Thursday, November 28, 2013

"ျမတ္ဗုဒၶ၏ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ (၁၀၈)ကြက္ စက္လကၡဏာေတာ္"

"ျမတ္ဗုဒၶ၏ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ (၁၀၈)ကြက္ စက္လကၡဏာေတာ္" !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


ျမတ္ဗုဒၶဘုရားရွ င္ေတာ္ျမတ္၏ အတုမရွိထူးျခားမြန္ျမတ္လွသည့္ ေျခေတာ္ရာတို႔ကို “စေကၠနကၤ ိတ ပါဒလကၡဏာေတာ္”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊”စက ္ေတာ္ရာ၊စက္လကၡဏာေတာ္”ဟူ၍လည္းေက ာင္းေခၚဆိုၾကပါသည္။ယင္းေျခေတာ္ရာသည္ ဗုဒၶျ့မတ္စြာ၏ေျ ခဖ၀ါးေတာ္အျပင္တ ို႔တြင္ အကန္႔တစ္ေထာင္၊ အ ကြပ္တံကူ(အနားေရး၊ နခမ္းသတ္) ပံုေတာင္ဗဟိုခ်က္မႏွင့္ (၁၀၈)ကြက္ စက္လကၡဏာေတာ္တို႔ႏွင့္ တင့္တယ္စြာပါရွိေလ၏။


ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ပါရ မီေတာ္ေၾကာင့္ျဖ စ္ေပၚလာေသာ ထို(၁၀၈)ကြက္စက္လကၡဏာ ေျခေတာ္ရာ တို႔၏တန္ခိုးေတာ္ေၾကာင့္ ဗုဒၶျမတ္စြာၾကြခ ်ီေတာ္မူရာအရပ္ေ ဒသမ်ားမွ ေျမသားတို႔သည္ ႏွိမ္႔ျခင္း၊ ေမာက္ျခင္း၊ခ်ိဳ င့္ျဖစ္ျခင္း၊မရ ွိေတာ့ပဲ ေျမအျပင္သည္ ဗုဒၶျမတ္စြာၾကြေ တာ္မူရာလမ္းတေလွ်ာက္တြင္ သူ႔အလိုအေလွ်ာက္ ညီညာျပန္႔ျပဴးၾကေလ၏။ ေျမသားနိမ္႔ေသာအရပ္သည္ ေျမသားမ်ားျမင့္ တက္လ ာၿပီး၊ ျမင့္ေမာက္ေသာအရ ပ္သည္လည္း ေျမသားတို႔သည္ ညီညာေခ်ာေမြ႔လာၿပီး၊လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ရွိ အမိုက္သရိုက္၊အညစ္အေၾကးမွန္သမွ်တို႔သည္ ဗုဒၶျမတ္စြာမၾကြ မွီကပင္ အေ၀းသို႔လႊင့္ေပ ်ာက္ ၾကကု န္၏။


ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ ထိုသို႔ၾကြေတာ္မူေသာ္လည္း ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ေျခ ေတာ္အစံုမွ ေျခရာေတာ္လံုး ၀ထင္က်န္မေနရစ္ခ ဲ့ေပ။ ၾကြေတာ္မူရာေနရာ တိုင္းတြင္ ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ေျခ ေတာ္ရာမ်ားထင္က် န္ေနရစ္ ပါက သတၱ၀ါတို႔သည္ ထိုေျခေတာ္ရာတို႔ကို ေက်ာ္ခြျခင္း၊ နင္းေလွ်ာက္ျခင္းစသည္တို႔ျပဳသည္အခါ အကု သိုလ္အျပစ္ျဖစ္မ ည္ကို သနားေတာ္မူေသာေၾ ကာင့္ ