Tuesday, December 3, 2013

“ေက်းဇူးရွင္ဆားေတာင္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီ း၏ ၾသ၀ါဒေတာ္မ်ား“

“ေက်းဇူးရွင္ဆားေတာင္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီ း၏ ၾသ၀ါဒေတာ္မ်ား“ ••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••


(၁) ဘယ္ပုဂၢိဳလ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ တရားကေတာ့ အားထုတ္ရမွာပဲ။ အားထုတ္ခြင့္ ႀကံဳတုန္းအားထုတ္ ၾက။သာသနာပၿပီဆိုရင္ ၀ိပႆနာနဲ႔ ေတြ႕ရမွာ မဟုတ္ဘူး။ဒီေတာ့ပိုနစ္နာတယ္။ (၂) တရားအားထုတ္ဖို႔ေတာ့ မအားဘူး။မအားဘူးလို႔ ေျပာၾကတယ္။ေသခ်ိန္က်လာလို႔ မေသ ခ်င္ဘူးလို႔ ေျပာလို႔ရတာမဟုတ္ဘူး။မအားဘူးလို႔ ေျပာလို႔ရတာ မဟုတ္ဘူး။ (၃) တရား အားထုတ္တယ္ဆိုတာအားနဲ႔မာန္နဲ႔ အားထုတ္ရတယ္။မေသခ်ာမေရရာတဲ႔ အ လုပ္ေတြေတာင္မွဟုတ္ႏိုးႏို္း၊ ေတာ္ႏိုးႏိုးနဲ႔ သက္စြန္႔ဆံဖ်ားလုပ္ေနရတာပဲ။ ေသခ်ာေရရာတဲ႔အလု ပ္ ဘာမလုပ္ရဲစရာရွိလဲ။ ဆင္းရဲ တစ္ဘ၀ေပါ့။ တစ္ဘ၀ေတာင္မွခဏေလးပါ။ (၄) ထိတိုင္းထိတိုင္းသိေနပါေစ။ကိေလသာ ၾကားမခိုေစနဲ႔။ (၅) တရားအားထုတ္တယ္ဆိုတာ ထမင္းစားသလိုပဲ။ မဆာလည္းစား၊ ဆာလည္းစား။စားေကာင္းလိမ့္မယ္ ထင္ေပမယ့္တကယ္စားေတာ့ ၿမိန္ခ်င္မွ ၿမိန္တာ။ မေကာင္းဘူး ထင္လို႔လည္း တကယ္စားေတာ့ ၿမိန္ခ်င္ၿမိန္တ ာ။ဒီေတာ့အားမထုတ္ခ်င္လည္းထုတ္။ ထုတ္ခ်င္လည္း ထုတ္ေပါ့။ (၆) ၀ိပႆနာတရားအားထုတ္ရတာ အလြန္ေကာင္းပါတယ္။အ၀တ္လည္း ေျပာင္းစရာ မလိုဘူး။ဂူလည္းေအာင္းစရာမလိုဘူး။ ပုထုဇဥ္စရိုက္မူ ေျပာင္းဖို႔လိုတယ္။ (၇) ကိုယ့္ခႏၶာကိုယ္ရႈ သူမ်ားအျပစ္ သြားရႈမေနနဲ႔။ သူမ်ားအျပစ္ သြားရႈေနေတာ့ အမႈေပြတာေပါ့။ (၈) မိမိခႏၶာက ျဖစ္ေပၚေနတဲ႔ ေ၀ဒနာကို သည္းခံရႈမွတ္ႏိုင္မွပတ္၀န္းက်င္ ရဲ႕ေလာကဓံေတြကို လည္း ခံႏိုင္ရည္ ရွိမယ္။ (၉) တရားအားထုတ္တဲ႔အခါ ကိေလသာ ၾကားမခိုေအာင္ ႏွာသီး၀ေလးကို ထိတိုင္း သိေနပါေစ။ ထိတဲ႔အေပၚ သတိထား။သတိထားရင္တရားျမင္မယ္။ သတိမထားရင္ အမွား၀င္မယ္။ (၁၀) အရိယာသူေတာ္ေကာင္းတို႔ဆိုတာ ရုပ္ရယ္၊ နာမ္ရယ္၊ တရားရယ္၊ ဒီသံုးဦးနဲ႔ပဲ အေဖာ္ျပဳေနတာ ပါ။ သူတို႔မွာပ်င္းတယ္ မရွိပါဘူး။ (၁၁) လူသာဓုေခၚ နတ္သာဓုေခၚေလာက္နဲ႔ ေက်နပ္တင္းတိမ္ မေနၾကနဲ႔။ဘုရား ရဟႏၱာအရိယာ သူေတာ္ေကာင္းေတြ ခ်ီးမြမ္းတဲ႔အထိ ျဖစ္ပါေစ။ (၁၂) ပထမေတာ့တရားကို လူကဦးေဆာင္တယ္။ ေနာက္ေတာ့ တရားက လူကို ဦးေဆာင္တယ္။အဲဒီ အခ်ိန္ လူက တရားေနာက္ကိုလိုက္ဖို႔လိုတယ္ ။ (၁၃) ခႏၶာကေတာ့ သူ႔တရားသူျပေနတာပဲ။ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ ဖံုးေနေတာ့ ဘာမွ မသိလိုက္ရ ဘူး။ (၁၄) အားကိုးမမွားေစနဲ႔။မိမိကိုယ္ကို မိမိ အားကိုးရမယ္။ (၁၅) ဘာမဆိုအတြင္းက ေအးေနေအာင္ လုပ္ရတယ္။ အျပင္က ဘယ္ေလာက္ပူပူ အတြင္းက ေအးေနေတာ့ ေအးတာပဲ။ အျပင္က ဘယ္ေလာက္ေအးေအး အတြင္းက ပူေတာ့ ပူတာပဲ။ (၁၆) တရားႏွင့္အိပ္စက္ျခင္း တရားႏွင့္ႏိုးထျ ခင္း၊ တရားႏွင့္ ေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္း၊ ဒါအပၸမာဒ တရားပဲ။ (၁၇) ေလာကီ…ခ်မ္းသာက တစ္ဘ၀စာတစ္နပ္စာ။ ေလာကုတၱရာခ်မ္းသာကမွတစ္သံသရာလံုးေအး တာ။တစ္ဘ၀ တစ္နပ္စာမလုပ္နဲ႔။တစ္သံသလုံး ရာစာလုပ္ၾက။ (၁၈) မေကာင္းတာလုပ္တာသာေၾကာက္ရမွာ။ ေကင္းတာလုပ္ တာေၾကာက္စရာမလိုဘူး။ မေကာင္း တာေတာင္ ရဲရဲလုပ္ရဲရင္ ေကာင္းတာလုပ္တာ ဘာမလုပ္ရဲစရာရွိသလဲ ? (၁၉) မဟုတ္လည္း သည္းခံ၊ ဟုတ္လည္း သည္းခံရမွာပဲ။ခံရမည့္အတူတူ ေတာ့ အခုကတည္းက ခံလိုက္ေတာ့ သံသရာျပတ္တာေပါ့။ (၂၀) ေလာဘေဒါသ ေမာဟ ကင္းေအာင္ျပတ္ေအာင္ လုပ္ၾက။ျဖစ္ေအာင္လဲ မလုပ္နဲ႔။ပ်က္ေအာင္ လဲ မလုပ္နဲ႔။ျဖစ္တာပ်က္တာအၿမဲ သိေန ပါေစ။ ျဖစ္ေအာင္လုပ္တာ ေလာဘ။ပ်က္ေအာင္လုပ္တာ ေဒါသ။ျဖစ္တာပ်က္တာမသိတာေမာဟ။ (၂၁) စိတ္ကျဖတ္လို႔ ျပတ္တာမဟုတ္ဘူး။ တရားကျဖတ္မွ ျပတ္တာ။တရားရွိေအာင္ အားထုတ္ၾက။ တရားရွိေတာ့တရားကပဲျဖတ္ေပး တယ္။ ျပတ္ေပးတယ္။ပါယ္ေပးတယ္။ (၂၂) အျမတ္က မရႈံးေစနဲ႔။ အရႈံးကသာျမတ္ပါေစ။ အကုသိုလ္က ကုသိုလ္ျဖစ္ပါေစ။ကုသိုလ္က အကုသိုလ္ မျဖစ္ပါေစနဲ႔။ (၂၃) ပုထုဇဥ္ေတြ မေကာင္းတာလုပ္တာမ်ား အဆန္းလုပ္မေနနဲ႔ ။အခု လည္း မေကာင္းတာလုပ္ေန သလို ေနာင္လည္း မေကာင္းတာလုပ္ေနဦးမွာပဲ။ သူတို႔ မေကာင္းတာနဲ႔ ကိုယ္နဲ႔ ဘာဆိုင္သလဲ? ကိုယ့္တရား ကိုယ္ရႈဖို႔ပဲ လိုတယ္။ (၂၄) ဘုရားစကားနားလည္ေအာင္လုပ္။ဘုရားစကား နားလည္ရင္ ေလာကစကားေတြအားလံုး နားလည္တယ္။ (၂၅) နိဗၺာန္မဂ္ဖိုလ္ ရလိုေၾကာင္းနဲ႔ ဆုေတာင္းခဲ႔တာလည္းမ်ားလွၿပီ။ ၀ိဇၨာဥာဏ္မပါဓမၼတာေတာင္း မို႔ အာေညာင္းရံုပဲ ေမာဖတ္တင္မည္။ ဒါနျပဳ ကာအခါခါေတာင္းလည္း ငါေကာင္းခ်င္မႈ ခုခံေနသည္။ ငါတစ္လံုးပါယ္ကာကြယ္ကာေပးမွ လြန္စြာမေႏွးနိဗၺာန္ျမင္မည္။


