Sunday, March 2, 2014

သမၺဳေဒၶႏွင့္သမိုင္းေၾကာင္း

သမၺဳေဒၶႏွင့္သမိုင္းေၾကာင္း

ဆရာေတာ္ဘုရား

ထင္ရွားေသာ သမၺဳေဒၶဂါထာေတာ္ႏွင့္ ေနာက္ေပၚ အေရွ႕က်ြန္းသမၺဳေဒၶ၊ အေနာက္က်ြန္းသမၺဳေဒၶ၊ ေျမာက္က်ြန္းသမၺဳေဒၶ တို႔ႏွင့္ ပက္သက္၍ အကိုးအကား မွီခိုအားထားစရာ သမိုင္းေၾကာင္းရာ အတၱဳပၸတၱိကို သိလိုပါသည္ဘုရား ေမတၱာေရွ႔ထား၍ ေျဖၾကားေပးပါရန္ ရိုေသစြာ ေလွ်ာက္ထားအပ္ပါသည္ဘုရား။

အရွင္နႏၵာစရိယ၊ ရန္ကုန္။

အႏၲရာယ္ကင္းပါထာမ်ားအေၾကာင္း ေရးသားၾကေသာ ေဆာင္းပါးတို႔တြင္ အထင္ရွားဆံုးမွာ သမၺဳေဒၶဂါထာပင္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုဂါထာႏွင့္ပက္သက္၍ ေမးသူျမန္းသူ ေဆြးေႏြးသူတို႔ မ်ားလွသျဖင့္ စာေရးသူအေနႏွင့္ အၾကိမ္မ်ားစြာပင္ ႏွဳတ္ျဖင့္လည္ေကာင္း၊ စာျဖင့္လည္းေကာင္း ေဆြးေႏြးခဲ့ ေရးသားခဲ့ဖူးလွပ ါျပီ။ ယခုမွ ရိုးရိုးသမၺဳေဒၶ ဂါထာသာမက ေနာက္ေပၚသမၺဳေဒၶမ်ားအေၾကာင္းပါ ေဆြးေႏြးလာသျဖင့္ အတန္ငယ္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႕ျပ န္႕ ေျဖၾကားလိုပါသည္။

သမၺဳေဒၶဂါထာမွာ သီဟိုဠ္သမၺဳေဒၶဂါထာ၊ ျမန္မာသမၺဳေဒၶဂါထာ ဟူ၍ စာေပတြင္ ႏွစ္မ်ိဳးထင္ရွားခဲ့ရာ ျမန္မာလူမ်ိဳးတိ ႏွုတ္တက္ရေနေသာ ” သမၺဳေဒၶအ႒၀ီ သဥၥ” စေသာ ဂါထာမွာ ျမန္မာ သမၺဳေဒၶဂါထာ ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာ သမၺဳေဒၶဂါထာ ဆိုသည့္အတိုင္း ျမန္မာပညာရွိ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါး စီကံုး ေရးသားခဲ့ေသာဂါထ ာျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ပုဂံေခတ္ တထာဂတုပတၱိက်မ္း ၏ ပဏာမဂါထာျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါသည္။

ထို သမၺဳေဒၶဂါထာမွာ မူလက သေခ်ၤႏွစ္ဆယ္အတြ င္းရွိ ဘုရားေပါင္း ငါးသိန္းတစ္ေသာင္းႏွင့္ ႏွစ္ေထာင္ခန္႔ ႏွစ္က်ိပ္ ရွစ္ဆူကိုသာ ရွိခိုးေသာ ဂါထာျဖစ္၍

သမၺဳေဒၶအ႒၀ီသဥၥ၊ ဒြါဒသဥၥသဟႆေက၊ ပဥၥသတသဟႆာနိ၊ နမာမိ သိရသာမဟံ။ ေတသံ ဓမၼဥၥ သံဃဥၥ၊ အာဒေရန၊ နမာမဟံ။

ေျခာက္ပါဒ တစ္ဂါထာ ဘုရားရွိခိုးႏွင့္ နမကၠာရာ ႏုဘာေ၀န စေသာ ဆုေတာင္းတစ္ဂါထာ ထားရွိေလသည္။ ၄င္းမွာလည္း စိႏၲိတံ သတၱသေခ်ၤယံ စေသာ ေသာတတၳကီ က်မ္းလာအရ စိတ္ျဖင့္ ဆုေတာင္းေသာ ခုႏွစ္သေခ်ၤ၊ ႏွဳတ္ျဖင့္ဆုေတာင္းေသာ ကိုးသေခ်ၤ၊ ကိုယ္ႏွုတ္ႏွစ္ပါးျဖင့္ ဆုေတာင္းေသာ ေလးသေခ်ၤ၊ သံုးရပ္ေပါင္း သေခ်ၤႏွစ္ဆယ္မွ်ကိုသာ ရည္ရြယ္၍ ထိုသေခ်ၤႏွစ္ဆယ္အတြင္း၌ ပြင့္ခဲ့ေသာ ဘုရားေပါင္းကိုသာ ေဖာ္ျပေရးစီထားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေလသည္။

ထို သမၺဳေဒၶဂါထာမွာ လြန္စြာ လူၾကိဳက္မ်ား၍ အသံုးတြင္က်ယ္ေလရာ ထို႔ေနာက္တစ္ေခတ ္(အင္း၀ေခတ္)ေလာက္တြင္ စိႏိၲတံ သတၱသေခ်ၤယ် စေသာ ဂါထာလာရွိရာ ေသာတတၱကီက်မ္းမွာ သံဂါယနာ၀င္က်မ္း မဟုတ္သျဖင့္ ခိုင္ခံ့မႈမရွိ၊ ေရွးေရွးဘုရားတို႔ဆိုလွ်င္ သေခ်ၤႏွစ္ဆယ္မွ် သာဆို၍ အားလံုးမႏွံ႔စပ္၊ သံဂါယနာတင္က်မ္းမ်ား အလို ဂဂၤါ၀ါဠဳ သဲစုမက ပြင့္ေတာ္မူခဲ့ေသာ ဘုရားမ်ားကိုထည့္မွသာ အားလံုး ႏွံ႕ႏိုင္ေပမည္ဟ ုဆိုကာ မူလဂါထာတြင္ “အပၸကာ ၀ါဠဳကာ၊ အနႏၲာ နိဗၺဳတာ ဇိနာ" ပါဒႏွစ္ခု (ဂါထာ၀ဂ္) ထပ္တိုးကာ ဂဂၤါ၀ါဠဳသဲစုမက မ်ားစြာေသာ ဘုရားရွင္တို႔ႏွင့္ တရားေတာ္ သံဃာေတာ္တုိ႔အား ရွိခိုးသင့္သည္ဟု ဆုိကုန္၏။

ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားအေလာင္း တိေလာက ၀ိဇယစၾကာ မင္းၾကီးသည္ ဘုရားအနည္းငယ္သာ ရွိခိုးရ၊ လွဴဒါန္းရသည္ကို အားမရ၍ သူ႕စိတ္အၾကံအစည္ျဖင့္ စၾက၀ဠာတိုက္အျပည ဘုရားမ်ားကို သီတင္းသံုးေစ၍ ရွိခိုးေတာ္မူခဲ ့သည္။ ဥပမာ သမၺဳေဒၶဂါထာတြင္ သေခ်ၤႏွစ္ဆယ္အတြင္း ပြင့္ကုန္ုေသာ ဘုရားမ်ားကိုသာမက ဂဂါၤ၀ါဠဳသဲစုမက မ်ားျပားလွစြာေသာ ဘုရားမ်ားကို ရွိခိုးရသျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာသက္၀င္သူတိုင္း လြန္စြာ အားပါးတရ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာျဖစ္ရေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သမၺဳေဒၶဂါထာသည္ အစဥ္အလာအရ ဂါထာသံုးပုဒ္ အျပည့္အ၀ျဖစ္၍ ေနေပသည္။

