Saturday, November 23, 2013

“ ေလာကေစာင့္တရားႏွစ္ပါး(သုိ႔)ဟိရီ +ၾသတၱပၸအေၾကာင္း ”

“ ေလာကေစာင့္တရားႏွစ္ပါး(သုိ႔)ဟိရီ +ၾသတၱပၸအေၾကာင္း ”

♠♠♠ ♠♠ ♠♠ ♠♠ ♠♠ ♠♠ ♠♠ ♠♠ ♠♠ ♠♠ ♠♠ ♠♠♠ မေကာင္းမွဳဒုစရုိက္ကုိျပဳလုပ္ျခင္းမွရွက္ျခင္းက ိဟိရီဟုေခၚဆုိျပီး၊မေကာင္းမွဳဒုစရုိက္ျပဳလုပ္ရ မည္ကုိေၾကာက္ျခင္း သေဘာသည္ၾသတၱပၸလု ိ႔ေခၚပါတယ္။


ထုိတရားႏွစ္ပါးကုိေလာကပါလ(ေလာကက ိေစာင့္ေရွာက္တဲ့) တရားလုိ႔ လည္း ေခၚပါတယ္။ေလာကရဲ အကြပ္တရားႏွစ္ပါးလုိ႔လည္းေခၚပါတယ္။ အကယ္၍ ထုိတရားႏွစ္ပါးမရွိလ်ွင္ ♦ သူဥစၥာကုိခုိးယူျခင္း၊ ♦ သူတစ္ပါးအိမ္ယာကုိက်ဴးလြန္းျခင္း၊ ♦ သူ႔သမီးပ်ဳိကုိအတင္းယူျခင္း၊ ♦ အရက္ေသစာ ေသာက္စားျခင္း၊ ♦ မဟုတ္မမွန္လိမ္ညာေျပာဆုိျခင္း၊ ♦ ေဆြမ်ဳိးအရင္းခ်ာစတဲ့ကုိးကြယ္ထု ိက္တဲ့မိန္းမမ်ားကုိ ေသာ္လည္း မယားလုပ္၍ တိရိစၦာန္ကဲ့သုိ႔က်င့္ျပီး ေလာကပ်က္စီးနုိင္ပါတယ္။


အစည္းမရွိေသာဝါး၊အကြပ္မရွိေသာ ၾကမ္း သည္ပ်က္စီးသကဲ့သုိ႔ပ်က္စီးလိမ့္ မည္ဟုဆုိပါသည္။ ထုိတရားႏွစ္ပါးကုိ နတ္တုိ႔အလြန္ခ်စ ္ေသာေၾကာင့္ (ေဒဝဓမၼ)တရားလုိ ႔လည္းေခၚပါတယ္။ ] ဒီတရားႏွစ္ပါးကုိအမ်ားနားလည္ေအာ င္ေျပာျပရရင္ ♦ မိမိ၏ဂုဏ္သိကၡာကုိေစာင့္ေရွာက္အ ေလးထား၊ တန္ဘုိးထားသူတုိ႔မွာ အကုသုိလ္ဒုစရုိက္ျပဳလုပ္ျခင္းမွရွက္ျခင္းဆုိတဲ့ (ဟိရီ) တရားထင္ရွားသကဲ့သုိ႔ ၊


♦ ဆရာ၊မိဘ၊ေဆြမ်ဳိးစသူတုိ႔ႏွင့္အျ ခားသူမ်ားကုိ ေလးစားတတ္တဲ့သူမွာ ၾသတၱပၸ တရားထင္ရွားျဖစ္ပါတယ္။


ဆုိလုိတာကဒုစရုိက္တစ္ခုခုကုိျပဳ လုပ္ဖုိ႔ၾကဳံလာတယ္ဆုိပါဆုိ႔။မိမ ိရဲ့ဂုဏ္သိကၡာတန္ဘုိးထားတဲ့သူတစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ "ငါသည္ အမ်ဳိးေကာင္းသားတစ္ေယာက္ျဖစ္၏။ ငါလုိအမ်ဳိးေကာင္းသားက မေကာင္းမွဳျပဳေန လ်ွင္ (သူတစ္ပါးအသက္ကုိသက္ေနလ်ွင္)"ရွ က္စရာျဖစ္လိမ့္မည္။"ဟု မိမိအမ်ဳိးဂုဏ္ကုိ ေစာင့္ထိန္းေသာ အားျဖင့္ မေကာင္းမွဳကုိျပဳရမည္မွရွက္၏။


♦ ပညာတတ္သူကလည္း "ငါလုိပညာတတ္သူတစ္ေယာက္က ေအာက္က်ေသာ မေကာင္းမွဳျပဳလု ပ္လ်ွင္(သူ႔ဥစၥာမတရားယူလွ်င္) ရွက္စရာျဖစ္ေတာ့မည္။ "အသက္ၾကီးသူကလည္း "ငါလုိ အသက္ၾကီးသူတစ္ေယာက္က မေကာင္းမွဳကုိ ျပဳေနလ်ွင္(လိမ္ေနလ်ွင္) ရွက္စရာၾကီးျဖစ္ေတာ့မည္" ဤသုိ႔ စသည္ျဖင့္ မိမိမွာရွိေသာ ဂုဏ္တစ္ခုခုကုိ ေလးစားသူ၊တန္ဘုိးထားသူ၌ အကုသုိလ္ဒုစရုိက္ကုိျပဳလုပ္ျခင္းမွ ရွက္ျခင္းလုိ႔ဆုိတဲ့ ဟိရီ တရားထင္ရွားျဖစ္ ပါတယ္။


ေနာက္ ဆရာ၊မိဘ၊ေဆြမ်ဳိးစသူႏွင့္အျခားလ ူမ်ားကုိေလးစားသူ၌ ၾသတၱပၸတရားထင္ရွားျဖစ္တယ္ဆုိတဲ့သေဘာက ငါတစ္ေယာက္က မေကာင္းမွဳျပဳလုပ္လုိက္လ်ွင္ ငါ့မိ၊ငါ့ဖ ငါ့ေဆြမ်ဳိး၊ငါ့ ဆရာ သူတစ္ပါးတုိ႔၏ အကဲ့ရဲ့ကုိခံရ၍ "တံေတြးခြက္ ပက္လက္ေမ်ာ"ကာ ငါးခုံးမတစ္ေကာင္ေၾကာင့္တစ္ေလွလ းပုပ္"ရွာၾကလိမ့္မည္။ ဤသုိ႔ စပ္ဆုိင္သူမ်ားကုိ ငဲ့ညွာတတ္သူ၌ဒုစရုိက္မွေၾကာက္လန ္႔တတ္ေသာ ၾသတၱပၸတရားျဖစ္ပါတယ္။


♦♦♦မိမိဂုဏ္သိကၡာကုိ လည္းမငဲ့၊ ဆရာသမား မိဘေဆြမ်ဳိး မ်ားကုိလည္း မငဲ့၊ ရြဲ႕ခ်င္တုိင္းရြဲ႕သူ၌ကား ဟိရီ ၾသတၱပၸ (၂)မ်ဳိးလုံးကင္း၍ ဒုစရုိက္မွဳေတြ ျပည့္တင္းေနမွာပါ။♦♦♦


]


ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤဟိရီႏွင့္ ၾသတၱပၸ တရားႏွစ္ပါးသည္ ကမၻာသူ ကမၻာသားလူအမ်ားကုိ သားႏွင့္အမိ၊ ေမာင္ႏွင့္ႏွမ စသည္ ျခားနားေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္တတ္ ေသာေၾကာင့္ "ေလာကပါလ=ကမာၻေစ ာင့္တရား"ဟုလည္းေကာင္း ျဖဴစင္သန္႔ရွင္းအျပစ္ကင္းေအာင္ ျပဳတတ္ေသာေၾကာင့္ "သုကၠမၼ=ျဖဴစင္ေ သာတရား"ဟုလည္းေကာင္း နာမည္ ရပါတယ္။လူ႔ေလာက၌ ဤတရားႏွစ္ပါးသာ မရွိပါမူ တိရိစာၦန္တုိ႔ႏွင့္ မထူးျခားနားဘဲ မွားခ်င္တုိင္းမ ား၍ မၾကားေကာင္း မနာသာ ျဖစ္ရာ၏။

] ယခုအခါမွာ ဟိရီ ၾသတၱပၸကင္းသူတုိ႔ႏွင့္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံ၍ ေနၾကျပီး အဝတ္အစား ၊ အေနအထုိင္ အသြားအလာမွစ၍ လ်ွပ္ေပၚေလာ္လည္ကာ အျမင္မေတာ္ စရာေတြ မ်ားေနပါျပီ။ ဤအတုိင္းဆက္သြားေနမည္ဆုိလ်ွင္ မၾကာခင္ အျမီးေပါက္ၾကလိမ့္မည္ဟု ေက်းဇူးရွင္မဟာဂ ႏၶာရုံဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီးက အမိန္႔ရွိဖူးပါတယ္။


♦ရွက္မွဳ၊ေၾကာက္မွဳကုိ ဟိရီ ၾသတၱပၸ ဟုဆုိေသာ္လည္း ေတြ႕ကရာ ရွက္ေၾကာက္မွဳေတြကုိ ဟိရီၾသတၱပၸအစစ္ဟု မမွတ္ရပါ။ဒုစရုိက္မေကာင္းမွဳကုိျပဳရမည္မွ ရွက္ျခင္း၊ေၾကာက္ျခင္းကုိသာ ဟိရီ ၾသတၱပၸ အစစ္ဟုမွတ္ရတာပါ။


♦ထုိ႔ေၾကာင့္ ဥပုသ္ေစာင့္ တရားနာ ဘုရားသြားရမွာကုိ ရွက္မွဳ၊ ♦ပရိသတ္အလယ္မွာ စာဖတ္၊ စကားေျပာ၊ ♦တရားေဟာရမွာကုိ ရွက္မွဳ (အစာျပတ္၍ ငတ္ေသရမည္ကုိမရွက္၊ အလုပ္လက္မဲ့ႏွင့္ ေတေလလုပ္ရမည္ကုိ မရွက္ဘဲ) ေအာက္က်သည္ ဟုထင္ေသာ အလုပ္တစ္ခုခုကုိ လုပ္ရမည္ကုိရွက္မွဳ၊ ေယာက်ၤားႏွင့္မိန္းကေလးတုိ႔ အခ်င္းခ်င္းေတြ႕သာအခါ ရွက္ေနမွဳမ်ားသည္ ဟိရီ အစစ္မဟုတ္၊ပရိယာယ္ မာယာမ်ားျခင္း၊ ဟန္ၾကီး ပန္ၾကီးလုပ္ျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။


ေလာကအက်ဳိးစီးပြားကုိျပဆုိတဲ့ နီတိက်မ္းမ်ား၌ ၁။ေရာင္းဝယ္ေဖာက္ကား အတုိးအပြားေပးေသ ာအခါ။ ၂။ဆရာ့အထံခ်ဥ္းကပ္၍ အတတ္ပညာသင္ေသာအခါ။ ၃။အစာစားေသာအခါ။ ၄။သမီးခင္ပြန္းအခ်င္းခ်င္း ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ေပ်ာ္ေမြ႔ေသာအခါ ဤအခါမ်ား၌ အရွက္ကုိဖယ္ထားရမည္ဟု ညႊန္ျပ လ်က္ရွိသည္။(မွတ္ခ်က္။ ။ဤမရွက္မွဳမ်ား၌ ကုသုိလ္ျဖစ္ မျဖစ္ကုိ ေျပာလုိရင္းမဟုတ္၊မိမိအက်ဳိးရွိ မည့္အရာ၌ မရွက္ရဟု ဆုိလုိျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။)


ထုိ႔ျပင္တရားစသည္တုိ႔၌ တရားသူၾကီးကုိေၾ ကာက္ျခင္း၊ ရထား ၊သေဘာၤ၊ ျမိဳ႔ျပတုိ႔၌ ေတာသူေတာင္သားတုိ႔ အိမ္သာ မသြားဝံ့ေအာင္ေၾကာက္ျခင္း၊ လူတစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ျဖစ္ေစ၊ ေခြးစေသာ တိရိစၦာန္မ်ားကုိ ျဖစ္ေစ၊ တေစၦကုိျဖစ္ေစ ေၾကာက္ရံြ႕ျခင္း၊ မေရာက္ဖူးေသာ အရပ္သုိ႔ ခရီးသြားရမည္ကုိ ေၾကာက္ရံြ႕ျခင္း၊ ေယာက်ၤားကေလး မိန္းကေလးမ်ား အေရးေရာက္က ေၾကာက္ေနၾကျခင္း၊မိဘ ဆရာသမား လူၾကီးသူမတုိ႔ကုိ ေၾကာက္ျခင္း၊ ထုိသူတုိ႔ေရွ့၌ စကားမေျပာဝံ့ေအာ င္ေၾကာက္ျခင္း၊ ဤသုိ႔ေသာ ေၾကာက္ျခင္းမ်ားလည္း ၾသတၱပၸ အစစ္မဟုတ္၊ သတၱိညံ့ဖ်င္းမွဳ(တရားသေဘာအားျဖင ္)ေဒါမနႆျပဌာန္းေသာ အကုသုိလ္အစုပင္ျ ဖစ္ပါသည္။


ဤျပခဲ့ေသာ စကားအစဥ္ကုိ ၾကည့္၍ အကုသုိလ္ မျဖစ္ေသာ ကိစၥ၌ မရွက္သင့္၊ မေၾကာက္သင့္ဟုနားလည္ၾကျပီ။ သုိ႔ေသာ္ မရွက္မေၾကာက္ဘဲလူမုိက္အားကုိး ရဲရမည္ဟု မဆုိလုိ။ထုိလူမုိက္အားကုိး အရဲမ်ဳိးသည္ တစ္ဖက္သား ကုိ မေလးမစား အဂါရဝ ေဒါသ မာန တရားမ်ားျဖစ္၍ မုိက္ရူးရဲမွာ ေမာဟ ေဒါသ တုိ႔သာ အျဖစ္မ်ားသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မရွက္သင့္ မေၾကာက္သင့္ေသာ ကိစၥတုိ႔၌ ဆင္ကန္းေတာတုိး သေဘာမ်ဳိးျဖင့္ အက်ဳိးမရွိေသာ မုိက္ရူး ရဲႏွင့္ ဆရာမိဘ လူၾကီးသူမတုိ႔၌ မရုိမေသ မေလးစားမွဳ အဂါရဝမ်ဳိးမျဖစ္ ေစဘဲ အလိမၼာဥာဏ္ဖက္၍ မိမိ၏ စိတ္ဓာတ္ကုိ ျပဳျပင္ကာ က်က္သေရ မဂၤလာရွိေသာ အလယ္အလတ္ မရွက္မေၾကာက္ျခင္းမ်ဳိးကုိသာ အသက္ထက္ဆုံး က်င့္သုံးေနထုိင္ၾကပါဟု ႏွဳိးေဆာ္သမွဳျပ ဳလုိက္ပါသည္။


ကုိးကား။ ။အရွင္ဇနကာဘိဝံသ (ကုိယ္က်င့္အဘိဓမၼာက်မ္း)မွ aကာက္ႏွုတ္ေဖာ္ျပလုိက္ပါသည္။ အားလုံးကုိယ္စိတ္ႏွစ္ပါးက်န္းမာ ခ်မ္းသာၾကပါေစ။


-[ အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုိလ္ အိႏၵိယနုိင္ငံ)]


Dhamma Danã Source ► www.facebook.com/youngbuddhistass ociation.mm


::: ဗုဒၶသည္ ဥေရာပ၊ အေမရိကတိုက္မ်ား သို႔ သာသနာျပဳခဲ့သေလာ ::

::: ဗုဒၶသည္ ဥေရာပ၊ အေမရိကတိုက္မ်ား သို႔ သာသနာျပဳခဲ့သေလာ ::: *************************************************


ဘုရားသခင္ဟာသုံးေလာကမွာဆရာလုိ႔ေျပာပါတယ္။ စၾကာ၀ဠာမွာတစ္ဆူတည္းေသာဘုရားလုိ႔ ေျပာပါတယ္..ဒါေပမယ့္ ျမတ္စြာဘုရားဟာ ကမၻာကိုေတာင္ မႏွံ႕ပါဘူး..သူက်င္လည္ခဲ့တဲ့ အာရွတိုက္ ပတ္၀န္းက်င္တြင္ သာ သူ႕အယူ၀ါဒ ပ်ံ႕ႏွံခဲ့ပါတယ္ ..စၾကာ၀ဠာမွာတစ္ဆူတည္းေသာ ဘုရား ဟာနတ္ေတြ ၊ ျဗဟၼာေတြ ကိုေတာင္ တရားေဟာ...တာ၀တိ ံသာတို႕ဘာတို႕ေတာင္ တက္ၿပီး တရားေဟာေသးတာပဲ ...ဘာလုိ႕လူလူခ်င္းအတူတူ ...ကမၻာေလာကကလူေတြကို စံုေအာင္တရားမေဟ ာတာလဲ...ဘာသာစကား အခက္အခဲေၾကာင့္မ ေဟာႏိုင္တာလားလုိ႔လဲစဥ္းစားရပါတ ယ္...ပါဠိစကားက အဲ့ဒီေခတ္အခါက အိႏၵိယမွာလူေျပာမ်ားတဲ့ စကားျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္ ..ဥေရာပတို႔ အာဖရိကတို႕..အေမရိက တိုက္တို႕ကို မေရာက္ခဲ့ပါဘူး. . ဗိုလ္ႀကီးထြန္းလင္းေက်ာ္(ကထိက) ျပင္ဦးလြင္ၿမိဳ႕၊ စစ္တကၠသိုလ္ (အေျဖ ) ျမတ္စြာဘုရားဟာကြ်တ္ထုိက္တဲ့သတ ၱ၀ါ၊ လူသား၊ နတ္ျဗဟၼာ၊ တိရိစၦာန္မည္သူမဆို မည္သည့္ ေနရာမွာရွိေနသည္ျဖစ္ေစ ၾကြေရာက္ကာ တရားေဟာေခ်ခြ်တ္ေလ့ရွိပါတယ္၊ တပါးတည္းျဖစ္ေစ၊ တခါတရံေနာက္လုိက္သံဃာမ်ားျဖင့္ျဖစ္ေစ ၾကြေတာ္မူေလ့ရွိတယ္၊ ေခ်ခြ်တ္ရမည့္ သတၱ၀ါမရွိလ်င္၊ သို႔မဟုတ္ ၾကြေတာ္မူေသာ္လည္း တစုံတစ္ဦးအတြက္ အနည္းဆုံးတိရိစၦာန္တစ္ေကာင္အတြက္ပင္ျဖစ္ေ စ အက်ိဳးမရွိ ဘူးဟု ဥာဏ္ေတာ္ျဖင့္သိ ေတာ္မူလ်င္ ရွင္ဘုရင္၊ သူေ႒း၊ မူးမတ္စသည္ျဖင့္ မည္သူက ပင့္ေလ်ာက္သည္ျဖစ္ေစ မၾကြပါဘူး။ ဘာလို႔ လူလူခ်င္းအတူတူ ကမၻာေလာကကလူေတြက စုံေအာင္တရားမေဟ ာသလဲ ဆုိေတာ့ လူအားလုံးက မကြ်တ္ထုိက္ေသးလုိ႔မေဟာခဲ့တာပါ၊ ကြ်တ္ခ်ိန္တန္ေန ၿပီ ဆုိလ်င္ေတာ့ တကူးတကသြားေရာက္ေခ်ခြ် တ္ ေတာ္မူပါတယ္၊ အဲဒီထဲကထင္ရွားတဲ့ သာဓကတစ္ခုကေတာ့ ဘုရားရွင္ဟာမလႅာမင္းတုိ႔ရဲ႕ ကုသိႏၷာရုံမွာပရိနိဗၺာန္စံဖုိ ႔အတြက္ ေသြး၀မ္းေတာ္လား ေနပါလ်က္ ခဲခဲယဥ္းယဥ္း၊ ပင္ပင္ပန္းပန္းၾ ကြသြားေတာ္မူခဲ့တာဟာအဲဒီအရပ္မွာရွိေနတဲ့ ေနာက္ဆုံးသာ၀ကအျဖစ္ခြ်တ္ရမယ့္သုဘဒၵ ဆုိတဲ့ ပရဗိုဇ္ႀကီးရွိေနခဲ့တာအေၾကာင္းတစ္ရပ္အေနနဲ႔ ပါ၀င္ခဲ့တယ္၊ သုဘဒၵကလဲ အဲဒီအခ်ိန္မွာဘုရားရွင္ကို ဖူးေျမွာ္ဖုိ႔ ဆႏၵအရမ္းျပင္းျပ ေနတယ္ဆုိပါေတာ့၊ မွန္ပါတယ္..အေပ် ာ္အပါးလိုက္စားေ နတဲ့လူတေယာက္ကုိ လာစမ္း. ထုိင္စမ္း. တရားနာစမ္းလို႔ ခိုင္းၿပီး တရားေဟာလ်င္ ကြ်တ္နုိင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ျမတ္ဘုရားအတြက္ လူသားမ်ားက ကာမဂုဏ္အာရုံငါးပါး ခံစားခ်င္ေနတာကိုအတင္းပဲတရားေဟာေနလို႔ မျဖစ္နုိင္ဘူး၊ သို႔ေသာ္ ကြ်တ္ခ်ိန္တန္ၿပ ီဆုိတာကုိ ျမင္ေတာ္မူလ်င္ေတာ့ နည္းမ်ိဳးစုံျဖင့္တရားနာ ခ်င္ေအာင္ေဟာျပေ ခ်ခြ်တ္ေတာ္မူပါတယ္၊ လိုအပ္လ်င္ တရားနာမည့္သူ ရွိတဲ့ေနရာအထိ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ တုိင္ခရီး ဦးႀကိဳသြားၿပီး ေဟာသင့္လ်င္ေဟာေတာ္ မူခဲ့ပါတယ္။ ဗုဒၶစာေပလာမွတ္တမ္းမ်ားအရ-၁။အာဠာ၀ကအတြက္ ယူဇနာေပါင္း(၃၀) အထိ၊ ၂။လူဆုိးဗိုလ္အဂုၤလိမာလႏွင့္၊ ပုကၠဳသာတိမည္ေသာ ရွင္ဘုရင္အားေခ်ခြ်တ္ရန္အတြက ္ (၄၅) ယူဇနာခရီးအထိ၊ ၃။မဟာကပၸိနမင္းအတြ က္ ယူဇနာေပါင္း (၂၀၀) အထိ၊ ၄။ဓနိယမေထရ္အတြက္ယူဇနာေပါင္း(၇၀၀) မွ်အထိ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တုိင္ခရီးဦးႀကိဳဆုိကာ တရားေဟာေပးေတာ္မူခဲ့တယ္။( ယေန႔ေခတ္ တစ္ယူဇနာကို(၈)မုိင္ႏႈန္းျဖ င့္ ပညာရွင္အမ်ားစုလက္ခံ ထားၾကသည္၊) ဗုဒၶျမတ္စြာမွာဘာသာစကားအခက္အခဲ ဆုိတာ မရွိပါဘူး၊ ဘယ္စၾကာ၀ဠာကသတၱ၀ါျဖစ္ျဖစ္ကြ်တ္တမ္း ၀င္မည့္သူျဖစ္လ်င္ နားလည္ေအာင္ေဟာနုိင္စြမ္းရွိပါတ ယ္၊ ယေန႔ေခတ္မွာသာမာန္လူတေယာက္ေ တာင္ ဘာသာစကား (၇)မ်ိဳးေလာက္တတ္ေသး တယ္ဆုိလ်င္ မႏႈိင္းယွဥ္အပ္ေ သာ အတုလဂုဏ္ႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ ဘုရားရွင္လို ပုဂၢိဳလ္မွာျငင္ းစရာလိုမည္ မထင္ေတာ့ေပ။ စာေပမ်ားမွာ“အရွင္ဘုရား၊ တစ္ခါတရံ ဘယ္ဆီကုိၾကြေနပါသလဲဘုရား” လုိ႔ အရွင္အာနႏၵာက ျမတ္စြာဘုရား ေပ်ာက္ေပ်ာက္သြားတဲ့အတြက္ ေမးေလ်ာက္ပါသတဲ့။ထိုအေၾကာင္းကို သံဃာ့ပရိသတ္စုံ လင္ေတာ့မွ အထူးသျဖင့္ သံဃာမ်ားကဘယ္သူေတာ့ျဖင့္ ေသသြားၿပီ ဘုရား စသည္ေလ်ာက္ ထားသည့္အခါ “ရဟန္းတုိ႔ အဲဒီလူကို ငါဘုရားတရားေဟာခဲ့ၿပိ၊ အခုသူဟာတရားထူးရ သြားတဲ့အတြက္ အပါယ္ငရဲကို မေရာက္ေတာ့ဘူး အပါယ္တံခါးပိတ္သြားၿပီ”စသည္ျဖင့္ စကားဆက္စပ္ကာမိန္႔ၾကားေတာ္မူ ေၾကာင္း စာေပမ်ားမွာအမ်ားအျပားေတြ႔ရ တယ္၊ ဒီသာဓက မ်ားစြာကိုေထာက္ရႈျခင္း အားျဖင့္ဘယ္ေနရာမဆုိ ၾကြေရာက္ေဟာၾကားေလ့ရွိတာကို မွတ္သားနုိင္ ပါတယ္၊ အေမရိကတုိက္ဆိုတာဘုရားရွင္ လက္ထက္က မေပၚေပါက္ေသးပါဘ ူး၊ အထူးအားျဖင့္ ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္ သည္ ကြ်တ္တမ္း၀င္မည္ ့ေ၀ေနယ်ရွိလ်င္ အေမရိကတိုက္၊ ဥေရာပတိုက္၊ အာဖရိကတုိက္ မ်ားသာမဟုတ္ပါဘူး၊ အျခားေသာစၾကာ၀ဠာ၊ အျခားေသာၿဂိဳလ္ကမၻာမ်ားအထိ ၾကြေရာက္ကာ တရားေဟာေလ့ရွိေၾကာင္း မွတ္သားသင့္ပါသည္။ အရွင္သုနႏၵာလကၤာရ M.A(ပန္းကမၻာ) ေျဖၾကားသည္၊


credit toပန္းကမၻာ။


"ဘုရားေဟာေသာ လမ္း (၆) သြယ္''

"ဘုရားေဟာေသာ လမ္း (၆) သြယ္"


၁။ ျမတ္စြာဘုရားက ဘယ္လို ဥပမာေပးလဲဆိုေတာ့ ေတာင္ထိပ္က မ်က္စိအျမင္နဲ ့ျပည့္စံုတဲ့ လူတစ္ေယာက္ဟာတဲ့ ဟိုးအေ၀းကရွိတဲ့ သဲကႏၱာရၾကီးထဲကို လွမ္းျပီးၾကည့္လို္က္တယ္။ ၾကည့္ေတာ့ အေပၚကလဲ ေနကပူလိုက္တာ ေအာက္က သဲေတြကလဲ ပူက်က္ျပီးေတာ့ ေလာင္ကြ်မ္းေနတဲ့ ဒီခရီးကို ၾကည့္ေနတုန္းမွာပဲ လူတစ္ေယာက္ ခရီးသြားေနတယ္ ၊ အဲဒီကႏၱာရၾကီးထဲမွာ သူက ဖိနပ္မပါ အေပၚက အေဆာင္းမပါ သြားေနတာ။ အဲဒါကို အျမင့္ကေန ၾကည့္တဲ့သူက ျမင္တယ္။


ဒီလူ ဘယ္သြားေနတာလဲလို ့ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ဒီလူဟာ မီးက်ီးတြင္းၾကီးရွိတဲ့ဆီ ဦးတည္ျပီး သြားေနတာတဲ့။ အဲေတာ့ အေပၚကလူက ဒီလူ လမ္းေၾကာင္းမေျပာင္းရင္ေတာ့ေ ေသခ်ာေပါက္ မီးက်ီးတြင္းထဲ က်ေတာ့မွာပဲ ၊ သူက အျမင့္ကဆိုေတာ့ ျမင္တယ္၊ ေအာက္ကေန သြားေနတဲ့လူကေတာ့ ေရွ ့ကေန အေ၀းၾကီးကို မျမင္ႏိုင္ဘူးေလ။


အဲဒါ အေပၚကလူက လမ္းေၾကာင္း မေျပာင္းရင္ေတာ့ ေသခ်ာေပါက္က်ေတာ့မွာပဲ ။ အဲဒီလိုၾကည့္ေနတုန္း ဟိုလူကလည္း လမ္းေၾကာင္းမေျပာင္းဘူး။ အဲေတာ့ လမ္းလည္းဆံုးေရာ မီးက်ီးတြင္းထဲ က်သြားတယ္။ အဲဒီလူ ပူပူေလာင္ေလာင္နဲ ့ ဒုကၡေရာက္ေနတာကို အေပၚကလူက ျမင္တယ္။


ဘာေျပာတာလဲဆိုေတာ့ ေဟာဒီ ၃၁ ဘံုဆိုတဲ့ အထက္ကပူ ေအာက္ကပူေနတဲ့ ဒီကႏၱာရ ခရီးလမ္းၾကမ္းၾကီးထဲမွာ တခ်ိဳ ့ေသာ သတၱ၀ါေတြသည္ ငရဲေရာက္ရာ ေရာက္ေၾကာင္း အလုပ္ေတြကို လုပ္ရင္း မီးက်ီးတြင္းရွိတဲ့ဆီကို ဦးတည္ျပီး တစ္လွမ္းခ်င္းလွမ္းေနတယ္ တဲ့။ ရွိတယ္ေနာ္ ေလာကမွာ တခ်ိဳ ့လုပ္ေန ေျပာေန ၾကံေနၾကတာေတြဟာ ငရဲကိုေရာက္ေၾကာင္း အလုပ္ေတြလုပ္ေနတယ္။ မီးက်ီးတြင္းဆီဦးတည္ျပီးသြားေနတဲ့သူဟာ လမ္းေၾကာင္းမေျပာင္းရင္ မီးက်ီးတြင္းထဲ က်ေတာ့မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ငရဲလမ္းဆိုတာကိုလဲ ျမတ္စြာဘုရားသိတယ္။


၂။ လာျပန္ျပီ ေနာက္တစ္ေယာက္ ၊ အျမင့္ကလူက ျမင္တယ္တဲ့။ ဘယ္ကို ဦးတည္ေနတာလဲ ဒီခရီးသည္ကဆိုေတာ့ မစင္တြင္းၾကီးဆီကို ဦးတည္ေနတယ္တဲ့။ ဒီလူလမ္းေၾကာင္း မေျပာင္းဘူး၊ ခဏေနေတာ့ မစင္တြင္းၾကီးထဲ က်သြားတယ္တဲ့။ အဲဒီလိုပဲ ၃၁ ဘံုထဲမွာ တခ်ိဳ ့ေသာ သတၱ၀ါေတြဟာ တိရစၦာန္ျဖစ္ေၾက ာင္းကံေတြကို လုပ္ျပီးေတာ့ ခရီးသြားေနတယ္။ သခ်ိၤဳင္းကုန္းသြားတာကို ရုိးရုိးမသြားဘူး၊ တိရစၦာန္ျဖစ္ေၾက ာင္း အလုပ္ေတြကို လုပ္ရင္းနဲ ့သြားေနတာ။ အဲဒါလမ္းေၾကာင္းက မေျပာင္းဘူးဆိုေတာ့ တိရစၦာန္ပဲ ျဖစ္သြားတယ္တဲ့။ ဒါေၾကာင့္ တိရစၦာန္ျဖစ္ရတယ ္ဆိုတာ မစင္တြင္းထဲကို က်ရတာနဲ ့တူတယ္။ တိရစၦာန္ေတြရဲ ့ဘ၀မွာ သန္ ့ရွင္းတယ္၊ စင္ၾကယ္တယ္၊ ျမင့္ျမတ္တယ္ဆိုတာ မရွိသေလာက္ရွားတယ္။ အခ်င္းခ်င္းႏိုင္ရာစား ႏိုင္ရာႏွိပ္စက္ ဘာဥပေဒမွ မရွိဘူးေနာ္။ ဒါေၾကာင့္ တိရစၦာန္တို ့ရဲ ့ဘံုဘ၀ကို ျမတ္စြာဘုရားက မစင္တြင္းၾကီးနဲ ့ဥပမာေပးတယ္။ အဲဒီတိရစၦာန္ျဖစ ္ေၾကာင္းလမ္းကိုလည္း ျမတ္စြာဘုရားသိတယ္။


၃။ လာျပန္ျပီ ေနာက္တစ္ေယာက္ ဒီလူကေတာ့ ဘယ္ကိုဦးတည္ေနလဲဆိုေတာ့ အထက္ပူ ေအာက္ပူလမ္းက လာတဲ့သူက ဘယ္ကို ဦးတည္ေနလဲဆိုေတာ့ သစ္ရြက္က်ဲတဲ ့အရိပ္နည္းတဲ့ သစ္ပင္အို သစ္ပင္ေျခာက္ဆီကို ဦးတည္ေနတယ္တဲ့။ အဲဒါ အဲဒီေအာက္ သူေရာက္သြားတာပဲ။ ေမာေမာပန္းပန္းနဲ ့လာတယ္၊ အေမာမေျပဘူး။ သစ္ပင္က စိုစိုေျပေျပမွ မဟုတ္ဘဲကို။ သစ္ပင္ေျခာက္ၾကီ းျဖစ္ေနတာကို၊ အဲသလိုပဲတဲ့ တခ်ိဳ ့သတၱ၀ါေတြ သြားေတာ့သြားေနတာပဲ၊ ျပိတၱာဘံုဘ၀ ဘံုဌာနကို ေရာက္ဖို ့အလုပ္လုပ္ရင္းနဲ ့သြားေနတာ။ အဲဒါငတ္ရင္းနဲ ့အဆာမေျပရင္းနဲ ့ ပူေနရမယ့္ဘ၀မ်ိဳး။ ဒါေၾကာင့္ ျပိတၱာဘ၀ကို သစ္ပင္အိုလို ့ဥပမာေပးတယ္။ ဘာမွ မွီခိုစရာ အရိပ္ခိုစရာ မရွိဘူးတဲ့ ။ အဲဒီလမ္းကိုလည္း ျမတ္စြာဘုရားသိတယ္။


၄။ လာျပန္ျပီေနာက္တစ္ေယာက္၊ ဘယ္ကို ဦးတည္ေနသလဲ။ အရိပ္အာ၀ါသနဲ ့ျပည့္စံုတဲ့ သစ္ပင္ပ်ိဳဆီကို ဦးတည္ေနတယ္။ တခ်ိဳ ့သတၱ၀ါေတြဟာ လူျဖစ္ေစတတ္တဲ့ ကံေတြကို ျပဳရင္းနဲ ေသရြာသြားတာ။ သစ္ပင္ပ်ိဳဆိုေတာ့ အရိပ္အာ၀ါသနဲ ့ျပည့္စံုတယ္၊ သို ့ေသာ္လည္း ေနပူထဲကလာတဲ့သူအတြက္ ေရေသာက္ရမွ ေရခ်ိဳးရမွသာ အဆင္ေျပမယ္မလား။


၅။ ေနာက္တစ္ေယာက္ကေတာ့ ျပႆာဒ္ေဆာင္ရွိရာဆီ ဦးတည္ေနတယ္။ သူကေတာ့ သစ္ပင္ပ်ိဳထက္ ပိုျပီး အရိပ္အာ၀ါသနဲ ့ျပည့္စံုတာေပါ့။ အဲဒါဘာေျပာတာလဲဆိုေတာ့ တခ်ိဳ သတၱ၀ါေတြဟာ နတ္ျပည္ ေရာက္ေၾကာင္း ေကာင္းမႈေတြကို ျပဳရင္း ေသရြာသြားေနတယ္တဲ့။


၆။ ေနာက္တစ္ေယာက္ကေတာ့ အဲဒီ (၅) ခုကို ဘယ္ဟာမွ ဦးမတည္ဘူး။ သူဘယ္ကို ဦးတည္ေနသလဲဆိုေတာ့ ၾကာမ်ိဳးငါးပါးန ဲ ့ျပည့္စံုတဲ့ ေရၾကည္ ေရေအး ေရခ်ိဳ နဲ ့ျပည့္စံုတဲ့ မဂၤလာနဲ ျပည့္စံုတဲ့ ေရကန္ၾကီးဆီကို ဦးတည္ေနတယ္တဲ့။ အေပၚကေနပူတယ္၊ ေအာက္က သဲပူတယ္၊ ေရကလည္း ငတ္လွျပီ၊ အာေခါင္ေတြလည္း ေျခာက္လွျပီ။ လူကလည္း ေရခ်ိဳးခ်င္လွျပီ။ အဲဒီေရကန္ထဲလည္း ေရာက္ေရာ ေရကို အားရွိပါးရွိေသာက္မယ္။ အားပါးတရေသာက္မယ္၊ ျပီးရင္ စိမ္ျပီးေတာ့ခ်ိ ဳးမယ္။ အခုက်မွပဲ အဆာေျပေတာ့တယ္။ အခုက်မွပဲ အပူအအိုက္ေျပေတာ့တယ္ ဆိုတဲ့ ခံစားခ်က္သည္ ေရကန္ေတြ ့တဲ့သူမွသာလွ်င္ ျဖစ္ႏိုင္မယ္မလား။ အဲဒါ ဘာေျပာတာလဲဆိုေတာ့ ဂတိ၀ိမုတၱလို ့ေခၚတဲ့ နိဗၺာန္ကို ေျပာတာ။ အဲဒီ နိဗၺာန္ကို ဘယ္လမ္းကေလွ်ာက္ရမလဲ ဆိုတာလဲ ျမတ္စြာဘုရားသိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက လမ္းသိသူ လို ့သူ ကိုယ္သုူ၀န္ခံထားတာေနာ္။