"၂၅၀၀ သာသနာႏွစ္အတြင္း သံဂါယနာ တင္ခဲ႕ေသာ သကၠရာဇ္ ခုႏွစ္ ႏွင့္ ေနရာမ်ား"

"၂၅၀၀ သာသနာႏွစ္အတြင္း သံဂါယနာ" ******************************** ပထမသံဂါယနာ


မဟာသကၠရာဇ္ ၁၄၈-ဘီစီ(B.C) ၅၄၄ခုႏွစ္၊ ရာဇျဂိဳလ္ ေဝဘာရေတာင္ သတၱပဏၰလုိဏ္ဂူ၌အဇာတသတ္ မင္းကုိ အမွီျပဳ၍အရွင္မဟာကႆပအမွဴ းရွိေသာ အရွင္အာနႏၵာ၊အရွင္ဥပါလိႏွင့္ ရဟႏၱာငါးရာတုိ႔ မုခါရုဠွ (ႏွုတ္ျဖင့္ရြတ္ဆုိျခင္း) ပထမ သံဂါယနာတင္ေတာ္မ ူခဲ့ၾကပါသည္။


ဒုတိယသံဂါယနာ


သာသနာႏွစ္ ၁၀၀၊ဘီစီ(B.C)၄၄၄ခုႏွစ္၊ေဝသာလီျပည္ ဝါဠဳကာရုံေက်ာင္းေတာ္၌ကာဠာေသာကမင္းကုိ အမွီျပဳ၍ အရွင္မဟာယသမေထရ္ အမွဴးရွိေသာ ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္ ခုနစ္ရာတုိ႔မုခါရုဠွ(ႏွုတ္ျ ဖင့္ရြတ္ဆုိျခင္း) ဒုတိယအၾကိမ္သံဂါယနာတင္ေတာ္မူခဲ့ ၾကပါသည္။


တတိယသံဂါယနာ


သာသနာႏွစ္ ၂၃၉ ၊ဘီစီ(B.C) ၃၀၈ခုႏွစ္၊ ပါဋလိပုတ္ျပည္(ယခုအဆုိ-ပတၱနား) သီရိဓမၼာေသာကမင္းကုိ အမွီျပဳ၍အရွင္ေမာဂၢလိပုတ ၱတိႆမေထရ္အမွဴးရွိေသာရဟႏၱာတစ္ေထာင္တု မုခါရုဠီွ(ႏွုတ္ျဖင့္ရြတ္ ဆုိျခင္း) တတိယသံဂါယနာတင္ေ တာ္မူခဲ့ၾကပါသည္။ထုိအခါမွစ၍ ဟိမဝႏၱာေတာင္တစ္ ေလ်ွာက္ရွိ တုိင္းျပည္နယ္အရ ပ္ရပ္သုိ႔လည္းေကာင္း၊ ေျမာက္ဘက္ရွိ စိန္႔တုိင္းအေနာက္ေျမာက္ဘက္ ရွိ ကသၼိရကႏၱာရ၊ေယာနကတုိင္းတုိ႔သုိ႔လည္းေကာင္း သာသနာေတာ္ပ်ံ႔ႏွံ႔ေရာက္ရွိခဲ့ပါသည္။