အဘယ္ေၾကာင့္ သမၺဳေဒၶဂါထာသည္ အႏၲရာယ္ကင္းေစသနည္း ဆိုသည္ကိုလည္း ရွင္းျပပါဦးမည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ သမၺဳေဒၶဂါထာသံုးပုဒ္လံုးသည္ ဆန္းက်မ္းအရ ရွစ္လံုးဘြဲအေကာင္းဆံုးဂါထာျဖစ္ေသာ ယဇ"ယဇပထ်ာ၀တၱ ဂါထာမ်ိဳးျဖစ္၍ ရြတ္ဆိုရန္ အေကာင္းဆံုးဂါထာမ်ိဳးျဖစ္ပါသည္။

အေၾကာင္းအရာမွာလည္း ပထမဂါထာအရ သဗၺညဳျမတ္စြာ ဘုရားေပါင္း ငါးသိန္းႏွစ္ေသာင္း တစ္ေထာင္ႏွစ္က်ိပ္ ရွစ္ဆူကို စိတ္တြင္း ႏွလံုးတြင္း၀ယ္ ထည့္သြင္းရိုက်ိဳး၍ ရွိခိုးရျခင္း၊ ဒုတိယဂါထာအရ ဂဂၤါ၀ါဠဳ သဲစုမက အလြန္တရာ မ်ားျပားလွစြာေသာ ငါးမာရ္ေအာင္ျမင ဘုရားရွင္တို႔အား ရိုေသျမတ္ႏိုးျခင္းႏွင့္ ထုိရွိခိုးရေသာ တန္းခိုးအာႏုေဘာ္တို႔ေၾကာင့္ ဥပဒၵေ၀ါမ်ားစြာ ေဘးဘယာအသြယ္သြယ္ အႏၲရာယ္ဟူသမွ်တို႔မွ ကင္းရပါေစေၾကာင္း ဆုေတာင္းထားျခင္းျဖစ္၍ အဓိပၸါယ္အလိုကပင အလြန္တရာ ေကာင္းမြန္ထူးျမတ္၍ ေနပါသည္။

စီကံုးထားေသာ စာလံုးအကၡရာမ်ားကလည္း ၀ံသ( အကၡရာ အမ်ိဳးအႏြယ္) အေနအားျဖင့္ အေကာင္းဆံုးအေနအထား တြင္ရွိပါသည္။ စတင္စီကံုးခဲ့ေသာ ဆရာကိုယ္တိုင္က အထူးေရြးခ်ယ္၍ စီကံုးထားသည့္အလား အမ်ားအားျဖင့္ အကၡရာတိုင္းလိုလို ၀ံသေကာင္း ၀ံသထူးမ်ားျဖင့္ ဖူးပြင့္၍ ေနသည္ကိုသာ ေတြ႔ရေပသည္။ ထိုသံုးဂါထာတြင္ တစ္ဂါထာ တစ္ဂါထာ၌ အကၡရာ (၃၂) လံုးစီႏွင့္ သံုးဂါထာတြင္ အကၡရာ (၉၆) လံုးပါ၀င္ရာ အကၡရာ ၅ လံုးမွလြဲ၍ အကၡရာ ၉၁လံုးမွာ ၀ံသေကာင္းမ်ားသာ ျဖစ္သည္ကို ေတြ႔ရေပသည္။ ယင္းကို စဥ္းငယ္သိသာရံုမွ် ခ်ဲ႕၍ ေရးပါဦးမည္။

ဂါထာေပါင္း မည္မွ်ပင္ဖြဲ႔ဖြဲ႔ အကၡရာစာလံုး (၄၁) ထက္မပိုႏိုင္၊ ပိဋကတ္သံုးပံု၌ စာလံုးေပါင္းမည္ မွ်ရွိသနည္းဟူေသာ အေမးကို ”ပိဋကတၱယံပိ ပတြာ နကၡရႏၲိ နခီယႏၲီတိ အကၡရာ ” ဟူေသာ စကားအရ ပိဋကတ္သံုးပံုမွာလည္း အကၡရာ (၄၁) လံုးသာရွိသည္ဟု ေျဖရသကဲ့သို႔ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ယင္း(၄၁) လံုးေသာ အကၡရာတို႔ကိုလည္း ၀ဂ္(အစု) အကၡရာ၊ အ၀ဂ္(အစုမရွိ) အကၡရာ အေနအားျဖင့္ ဆိုေသာ္ သရရွစ္လံုးက အစ အဆံုး (၄၁) လံုးကို တူရာစုေပါင္းလိုက္ေသာ (၁၃) လံုးသာ ရွိသည္ဟု ဆိုေပသည္။

၄င္းမွာ က၊ စ၊ ဋ၊ တ၊ ပ၊ ယ၊ ရ၊ လ၊ ၀၊ သ၊ ဠ၊ ဟ၊ အ ဟူေသာ ၁၃ လံုးသာပင္။ ဤ ၁၃ လံုးတြင္ က၀ဂ္(က၊ ခ၊ ဂ၊ ဃ၊ င) ၅ လံုးသည္ ခတၱိယ၀ံသ မင္းမ်ိဳးအကၡရာမ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။ သမၺဳေဒၶ(၃) ဂါထာတြင္ မင္းမ်ိဳးအကၡရာေပါင္း (၈) လံုးပါ၀င္ပါသည္။ စ၀ဂ္(စ၊ ဆ၊ ဇ၊ စ်၊ ည) ငါးလံုးသည္ ျဗဟၼဏ၀ံသ ပုဏၰားမ်ိဳး အကၡရာမ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။ သမၺေဒၶသံုးဂါထာတြင္ ျဗဟၼဏ၀ံသ အကၡရာ ငါးလံုးပါ၀င္ပါသည္။ ဋ၀ဂ္( ဋ၊ ႒၊ ၮ၊ ဎ၊ ဏ) ငါးလံုးသည္ ေ၀ႆ၀ံသ ကုန္သည္မ်ိဳး အကၡရာမ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။ ဤ ၃ ဂါထာ၌ ၁ လံုးပါ၀င္ပါသည္။ တ၀ဂ္( တ၊ ထ၊ ဒ၊ ဓ၊ န) ငါးလံုးသည္ ေဒ၀၀ံသ နတ္မ်ိဳး အကၡရာျဖစ္၍ ၃ ဂါထာတြင္ ၂၇ လံုးပင္ ပါ၀င္ခဲ့ေပသည္။