သစၥာေရႊစည္ ဆရာေတာ္ (ဥပမာ(၉)မ်ိဳး တရားေတာ္မွ)


ေမတၱာျဖင့္ ေ၀မွ်သူ အႏိႈင္းမဲ့စာတိုေပစမ်ား


နတ္ကိုးကြယ္မႈ ႏွင့္သရဏဂံုပ်က္ျခင္း

သရဏဂံု ဆိုတာ ပါဠိလို"သရဏဂမန" ျမန္မာလို "သရဏဂံု" အဓိပၸာယ္က ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ျခင္း ရတနာျမတ္သုံးပါး အေပၚေလးေလးနက္နက္နဲ႔ သက္ဝင္ျပီး ယုံၾကည္ျမတ္ႏိုး ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္တဲ့ သဒၵါပညာေရွ႕သြားရွိတဲ့ ကုသိုလ္စိတ္ကို "သရဏဂံု"လို႔ေခၚပါတယ္။


ရတနာျမတ္သုံးပါးအေပၚ ေလးေလးနက္နက္ယုံ ၾကည္ျခင္း ၾကည္ညိဳေလးစားကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ျခင္း ရွိတဲ့သူဟာ သရဏဂံုတည္တ့ဲသူပါ။ သရဏဂံုတည္သူဟာ ရတနာျမတ္သံုးပါး ေက်းဇူးကို မသိတတ္ရင္ ရတနာသုံးပါးအေပၚ သံသယဝင္ခ့ဲရင္ အေတြးမွား အသိမွားေနခ့ဲရင္ သရဏဂံု ညိွဳးႏြမ္းညစ္ႏြမ္းပါတယ္။


အယူဝါဒေျပာင္းရင ္ သရဏဂံုပ်က္တယ္ ေသဆုံးတဲ့အခါမွာလည္း သရဏဂံုပ်က္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ ေသဆုံးတဲ့အခါ သရဏဂံုပ်က္သြားလို႔ သရဏဂံုျပန္တင္ရတယ္။ အေလာင္းေကာင္ႀကီးကိုတင္တာေတာ့မဟ တ္ဘူး။ ဒီအနီးအနားမွာတေ စၧသရဲစတဲ့ဘဝမ်ိဳးမွာ ျဖစ္ေနခ့ဲရင္ သရဏဂံုျပန္တည္ပါ ေစဆိုတဲ့ အေနနဲ႔ သရဏဂံုတင္ေပးရတာပါ။


ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြထဲမွာ နတ္ကိုးကြယ္ ၾကတာလည္းရွိပါတယ္။ ရတနာသုံးပါးထက္ နတ္ကိုပိုအေလးထားရင္ သရဏဂံုပ်က္တယ္။ သာမန္ကိုးကြယ္ေနရင္ သရဏဂံုမပ်က္ေပမယ ့္ သရဏဂံုညစ္ႏြမ္းညိွဳးႏြမ္းမွာေတာ့ ေသခ်ာတယ္။ ဗုဒၶဘာသာစစ္စစ္တစ္ေယာက္ဟာ ရတနာသုံးပါးမွတစ္ပါး အျခားကိုးကြယ္ရာ မရွာေကာင္းပါဘူး။


ဘုရား တရား သံဃာကို စြန္႔ပယ္၍ အျခားေသာ ဘိုးေတာ္ မယ္ေတာ္မ်ား ၃၇-မင္းနတ္မ်ား ရိုးရာနတ္မ်ား နတ္စိမ္းမ်ားကို အရွင္ႀကီး အရွင္ေကာင္းတို႔အား ကြ်ႏု္ပ္တို႔၏ အသက္ႏွင့္ ခႏၶာကိုယ္ကို အပ္ႏွင္းကိုးကြယ္ပါ၏ဟု အဓိ႒ာန္ျပဳ၍ ဦးခ်လိုက္လွ်င္ သရဏဂံုပ်က္သည္။ ယင္းသို႔ပ်က္ျခင္းသည္ အျပစ္ရွိေသာ သရဏဂံုပ်က္ျခင္းျဖစ္သည္။


ဘုရား တရား သံဃာကိုလည္း မစြန္႔ ထိုဘိုးေတာ္ မယ္ေတာ္မ်ားကိုလည္း ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ေနမယ္ဆိုရင္ သရဏဂံုမပ်က္ေသာ္လည္း ညိွဳးႏြမ္းသြားပ ါတယ္။ ထို႔ေၾကာင့္ သရဏဂံုတည္သူမ်ား ရရွိမည့္ ေကာင္းက်ိဳးမ်ားကို တင္းျပည့္က်ပ္ျပည့္ မရႏိုင္ေတာ့ပါ။ အပ္ဝင္ ေပါက္ဆိန္ထြက္ ဟူေသာ စကားကဲ့သို႔ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ အပ္တစ္ေခ်ာင္းဝင ္လာျပီး ေပါက္ဆိန္တစ္ေခ် ာင္း ထြက္သြားမည္ဆိုရင္ မိမိအတြက္ ဆုံးရံႈးတာသာျဖစ္ပါတယ္။