စတုတၳသံဂါယနာ


၄င္းစတုတၳသံဂါယနာကုိ ေတာင္ပုိင္းစတုတ ၳသံဂါယနာ၊ ေျမာက္ပုိင္းသံဂါယနာဟုႏွစ္မ်ဳိးခြဲ၍ မွတ္ရသည္။ ထုိတြင္ သာသနာႏွစ္(၄၅၀) ၊ ဘီစီ(B.C) ၉၄ခုႏွစ္၊ သီဟုိဠ္က်ြန္းမလယဇနပုဒ္အာေလာက လုိဏ္ဂူ၌ ဝဋၬဂါမဏိမင္းကုိ အမီွျပဳ၍ဓမၼရကၡိတမေထရ္အမ ွဴးရွိေသာသံဃာေတာ္ငါးရာတာလပတၱအကၡရာေခၚ (ေတာင္ပုိင္းစတုတၳသံဂါယနာ- ေပထက္အကၡရာ) ကုိတင္ေတာ္မူခဲ့ၾကပါသည္။


သာသနာေတာ္ႏွစ္ ၆၀၀၊ ဘီစီ(B.C) ၁ရာစု အိႏၵိယေျမာက္ပုိင္းကသၼိရတုိင္းဇာလႏၵရျမိဳ့၌ ကနိလ်ွကမင္းကုိ အမွီျပဳ၍ သုမိၾတအသြေဃာသမေ ထရ္ ၾကီးမွဴးေသာသံဃာေတာ္မ်ားသည္ ပိ၌ကတ္ေတာ္မ်ားကုိ သသၤကရုိဋ္(သကၠတ)ဘာသာျဖင့္ တင္ေသာသံသတိၾတာရုဠွေခၚ ေျမာက္ပုိင္း စတုတၳသံဂါယနာကုိ တင္ေတာ္မူခဲ့ၾကပါသည္။ ထုိအခါမွစ၍ဟိမဝႏၱာမွေျမာက္ဘက္ရွိ တုိင္းျပည္နယ္မ်ားသုိ႔ဗုဒၶသာသနာေရာက္ရွိပ်ံ႔ႏွံ ႔ခဲ့ပါသည္။


ပဥၥမသံဂါယနာ


သာသနာႏွစ္ ၂၄၁၂၊ ေအဒီ၁၈၆၈ခုႏွစ္၊ ျမန္မာျပည္ မႏၱေလးျမိဳ့ေတာ္၌မင္းတုန္းဘုရင္မ င္းတရားၾကီးကုိ အမီွျပဳ၍ အရွင္ဇာဂရာဘိဓဇမ ေထရ္အမွဴးျပဳေသာ သံဃာေတာ္၂၄၀၀ေက်ာ္တုိ႔ေသလကၡရာရုဠွေခၚ ေက်ာက္ထက္အကၡရာပဥၥမသံဂါယနာတင္ေ တာ္မူခဲ့ၾကပါသည္။


ဆ႒သံဂါယနာ


ဆ႒မသံဂါယနာသာသနာႏွစ္၂၅၀၀၊ ေအဒီ ၁၉၅၆ခုႏွစ္ ျမန္မာျပည္ရန္ကုန္ျမိဳ့ ကမၻာေအး မဟာပါသာဏ လုိဏ္ဂူေတာ္ၾကီး၌နုိင္ငံေတာ္အစုိ းရ ၾကီးမွဴးေသာျပည္သူလူထုကုိ အမွီျပဳ၍ ေထရဝါဒငါးနုိင္င ံ(ျမန္မာ၊ ထုိင္း၊ ကေမၻာဒီးယား၊ ေလာ၊ သီရိလကၤာ) မွ ဆရာေတာ္မ်ား ၾကီးမွဴးေသာ သံဃာေတာ္၂၅၀၀ေက်ာ္ကုိ ေပါတၳကရုဠွ မုခါရုဠွရြတ္ဖတ္ပုံႏွိပ္ျခင္း၊ ရြတ္ဆုိျခင္းႏွစ္ပါးစုံျဖင့္ ဆ႒သံဂါယနာတင္ေတာ္မူခဲ့ၾကပါသည္။


ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလုုံး(ကုုလားေတာ့မပါ) ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါးက်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။


အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုိလ္)


