Friday, November 22, 2013

“အိမ္ေစာင့္နတ္ႏွင့္ ပ႒ာန္းရြတ္ၿခင္း''

“အိမ္ေစာင့္နတ္ႏွင့္ ပ႒ာန္းရြတ္ၿခင္း ” ••••••••••••••••••••••••••••


အရွင္ဘုရား . . . .တပည့္ေတာ္က ပ႒ာန္းတရားေတာ္ၾကီးကို သိပ္ၾကည္ညိဳတဲ့အ တြက္ အိမ္မွာ ေန႔စဥ္ ရြတ္ဖတ္ပါတယ္ဘုရား။


ဒါေပမယ့္ လူၾကီးတခ်ိဳ႕က "အိမ္မွာ ပ႒ာန္းမရြတ္ေကာင္းဘူး၊ ရြတ္ရင္ အိမ္ေစာင့္နတ္မေ နႏိုင္ဘဲထြက္ေၿပ းတတ္တယ္။ ရြတ္တဲ့လူ ဒုကၡေရာက္တတ္တယ္" လို႔ေၿပာၾကပါတယ္ဘုရား။


အိမ္မွာပ႒ာန္းရြ တ္သင့္ ၊မရြတ္သင့္၊ ရြတ္ရင္ ဒုကၡေရာက္၊မေရာက္ ေၿဖၾကားေပးေတာ္မ ူပါဘုရား။ (ေမာင္ေဇာ္မ်ိဳး ေအာင္၊ စမ္းေခ်ာင္းၿမိဳ ႔နယ္။)


ဒကာေဇာ္မ်ိဳးေအာ င္ရဲ႔ေမးခြန္းကို ဖတ္ရေတာ့ ဦးပဥၥင္းနဲ႔ ခင္မင္ရင္းႏွီးတ ဒကာတစ္ေယာက္ကို ခ်က္ခ်င္းသတိရလိ က္မိပါတယ္။လူငယ္တစ္ေယာက္ပါပဲ။အ ိမ္မွာပ႒ာန္းရြတ ္ရင္ ခိုက္တတ္တယ္ဆိုလ သူကေရႊတိဂံုဘုရားေပၚတက္ၿပီးပ႒ာန ္းရြတ္တယ္တဲ့။ေန႔တိုင္းလည္း ဘုရား မတက္ႏိုင္ေတာ့ တစ္ပတ္ တစ္ခါေမြးေန႔ေလာ က္ပဲ တက္ၿပီး ရြတ္ၿဖစ္တယ္တဲ့။


တစ္ပတ္မွာတစ္ရက္ပဲ ဘုရားေပၚတက္ၿဖစ္ ေတာ့ တစ္ပတ္မွာတစ္ၾကိမ္ပဲ ပ႒ာန္းရြတ္တဲ့ကု သိုလ္ရေတာ့တာေပါ့။ဘုရားေပၚမွာမွ မဟုတ္ဘဲ အိမ္မွာလည္း ပ႒ာန္းရြတ္မယ္ဆိုရင္္ ေန႔စဥ္နဲ႔ အမွ် ပ႒ာန္းရြတ္တဲ့ကုသိုလ္တိုးပြားေနမွာ အမွန္ပါပဲ။


အခုေတာ့ အယူအဆအမွားကုိ လက္ခံယံုၾကည္ၿပီး လိုက္နာက်င့္သံုးမိတဲ့ အတြက္ ရသင့္ရထိုက္တဲ့က သိုလ္တရားေတြအမ်ားၾကီး လက္လြတ္ဆံုးရွံဳ းခဲ့ရပါတယ္။


♦ တကယ္ေတာ့ ပ႒ာန္းတရားဟာ နတ္ပရိသတ္ေတြအတြက္ အဓိကထားၿပီးၿမတ္ စြာဘုရားေဟာၾကားခဲ့တာပါ။ေဟာတာကုိက နတ္ၿပည္မွာေလ။ နတ္ၿပည္မွာနတ္ပရ ိသတ္အတြက္ ေဟာထားတဲ့တရားကိ နတ္ေတြက မႏွစ္သက္ဘဲရွိပါ့မလား။


သူေတာ္ေကာင္းနတ္မွန္ရင္ ပ႒ာန္းတရားကို ဘယ္သူဘယ္ေနရာမွာရြတ္ရြတ္ ႏွစ္သက္ၿမတ္ႏိုးစြာ လာေရာက္နာယူမွာေ သခ်ာပါတယ္။


♦ ပ႒ာန္းရြတ္လို႔အိမ္ေစာင့္နတ္မေန ႏိုင္ဘဲ ထြက္ေၿပးရတယ္ဆိုတာ သဘာဝ မက်ပါဘူး။ တကယ္ဆို ကိုယ္ရြတ္ေပးလို သူနာရေပတယ္ဆိုၿပီး ကုိယ့္အိမ္ကေတာင ္မခြာႏိုင္ၿဖစ္ေ နမွာပါ။သူနာခ်င္ တဲ့ပ႒ာန္းရြတ္ေပးတဲ့အတြက္ ကုိယ့္ကိုေက်းဇူ းေတြတင္ၿပီးခါတိုင္းထက္ေတာင္ကူည ေစာင့္ေရွာက္ၾကဥ ီးမွာပါ။


တကယ္လို႔ ... ပ႒ာန္းသံၾကားတာန ဲ႔ထြက္ေျပးတဲ့အိမ္ေစာင့္နတ္ရွိခ ဲတယ္ဆိုရင္လည္းအဲ့ဒီအိမ္ေစာင့္ နတ္ဟာသူေတာ္ေကာင္းစိတ္မရွိတဲ့နတ္၊ သူယုတ္မာနတ္ပဲၿဖစ္ပါလိမ့္မယ္။အဲ ဒီလိုနတ္မ်ိဳးကုိယ့္အိမ္မွာလာေစာင့္ေနလို႔လည္း ကိုယ့္အတြက္ ဘာအက်ိဳးမွရွိမွာမဟုတ္ပါဘူး။


မေနႏိုင္လို႔ထြက္ေၿပးသြားလည္း ဘမွလြမ္းေနစရာမလိုပါဘူး။အဲ့ဒီလိုနတ္မ်ိဳး ‘အိမ္ၿပင္’ မွာေနလည္း အလကား ‘အိမ္တြင္း’ မွာေနလည္းအလကားပါပဲ။


♦ ပ႒ာန္းတရားအပါအဝ င္ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ေတြကို တာဝတိ သာနတ္ၿပည္မွာၿမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူစဥ္တုနး္က တရားနာပရိသတ္ထဲမွာ "အကၤုရ" ဆိုတဲ့ နတ္သားတစ္ေယာက္လည္း ပါဝင္ခဲ့ပါတယ္။အ ကၤုရနတ္သားဟာ တရားပြဲကုိ အေစာဆံုးေရာက္လာၿပီး ေရွ႕ဆံုးကေနရာဦ းထားတာပါ။


ၿမတ္စြာဘုရားရဲ႔လက္ဝဲဘက္ေနရာမွာ အနားကပ္ၿပီးေနရာ ဦးထားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ထက္ဘုန္းတန္ခိုးၾကီးတဲ့နတ္ေတြ၊ၿဗဟၼာေတြ ေရာက္လာတိုင္းေရာက္လာတိုင္းေနာက္ဆုတ္ ေနာက္ဆုတ္ၿပီး ေနရာဖယ္ေပးရတဲ့အ တြက္ေနာက္ဆံုးေတာ့ ၿမတ္စြာဘုရားရွင္နဲ႔ ဆယ့္ႏွစ္ယူဇနာေဝးတဲ့ေနရာကပဲ တရားနာခြင့္ရပါေ တာ့တယ္။


နတ္ၾကီးလာေတာ့ နတ္ငယ္ေနရာဖယ္ေပ းရတာေပါ့။လူ႔ေလာကမွာလည္း ဒီလိုပါပဲ။ပြဲလမ ္းသဘင္တစ္ခု၊ အခမ္းအနားတစ္ခုက ်င္းပၿပီဆိုရင္ဂ ုဏ္ၾကီးတဲ့လူ၊မ်က္ႏွာၾကီးတဲ့လူေ တြက ေရွ႔ဆံုးကေနရာယူရၿပီး ဂုဏ္ငယ္တဲ့လူ၊မ် က္ႏွာငယ္တဲ့လူေတြက ေနာက္ဆံုးကေန ေနရာယူရပါတယ္။ဂုဏ္ငယ္ေလ ေနာက္ေရာက္ေလပါပ ဲ။


အိမ္မွာပဲၿဖစ္ၿဖ စ္၊ ဘုရားမွာပဲၿဖစ္ၿဖစ္၊ ေနရာဌာနတစ္ခုခုမ ွာပုဂိၢဳလ္တစ္ေယ ာက္ေယာက္က ပ႒ာန္းတရားရြတ္ပြားၿပီဆိုရင္ ဘုန္းတန္ခိုးၾကီးမားတဲ့ နတ္ေတြ၊ ၿဗဟၼာေတြတရားနာၾကြေရာက္လာၾကပါတယ္။ အိမ္ေစာင့္နတ္အပါအဝင္ နဂိုကရွိႏွင့္ၿပ ီးသားနတ္ေတြက ဘုန္းတန္ခိုးနည္ းပါးတယ္ဆိုရင္ ဘုန္းတန္ခိုးၾကီ းမားတဲ့နတ္ၿဗဟၼာေတြအတြက္ (အကၤုရ နတ္သားလိုပဲ) ေနရာဖယ္ေနာက္ဆုတ္ေပးရတဲ့ အတြက္အေဝးေရာက္သြားႏိုင္ပါတယ္။


အကၤုရနတ္သားဟာ အေဝးေရာက္သြားေပ မယ့္ၿမတ္စြာဘုရားရွင္ကုိ စိတ္မဆိုးဘဲ အေဝးကေနတရားနာယူသလို အေဝးေရာက္သြားတဲ့ အိမ္ေစာင့္နတ္ဟာလည္း ပဌာန္းရြတ္ပြားသူကုိ စိတ္မဆိုးဘဲ ကိုယ့္ကံကုိယ္နားလည္စြာနဲ႔ အေဝးတစ္ေနရာကေန ပ႒ာန္းတရား နာၾကားေနမွာပါ။


လူပဲၿဖစ္ၿဖစ္၊ နတ္ပဲၿဖစ္ၿဖစ္ ကုိယ္နဲ႔ထိုက္တန ္တဲ့ေနရာကို ကုိယ္ရစၿမဲမဟုတ္လား။ ကုိယ့္ကံက ေပးတဲ့ေနရာမွာကုိယ္ေက်နပ္စြာေနရ မွာပဲေလ။


ပ႒ာန္းတရားနာၾကားၿပီး ကုိယ့္ထက္ဘုန္းတ န္ခိုးၾကီးတဲ့နတ္ေတြ၊ ၿဗဟၼာေတြ ကုိယ့္ေနရာကိုယ္ၿပန္သြားတဲ့အခါ အိမ္ေစာင့္နတ္လည္း အိမ္မွာ ေနၿမဲအတိုင္း ၿပန္ေနခြင့္ ရသြားၿပီေပါ့။


ပ႒ာန္းတန္ခိုးေၾကာင့္သူ႔ရဲ႕ဘံုဗိမာန္ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာေတြေတာင္ နဂိုကထက္ၾကီးက်ယ္ခမ္းနားလာမွာေသ ခ်ာပါတယ္။ဒါဆိုရင္ ပ႒ာန္းရြတ္လို႔ အိမ္ေစာင့္နတ္မွ ာ အက်ိဳးမယုတ္တဲ့အတြက္ ပ႒ာန္းရြတ္သူကုိလည္း အိမ္ေစာင့္နတ္က ဘာမွ ဒုကၡေပးမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ဒုကၡမေပးတဲ့အၿပင္ ေကာင္က်ိဳးခ်မ္းသာအၿဖာၿဖာနဲ႔ ၿပည့္စံုေအာင္ေတာင္ အကူအညီေပးပါလိမ္ ဦးမယ္။


တကယ္လို႔ ကုိယ့္အိမ္ထဲမွာရွိတဲ့ အိမ္တြင္းနတ္ေတြ၊အိမ္ၿပင္နတ္ေတြက နတ္လို႔နာမည္ခံထားတဲ့ မေကာင္းဆိုးဝါးေ တြ၊ အစိမ္းသရဲေတြ၊ ဖုတ္ ၿပိတၱာေတြ၊ နတ္မိစၦာေတြၿဖစ္ေနခဲ့မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ပ႒ာန္းတရားကို နားခါးၿပီး ထြက္ေၿပးခ်င္ေၿပ းပါလိမ့္မယ္။သူယုတ္မာနဲ႔ သူေတာ္ေကာင္းတရား မအပ္စပ္လို႔ ေၾကာက္ရြံ႕ထိတ္လန္႕စြာ ထြက္ေၿပးသြားၾကတ ဲ‘တရားမၾကိဳက္ နတ္ငမိုက္’ ေတြ ကုိယ့္အိမ္မွာ မရွိေတာ့တာပိုေတာင္ေကာင္းပါေသးတယ္။ ဝမ္းနည္းစရာမ ဟုတ္ပါဘူး၊ ဝမ္းသာစရာပါ။


♦ ေဝသာလီၿပည္မွာ ကပ္ေဘးၾကီီးေတြဆ ိက္ေရာက္ခဲ့စဥ္တုန္းက ၿမတ္စြာဘုရားရွင္နဲ႔ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြရတနသုတ္ လွည့္လည္ရြတ္ဆိုၾကေတာ့ ဘုန္းတန္ခိုးၾကီးမားတဲ့ နတ္ၿဗဟၼာေတြ တရားလာနာၾကတဲ့အတြက္ မေကာင္းဆိုးဝါးေ တြ၊ နတ္မိစၦာေတြ ၿမိဳ႕တြင္းမွာ မေနႏိုင္ေတာ့ဘဲ အိုးနင္းခြက္နင္း ထြက္ေၿပးသြားၾကပါတယ္။ ေဝသာလီၿပည္လည္း ကပ္ေဘးၾကီးေတြက လြတ္ေၿမာက္ၿပီး ခ်မ္းသာရာရခဲ့ပါ တယ္။


♦ ပ႒ာန္းတရားပဲရြတ္ရြတ္၊ တၿခားတရားပဲရြတ္၊ ကုိယ့္ဘက္ကေတာ့ မေကာင္းဆိုးဝါးေတြ နတ္မိစၦာေတြ၊တန္ခိုးနည္းတဲ့ နတ္ေတြ ကုိယ့္ပတ္ဝန္းက်င္မွာ မေနႏိုင္ဘဲ ထြက္ေၿပးသြားေစခ်င္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ဆိုး မ်ိဳးမထားနဲ႔ေပါ ့။


♦ အယုတ္ အလတ္ အၿမတ္မေရြး ဘယ္သတၱဝါမဆို တရားနာယူၿပီးေကာင္းက်ိဳး ရေစခ်င္တဲ့ရည္ရြ ယ္ခ်က္ေကာင္းပဲထ ားၿပီးရြတ္ပါ။ကုိယ့္ဘက္ကရည္ရြယ္ခ်က္ဆိုးၿပီး ေမတၱာတရားေခါင္း ပါးေနရင္ေတာ့ အေဝးထြက္ေၿပးရတဲ့ နတ္ေတြက"ေနႏွင့္ သီးေပါ့ကြာ၊ အလွည့္က်ရင္ မႏြဲ႕စတမ္းေဟ့" ဆိုၿပီး ကုိယ့္ကံနိမ့္တဲ့အခါ၊ ရြတ္ဖတ္မွဳ ၿပတ္သြားတဲ့အခါမ်ိဳးေတြမွာ တံု႕ၿပန္ကလဲ့စား ေခ်တတ္ပါတယ္။


ကုိယ့္ေစတနာ ကိုယ့္အက်ိဳးေပးတာပါပဲ။ အေကာင္းဆံုးကေတာ့ ပ႒ာန္းတရားပဲၿဖစ ္ၿဖစ္၊ တၿခားတရားပဲၿဖစ္ၿဖစ္၊တရား ေတာ္ တခုခုရြတ္ဖတ္ ပူေဇာ္မွဳ ၿပဳေတာ့မယ္ဆိုရင ပထမဦးဆံုးေမတၱာဘာဝနာပြားမ်ား၊ ေမတၱာသုတ္ရြတ္ဆိုၿပီးမွ ၿပဳတာအေကာင္းဆံု းပါပဲ။


♦ ေမတၱာတရားေပးေဝမ ွဳကုိ သတၱဝါတိုင္းႏွစ္ သက္လိုလားၾကတာမို႔ ဘာတရားေတာ္ပဲရြတ ္ရြတ္ ေမတၱာသုတ္ကုိအရင္ရြတ္ပါ၊ ေမတၱာဘာဝနာ အရင္ပြားပါလို႔ ဒကာေဇာ္မ်ိဳးေအာ င္ကို ေမတၱာနဲ႔အၾကံေပး လိုက္ပါတယ္။


