန္းစရာခ ႏၶာႀကီးေတာ့ သိမ္းမွေတာ္မယ္၊ သိမ္းမွေအးမယ္၊ ရခ်င္စရာတစ္ကြက္မွမရွိဘူးဆုိတဲ့ ဉာဏ္တက္လာလိမ့္မယ္။ ဒီဉာဏ္တက္လာခဲ့ရ င္ ေရွ႕ဒုကၡေတြ ခ်ဳပ္သြားလိမ့္မယ္။ ၀ိပရိဏာမဒုကၡေတြ ခ်ဳပ္သြားလိမ့္မယ္။


♦ အ၀ိပရိဏာမ နိဗၺာန္ေပၚလာလိမ့္မယ္။ အဲဒီေတာ့မွပဲ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးမႈ ၀ိပရိဏာမေတြ မရွိေတာ့ဘူး၊ အခုမွပဲ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးမႈႀကီးဇာတ္သိမ္ းသြားတာ ေတြ႕ရေတာ့တယ္ ဆုိတဲ့ ဉာဏ္လာတယ္။ ဒါျဖင့္ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီ းမႈဇာတ္သိမ္းတာက နိေရာဓသစၥာ၊ ေတြ႔တဲ့ဉာဏ္က မဂၢသစၥာဆုိေတာ့ ေသာတာပန္တည္ေရာ။ မဂ္ရ ဖုိလ္ရတာပဲ။ မဂ္ဖုိလ္ရရင္ ပစၥေ၀ကၡဏာ ရတာပဲ။ ပစၥေ၀ကၡဏာရတာ အထူးေျပာဖုိ႔မလုိဘူး၊ ၀ီထိနိယာမသေဘာအတုိင္း မဂ္ဖုိလ္ရရင္ သူရမွာပဲ။ မဂ္ရဖုိ႔သာ အဓိကျဖစ္တယ္။


♦ ၀ိပရိဏာမဒုကၡသစၥာျမင္ေနတုန္း ကိစၥဉာဏ္။ ၀ိပရိဏာမဆံုးသြားတာျမင္လုိက္ေတာ ကတဉာဏ္။ ကတဉာဏ္ဆုိတာ ငါေသာတာပန္တည္ၿပီလုိ႔ သိလုိက္ရတဲ့ဉာဏ္။ မဂ္ဉာဏ္ကတက္ၿပီး ေသာတာပန္တည္ၿပီလ ိ႔သိလုိက္ရတဲ့ဉာဏ္၊ ေဖာက္ျပန္တဲ့ကိစၥေတြ မျမင္ေတာ့ဘဲ ေဖာက္ျပန္တဲ့ကိစၥေတြ ရွာမေတြ႕ေတာ့ဘဲ ေဖာက္ျပန္ျခင္းကင္းတာကို ျမင္တဲ့ဉာဏ္ဟာ ကတဉာဏ္။


ဒါျဖင့္ ခႏၶာကုိယ္ထဲ ဘာေပၚေပၚ ဒုကၡသစၥာခ်ည္းေပၚတာပဲလုိ႔ သိတဲ့ဉာဏ္က သစၥဉာဏ္၊ ေပၚတာဟူသေရြ႕ ဒုကၡသစၥာလုိ႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်။ သူ႔ရဲ႕ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီ းတဲ့ကိစၥကုိသိေတာ့ ကိစၥဉာဏ္၊ ေပၚလာတာေလးေတြက ေပၚလာတဲ့သေဘာေတြ အကုန္စြန္႔ၿပီး ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီ းသြားတာေလးေတြပဲ ဆက္တုိက္ျမင္ေနရင္ ဒါကို ကိစၥဉာဏ္။


ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးတဲ့ကိစၥ မျမင္ျပန္ေတာ့ ကတဉာဏ္။ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီ းတာေတြေတာ့မျမင္ရေတာ့ဘူး၊ မေဖာက္ျပန္မပ်က္စီးတဲ့ ခ်မ္းသာေလးတစ္ခု တည္းပဲ ျမင္ေနတယ္ဆုိရင္ ဒါ ကတဉာဏ္ပဲ။ ဒီဉာဏ္သံုးဉာဏ္နဲ႔ပဲ တက္လုိက္ပါ။


♦ အက်ဥ္းအားျဖင့္ သစၥာသိရင္ သစၥဉာဏ္၊ ေဖာက္ျပန္တာသိရင္ ကိစၥဉာဏ္၊ ေဖာက္ျပန္တာေတြ မေတြ႕ေတာ့ဘူးဆုိရင္ ကတဉာဏ္။


♦ ကတဉာဏ္ဆုိက္ရင္ ေသာတာပန္တည္ၿပီ။ ေသာတာပန္ျဖစ္တယ္ဆုိတာ ေသာတာပန္စိတ္ေပၚတာပါပဲ။ ႐ုပ္ပုိလွလာတာလဲမဟုတ္ဘူး၊ ဆုိင္းဘုတ္ဆြဲထားတာလဲမဟုတ္ဘူး။ အဲဒီေသာတာပန္မွာေပၚတဲ့ ေသာတာပန္စိတ္သည္ ပုထုဇဥ္နဲ႔ မတူတာ ခုႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္။


♦ေသာတာပန္လဲ ေလာဘ ျဖစ္ေသးတယ္၊ ေဒါသလဲ ျဖစ္ေသးတယ္၊ ေမာဟလဲ ျဖစ္ေသးတယ္။ ထိနမိဒၶ ငိုက္မ်ည္းစိတ္ေတြလဲ ျဖစ္ေသးတယ္။ ဥဒၶစၥ ပ်ံ႕လြင့္မႈေတြလဲ ျဖစ္ေသးတယ္။ ကုကၠဳစၥလဲ ျဖစ္ေသးတာပဲ။ ဒီတရားေတြက ပုထုဇဥ္မွာလဲ ျဖစ္တယ္၊ ေသာတာပန္မွာလဲ ျဖစ္တယ္ဆုိေတာ့ တူေနတဲ့သေဘာေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါျဖင့္ ဘယ္လုိထူးလဲဆုိရင္ ပုထုဇဥ္က ဒီတရားေတြျဖစ္ရင္ ျဖစ္ေၾကာရွည္တယ္။ ကတဉာဏ္ရလို႔ ေသာတာပန္တည္ၿပီး သားပုဂၢိဳလ္က ျဖစ္ေတာ့ျဖစ္ေပမယ့္ ျဖစ္ေၾကာမရွည္ဘူး။


♦ ပုထုဇဥ္က ေလာဘျဖစ္လုိက္ၿပီဆုိရင္လဲ ဒီေလာဘခ်ည္းပဲ အၾကာႀကီးျဖစ္ေနတတ္တယ္။ ေဒါသျဖစ္ေနတယ္ဆုိရင္လဲ ေဒါသခ်ည္းပဲျဖစ္လို႔ မေက်မခ်မ္းႏုိင္ဘူး။ ဒါဟာ ျဖစ္ေၾကာရွည္တာပဲ။ ဒုကၡခ်ဳပ္ၿပီးသား ေသာတာပန္ကေတာ့ ျဖစ္တယ္ဆုိရင္ ျဖစ္သြားတယ္လုိ႔ ေနာက္က တစ္ခါတည္း ဉာဏ္လုိက္တယ္။ ျဖစ္ရင္ ခ်က္ခ်င္းသိတယ္၊ ျဖစ္ေၾကာမရွည္ေတ ာ့ဘူး။ ငါေလာဘျဖစ္သြားတယ္လို႔ ေနာက္ကေန ဉာဏ္နဲ႔ ခ်က္ခ်င္း အသိေလးလုိက္လာတယ္။ ေဒါသျဖစ္ရင္လဲ ဉာဏ္အသိ ခ်က္ခ်င္းလုိက္တ ယ္။ ထိနမိဒၶျဖစ္ရင္လဲ ခ်က္ခ်င္းလုိက္တာပဲ။ မသိလုိက္တာဆုိတာ မရွိဘူး။ ေလာဘျဖစ္ျဖစ္၊ ေဒါသျဖစ္ျဖစ္၊ ထိနမိဒၶျဖစ္ျဖစ္၊ ဥဒၶစၥကုကၠဳစၥျဖစ္ျဖစ္ ျဖစ္ေတာ့ျဖစ္တာပဲ၊ မပယ္ႏုိင္ေသးလုိ႔ ျဖစ္တာ။