ပ၀ဂ္( ပ၊ ဖ၊ ဗ၊ ဘ၊ မ) ငါးလံုးသည္ ျဗဟၼ၀ံသ ျဗဟၼာမ်ိဳး အကၡရာမ်ားျဖစ္ပါသည္။ ဤ ၃ ဂါထာတြင္ ၁၂ လံုးပါ၀င္ခဲ့ေပသည္။ ထို႔ေနာက္ အ၀ဂ္အကၡရာမ်ားျဖစ္၍ ယ အကၡရာသည္ သုဒၵ၀ံသ ဆင္းရဲသားမ်ိဳးျဖစ္သည္။ သမၺေဒၶဳသံုးဂါထာတြင္ တစ္လံုးသာပါ၀င္သည္။

ရ အကၡရာသည္ အပါယ၀ံသ အပါယ္ဇာတိ၀ံသမ်ိ ဳးျဖစ္သည္။ ဤ ၃ ဂါထာ၌ ၄ လံုးပါ၀င္ပါသည္။

၀ အကၡရာသည္ ေသာတပတၱိ၀ံသ ေသာတာပန္မ်ိဳး အကၡရာျဖစ္၍ ဤ ၃ ဂါထာတြင္ ၁၆ လံုးပါ၀င္ပါသည္။

သ အကၡရာသည္ သကဒါဂါမိ၀ံသ သကဒါဂါမ္မ်ိဳးျဖ စ္၍ ဤ ၃ ဂါထာတြင္ ၁၆ လံုး ပါ၀င္ပါသည္။

ႆ အကၡရာသည္ အနာဂါမိ၀ံသ အနာဂါမ္မ်ိဳးျဖစ ္၍ ဤ ၃ ဂါထာတြင္ ၃ လံုးပါ၀င္ပါသည္။

ဠ ၾကီး အကၡရာသည္ အရဟႏၱ၀ံသ ရဟႏၱာမ်ိဳးျဖစ္၍ ဤ ၃ ဂါထာတြင္ ၁ လံုးပါ၀င္ပါသည္။

အ အကၡရာသည္ ပေစၥကဗုဒၶ၀ံသ ပေစၥကဗုဒၶမ်ိဳးျ ဖစ္၍ ဤ ဂါထာတြင္ ၇ လံုးပါ၀င္သည္္္္္္္္္္္္္္။

ဤသို႔ဆိုလွ်င္ ဗုဒၶဘာသာ သမၼာႏြယ္၀င္ သူေတာ္စင္တို႔ ရြတ္ဆိုေနက် သမၺဳေဒၶဟု အစခ်ီထား၍ သမၺဳေဒၶဂါထာ ဟုေခၚေသာ ဂါထာသည္ စံတင္စံထားျပဳေလာက္ေအာင္ ဂါထာအေနျဖင့္ေရာ အကၡရာအေနျဖင့္ပါ မဂၤလာအျပည့္ျဖစ္၍ ေနရံုမွ်မက ဂဂၤါ၀ါဠဳသဲစုမက ပြင့္ေတာ္မူၾကကုန္ေသာ အနႏၲဗုဒၶ ဘုရားရွင္တုိ႔၏ တန္ခိုးေတေဇာ္ အာႏုေဘာ္တို႔အား အားထားရိုက်ိဳး ရွိခိုးရျခင္းေၾကာင့္ အႏၲရာယ္ ဟူသမွ်တို႔ ျမဴမွ်မၾကြင္း ကင္းရွင္းေအးျမေ နရျခင္းပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။

ဤကား ျမန္မာျပည္ျဖစ္ သမၺဳေဒၶဂါထာကို စိစစ္ျပျခင္းပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။

ျမန္မာတို႔ႏွင့္ ေထရ၀ါဒခ်င္း တူမွ်ေသာ သီဟိုဠ္( သီရိ လကၤာ)၌ ထင္ရွားေသာ သမၺဳေဒၶဂါထာေတာ္ အေၾကာင္းကို တင္ျပေဖာ္ဆိုလိုပါေသးသည္။

ထုိ သီဟိုဠ္သမၺဳေဒၶဂါထာသည္လည္း ေသာတၳကီက်မ္းလာ သေခ်ၤႏွစ္ဆယ္တြင ပြင့္ေတာ္မူၾကသည့္ ဘုရားရွင္ေတာ္ေပါင္း ငါးသိန္းတစ္ေသာင္း ႏွစ္ေထာင္ ႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူ ကုိပင္ ပံုစံတစ္မ်ိဳးျဖင့္ ေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္သည္။

၄င္းမွာ ၈ လံုးတြဲ ဂါထာမ်ိဳးမဟုတ္။ ၁၂ လံုးဘြဲ႕ ဣႏၵ၀ံသ ဂါထာမ်ိဳးျဖင့္ဖြဲ႕၍ အကၡရာသခ်ၤာျဖင့္ စိႏၱိတံ သတၱသေခ်ၤယ်ံအရ ဂါထာအတိုင္း စိတ္ျဖင့္ ဆုေတာင္းစဥ္၊ ခုႏွစ္သေခ်ၤအတြင္း၌ ဖူးေတြ႔ရေသာဘုရားမ်ား၊ ႏွုတ္ျဖင့္ဆုေတာင္းစဥ္ ကိုးသေခ်ၤအတြင္း၌ ဖူးေတြ႔ရေသာ ဘုရားမ်ား၊ ကိုယ္ႏွုတ္စိတ္ သံုးပါးလံုးျဖင့္ ဆုေတာင္းစဥ္ ေလးသေခ်ၤ ကမၻာတစ္သိန္းအတြင္း၌ ဖူးေတြ႔ရေသာ ဘုရားမ်ားကို ေဖာ္ျပ၍ ေလးရပ္ေပါင္း ငါးသိန္ တစ္ေသာင္း ႏွစ္ေထာင္ ႏွစ္က်ိပ္ ရွစ္ဆူေသာ ဘုရားရွင္တို႔ အား ရွိခိုးေၾကာင္း ဆုိထားေပသည္။

ျမန္မာဂါထာကဲ့သို႔ သမၺဳေဒၶဟုအစ မဆိုထားေသာ္လည္း ျမန္မာတို႔က သီဟိုဠ္သမၺဳေဒၶဂါထာဟုပင္ ေခၚၾကသည္။ ၄င္း ဂါထာမွာ

ဗုဒၶါ အႏုႏၷာမရိယာ သုသေခၤယ၊

ဗုဒၶါ အႏုႏၷာမရိယာ ဓိသခၤေယ၊

ဗုဒၶါ ရိယေဃ ဗကုလကၡကေပၸ၊

၀ႏၵာမိ ေတ ဇိရနိရကၠေမ အဟံ။ ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။ ( အနက္ကို မေဖာ္ျပေတာ့ပါ)

ထုိ႔ေနာက္ ျပႆနာရွင္ေမးျမန္းထားေသာ အေရွ႔က်ြန္း သမၺဳေဒၶ၊ အေနာက္က်ြန္း သမၺဳေဒၶ၊ ေျမာက္က်ြန္း သမၺဳေဒၶ တို႔အေၾကာင္း အျမြက္မွ် ေဖာ္ျပပါဦးမည္။