ပ႒ာန္းတရားကို အိမ္မွာလည္းရြတ္သင့္ပါတယ္။ ရြတ္ၿခင္းေၾကာင့္ ဒုကၡမေရာက္တဲ့အၿပင္ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္ းသာက်က္သေရ မဂၤလာအၿဖာၿဖာနဲ႔ ၿပည့္စံုႏိုင္ပါတယ္လို႔ . . .။


အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ။


[ဆရာေတာ္အရွင္ဆႏၵာဓိက(ေရႊပါရမီေ တာရ)]


[ဆရာေတာ္အရွင္ဆႏၵာဓိက ၏"အခ်စ္ကံေခေပမယ ့္ အႏွစ္က်န္ေစရမယ္" စာအုပ္မွ"အိမ္ေစ ာင့္နတ္ႏွင့္ ပဌာန္းရြတ္ၿခင္း " မွ ထုတ္နုတ္ကူးယူပူေဇာ္ပါသည္။]


ကုလသမဂၢ အတြင္းေရးမွဳးခ်ဳပ္ ဦးသန္႔၏ ဘ၀ပံုရိပ္

ကုလသမဂၢ အတြင္းေရးမွဳးခ်ဳပ္ ဦးသန္႔၏ ဘ၀ပံုရိပ္ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~


ဦးသန္႔- လို႔ဆိုလိုက္တာနဲ႔ အလယ္တန္း ကမာၻ႔သမိုင္းဖတ္စာထဲက သင္ခန္းစာေလးတစ္ ခုကို အမွတ္ရမိပါတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္ေလာက ္ကစျပီး ကမာၻ႔ကုလသမဂၢဆိုတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းၾကီးနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ စတင္မိတ္ဆက္ခြင့္ရခဲ့ၾကျပီး ဒီလိုအဖြဲ႔အစည္း ၾကီးရဲ႕ အျမင့္ဆံုးေနရာက ေန တာဝန္ေတြကိုထမ္းေဆာင္ခဲ့လို႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ျမ န္မာႏိုင္ငံအတြက္ ဂုဏ္ျပဳစံတင္ထား ရေလာက္တဲ့ “ဦးသန္႔” ဆိုတဲ့အမည္နဲ႔ ကြ်မ္းဝင္ခဲ့ၾကဖ ူးပါတယ္။ ဦးသန္႔ရဲ႕အေၾကာ င္းကို ေသေသခ်ာခ်ာ သိတဲ့သူေတြထဲမွာ လူငယ္ပိုင္းက အေတာ္ကို နည္းပါတယ္။ဒါေၾက ာင့္...ဦးသန္႔ရဲ႕ေလးစားအတုယူစရာ ေကာင္းေလာက္တဲ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ၊ ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္တဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြ၊ ေခါင္းေဆာင္ေကာင ္းတစ္ေယာက္မွာ ရွိသင့္ရွိထိုက္တဲ့ အရည္ခ်င္းေတြ အပါ၀င္ အတၳဳပၸတၱိ အက်ဥ္းကိုပါ ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။


ငယ္စဥ္ဘဝ (Biography)


ဦးသန္႔ကို ဖခင္ဦးဖိုးႏွစ္ နဲ႔ မိခင္ေဒၚနန္းေသာ င္တို႔က ၁၉၀၉ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ ၂၂ရက္ေန႔မွာ ဧရာဝတီတိုင္း ပန္းတေနာ္ျမိဳ႕မ ွာေမြးဖြားခဲ့သည ္။ ပန္းတေနာ္ဇာတိျဖ စ္တဲ့အတြက္ ေနာင္အခါမွာ ဦးသန္႔ကို “ပန္းတေနာ္ဦးသန ္႔” လို႔ေခၚခဲ့ၾကသည္။ ဦးသန္႔မိဘေတြသည ္ေျမပိုင္ရွင္၊ ဆန္ကုန္သည္ေတြျဖ စ္ၾကျပီး၊ ဖခင္ဦးဖိုးႏွစ္ သည္ ရန္ကုန္ျမိဳ႕မွာ သူရိယသတင္းစာကို ထူေထာင္ခဲ့သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံသုေတသနအသင္းကို တည္ေထာင္ရာမွာလည္း အဖြဲ႔ဝင္တစ္ေယာက ္အျဖစ္ ပါဝင္ခဲ့သည္။ ဖခင္ကြယ္လြန္စဥ္ တုန္းက ဦးသန္႔သည္ အသက္၁၄ႏွစ္သား သာရွိေသးသည္။ အေမြဆက္ခံမႈ အရႈပ္အရွင္းေတြေ ၾကာင့္ မိခင္ေဒၚနန္းေသာ င္နဲ႔ ကေလး၄ေယာက္မွာ စီးပြားေရး အၾကပ္အတည္း ေပါင္းမ်ားစြာနဲ ရင္ဆိုင္ခဲ့ရသည္။ ဦးသန္႔သည္ ငယ္စဥ္က ပန္းတေနာ္အထက္တန္းေက်ာင္းမွာ ပညာသင္ၾကားခဲ့ျပီး၊ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္တြင္ သမိုင္းဘာသာရပ္ကို ဆက္၍သင္ယူခဲ့သည္။ ယင္းေနာက္ ပန္းတေနာ္ အမ်ိဳးသားေက်ာင္ းမွာ ေက်ာင္းဆရာ စလုပ္ခဲ႔ျပီး၊ အသက္၂၅ႏွစ္မွာ အဲ့ဒီေက်ာင္းရဲ႕ ေက်ာင္းအုပ္ ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာ မအူပင္ျမိဳ႕မွာ ေနထိုင္ျပီး ပညာအုပ္ျဖစ္တဲ့ (ျမန္မာႏိုင္ငံ ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ေဟာ င္း) ဦးႏု နဲ႔ ခင္မင္ရင္းႏွီးခ ဲ့သည္။ ဦးသန္႔သည္ အဂၤလိပ္၊ ျမန္မာ ၂ ဘာသာနဲ႔ ထုတ္ေဝတဲ့ “ဂႏၱေလာက” မဂၢဇင္းရဲ႕ ဘာသာျပန္ၿပိဳင္ပ ြဲမွာ ၄ ႀကိမ္တိုင္တိုင္ ပထမဆုရရွိခဲ့သူ ျဖစ္သည္။ ဦးသန္႔၏ ပထမဆံုးစာမူမွာ အဂၤလိပ္လို ေရးသားထားသည့္ စာမူျဖစ္ၿပီး အသက္ ၁၅ႏွစ္အရြယ္မွာ ပံုႏွိပ္ေဖာ္ျပခ ံခဲ့ရသည္။ ၿမိဳ႕ျပပံုျပင္မ ်ား၊ ႏိုင္ငံေပါင္းခ် ဳပ္ အသင္းႀကီး ေက်ာင္းသံုးစာအုပ္၊ ဗမာသစ္ႏွင့္ ပညာသစ္၊ ျပည္ေတာ္သာခရီး (၃ အုပ္တြဲ) စတဲ့ စာအုပ္ေတြကို ေရးသားခဲ့သလို ႏိုင္ငံေရးေဝဖန္ ခ်က္၊ စာေပ ေဝဖန္ခ်က္ေတြ အပါအဝင္ ပညာေရး၊ လူမႈေရးဆိုင္ရာ ေဆာင္းပါးေတြကို သီလဝ၊ ေမာင္သန္႔၊ ဦးသန္႔ စသည့္ ကေလာင္ခြဲေတြႏွင့္ ေရးသားခဲ့သည္။ စာေပေဝဖန္ေရး ႏိုင္ငံေရးေဝဖန္ ခ်က္ေတြကို ေရးသားသည့္ အခါ သူ႔ရဲ႕ အယူအဆေတြကို ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္း ေရးသားခဲ့သလို သူ႔ရဲ႕အေတြးအေခၚ အယူ အဆ ေတြကလည္း ေခတ္မီတာကို ေတြ႔ျမင္ရသည္။