ပရိတ္ (သုိ႔) အရံအတား

ပရိတ္ (သုိ႔) အရံအတား


ျမန္မာဗုဒၶဘာသာအမ်ား ရြတ္ပြားသရဇၥ်ာယ ပူေဇာ္ေလ့ရွိၾကသည့္ ပရိတ္ဟူေသာ စကားသည္ ပရိတၱဟူေသာ ပါဠိစကားကုိ ျမန္မာမႈျပဳထားသ ည့္ ပါဠိပ်က္ ေဝါဟာရတစ္ခုျဖစ္ သည္။ ပရိတၱဟူသည္ အရံအတားဟု အဓိပၸါယ္ရ၏။ မိမိထံသုိ႔ က်ေရာက္လာမည့္ ေဘးအႏၲရာယ္မ်ား မက်ေရာက္လာေစရန္ သစၥာတရားျဖင့္ အဓိ႒ာန္ထားကာ ပရိတ္အရံအတားျဖင တားဆီးကာကြယ္ျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ ဤပရိတ္ေတာ္မ်ားသည္ ျမတ္စြာဘုရားရွင သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိစဥ္ကပင္ ဘုရားရွင္ႏွင့္ တပည့္ရဟႏၲာေထရ္ရွင္မ်ားက ေဘးရန္အႏၲရာယ္မ်ား က်ေရာက္ေနသည့္ အရပ္ေဒသ၊ ပုဂၢိဳလ္မ်ားထံ ၾကြေရာက္၍ ရြတ္ပြားခ်ီးျမွ င့္ေတာ္မူကာ အႏၲရာယ္မ်ား ကင္းရွင္းေစရန္ အရံအတားျပဳေပးထာ းသည့္ အစစ္အမွန္ ေဒသနာေတာ္မ်ားပင ္ ျဖစ္၏။ ဆုိင္ရာ အေျခအေနသုိ႔လုိက္ကာ သင့္ေလ်ာ္သည့္ ပရိတ္ေတာ္ကုိ ရြတ္ပြားေပးေတာ္မူခဲ့သည့္ ျမတ္ဗုဒၶႏွင့္ တပည့္သား သံဃာေတာ္မ်ား၏ ပရိတ္ေတာ္မ်ားသည္ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားတြင္ အခုိင္အမာ မွတ္တမ္းအျဖစ္ ရွိေနၿပီးျဖစ္၏။ ယေန႔ေခတ္ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဝ င္မ်ား ရြတ္ပြားပူေဇာ္လ်က္ရွိသည့္ ပရိတ္ႀကီး (၁၁)သုတ္ဟူသည္ ပိဋကတ္ေတာ္တြင္ မွတ္တမ္းတင္ထားသည့္ ပရိတ္ေတာ္မ်ားအား ေရြးႏႈတ္ကာ အလြယ္တကူ ပူေဇာ္ႏုိင္ရန္ ျပဳလုပ္ထားသည့္ ဘုရားေဟာ မူရင္းမ်ားပင္ ျဖစ္ပါ၏။


ပရိတ္ေတာ္မ်ား၏ အဓိက အခ်က္မွာ ရတနာသုံးပါး၏ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားႏွင ကံစြမ္းမ်ားကုိ အထင္အရွား ထုတ္ေဖာ္ပူေဇာ္ရ င္း သစၥာျပဳထားခ်က္မ ်ားပင္ ျဖစ္၏။ “ကတိသစၥာတည္ေသာခါဝယ္ ၾသဇာေလးနက္ ေပၚဆီတက္၍ ႏြယ္ျမက္သစ္ပင္ ေဆးဖက္ဝင္၏”ဟူေသာ စာဆုိအတုိင္း သစၥာကုိ အေျချပဳကာ က်ေရာက္လာမည့္ ေဘးအႏၲရာယ္မ်ားကုိ ဂုဏ္ေတာ္အစြြမ္း၊ ကုသုိလ္အစြမ္း၊ သစၥာအစြမ္းမ်ားျ ဖင့္ အရံအတားျပဳ ကာကြယ္ေပးျခင္းပ င္ျဖစ္၏။ ပရိတ္ေတာ္မ်ား၏ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈသည္ က်ေရာက္လာမည့္ ေဘးအႏၲရာယ္မ်ား မက်ေရာက္ေစရန္ႏွ င့္ က်ေရာက္ၿပီး ေဘးအႏၲရာယ္မ်ား ပေပ်ာက္ေစရန္ အထူးအက်ိဳးျပဳေပ းျခင္းပင္ ျဖစ္၏။


ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာမ်ားက မိမိတုိ႔ အိမ္ေဂဟာမ်ားသုိ႔ ပင့္ဖိတ္ကာ သံဃာေတာ္မ်ားထံမွ ပရိတ္တရားေတာ္မ်ား နာယူပူေဇာ္ၿပီး အႏၲရာယ္ခပ္သိမ္း ပေပ်ာက္ၿငိမ္း၍ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္ းသာ ျဖစ္ပါေစရန္ ပရိတ္ေတာ္မ်ားကု ရြတ္ပြားသရဇၥ်ယ္ေစျခင္း ျဖစ္၏။ မိမိတုိ႔ အိမ္ေဂဟာ အနီးဝန္းက်င္ အတြင္းရွိ ျမင္အပ္၊ မျမင္အပ္သည့္ အေႏွာက္အယွက္မ်ား၊ အႏၲရာယ္မ်ား မက်ေရာက္ေစရန္ ပရိတ္တရား ရြတ္ပြားေစၾကျခင္း ျဖစ္၏။


သတိျပဳရမည္မွာ အႏၲရာယ္ဟူသည္ အျပင္အႏၲရာယ္ႏွင့္ အတြင္းအႏၲရာယ္ဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးရွိရာတ ြင္ ပရိတ္ေတာ္မ်ားကား အျပင္အႏၲာရာယ္ကုိသာ အထူးသျဖင့္ အရံအတားျပဳ ကာကြယ္ေပးျခင္း ျဖစ္ၿပီး အတြင္းအႏၲရာယ္မ်ားကုိကား မိမိ၏ သတိ၊ ပညာမ်ားျဖင့္သာ မိမိကုိယ္တုိင္ အရံအတားျပဳ ကာကြယ္ၾကရမည္သာ ျဖစ္ပါ၏။ အတြင္းအႏၲရာယ္ဟူသည္ကား မိမိကုိယ္ကုိ ပူေလာင္ေစသည့္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ မာနစသည့္ ကိေလသာတရားမ်ားပင္ ျဖစ္ပါ၏။ ထုိအတြင္းအႏၲရာယ္မ်ား အတြက္ကား ပရိတ္တရားမ်ားထက္ မိမိ၏ သတိပညာတရားမ်ားက ပုိ၍လုိအပ္လွသည္ သာ ျဖစ္၏။ သုိ႔ေသာ္ ပရိတ္ရြတ္ကာ သမထအက်င့္အျဖစ္ သမာဓိမ်ား တုိးပြားေနလွ်င္ကား အတြင္းရန္ျဖစ္သည့္ ကိေလသာ တရားမ်းကုိ အတုိင္းအတာ တစ္ခုအထိ အရံအတား ျပဳေပးေနမည္သာ ျဖစ္ပါ၏။


ပရိတ္ေတာ္မ်ား၏ ဖြင့္ဆုိမႈမ်ားသ ည္ ေမတၱာတရားကုိ အေျခခံကာ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားျဖင့္ ထုံလႊမ္းထားသည့္ ဖြင့္ဆုိမႈမ်ား ျဖစ္သျဖင့္ ရြတ္ပြားပူေဇာ္သ ူမ်ားကုိ အျပင္အႏၲရာယ္မ်ားျဖစ္သည့္ မေကာင္းသည့္ နတ္မ်ား၊ နာနာဘာဝမ်ား၏ ေႏွာက္ယွက္မႈမ်ာ းမွ တားဆီးေပးၿပီး သူေတာ္ေကာင္းမ်ာ း၏ တန္ျပန္ခ်စ္ခင္ႏ ွစ္သက္ ျမတ္ႏုိးမႈကုိ ရရွိေစႏုိင္ေပ၏။ ပရိတ္ေဒသနာေတာ္မ်ားသည္ မည္သည့္သတၱဝါကုိမွ် ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ ေစသည့္ အေၾကာင္းအရာ ဖြင့္ဆုိခ်က္မ်ာ း မပါရွိသျဖင့္ ပရိတ္ရြတ္ျခင္းအ ားျဖင့္ ရြတ္ဆုိသူမ်ားအား တစ္စုံတရာ ဆုိးက်ိဳးျဖစ္ေပ ၚႏုိင္ဖြယ္အေၾကာင္း မရွိလွေပ။ ထုိ႔အျပင္ ဤပရိတ္ေဒသနာေတာ္မ်ား၏ ထူးျခားမႈအျဖစ္ ရြတ္ဆုိပူေဇာ္သူ၏ စိတ္ေစတနာႏွင့္ ေမတၱာတရားအေပၚအေ ျခခံကာ သိသာသည့္ တန္ျပန္အက်ိဳးေပ း သက္ေရာက္မႈမ်ားကုိပင္ ရရွိခံစားႏုိင္မ ည္မွာ အေသအခ်ာပင္ ျဖစ္၏။ ဤသည္မွာ လက္ေတြ႔က်င့္ႀကံသူမ်ား လက္ေတြ႔ခံစားႏုိင္သည့္ တရားေတာ္၏ သႏၷိ႒ိကဂုဏ္ေတာ္ အဖြင့္အတုိင္းပင္ ျဖစ္၏။