တစ္ဘဝတာ သရဏဂံုတည္ျမဲသူမ်ား ရရွိမယ့္ ေကာင္းက်ိဳးမ်ားကို အပါဒါန္ပါဠိေတာ္မွာ ေဟာၾကားထားတာ ရွိပါတယ္။ လြန္ခ့ဲေသာ ၉၁ ကမ႓ာက ပြင့္ေတာ္မူခဲ့ေ သာ အေနာမဒႆီ ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္ေတာ္အခါက အမ်ိဳးသားတစ္ေယာ က္သည္ မ်က္မျမင္မိဘႏွစ္ပါးကို လုပ္ေကြ်းရင္း တစ္ဘဝတာ သရဏဂံုတည္ခ့ဲသည္။ ထိုတစ္ဘဝတာ သရဏဂံုတည္ခ့ဲေသာ ကုသိုလ္ေၾကာင့္ ၉၁ကမ႓ာ အပါယ္တံခါးပိတ္သ ည္။ အႀကိမ္ ၈၀ သိၾကားမင္းျဖစ္သ ည္။ ၇၅ ႀကိမ္ စၾကာမင္းျဖစ္သည္ ။ ရိုးရိုးဧကရာဇ္ဘုရင္ ဘဝ အႀကိမ္ေပါင္းမ်ာ းစြာျဖစ္သည္။ ယခုဘုရားသာသနာ၌ အိႏိၵယႏိုင္ငံ၌ သူေ႒းသား သြားျဖစ္သည္။ သူ ၇ႏွစ္သား အရြယ္ခန္႔တြင္ တျခားရြယ္တူကေလးမ်ားႏွင့္အတူ ေျပးလႊားေဆာ့ကစားရင္း ရဟႏၲာတစ္ပါးသီတင ္းသုံးသည့္ ေက်ာင္းထဲသို႔ ေရာက္သြားသည္။ မေထရ္သည္ ကေလးမ်ားကို ေတြ႔သည္ႏွင့္ သရဏဂံုေဆာက္တည္ေပးသည္။ ကေလးမ်ားက ရြတ္ဆို ေဆာက္တည္ၾကသည္။ ထိုသရဏဂံုအဆုံးမွာပင္ လြန္ခ့ဲေသာ ၉၁ ကမ႓ာက တစ္ဘဝတာ သရဏဂံုတည္ခ့ဲေသာ ကေလးသည္ ရဟႏၲာျဖစ္သြားခ့ဲသည္။ သူ၏ဘဲြ႔အမည္မွာ တိသရဏဂမနိယမေထရ္ဟုေခၚသည္။ ဤေကာင္းကိ်ဳးမ်ားသည္ မိမိထံမွာရွိေနေသာ ေပါက္ဆိန္ႏွင့္တူသည္။ ဘိုးေတာ္ မယ္ေတာ္ ၃၇ မင္း ရိုးရာနတ္မ်ားကိ ု ကနားေပးျပီး ကိုးကြယ္လိုက္လ်ွင္ သရဏဂံုမပ်က္ေတာင္ သရဏဂံု ညိွဳးႏြမ္းသြားပါတယ္။


ထိုသို႔နတ္မ်ားကိုးကြယ္သည့္အတြက္ စီးပြားတက္ျခင္း ရာထူးတက္ျခင္းသည္ အပ္တစ္ေခ်ာင္းဝင ္လာနဲ႔တူပါတယ္။ အေၾကာင္းမွာ စီးပြားတက္ျခင္း ရာထူးတက္ျခင္းေၾကာင့္ ရရွိလာတဲ့စီးပြာ းဥစၥာဟာ တစ္ဘဝတစ္နပ္စာသာ ရွိေသာေၾကာင့္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ သရဏဂံုညိွဳးႏြမ္ းသြားရင္ ၉၁ ကမ႓ာ အပါယ္တံခါးပိတ္ရျခင္း စေသာေကာင္းက်ိဳးမ်ားကို မရေတာ့ပါ။ ဒါဟာ မိမိထံမွ ေပါက္ဆိန္တစ္ေခ်ာင္း ျပန္ထြက္တာနဲ႔တူပါတယ္။


နတ္ကိုးကြယ္မႈနဲ႔စပ္လို႔ အစဥ္အလာအရ နတ္ကိုပူေဇာ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ပူေဇာ္လို႔ရတယ္။ ပသလို႔ရတယ္။ ဒါေပမယ့္မကိုးကြ ယ္ေကာင္းဘူး။ ပူေဇာ္တာနဲ႔ ကိုးကြယ္တာဟာ မတူပါဘူး။ အခိ်ဳ႕အိမ္ေတြမွ ာ ကိုးကြယ္ပူေဇာ္မႈေတြ ေရာေရာ ေႏွာေႏွာျဖစ္ေနတ ာေတြ႔ရပါတယ္။ ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္မွာ နတ္ရုပ္ ဘိုးေတာ္ မယ္ေတာ္ရုပ္ေတြ မထားေကာင္းပါဘူး။ ဘုရားနဲ႔တစ္တန္းတည္း ဘာကိုမွမထားရပါဘူး။ တစ္ျခားဟာေတြ ပူေဇာ္ခ်င္ရင္ တစ္ေနရာရာမွာ သီးသန္႔ပူေဇာ္ပါ။ ဒါေပမယ့္ ကိုးေတာ့ မကိုးကြယ္လိုက္ပါနဲ႔။ ဥစၥာစည္းစိမ္ဆင္ းရဲတာက တစ္ဘဝသာဒုကၡေရာက္မွာပါ။ အသိဉာဏ္ပညာ ဆင္းရဲခ့ဲရင္ေတာ့ သံသရာအဆက္ဆက္ ဒုကၡေရာက္သြားပါလိမ့္မယ္။


အားကိုးမလဲြေစနဲ႔ -----------------ေလာကမွာ အျမင့္ျမတ္ဆုံးဘုရားနဲ႔ ေတြ႔လ်က္သားနဲ႔ ဘုရားကိုအားမကိုးပဲ နတ္ေတြ ဘိုးေတာ္မယ္ေတာ္ စတာေတြကို အထင္ႀကီးအားကိုးေနတာဟာ လူၾကားလို႔ မေကာင္းပါဘူး။ ဒါဟာကိုယ့္ဦးေႏွာက္ကို ကိုယ္ အလဲြသုံးစားလုပ္တာပဲ။ ေလာကမွာ ဘုရားကိုအားကိုးတာ ဘုရားစကားနားေထာင္တာေလာက္ ေကာင္းတာ ဘာမွမရွိဘူး။ သိပၸံေခတ္လူသားလုပ္ေနၾကျပီး အေတြးေခ်ာ္မေနၾက နဲ႔။


အရွင္ဝိစိတၱသာရ(ေလးအိမ္စု)


ကိုးကား-အရွင္ဇဝန(ေမတၱာရ ွင္-ေရႊျပည္သာ) အရွင္သံဝရာလကၤာရ(ဓမၼပိယဆရာေတာ္)