ျပည္သူ႔ဝန္ထမ္းဘဝ


လြတ္လပ္ေရးရခါစ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ာ ဦးႏုဝန္ၾကီးခ်ဳ ပ္ျဖစ္လာတဲ့အခါ ဦးသန္႔ကိုရန္ကု န္ကိုေခၚျပီး ၁၉၄၈ခုႏွစ္မွာ အသံလႊင့္ဌာန ညႊန္ၾကားေရးမွဴးအျဖစ္ တာဝန္ေပးအပ္ျခင္ းခံခဲ့ရသည္။ အဲ့ဒီေနာက္ ၁၉၅၃ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာနိုင္ငံ သတင္းနဲ႔ ျပန္ၾကားေရးဌာနအ တြင္း၀န္ ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ၁၉၅၁ ခုႏွစ္ကေန ၁၉၅၇ ခုႏွစ္အထိ ၀န္ၾကိးခ်ုဳပ္၏ အတြင္းေရးမွဴးအျ ဖစ္ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့ျပီး ဦးႏုအတြက္ မိန္႔ခြန္းေတြ ေရးသားေပးျခင္း၊ ႏိုင္ငံျခားခရီး စဥ္ေတြ စီစဥ္ေပးျခင္း၊ ႏိုင္ငံျခား ဧည့္သည္ေတာ္ေတြက လက္ခံေတြ႔ဆံုေပးျခင္း- စသည့္ကိစၥမ်ားကိ ေဆာင္ရြက္ေပးယင္း ဦးႏု၏ ယံုၾကည္မွဳကို ရခဲ့သည္။ ႏိုင္ငံတကာ conference အမ်ားအျပားကိုတက္ေရာက္ခဲ့ျပီး ၁၉၅၅ ခုႏွစ္က အင္ဒိုနီးရွားႏိ ုင္ငံ ဘန္ေဒါင္းျမိဳ႕မ ာက်င္းပတဲ့ “ဘက္မလိုက္လႈပ္ရွားမႈ” ကို ေမြးဖြားေပးခဲ့တ ဲ့ ပထမအၾကိမ္ အာရွ-အာဖရိက ႏိုင္ငံမ်ားဆိုင္ရာ ညီလာခံမွာ အတြင္းေရးမွဴး အျဖစ္ေဆာင္ရြက္ခ ဲ့သည္။


အျမဲတမ္း ေျဖာင့္ေျဖာင့္မ ွန္မွန္လုပ္တတ္ျပီး မွန္တယ္ထင္ရင္ အေလွ်ာ႔မေပးတတ္တ ဦးသန္႔နဲ႔ တိုင္းျပည္ေခါင္ းေဆာင္ ဦးႏုတု႔ိ မသင့္မျမတ္ျဖစ္လာတာကေနစျပီး ၁၉၅၇ခုႏွစ္မွာ ဦးသန္႔ကို ကုလသမဂၢဆိုင္ရာ ျမန္မာသံအမတ္ၾကီးအျဖစ္ခန္႔အပ္လိုက္ျပီး New York ကိုေစလႊတ္ခဲ့သည္။ ၁၉၅၇ ခုႏွစ္ကေန ၁၉၆၁ ခုႏွစ္အထိ ဦးသန္႔သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ ႕ ကုလသမဂၢ အျမဲတမ္းကိုယ္စာ းလွယ္အျဖစ္ သာမက တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ ယာယီ ကုလသမဂၢအတြင္းေရးမႉးခ်ဳပ္ တာ၀န္ကိုပါ ပူးတဲြ ထမ္းေဆာင္ခဲ့ရသည္။ ၁၉၆၀ ခုႏွစ္မွာ ျမန္မာအစိုးရက ဦးသန္႔ကို “ျပည္ေထာင္စု စည္သူ သဂၤဟ ျပန္တမ္း” အရ “မဟာ-သေရစည္သူဘြဲ႔” နဲ႔ ဗိုလ္ရာထူးကို ေပးအပ္ခဲ့သည္။


ဦးသန္႔သည္ ကုလသမဂၢ အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ ရာထူးကို အာရွႏိုင္ငံေတြထဲမွာ ပထမဦးဆံုး ရရွိခဲ့တဲ့သူျဖစ္သည္။ ၁၉၆၁ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလ ၃ ရက္ေန႔က စတင္ျပီး အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဒက္ဂ္ဟမ္းမားရွိဳးလ္ဒ္ (Dag Hammarskjold) ရဲ႕ မကုန္ဆံုးေသးတဲ့ သက္တမ္းကို ျဖည္႔ဆည္းဖို႔ အေထြေထြ ညီလာခံမွာ လံုျခံဳေရးေကာင္စီရဲ႕ ေထာက္ခံခ်က္နဲ႔ ယာယီ-အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴးအျ ဖစ္ ခန္႔အပ္ခံရသည္။ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၃၀ ရက္ေန႔ အေထြေထြညီလာခံကေန ကုလသမဂၢ အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္အျဖစ္ ၁၉၆၆ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာ ၃ ရက္ေန႔ သက္တမ္းအထိ ခန္႔အပ္ျခင္း ခံခဲ့ရသည္။ သူ႔၏ ပထမသက္တမ္းအတြင္းမွာ ဦးသန္႔ဟာ က်ဴးဘား ဒံုးပ်ံျပႆနာ (Cuban Missile Crisis) ကိုေျဖရွင္းရာမွ ာ ပါ၀င္စ့စပ္ေပးျပ ီး ကြန္ဂိုျပည္တြင္းစစ္ကို ျပီးဆံုးေအာင္ကိ င္တြယ္ေျဖရွင္း ေပးႏိုင္ခဲ့သည္။ ယင္းအတြက္ေၾကာင့္ ကမၻာက အသိအမွတ္ျပဳျခင္းကိုခံခဲ့ရသည္။


၁၉၆၆ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၂ ရက္ေန႔မွာ လံုျခံဳေရးေကာင္စီရဲ႕ တညီတညြတ္တည္း ေထာက္ခံမႈနဲ႔ ကုလသမဂၢအတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဒုတိယသက္တမ္းအျဖစ္ သူ အျငိမ္စားယူမယ့္ ၁၉၇၁ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၃၁ ရက္ေန႔အထိ ခန္႔အပ္ျခင္းခံခ ဲ့ရသည္။ ဒုတိယသက္တမ္းအတြ င္းမွာ ဦးသန္႔သည္ အလုပ္ေတြအမ်ားၾက ီးလုပ္ခဲ့သည္။ အထူးသျဖင့္ ကုလသမဂၢအဖြဲ႔အစည္းအတြင္းကို အာရွနဲ႔ အာဖရိက ႏိုင္ငံေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဝင္ေရာက္ႏိုင္ေရ းကိစၥ၊ ေတာင္အာဖရိက အသားအေရာင္ခြဲျခ ားမႈ ဆန္႔က်င္ေရးကိစၥ၊ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္မွာ ယီမင္အေရးနဲ႔ ၁၉၆၈ ခုႏွစ္မွာ ဘာရိန္းအေရး ကိစၥ၊ ၁၉၆၇ ခုႏွစ္မွာ အာရပ္-အစၥေရးေျခာက္ရက္စစ္ပြဲ၊ ပရာ႔ဂ္ေႏြဦးေတာ ္လွန္ေရး (Prague Spring) နဲ႔ ခ်က္ကိုစလို-ဗက္ ကီးယားကို ဆိုဗီယက္ က်ဴးေက်ာ္မႈ အေရးအခင္း၊ ဗီယက္နမ္စစ္၊ ၁၉၇၁ ခုႏွစ္က ဘဂၤလားေဒ႔ရွ္ႏိုင္ငံကို လြတ္လပ္ေရးရရွိေစမည့္ အိႏၵိယ - ပါကစၥတန္ စစ္ပြဲ စတာေတြကို ေအးျငိမ္းေအာင္ ေျဖရွင္းေပးႏိုင ္ခဲ့သည္။ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ အေမရိကန္ - ဆိုဗီယက္ စစ္ေအး တိုက္ပြဲမွာတုန္းက သမၼတႏွစ္ဦး အၾကား ဦးသန္႔က “တတိယ ဘာသာ စကားအသစ္” ကိုအသံုးခ်၊ “ေတြ႔ဆံု အေျဖရွာေရး”ကို အေျခခံျပီး ေစ့စပ္ ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ သည့္ အတြက္ ဆိုဗီယက္တို႔က ဒံုးက်ည္စခန္းေတြကို ရုပ္သိမ္းသြားျပီး အေမရိကန္ေတြက က်ဴးဘားကို ပိတ္ဆို႔မႈေတြကို ရုပ္သိမ္းေပးခဲ့ သည္။


ဒီအေရးအခင္း အားလံုးမွာ ျငိမ္းခ်မ္းေရးက ထိပါးေစႏိုင္သည့္ အျပင္ စစ္ျဖစ္ၾကမယ့္ အရိပ္ လကၡဏာေတြျဖစ္ျပီး၊ ဦးသန္႔၏ လိမၼာ ပါးနပ္စြာ ၾကားဝင္ ေစ့စပ္ ေပးမႈ တို႔ေၾကာင့္သာ စစ္ကို ေရွာင္လႊဲႏိုင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ေအာက္စဖို႔ဒ္ တကၠသိုလ္က ၂ဝ-ရာစု၏ အထင္ကရ ပုဂၢဳိလ္မ်ား အေၾကာင္း စုစည္း ထုတ္ေဝထားသည့္ Who’s Who in the 20th Century စာအုပ္မွာ ဦးသန္႔၏- အေၾကာင္း ပါဝင္ၿပီး၊ ႏိုင္ငံတကာ အေရး အခင္းေတြကို မတုန္လႈပ္ေစဘဲ တည္တည္ ၿငိမ္ၿငိမ္ ေျဖရွင္းႏိုင္ခဲ ့သူ ျဖစ္တယ္လို႔ အတၳဳပၸတၱိ အက်ဥ္းရဲ႕ အစမွာ ဆိုထားသည္။


ဦးသန္႔သည္ UFO ယာဥ္ပ်ံေတြကိစၥန ပတ္သက္ျပီး စိတ္ဝင္တစားေလ့လာခဲ့သသည္။ ၁၉၆၇ ခုႏွစ္မွာ အေမရိကန္လူမ်ိဳး ရူပေဗဒပညာရွင္ ေဒါက္တာ James E. McDonald ကို UFO နဲ႔ပတ္သက္ျပီး ကုလသမဂၢမွာ စကားေျပာႏိုင္ဖိ စီစဥ္ေပးခဲ့သည္။ ၁၉၇၁ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီ ၂၃ ရက္ေန႔မွာေတာ့ ဦးသန္႔က သူဟာ ဘယ္အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔မွ တတိယသက္တမ္း အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္အျဖစ္ ဆက္လက္လုပ္ကိုင္ႏိုင္ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ျပတ္ျပတ္သားသား ေျပာဆိုလိုက္သည္။ လံုျခံဳေရးေကာင္စီကလည္း ဦးသန္႔ေနရာမွာ ဆက္ခံမယ့္သူကို သီတင္းပတ္ေပါင္းမ်ားစြာ အပူတျပင္း လိုက္ရွာခဲ့သည္။ ေနာက္ဆံုး ကြတ္ရ္ထ္ ဝါးလ္ဒ္ဟိုင္းမ္ (Kurt Waldheim) ကို ေရြးခ်ယ္လိုက္သည္။ ဦးသန္႔က သူ႔ေနာက္ဆံုး တာဝန္သက္တမ္းမကုန္ဆံုးမီ ၁၀ရက္အလိုမွာပဲ Kurt ကို တာဝန္ဝတၱရားေတြအားလံုး လႊဲေျပာင္းေပးခဲ ့သည္။ ဦးသန္႔အျငိမ္းစ ားယူသြားတာနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး New York Times သတင္းစာရဲ႕ ၁၉၇၁ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၂၇ ရက္ေန႔ အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္မွာလည္း The Liberation of U Thant ဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္နဲ႔ တခမ္းတနား ဂုဏ္ျပဳေရးသားေဖ ာ္ျပခဲ့သည္။ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနစဥ္ ကာလအတြင္းမွာ ဦးသန္႔သည္ Palisade နဲ႔ Douglas Avenues လမ္းၾကား၊ ၂၃၂ လမ္းအနီးမွာရွိတ ဲ့ ၄.၇၅ ဧကေလာက္က်ယ္တဲ့ Riverdale, Bronx ျခံမွာ ေနထိုင္ခဲ့သည္။


ေနာက္ဆံုးေန႔ရက္ႏွင့္ မိသားစု


၁၉၇၄ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလ ၂၅ ရက္ေန႔မွာ ဦးသန္႔သည္ အဆုတ္ကင္ဆာ ေရာဂါႏွင့္ New York မွာပဲ ကြယ္လြန္ခဲ့သည္။ ဦးသန္႔၏ ဆႏၵအရ သူ႔ရဲ႕ရုပ္အေလာင္းကို ရန္ကုန္သို႔ ျပန္ပို႔ေပးခဲ့ၾ ကသည္။ ဒီဇင္ဘာလ ၅ ရက္ေန႔ ဦးသန္႔ရုပ္အေလာင္းကို ေျမမခ်ခင္ အမ်ားျပည္သူ ေနာက္ဆံုးဂါရဝ ျပဳႏိုင္ဖု႔ိအတြ က္ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ က်ိဳကၠဆံကြင္းမွာ ျပသထားခဲ့သည္။


ဒီဇင္ဘာလ (၅)ရက္၊ မြန္းလြဲ (၁)နာရီအခ်ိန္တြင္ ၾကံေတာ သခ်ႋဳင္းသုိ႔ ပုိ႔ေဆာင္ သၿဂႋဳဟ္ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း အသိေပးေၾကညာ ခ်က္ႏွင့္ ပတ္သပ္ျပီး၊ ႏုိင္ငံ့ဂုဏ္ေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးျဖ စ္သူ ဦးသန္႔၏ ရုပ္ကလာပ္အား ႏုိင္ငံေတာ္ စ်ာပနအျဖစ္ သတ္မွတ္၍ အခမ္းအနားျဖင့္ သၿဂႋဳဟ္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ထားေသာ ျပည္သူ လူထုသည္ ယင္းကဲ့သုိ႔ အသိေပးေၾကညာခ်က္ ေၾကာင့္ မေက်မနပ္ ျဖစ္ခဲ့ၾကေလသည္။