♦ ေသာတာပတၱိမဂ္က ဒိ႒ိနဲ႔ ၀ိစိကိစၧာပဲ ပယ္ႏုိင္ေသးတာ။


ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟေတြက မပယ္ႏုိင္ေသးေတာ့ လာမွာပဲ။ လာပင္လာေသာ္လဲ ခ်က္ခ်င္း ေနာက္က ျပန္သိတယ္။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္က ေနာက္က ျဖတ္ျဖတ္လုိက္တယ္။ ပုထုဇဥ္ကေတာ့ မျဖတ္ဘူး၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ တန္းေနေအာင္ သြားတာပဲ။ ဥပမာ ပုထုဇဥ္က ေဒါသျဖစ္ရင္ ကမၻာမေက်ဘူးဆုိၿပီး ေတးထားတယ္။ ေသာတာပန္ကေတာ့ ျဖစ္ေတာ့ျဖစ္လုိက္တာပဲ၊ ဒါေပမယ့္ ေနာက္က အသိနဲ႔ ျပန္လုိက္ေပးလုိ က္တယ္။ ဒါနံပါတ္(၁)ကြာျခားမႈပဲ။ ျဖစ္ေၾကာရွည္နဲ႔ ျဖစ္ေၾကာတုိကြာတယ္။


♦ နံပါတ္(၂)က ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟေတြ မပယ္ႏုိင္ေသးေတာ့ အေၾကာင္းတုိက္ဆုိင္လုိ႔ ေပၚလာခဲ့ေသာ္လဲ ဒီကိေလသာေတြ ၿငိမ္းေအးေအာင္လုပ္လုိက္ေတာ့မယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ ေပၚလာတယ္။ သိ႐ံုတင္မကဘူး၊ ၿငိမ္းေအးေအာင္လုပ္မယ္ဆုိတဲ့အထိလာတယ္။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟေတြကေတာ့ ပုထုဇဥ္လုိပဲ ျဖစ္တာပဲ။ သို႔ေသာ္ ျဖစ္မွန္းသိတဲ့အတြက္ ၿငိမ္းေအးေအာင္လုပ္လုိက္မယ္ဆုိၿပီး ျဖစ္ပ်က္႐ႈလုိက္ေတာ့ ၿငိမ္းေအးသြားတာပဲ။ ဘယ္ေတာ့မွ မေက်ဘူး ဘာညာဆုိတာေတြ မက်န္ရစ္ေတာ့ဘူး။ ကိေလသာေတြ လာေသာ္လဲ ၿငိမ္းေအးေအာင္လ ပ္ပစ္လုိက္တယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္အားျဖင့္ မွားရင္ မွားမွန္း ခ်က္ခ်င္းသိတယ္၊ ၿငိမ္းေအာင္လုပ္ ပစ္တယ္။ ေလာဘ ေဒါသေတြနဲ႔ မွားတာကုိေျပာတာ။


♦ (၃)နံပါတ္က ဒီဘုရားသာသနာမွတစ္ပါး အျခားသာသနာမွာ ေသာတာပန္ သကဒါဂါမ္ အနာဂါမ္ ရဟႏၲာမရွိဘူးလုိ႔ ယံုၾကည္တယ္။ ကုိယ္တုိင္သိလာတာ။ သိလာလို႔ ယံုၾကည္တာ။