ထို သမၺဳေဒၶဂါထာေပၚေပါက္လာပံုမွာ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ခန္႔က မိုးညွင္းျမိဳ႕ အေရွ႕ေက်ာင္းသို႔ တည္ေတာဆရာေတာ္(စ ာေရးဆရာအမည္ ထီးခ်ိဳင့္နတ္စိုး ေခၚ ထီးခ်ိဳင့္မိုးန တ္ရွင္ ေခၚ) ဘဒၵႏၲေဒ၀ိႏၵာဓိပတိ ေရာက္ခဲ့စဥ္ေက်ာ င္းႏွင့္မတူေလာက္ေအာင္ စစ ခ်ိဳ႔တဲ့ေနေၾကာင္း ေတြ႔ျမင္ရျပီး ေနာက္ႏွစ္ ၂၀ ခန္႔အၾကာ ဒုတိယအေခါက္ ထပ္မံေရာက္ရာ၌ ယခင္ကႏွင့္မတူ တိုက္ဆာအေဆာက္အအ ံုမ်ားျဖစ္ေနသျဖင့္ ေမးျမန္းၾကည့္ရာ

” ေတာရေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္းရွိ ဘုန္းေတာ္ၾကီးတစ္ပါး သမၺဳေဒၶ( ရိုးရိုး) ဂါထာကို အျမဲရြတ္ေၾကာင္း၊ တစ္ညတြင္ ရုကၡစိုးနတ္က သမၺဳေဒၶဂါထာမ်ိား နတ္၀ွက္ထားေသးေၾကာင္း၊ ထိုဂါထာမ်ားကုိပါ ရြတ္ပါဟုဆိုကာ အေရွ႕က်ြန္း၊ အေနာက္က်ြန္း၊ ေျမာက္က်ြန္း၊ သမၺဳေဒၶဂါထာမ်ား ကို သင္ေပးသြားေၾကာင္း၊ ထိုေတာရဘုန္းၾကီ းသည္ ယင္း သမၺဳေဒၶဂါထာမ်ားကိုပါ ေန႕စဥ္ရြတ္ပြား၍ ဘုန္းတန္ခိုးလာဘ္သပ္ပကာ ၾကီးမားလာေၾကာင္း၊ ယင္း ဂါထာမ်ားကို ရရွိရြတ္ဆိုသျဖင့္ မိုးညွင္းျမိဳ႕ အေရွ႕ေက်ာင္းဆရာ ေတာ္ၾကီးလည္း တစ္ေန႕တျခား ဘုန္းတန္ခိုး ၾကီးမလာေၾကာင္း ေဆာင္းပါး တစ္ပုဒ္ ေရးသား၍ ဤ သမၺဳေဒၶဂါထာမ်ားကို ေဖာ္ျပထားပါသည္။

ထုိဂါထာမ်ားမွာ မူလ သမၺဳေဒၶ(၄င္းကို ေတာင္က်ြန္း သမၺဳေဒၶဟု အမည္ေပးသည္) ကဲ့သို႔ ဘုရားရွင္ေပါင္း ငါးသိန္ တစ္ေသာင္း ႏွစ္ေထာင္ ႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူႏွင့္ ဂဂ္ါ၀ါဠဳ သဲစုမက ဘုရားတို႔အား ဖြဲ႕ဆို ရွိခိုးမႈမပါ၊ ႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူ ႏွစ္က်ိပ္ငါးဆူ စသည္မ်ားကို ရွိခိုးေၾကာင္းႏွင့္ ၂ ဂါထာ၊ ၃ ဂါထာ တို႔သာရွိျပီး အခ်ိဳ႕ ပါဠိသဒၵါ မမွန္မကန္ ဂါထာပိုဒ္ မျပည့္စံုသျဖင့္ ရွိေနၾကသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ မူလ သမၺဳေဒၶဂါထာကဲ့သို႔ စနစ္တက် မရွိလွေပ။

ဘုရားရွိျပီး ျဖစ္သျဖင့္ ႏွုတ္တက္ရရွိ၍ ရြတ္ဆိုရွိခိုးလွ်င္ကား အက်ိဳးရွိသင့္သေလာက္ ရွိမည္မွန္ေသာ္လည္း ၾကိဳးစားက်က္မွတ္၍ မျပတ္ရွိခိုးရက်ိဳး နပ္လိ္မ့္မည္ဟု မထင္ေပ။

ထို႔ေၾကာင့္ ရွိရင္း မူလသမၺဳေဒၶ (ျမန္မာ) ႏွင့္ သီဟိုဠ္ သမၺဳေဒၶဂါထာ မွန္မွန္ကန္ကန္တို႔ကိုသာ ထက္ထက္သန္သန္ ဆိုအပ္ခဲ့သည့္ အဓိပၸါယ္တို႔ကို ေလးေလးနက္နက္ မွတ္သား၍ မျပတ္ပြားမ်ား ရွိခိုးၾကျခင္းသည္သာ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္း ဖြယ္ရာပါရွိေၾကာင္း ေျဖၾကားလိုပါသည္။

ရေဝႏြယ္(အင္းမ)

ျမတ္သတိ၀ါဒီ မဂၢဇင္း

ေဖေဖၚ၀ါရီလ ၊ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္

ဇလြန္ျပည္ေတာ္ျပန္ ဘုရားသမိုင္း

ဇလြန္ျပည္ေတာ္ျပန္ ဘုရားသမိုင္း

ေရွးလြန္ခဲ့ေသာ ရခိုင္ျပည့္ရွင္ ဘုရင္စႏၵသူရိယမင္း ပင့္ေလွ်ာက္ခ်က္အရ မဟာသကၠရာဇ္ (၁၁၃) ခုႏွစ္တြင္ သဗၺညဳတ ျမတ္စြာဘုရားသခင္သည္ ရခိုင္ျပည္သို႕ ၾကြေရာက္ၿပီးသရဏဂံုသီလျဖင့္ ခ်ီးျမွင့္ကာ ဓညဝတီတိုင္းျပည္ တစ္ခုလံုးဗုဒၶဘာသာ၀င္ဥပါသကာ ဥပါသာကီမ်ားအျဖစ္လို႕ ေရာက္ရွိခဲ့ၾကပါတယ္။

ဓညဝတီမွ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ျပန္လည္ၾကြခ်ီရာတြင္ စႏၵသူရိယမင္း၏ ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားခ်က္အရ ကိုယ္စားေတာ္ ပံုသြင္းကိုသြန္းလုပ္ကိုးကြယ္ခြင့္ျပဳၿပီး ရင္ေငြ႕ေတာ္ ခုႏွစ္ႀကိမ္ေပးခဲ့သျဖင့္ မဟာမုနိဘုရားဟု ဘြဲ႕ေတာ္ထင္ရွားခဲ့ပါတယ္။ ကိုယ္စားေတာ္ မဟုမုနိသြန္းလုပ္ၿပီးၾကြင္းက်န္ေသာ ေၾကး-ေငြ-ေရႊရတန ာတို႕ကိုသြန္းလုပ္ၾကရာ (ရွင္ေက်ာ္) (ေရႊဘံုသာ) (ရန္ေအာင္ျမင္) ဟူေသာ ရုပ္ပြားေတာ္ငယ္သံုးဆူ သြန္းလုပ္ကိုးကြယ္ခဲ့ပါတယ္။