၄င္းေနာက္ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းေပါင္းစံုမွ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားသည စ်ာပနေကာ္မတီမ်ာ း ဖြဲ႕စည္းၿပီး ေနာက္ဆံုး ဂါရ၀ျပဳျခင္း၊ အသုဘ လုိက္လံပုိ႔ေဆာင္ရန္ စီစဥ္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ၾကေလသည္။ ထုိသုိ႔ စီစဥ္ ၿပီးေနာက္ က်ဳိကၠဆံကြင္းသုိ႔ သြားေရာက္ရန္ ကားမ်ား သြားေရာက္ ငွားရမ္းရာတြင္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားအာ း ကားမ်ား ငွားရမ္း ပုိ႔ေဆာင္ျခင္းမ ျပဳရန္ သက္ဆိုင္ရာမွ ႀကိဳတင္ ပိတ္ပင္ထားခဲ့ၾကသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ရန္ကုန္၀ိဇၨာႏွင သိပၸံတကၠသုိလ္တြင္ စုရပ္အျဖစ္ စံုရံုး၍ က်ဳိကၠဆံကြင္းအား ေျခလ်င္ခ်ီတက္ရန ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾကသည္။ ဒီဇင္ဘာလ(၅)ရက္ေန႔တြင္ စုရပ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားေသာ ရန္ကုန္၀ိဇၨာႏွင သိပၸံတကၠသုိလ္သုိ႔ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းေပါင္းစံုမွ တဖြဲဖြဲေရာက္ရွိလာၾကၿပီး ေရာက္ရွိလာေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားအား အရင္ေရာက္ႏွင့္ၿ ပီးေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားက လက္ခုပ္ လက္၀ါးတီးကာ ေသာင္းေသာင္းျဖျ ဖ ႀကိဳဆုိခဲ့ၾကေလသည္။ ယခုကဲ့သုိ႔ ေက်ာင္းသားထုႀကီး စုရံုးမိျခင္းသည ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီ အစုိးရ၏ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ ဇူလုိင္လ (၇)ေန႔တြင္ ျမန္မာျပည္ လြတ္လပ္ေရး ေမာ္ကြန္း၀င္ ေက်ာင္းသားသမဂၢ အေဆာက္အအံုကုိ ဗံုးခြဲဖ်က္ဆီးၿပီး ရာေပါင္းမ်ားစြာ ေသာ ေက်ာင္းသားစုစည္းမႈကို လက္နက္အားကုိးျဖင့္ ၿဖိဳခြဲ ဖ်က္ဆီး သတ္ျဖတ္ခဲ့ၿပီး ေနာင္ ၁၂ ႏွစ္ေက်ာ္ကာလ ေနာက္ပုိင္းတြင္ ပထမဦးဆံုး အႀကိမ္ ျပန္လည္ေပါင္းစည ္း စုရံုးမိေသာ ေန႔တစ္ေန႔ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းသားႏွင့္ ျပည္သူတခ်ိဳ႕က ဦးသန္႔ ရုပ္အေလာင္းကို တသီးတသန္႔ ျမွဳပ္ႏွံဖို႔ဆိုျပီး လုယူခဲ့ၾကျပီး၊ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားသမဂၢ ေနရာေဟာင္းမွာ ျမွဳပ္ႏွံ သျဂိဳလ္လိုက္ၾကသည္။ ဒီဇင္ဘာလ ၅ ရက္ေန႔ကေန ၁၁ ရက္ေန႔အတြင္း ေက်ာင္းသားေတြကပင္ ယာယီဦးသန္႔ဗိမၼာန္ ျပဳလုပ္လိုက္ၾကသည္။ အဲ႔ဒီကစ၍ အဓိကရုဏ္းေတြ ျဖစ္ပြားခဲ႔သည္။


ဒီဇင္ဘာလ ၁၁ ရက္ေန႔ မနက္ လင္းအားၾကီးခ်ိန ္မွာ အစိုးရက ေက်ာင္းဝင္းထဲ ဝင္ေရာက္ျပီး ဦးသန္႔ ရုပ္အေလာင္းကို ျပန္လည္ ယူေဆာင္သြားခဲ့သည္။ ေနာက္ဆံုး ဦးသန္႔ ရုပ္အေလာင္းကို ေရႊတိဂံု ေစတီေတာ္ ေျခေတာ္ရင္း ယခုလက္ရွိ ေနရာတြင္ ျမွဳပ္ႏွံေပးလို က္သည္။ ထိုလူထု အံုၾကြမႈသည္ “ဦးသန္႔အေရးအခင္း” ပင္ ျဖစ္သည္။


ဦးသန္႔သည္ ေဒၚသိန္းတင္နဲ႔ ထိမ္းျမားလက္ထပ္ ခဲ့ျပီး သမီးတစ္ဦး (သား- ျဖစ္သူမွာ ဦးသန္႔ အတြင္းေရးမွဳးအမ ွဳ႔ထမ္းစဥ္ ေသဆံုးေၾကာင္း အခ်ဳိ႔ မွတ္တမ္းမ်ား ေဖာ္ျပသည္)၊ ေျမး ၄ ဦးႏွင့္ ျမစ္ ၃ ဦး ထြန္းကားခဲ့သည္။ ဦးသန္႔၏ တစ္ဦးတည္းေသာ ေျမးေယာက်္ားျဖစ ္တဲ့ ဦးသန္းျမင့္ဟာ သမိုင္းပညာရွင္ တစ္ေယာက္ျဖစ္ျပီး၊ ကုလသမဂၢ ႏိုင္ငံေရးဆိုင္ ရာဌာနမွာ ဝါရင့္ ဝန္ထမ္းတစ္းဦးျ ဖစ္သည္။ The River of Lost Footsteps စာအုပ္ကိုလည္း ဦးသန္းျမင့္က ေရးသား ထုတ္ေဝခဲ့သည္။