♦ (၄)နံပါတ္က ရဟန္းေတာ္ေတြဟာ ဘုရားပညတ္ထားတဲ့ သိကၡာပုဒ္တစ္ခုခု ခ်ိဳးေဖာက္မိရင္ အျပစ္သင့္တယ္။ အာပတ္သင့္တယ္။ အဲဒီအျပစ္ကုိ သိလုိက္တာနဲ႔ ေပ်ာက္သြားေအာင္ ခ်က္ခ်င္း ေဒသနာၾကားတယ္။ အာပတ္ကုစားတာေခၚ တယ္။ လူေတြမွာေတာ့ တစ္ခုခု မွားလုိ႔ရွိရင္ ၀န္ခ်ေတာင္းပန္ၿပီး ေျပလည္ေအာင္လုပ္ လုိစိတ္ေပၚလာတယ္။ မွားတဲ့ဥစၥာ ခ်က္ခ်င္း ေျပေအာင္လုပ္ခ်င္စိတ္ေပၚလာတာ။ မွားမိတာ သိလုိက္တာနဲ႔ ခ်က္ခ်င္း ဘုရားေရွ႕သြားၿပီး ကမၼ႒ာန္းထုိင္ပစ္လုိက္ၿပီး မွားတဲ့အျပစ္ေတြ ေျပေျပာက္ေအာင္ လုပ္လုိက္တယ္။ ဒါေသာတာပန္ရဲ႕စိတ္ထားပဲ။


♦ နံပါတ္(၅)က အမႈကိစၥအတြက္ ႐ံုးကန္ကနားေခၚေသာ္ျငားလဲ လုိက္ေတာ့လုိက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာေတာ့ အပ်က္မခံဘူး။ ကိစၥႀကီးငယ္ရွိလုိ႔ အကူအညီလုိရင္ အကူအညီေတာ့ ေပးတာပဲ၊ ဒါေပမယ့္ သူ႔သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာေတာ့ အပ်က္မခံဘူး။ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ အဟုတ္လုပ္အေျပာခုိင္းလဲ သူမေျပာဘူ၊ အလိမ္ခုိင္းလဲ မလိမ္ဘူး၊ မတရား ထြက္ဆုိတာမ်ိဳး သူမလုပ္ေတာ့ဘူး။ အမွန္ေျပာရင္ ဘယ္လုိလုပ္မယ္၊ ဘာလုပ္မယ္စသည္ၿခိမ္းေျခာက္ေနေစကာမူ သူကေတာ့ အမွန္အတိုင္းပဲ ထြက္ဆုိတယ္။ ဒီလုိေျပာေပးရင္ ေငြေပးမယ္၊ ဘာေပးမယ္ေျပာလဲ သူကေတာ့ မဟုတ္မမွန္တာကုိ အဟုတ္အမွန္လုပ္ၿပီး ေျပာမေပးေတာ့ဘူး။


♦ နံပါတ္(၆)က တရားေဟာေနတဲ့အခါ အနက္အဓိပၸါယ္ကုိ သိၿပီး စိတ္ဟာဘယ္မွမသြာ းဘဲနဲ႔ နာေလ့ရွိတယ္။ ျမတ္စြာဘုရား တရားေတာ္ေတြ နာၾကားရတဲ့အခါ အာ႐ံုတစ္ပါး စိတ္မသြားဘဲ စူးစူးစုိက္စုိက္ နာႏုိင္ျခင္းသည္ ေသာတာပန္ရဲ႕ သေဘာပဲ။


♦ နံပါတ္(၇)က တရားေတာ္ေတြ နာၾကားၿပီးတဲ့ေနာက္ ေျပာလုိ႔လဲ မၿပီးႏုိင္၊ ၀မ္းေျမာက္လုိ႔လဲ မဆံုးႏုိင္ဘူးတဲ့။ သိပ္ၿပီး သေဘာက်လြန္းလုိ႔ ပီတိေသာမနႆေတြျဖ စ္ၿပီး ေတာ္ေတာ္နဲ႔ မေပ်ာက္ႏုိင္ဘူး။