အထက္ေဖာ္ျပပါ ဆင္းတုေတာ္ သံုးဆူအနက္မွ ရန္ေအာင္ျမင္ရုပ္ပြားေတာ္မွာ မဟာမုနိရုပ္ပြားေတာ္၏ လက္ယာဘက္တြင္ထားၿပီးကိုးကြယ္ ပူေဇာ္ေသာေၾကာင္ လက္ယာရုပ္ပြားေတာ္ဟုေခၚတြင္ခဲ့ပါတယ္။ သကၠရာဇ္ ၁၁၄၆ ခုႏွစ္တြင္ အမရပူရ ေရႊနန္းရွင္ဘိုးေတာ္ဘုရား၏ သားေတာ္အိမ္ေရွ႕ဥပရာဇာက ဓည၀တီရခိုင္ျပည္ကို သိမ္းယူၿပီးမဟာမုနိရုပ္ပြားေတာ္ႏွင္ ့အရံရုပ္ပြားေတာ္(၃) ဆူပါပင့္ေဆာင္လာခဲ့ၿပီးမဟာမုနိရုပ္ပြားေတာ္ကို ဂႏၶကုဋိတိုက္ေတာ္ႏွင့္ထားၿပီးက်န္(၃) ဆူကို ေရႊနန္းေတာ္ဦးတြင္ ကိုးကြယ္ထားခဲ့ပါတယ္။

သကၠရာဇ္ ၁၂၁၄ခုႏွစ္၊ ပုဂံမင္းလက္ထက္ ဇလြန္ၿမိဳ႕သူႀကီးဦးေရႊပြင့္သည္ ၿမိဳ႕သူ-ၿမိဳ႕သားမ်ား ကိုးကြယ္ရန္ရုပ္ပြားေတာ္တစ္ဆူသြန္းလုပ္ရန္ တစ္ၿမိဳ႕လံုး လွဴဒါန္းေသာ ေရႊေငြေၾကးသံ တို႕ကို (ရန္လြင့္) ေခၚ ေလွႀကီးႏွင့္တင္ၿပီးအမရပူရသို႕ေရာက္ရွိလာၿပီး အစ္မဝမ္းကြဲေတာ္သူပုဂံမင္းမိဖုရားႀကီးထံ ဝင္ေရာက္ခစားကာပန္းပဲဖိုဆရာ ေမာင္ေမာင္လပ္အား ေခၚယူၿပီးမိဖုရားႀကီးကရုပ္ထုေတာ္ သြန္းလုပ္ေစခဲ့ပါတယ္။

ထိုအခ်ိန္တြင္ ပုဂံမင္းႏွင့္မင္းတုန္း၊ကေနာင္မင္းတို႕ မသင့္မတင့္ျဖစ္ကာေနျပည္ေတာ္တြင္ အေရးအခင္းမ်ားေပၚေပါက္လာသျဖင့္ရုပ္ပြားေတာ္သြန ္းလုပ္မႈမ်ားမၿပီးစီးသျဖင့္ သိမ္းယူရာ ဇလြန္ၿမိဳ႕ မာရ္ေအာင္ျမင္ ဘုရားကိုပါသိမ္းယူၿပီးဆာဂၽြန္ဆင္ဆိုသူ ကုလားျဖဴဗိုလ္က(ေရႊဆင္) ဆိုေသာ သေဘၤာျဖင့္ တင္ယူသြားခဲ့ပါတယ္။ဘံုဘိုင္ၿမိဳ႕သို႕ေရာက္ေသာအခါ ေၾကးဆင္းတုမ်ားကိုက်ိဳၿပီးေၾကးပိုက္ဆံ က်ည္ဆံလုပ္ခဲ့ၾကပါတယ္။

မာရ္ေအာင္ျမင္ ဆင္းတုေတာ္မွာမူ မီးႏွင့္ႀကိဳရာ အရည္မေပ်ာ္ပဲ မိုးႀကီးေလႀကီးမ်ား က်ေရာက္ကာ မီးက်ိဳသူ ကုလား(၆၄) ဦးေသြးအန္ ဝမ္းေလွ်ာ ေသဆံုးကုန္ၾကတယ္ လို႕ဆိုပါတယ္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ဝိတိုရိယဘုရင္မႀကီးမွာ ေခါင္းကိုက္ေဝဒနာျပင္းထန္စြာ ျဖစ္ၿပီးေဒါက္တာမ်ား ဆရာဝန္မ်ားကုသမရပဲရွိသျဖင့္ (တစ္ညတြင္ဘံုဘိုင္ရွိ ဗမာဘုရားကို မူလေနရပ္သို႕ ျပန္ပို႕မွ ေရာဂါေပ်ာက္ကင္း မည္ ျပန္မပို႔ပါက နတ္ရြာစံမည္။)ဟု အိမ္မက္ ျမင္မက္သျဖင့္ဘံုေဘရွိ ဂိုေဒါင္အတြင္းရ ွာေ ဖြၿပီး ျမန္မာျပည္သို႔ ျပန္ပို႕မွသာ ေရာဂါေပ်ာက္ကင္း သြားသည္ဟု ဆိုခဲ့ပါတယ္။

ထိုေၾကာင့္ ဇလြန္မာရ္ေအာင္ျမင္ျပည္ေတာ္ျပန္ ဘုရားဟုဘြဲ႕အမည္ျဖင့္ ဟသၤာတၿမိဳ႕အနီးဇလြန္ၿမိဳ႕ရွိ စံေက်ာင္းေတာ္တြင္ ကိန္းဝပ္စံပါယ္ေတာ္မူလွ်က္ရွိရာ ျပည္နယ္အရပ္ရပ္မွဘုရားဖူးခရီးသည္မ်ားျဖင့္စည္ကား သိုက္ၿမိဳက္လွ်က္ရွိပါတယ္။

ေမတၱာျဖင္႔စုစည္းေ၀မွ်သူ အႏွိဳင္းမဲ႔စာတိုေပစမ်ား

အမ်ိဳးသမီးမ်ားဖတ္ဖို႔ ရုပ္ဆုိး ရုပ္ေခ်ာ ခ်မ္းသာ ဆင္းရဲ

အမ်ိဳးသမီးမ်ားဖတ္ဖို႔ ရုပ္ဆုိး ရုပ္ေခ်ာ ခ်မ္းသာ ဆင္းရဲ ************************************* တခါတုန္းက ျမတ္ဗုဒၶ သာ၀တၳိျပည္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္မွာ သီတင္းသုံး ေနေတာ္မူ ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ မလႅိကာမိဖုရားက ဘုရားရွင္ထံကုိ ခ်ဥ္းကပ္ ေရာက္လာတယ္။ သင့္ေတာ္ရာက ထုိင္ရင္း လက္အုပ္ခ်ီမုိး ရွိခိုးျပီး ျပႆနာ ေလးခ်က္ကုိ ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။

၁။ရုပ္ဆုိး ဆင္းရဲ

ေမး။ ။အရွင္ဘုရား- ဒိေလာကမွာ အမ်ိဳးသမီးအခိ်ဳ ႔ကအဆင္းမလွ, အရုပ္ဆုိး အက်ဥ္းတန္လွပါတယ္၊ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးလွပါတယ္၊ ပစၥည္းဥစၥာလဲမရွိ၊ အသုံး အေဆာင္ဆိုလဲမရွိ၊ ႀသဇာအာဏာလဲမရွိပါဘုရား၊ အဲဒီလိုျဖစ္ေနရျခင္း အေၾကာင္းက ဘာေၾကာင့္ပါသလဲဟုေမးေလွ်ာက္တယ္..။