သုိ႔ေသာ္ ပရိတ္တရား ရြတ္ပြားပူေဇာ္ျ ခင္းအားျဖင့္ ဓမၼာႏုႆတိ ဘာဝနာျဖစ္ေနၿပီး အျပင္ရန္မ်ားကုိ ေမတၱာတရားျဖင့္ အရံအတားျပဳေပးေန မည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း မိမိ၏ အတြင္းရန္မ်ားျဖ စ္သည့္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ မာန စသည့္ ကိေလသာတရားမ်ားက ိကား ပရိတ္ရြတ္ေပးသည့္ သံဃာေတာ္မ်ား၊ ပရိတ္ရြတ္ေပးသည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက ကင္းၿငိမ္းသြားေ စရန္ အရံအတား အကာအကြယ္ ျပဳေပးႏုိင္မည္မဟုတ္ဘဲ မိမိ၏ အတြင္းရန္မ်ားကုိ မိမိ၏ သတိတရား၊ ပညာတရား သမထ၊ ဝိပႆနာ က်င့္စဥ္မ်ားျဖင ္သာ အရံအတားျပဳ ကားကြယ္ေပးႏုိင္ မည္ျဖစ္၏။


ဆုိလုိသည္မွာ ပရိတ္ေတာ္မ်ား ရြတ္ပြားသရဇၥ်ာယ္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပရိတ္ေတာ္ဟူသည္ အျပင္ပမွ က်ေရာက္လာမည့္ ျမင္အပ္မျမင္အပ္ သည့္ အႏၲရာယ္မ်ားကုိ အရံအတားျပဳ တားဆီးကာကြယ္ေပးႏုိင္သည့္ ဓမၼေဒသနာမ်ား ျဖစ္သျဖင့္ ရြတ္ပြားသူမ်ား၊ ရြတ္ပြားေပးသူမ်ား အေနျဖင့္ အျပင္အႏၲရာယ္မ်ာ းကုိ ပရိတ္ေတာ္မ်ားျဖ င့္ အကာအကြယ္ အရံအတား ျပဳထားႏုိင္ေသာ္လည္း အတြင္းအႏၲရာယ္မ်ား ျဖစ္သည့္ ကိေလသာရန္မ်ားကုိကား တစ္စုံတေယာက္က မက်ေရာက္ေစရန္ အရံအတား ကာကြယ္မႈမ်ား မလုပ္ေပးႏုိင္ဘဲ မိမိကုိယ္တုိင္သာ သတိကုိ အေျခခံသည့္ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ အက်င့္တရားမ်ားျ ဖင့္ အရံအတားျပဳ ကာကြယ္ၾကရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဆုိလုိရင္း ျဖစ္ပါ၏။ မိမိသည္သာ မိမိ၏ အတြင္းအႏၲရာယ္မ်ားကုိ ကာကြယ္ရမည္သာ ျဖစ္ပါ၏။


ထုိ႔ေၾကာင့္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ပရိတ္တရား ေဒသနာေတာ္မ်ားကုိ ရြတ္ပြားပူေဇာ္ကာ အႏၲရာယ္မ်ားမွ အရံအတားျပဳ ကာကြယ္လုိၾကသည့္သူမ်ားအေနျဖင့္ အတြင္းအျပင္ အႏၲရာယ္မ်ားကုိ ပရိတ္တရား ရြတ္ပြားပူေဇာ္ နာယူျခင္း အားျဖင့္လည္းေကာ င္း သီလကုိ အေျခခံသည့္ သမထဘာဝနာ၊ ဝိပႆနာ ဘာဝနာမ်ားကုိ ေဆာက္တည္က်င့္ႀကံျခင္း အားျဖင့္လည္းေကာ င္း ကာကြယ္ၾကရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ပရိတ္ (သုိ႔) အရံအတားအေၾကာင္း တစ္စိပ္တေဒသ အသိမွ်လုိက္ရပါသည္။


ေမတၱာျဖင့္ မနာပဒါယီ အရွင္ဝိစိတၱ (ဒိုက္ဦး)


ရဲေဘာ္ သံုးက်ိပ္

ဲရဲေဘာ္ သံုးက်ိပ္


၁.သခင္ေအာင္ဆန္း(ဗိုလ္ေတဇ) 13.2.1915 မွ 19.7.1947 ၂.သခင္ရႈေမာင္(ဗိုလ္ေန၀င္း) 6.7.1910(14.5.1 911) မွ 5.12.2002 ၃.သခင္ေက်ာ္စိန္(ဗိုလ္မိုးညိဳ) 6.10.1917 မွ 9.4.1960 ၄.သခင္ ခင္ေမာင္ဦး(ဗိုလ္တာရာ) 13.4.1919 မွ 6.2.1993 ၅.သခင္ေငြ (ဗိုလ္ေစာေအာင္) 28.4.1914 မွ 26.2.1942 ၆.သခင္ေစာလြင္ (ဗိုလ္မင္းေခါင္ )18.10.1920 မွ 24.8.1983 ၇.သခင္စံျမ (ဗိုလ္ေတာက္ထိန္ )17.1.1911 မွ 18.4.1996 ၈.သခင္စံလိႈင္ (ဗိုလ္မွဴးေအာင္ )30.8.1910 မွ 9.11.2004 ၉.သခင္စိုး(ဗိုလ္ျမင့္ေအာင ္)14.11.1917 မွ24.6.1945 ၁၀.ကိုေဆာင္း (ဗိုလ္ထိန္၀င္း) 17.5.1914 မွ --.11.1945 ၁၁.သခင္တင္ေအး(ဗိုလ္ဘုန္းျမင္ ့)3.1.1920 မွ 28.7.1989 ၁၂.သခင္ထြန္းခင္ (ဗိုလ္ျမင့္ေဆြ) 8.4.1911 မွ 23.1.1973 ၁၃.ကိုထြန္းရွိန္ (ဗိုလ္ရန္ႏိုင္) 2.11.1918 မွ 28.1.1989 ၁၄.သခင္ထြန္းလြင္(ဗိုလ္ဗလ) 17.3.1917 မွ 1.11.1998 ၁၅.သခင္ထြန္းေရႊ (ဗိုလ္လင္းယုန္) --.10.1917 မွ 8.4.1974 ၁၆.သခင္ထြန္းအုပ္ 7.12.1907မွ 23.1.1970 ၁၇.သခင္ဗဂ်မ္း(ဗိုလ္လေရာင္) 28.5.1911 မွ 9.7.1969 ၁၈.သခင္ေမာင္ေမာင္ (ဗိုလ္ဥာဏ) --.--.1914 မွ 4.4.1942 ၁၉.ကိုေရႊ(ဗိုလ္ေက်ာ္ေဇာ္ )30.11.1918 မွ10.10.2012 ၂၀.သခင္လွ(ဗိုလ္မင္းေရာင္ )26.9.1917 မွ 6.11.1988 ၂၁.သခင္လွေဖ (ဗိုလ္လက္်ာ) 30.8.1911 မွ 27.11.1978 ၂၂.သခင္လွေမာင္(ဗိုလ္ေဇယ်) 10.12.1913 မွ 16.4.1968 ၂၃.သခင္လွျမိဳင္ (ဗိုလ္ရန္ေအာင္) 2.3.1917 မွ 26.12.1967 ၂၄.သခင္သစ္ (ဗိုလ္ေစာေနာင္) 2.9.1920 မွ 30.1.1976 ၂၅.သခင္သန္းညြန္႔ (ဗိုလ္ဇင္ေယာ္) 21.11.1919 မွ 31.12.1993 ၂၆.သခင္သန္းတင္(၁) (ဗိုလ္သန္းတင္) 27.8.1920မွ --.9.1941 (ထိုင္၀မ္) ၂၇.သခင္သန္းတင္(၂) (ဗိုလ္ျမဒင္) --.--.1920 မွ --.1.1942(ဇင္းမယ္) ၂၈.သခင္ေအးေမာင္(ဗိုလ္မိုး) 21.3.1918 မွ8.3.1942 ၂၉.သခင္ေအာင္သန္း(ဗိုလ္စႀကၤာ) 1.7.1915 မွ 6.9.1969 ၃၀.ကိုေအာင္သိန္း (ဗိုလ္ရဲထြဋ္) 25.2.1922 မွ 27.11.2013 (က်မ္းကိုး ...ေက်ာ္ျငိမ္း(သုေ တသန အရာရွိ) ေရးသည့္ ရဲေဘာ္သံုးက်ိပ္)...