♦♦♦ အက်ဥ္းျပန္ခ်ဳပ္လုိက္ရင္- ♦♦♦


၁။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ ေပၚတုိင္ေပၚတုိင္း ခ်က္ခ်င္းသိတာသည္ ေသာတာပန္ရဲ႕အသိ။


၂။ သိသည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္ ၿငိမ္းေအးေအာင္လ ပ္ႏုိင္ျခင္းသည္ ေသာတာပန္ရဲ႕ အသိ။


၃။ ဤသာသနာမွတစ္ပါး အျခားသာသနာမွာ ထြက္ရပ္လမ္းလံုး၀မရွိဘူးဆုိတဲ့ယ ၾကည္မႈဟာလဲ ေသာတာပန္ရဲ႕ သဒၶါ။


၄။ က်ဴးလြန္ထားတဲ့အျပစ္ကုိ ခ်က္ခ်င္း ကုသလုိတဲ့စိတ္ေပၚတာဟာလဲ ေသာတာပန္ရဲ႕ သေဘာ။


၅။ ကိစၥႀကီးငယ္ရွိလို႔ အကူအညီ သက္ေသလုိက္ရျငားေသာ္လဲ သီလ သမာဓိ ပညာ အပ်က္မခံတာသည္ ေသာတာပန္ရဲ႕သေဘာ။


၆။ တရားေတာ္ေတြကုိ အာ႐ံုတစ္ပါး စိတ္မသြားဘဲ အနက္အဓိပၸါယ္သိၿပီး နာႏုိင္ျခင္းသည္ ေသာတာပန္။


၇။ ခႏၶာဉာဏ္ေရာက္တရားေတြနာရေတာ့ ၀မ္းေျမာက္လုိ႔မဆံုး ၾကည္ၫိုလုိ႔မဆံုး ေက်းဇူးတင္လုိ႔ မဆံုးျဖစ္တာသည္ ေသာတာပန္။


ပုထုဇဥ္နဲ႔ ေသာတာပန္ ဒီ(၇)ခ်က္မွာ ထူးျခားတယ္တဲ့။ ေကာသမၻီရဟန္းေတြ အေၾကာင္းျပဳၿပီး ေဟာတာ။ ဥပမာ ေသာတာပန္လဲ ရန္ေတာ့ ျဖစ္တာပဲ။ ဒါေပမယ့္ ျဖစ္ရင္ ျဖစ္မွန္းေနာက္က သိတယ္။ သိလုိက္ေတာ့ ၿငိမ္းေအာင္လုပ္ လုိက္တယ္။ သိလို႔ ကုသလိုက္တယ္။ သူတစ္ပါးကိစၥေဆာင္ရြက္ရာမွာ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာကုိသာ ငဲ့ေလ့ရွိတယ္။ တရားနာတဲ့အခါမွာ အျခားစိတ္ေတြ အ၀င္မခံဘူး။ တရားနာရေတာ့ ၀မ္းသာလုိ႔မဆံုး ပီတိေသာမနႆေတြလဲ ျဖစ္လုိ႔မဆံုးဘူးတဲ့။ ဒါ ပုထုဇဥ္နဲ႔ မတူတဲ့အခ်က္ (၇)ခ်က္။ ဒီ(၇)ခ်က္နဲ႔ ကုိက္ညီၿပီဆုိရင္ေတာ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ေသာတာပန္ျဖစ္ေနၿပီလုိ႔ ေကာက္ခ်က္ခ်လုိက္ပါ။


(မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ေဟာတရားမ်ားမွ ေကာက္ႏုတ္တင္ျပျ ခင္းသာျဖစ္သည္။)


[ေဒါက္တာ အရွင္ပါရမီ]