ေျဖ။ ။မလႅိကာ! ဒီေလာကမွာ အမ်ိဳးသမီးအခ်ိဳ႔က ေဒါသၾကီးတယ္၊ စိတ္ပင္ပန္းမူ မ်ားတယ္၊ နည္းနည္းကေလး အေျပာခံရရုံနဲ႔ စိတ္ခုတတ္တယ္၊ စိတ္ဆုိးတတ္တယ္၊ စိတ္ျမန္တယ္၊ ရနျ္ငိဳးထားတတ္တယ္၊ သိသိသာသာ အမ်က္ထြက္လာတတ္တယ္၊ မေက်မခ်မ္းျဖစ္လာတတ္တယ္။ အဲဒီအမ်ိဳးသမီးဟာ ရဟန္း၊ သူေတာ္ေကာင္းတုိ ႔အား ထမင္း၊ အေဖ်ာ္၊အ၀တ္၊ဖိနပ္၊ ပန္း၊န႔႔ံသာ၊ နံ႔သာေပ်ာင္း၊ အိပ္ရာ၊ေနရာ၊ မီးထြန္းစရာဆီဆိုတဲ့ ဒါန၀တၳဳဆယ္ခုထဲက ဘာတစ္ခုကုိမွ် မေပးလွဴဘူး၊ ျပီးေတာ့ ျငဴစူတဲ့စိတ္(ကုိယ့္ထက္သာမနာလို တဲ့စိတ္)မ်ားေနတယ္၊ သူမ်ားလာဘ္ရတာ၊အ ရုိအေသခံရတာ၊အေလးျပဳခံရတာ၊ ျမတ္နိုးခံရတာ၊ ရွိခုိးခံရတာ၊ အပူေဇာ္ခံရတာကုိ ျငဴစူေနတယ္(မနာလိုမရူစိတ္ျဖစ္ေနတယ္) စိတ္ျပစ္မွားေနတယ္၊ မနာလုိမရူစိတ္အက ်ိတ္အခဲျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီအမ်ိဳးသမီးဟာ အဲဒီဘ၀က စုေတလို႔ ဒီလူ႔ဘုံကုိ ေရာက္လာခဲ့ရင္ ျဖစ္ရာဘ၀မွာ အဆင္းမလွ၊ အရုပ္ဆုိးအက်ဥ္း တန္ျပီး ဆင္းရဲႏြမ္းပါးရ ေတာ့တယ္၊ ကုိယ္ပုိင္ပစၥည္းလဲမရွိ၊ အသုံးအေဆာင္လဲမရွိ၊ ႀသဇာအာဏာ အရွိန္အ၀ါလဲ မရွိနုိင္ေတာ့ဘူး။ မလႅိကာ ဒီလို အေၾကာင္းအေထာက္ အပ႔ံေၾကာင့္ ဒီေလာကမွာ အခ်ိဳ႔အမ်ိဳးသမီးက အဆင္းမလွ အရုပ္ဆုိး အက်ည္းတန္ျပီး ဆင္းရဲႏြမ္းပါးပ စၥည္းဥစၥာလဲမရွိ၊အသုံးအေဆာင္လဲ မရွိ၊ ႀသဇာအာဏာလဲမရွိဘဲ ျဖစ္ေနရေတာ့တာပဲ ဟုေျဖလိုက္ပါတယ္..။

၂။ရုပ္ဆုိး ခ်မ္းသာ

ေမး။ ။အရွင္ဘုရား-အခ်ိဳ႔ အမ်ိဳးသမီးကေတာ့ အဆင္းမလွ၊ အရုပ္ဆုိး အက်ည္းတန္ေပမဲ့ ပစၥည္းဥစၥာ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀တယ္၊ အသုံး အေဆာင္လဲေပါမ်ားတယ္၊ ႀသဇာအာဏာလဲရွိတယ္၊ ဘယ္လို အေၾကာင္း အေထာက္အပ႔ံေၾကာင္႔ ဒီလိုျဖစ္ရပါသလဲ ဘုရားဟုေလွ်ာက္တယ္။

ေျဖ။ ။မလႅိကာ! ဒီေလာကမွာ အမ်ိဳးသမီးအခ်ိဳ႔က ေဒါသၾကီးတယ္၊ စိတ္ပင္ပန္းမူမ်ားတယ္၊ နည္းနည္းကေလး အေျပာခံရရုံနဲ႔ စိတ္ခုတတ္တယ္၊ စိတ္ဆုိးတတ္တယ္၊ စိတ္ျမန္တယ္၊ရန္ျငိဳးထားတတ္တယ္၊ သိသိသာသာ အမ်က္ထြက္လာတတ္တယ္၊ ေဒါသထြက္လာတတ္တယ္၊ မေက်မခ်မ္းျဖစ္လာ တတ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအမ်ိဳးသမီးက အလွဴဒါနကိုေတာ့ ေပးလွဴ တတ္တယ္၊ ျငဴစူစိတ္(မနာလုိစိတ္)မ်ိဳးမရွိ၊ သူတစ္ပါးလာဘ္ရတာ၊ အေလးျပဳ ခံရတာ၊ ျမတ္နိုးခံရတာ၊ ရွိခုိးခံရတာ၊ အပူေဇာ္ခံရတာေတြ ကုိ မျငဴစူ(လုိလားနွစ္သက္တယ္)စိတ္မျပစ္မွား၊ မနာလိုမရူစိတ္ အက်ိတ္အခဲ မျဖစ္ေခ်။ အဲဒီအမ်ိဳးသမီးက အဲဒီဘ၀က စုေတလို႔ ဒီလူ႔ဘုံကုိ ေရာက္လာခဲ့ရင္ ျဖစ္ရာ ဘ၀မွာ အဆင္းမလွ၊ အရုပ္ဆုိး အက်ည္းတန္ေပမယ့္ ပစၥည္းဥစၥာ ခ်မ္းသာ ၾကြယ္၀တယ္၊အသုံး အေဆာင္ေပါမ်ားတယ္၊ ႀသဇာအာဏာလဲ ရွိလာရပါေတာ့ တယ္။ မလႅိကာ ဒီလိုအေၾကာင္းအေထာက္အပ႔ံေၾကာင့္ ဒီေလာကမွာ အခ်ိဳ႔အမ်ိဳးသမီးက အဆင္းမလွ၊ အရုပ္ဆုိး အက်ည္းတန္ေပမဲ့ ပစၥည္းဥစၥာ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀တယ္၊အသုံးအေဆာင္ ေပါမ်ားတယ္၊ ႀသဇာအာဏာ လဲ ရွိလာရေတာ့တာပဲဟု ေျဖလိုက္ပါတယ္။

၃။ရုပ္ေခ်ာ ဆင္းရဲ

ေမး။ ။အရွင္ဘုရား- အခ်ိဳ႔အမ်ိဳးသမီးကေတာ့ ရုပ္ေခ်ာပါတယ္၊ အဆင္းလွပါတယ္၊ရု ပ္ဆင္းသ႑ာန္အလြန္ေျပျပစ္ပါတယ္၊ ဒါေပမဲ႔ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးလွပါတယ္၊ ပစၥည္းဥစၥာလဲ မရွိ၊ အသုံးအေဆာင္လဲမရွိ၊ ႀသဇာအာဏာလဲမရွိပါ၊ ဘယ္လုိအေၾကာင္းအေထာက္အပ႔ံေၾကာင့ ဒီလိုျဖစ္ရပါသလဲဘုရားဟုေလွ်ာက္ထားတယ္။

ေျဖ။ ။ မလႅိကာ! ဒီေလာကမွာ အမ်ိဳးသမီးအခ်ိဳ႔က ေဒါသမၾကီး၊ စိတ္ပင္ပန္းမူ(စိတ္မေက်နပ္မူ)မမ်ား၊ အမ်ားအျပား အေျပာခံရေပမဲ့ စိတ္မခုတတ္၊ စိတ္မျမန္တတ္၊ စိတ္မဆုိးတတ္၊ ရန္ျငိဳးမထားတတ္၊ သိသိသာသာ ေပၚေပၚလြင္လြင္ အမ်က္မထြက္တတ္၊ မေက်မခ်မ္းမျဖစ္တတ္။

အဲဒီအမ်ိဳးသမီးက အလွဴဒါနကိုေတာ့ မေပးလွဴ၊ ျငဴစူစိတ္ကမ်ားေနတယ္၊ သူမ်ားလာဘ္ရတာ၊ အရုိအေသခံရတာ၊ အေလးျပဳခံရတာ၊ ျမတ္နုိးခံရတာ၊ ရွိခုိးခံရတာ၊ အပူေဇာ္ခံရတာေတြ ကုိ ျငဴစူေနတယ္၊ စိတ္ျပစ္မွားေနတယ္၊ မနာလုိမရူစိတ္ အက်ိတ္အခဲျဖစ္ေနတယ္။

အဲဒီအမ်ိဳးသမီးက အဲဒီဘ၀က စုေတလို႔ ဒီလူ႔ျပည္ကုိ ေရာက္လာခဲ့ရင္ ျဖစ္ရာဘ၀မွာ ရုပ္ေခ်ာတယ္၊ အဆင္းလွတယ္၊ ရုပ္ဆင္းသ႑ာန္ ေျပျပစ္တယ္၊ ဒါေပမဲ့ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးတယ္၊ ကုိယ္ပုိင္ပစၥည္းဥစၥာ မရွိ၊ အသုံးအေဆာင္လဲ မရွိ၊ ႀသဇာအာဏာအရွိန္အ၀ါလဲ မရွိေတာ့ဘူး။

မလႅိကာ ဒိလို အေၾကာင္းအေထာက္အပံ႔ေၾကာင့္ ဒီေလာကမွာ အခ်ိဳ႔အမ်ိဳးသမီးက ရုပ္ေခ်ာတယ္၊ အဆင္းလွတယ္၊ ရုပ္ဆင္းသ႑ာန္ေျပျပစ္တယ္၊ ဒါေပမဲ့ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးရမယ္၊ ကုိယ္ပုိင္ပစၥည္ းဥစၥာလဲမရွိ၊ အသုံးအေဆာင္လဲ မရွိတဲ့အျပင္ ႀသဇာအာဏာအရွိအ၀ါ မရွိဘဲ ျဖစ္ေနရေတာ့တာပဲ ဟုေျဖလုိက္ပါတယ္။

၄။ရုပ္ေခ်ာ ခ်မ္းသာ

ေမး။ ။အရွင္ဘုရား- အခ်ိဳ႔ အမ်ိဳးသမီးကေတာ့ ရုပ္လဲေခ်ာတယ္၊ အဆင္းလဲလွတယ္၊ ရုပ္ဆင္းသ႑ာန္လဲ အလြန္ေျပျပစ္တယ္၊ ပစၥည္းဥစၥာလဲ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀တယ္၊ အသုံးအေဆာင္လဲ ေပါမ်ားတယ္၊ ႀသဇာအာဏာလဲ ရွိတယ္ ဘယ္လိုအေၾကာင္းအ ေထာက္အပ႔ံေၾကာင့္ ဒီလိုျဖစ္ရပါသလဲ ဘုရားေလွ်ာက္ထားတယ္။

ေျဖ။ ။မလႅိကာ! ဒီေလာကမွာ အခ်ိဳ႔အမ်ိဳးသမီးက ေဒါသမၾကီး၊ စိတ္ပင္ပန္းမူ(စိတ္မေက်နပ္မူ)မမ်ား၊ အမ်ားအျပား အေျပာခံရေပမဲ့ စိတ္မခုတတ္၊ စိတ္မဆုိးတတ္၊ စိတ္မျမန္တတ္၊ ရန္ျငိဳးမထားတတ္၊ သိသိသာသာ အမ်က္မထြက္၊ ေဒါသမထြက္တတ္၊ မေက်မခ်မ္း မျဖစ္တတ္။

အဲဒီအမ်ိဳးသမီးက အလွဴဒါနကုိလဲ ေပးလွဴတယ္၊ ျငဴစူတဲ့စိတ္မရွိ၊ သူတစ္ပါးလာဘ္ရတာ၊ အရုိအေသခံရတာ၊ အေလးျပဳခံရတာ၊ ျမတ္နုိးခံရတာ၊ ရွိခုိးခံရတာ၊ အပူေဇာ္ခံရတာေတြ ကုိ မျငဴစူ၊ စိတ္မျပစ္မွား၊ မနာလို မရူစိတ္ အက်ိတ္အခဲ မျဖစ္ဘူး။

မလႅိကာ အခ်ိဳ႔အမ်ိဳးသမီးက အဲဒီဘ၀က စုေတလို႔ ဒီလူ႔ျပည္ကုိ ေရာက္လာ ခဲ့ရင္ ျဖစ္ရာဘ၀မွာ ရုပ္ေခ်ာမယ္၊ အဆင္းလွမယ္၊ ရုပ္ဆင္းသ႑ာန္ေျ ပျပစ္မယ္၊၊ ပစၥည္းဥစၥာလဲ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀မယ္၊၊ အသုံးအေဆာင္လဲ ေပါမ်ားမယ္၊ ႀသဇာအာဏာလဲ ရွိလာရေတာ့တယ္။

မလႅိကာ ဒီလိုအေၾကာင္းအေထာက္အပ႔ံေၾကာင့္ ဒီေလာကမွာ အခ်ိဳ႔ အမ်ိဳးသမီးက ရုပ္ေခ်ာရတယ္၊ အဆင္းလွရတယ္၊ ရုပ္ဆင္းသ႑ာန္ ေျပျပစ္ရ တယ္၊ ပစၥည္းဥစၥာ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀ရတယ္၊ အသုံးအေဆာင္လဲ ေပါမ်ားရတယ္၊ ႀသဇာအာဏာ အရွိအ၀ါလဲ ရွိလာရေတာ့တာပဲဟ ုေျဖလိုက္ပါတယ္။

မလႅိကာမိဖုရားၾကီးၾကည့္ရတာေတာ့ ရုပ္ဆုိးပုံေပၚမ ယ္။ ျမတ္စြာဘုရားကုိ ပြင့္ပြင့္လင္းလ င္းေလ်ာက္ထားတယ္။ အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္က ေရွးဘ၀က ေဒါသၾကီးသူ၊ စိတ္ပင္ပန္းမူမ်ားသူ၊ နည္းနည္းကေလး အေျပာခံရုံနဲ့စိတ္က ခုတတ္သူ၊ စိတ္္ဆုိးတတ္သူ၊ စိတ္ျမန္သူ၊ ရန္ျငိဳးထားတတ္သူ၊ သိသိသာသာ အမ်က္ထြက္တတ္သူ၊ ေဒါသျဖစ္တတ္သူ ျဖစ္လာခဲဟန္တူပါတယ္ဘုရား၊ ဘာျဖစ္လို့လဲဆုိ ေတာ့ တပည့္ေတာ္မက အဆင္းမလွ၊ အရုပ္ဆုိး အက်ည္းတန္မ ျဖစ္ေနလို႔ပါဘုရား။

ဒါေပမယ့္ဘုရား သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔အား ထမင္း၊ အေဖ်ာ္စသည့္ျဖင့္ေတာ့ လွဴလာခဲ့ဟန္တူပါ တယ္ဘုရား၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ တပည့္ေတာ္မက ဒီဘ၀မွာ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀ပါ တယ္ဘုရား၊ ပစၥည္းဥစၥာေပါပါတယ္ဘုရား၊ အသုံးအေဆာင္ေတြလဲေပါပါတယ္ဘုရား။ ေနာက္တစ္ခုကေလးဘုရား၊ တပည့္ေတာ္မက ေရွးဘ၀ကတုန္းက ျငဴစူစိတ္(ကုိယ့္ထက္သာ မနာလုိစိတ္) ကင္းခဲ့ဟန္တူပါတယ္ဘုရား။ ယခုဘ၀မွာ တပည့္ေတာ္မ တန္ခုိးအရွိန္ အ၀ါၾကီးမား ပါတယ္ဘုရား။ တပည့္ေတာ္မက ဒီနန္းေတာ္အတြင္းမွာ လူေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာကုိ အုပ္စုိးၾကီးမူးေနရပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ဘုရား တပည့္ေတာ္မေလး ဒီေန႔က စလို႔ ေဒါသမၾကီးသူ၊ စိတ္ပင္ပန္းမူ မမ်ားသူ ျဖစ္ပါေတာ့မယ္၊ အမ်ားၾကီးအေျပာခံရေပမဲ့ စိတ္မခုေတာ့ပါ၊ စိတ္မဆုိးေတာ့ပါ၊ စိတ္မျမန္ေတာ့ပါ၊ ရန္ျငိဳးမထားေတာ့ပါ၊ သိသိသာသာအမ်က္ထြက္မူ၊ ေဒါသျဖစ္မူ၊ မေက်မခ်မ္းျဖစ္မူကုိလဲ မျပဳေတာ့ပါဘုရား၊ ရဟန္း၊ သူေတာ္ေကာင္း တုိ့အား ထမင္း၊ အေဖ်ာ္စသည့္လွဴဒ ါန္းဖြယ္ရာမ်ားကုိ ေပးလွဴပါမယ္ဘုရား၊ ျငဴစူစိတ္ ကင္းသူျဖစ္ပါေတာ့မယ္ ဟု ျမတ္စြာဘုရားအား ေလ်ာက္ထား၀န္ခံလုိက္ပါတယ္။ ျမတ္ဗုဒၶေဟာၾကားေတာ္မူတဲ့ တရားေတာ္ ကုိလဲ ခ်ီးက်ဴး၊ သရဏဂုံလည္းတည္ေဆာက္ျပီး ဥပါသိကာမအျဖစ္ကုိ ခံယူသြားပါေတာ့တယ္။

ကဲ..စာဖတ္သူေရ..(အထူးအားျဖင့္အမ်ိဳးသမီးမ်ား) ကုိယ့္ကုိကုိ ေမးခြန္းထုတ္ ၾကည့္လုိက္ပါ။ ဘယ္လိုထုတ္မလဲဆုိေတာ့ မွန္တစ္ခ်ပ္ကုိ ေကာက္ကုိင္လိုက္ပါ။ မိမိရဲ့မ်က္နာကု ေသခ်ာၾကည့္ေမးလိုက္။ ငါရုပ္လည္းဆုိး ဆင္းလည္းဆင္းရဲ သလား၊ ရုပ္ဆုိးျပီး ခ်မ္းသာသလား၊ ရုပ္ေခ်ာျပီးဆင္းရဲသလား၊ ရုပ္လည္းေခ်ာ ခ်မ္းလည္းခ်မ္းသာသလား လုိ႔ ေမးလိုက္ပါ။ အေျဖေတာ့ထြက္လာမွာပါ။ ဘယ္သူက ဘာေတြေျပာေနေျပာေန မိမိရဲ႔ အားနည္းခ်က္ (သုိ့မဟုတ္)မိမိမွာ မျပည့္စုံမူေတြက ေတာ့ မိမိသာအသိဆုံးပါ။ မလႅိကာမိဖုရားကေတာ့ ျမတ္ဗုဒၶ ေရွ႔တည့္တည့္မွာ ၀န္ခံသြားတယ္။ သူ႔မွာလုိအပ္ေနတဲ့အားနည္းခ်က္ေတြကုိ၊ ေနာက္ေနာင္ကုိလည္း ေဒါသမၾကီးေအာင္ေ စာင့္ထိန္းမည္ျဖစ္ေၾကာင္းကုိေပါ့။ တစ္ျခားသူမသိရင္ေတာင္ မိမိရဲ့အားနည္းခ ်က္ကေတာ့ မိမိစိတ္ထဲမွာ အျမဲလိုလို ေရာင္ျပန္ဟပ္ေနတတ္ပါတယ္။

မိမိရဲ့အားနည္းခ်က္ကုိ သိလိုက္ျပီဆုိတာနဲ႔ ဘုရားခန္းထဲသြားပါ၊ ေဘးကလူေတြ ရွိေနေသးရင္ ၀န္မခံပါနဲ႔ဦး၊ တစ္ေယာက္ထဲအဆင္ေျပျပီဆုိမွ မလႅိကာမိဖုရား ဘုရားရွင္ရဲ႔ေရွ့တည့္တည့္မွာ ၀န္ခံေလ်ာက္ထားသလို ၀န္ခံလုိက္ပါ။ မလႅိကာ မိဖုရားလိုပဲ က်င့္သြားလုိက္ပါ၊ ဒါဆုိရင္ သင့္က အလြန္ဆုံး ရုပ္ဆုိးဒီတစ္ဘ၀ပါ၊ ဆင္းရဲလဲ ဒီတဘ၀ပါ။ ေျပာေနရင္ၾကာတယ္ ဘုရားခန္းထဲ၀င္ျပီး လုပ္ၾကည့္ လုိက္ပါ၊ ျပဳျပင္လုိက္ပါ။ ဒါဆုိရင္ ဘ၀ကအေနလွျပီးအေသ ျမတ္သြားမွာပါ..။ စာဖတ္သူအားလုံး ဒိစာေလးကိုဖတ္ျပီးအသိဥာဏ္ေလးေတြ ရရွိၾကပါေစ..။ ရသည့္အေလ်ာက္က်င ့္နုိင္ၾကပါေစ..။ က်င့္သည္အေလ်ာက္ မဂ္ဖုိလ္၏အေထာက္အပံ့ေကာင္းေတြျဖ စ္ပါေစဟုဆႏၵျပဳလုိက္ပါတယ္..။

လျပည့္၀န္း(သာစည္)

ဘ၀အေရးစိတ္ေအးရဖုိ႔ ဓမၼ အသိရွိလ်က္ ေနၾကစုိ႔။ က်မ္းကုိး။ ။အဂၤုတၱိဳပါဠိေတာ္၊မဟာ၀ဂ္၊ မလႅိကာေဒ၀ီသုတ္။ ဗုဒၶအလိုေတာ္က် က်င့္သုံးေနထုိင္နည္း၊ ဒုတိယတြဲ(အရွင္ကုမာရ )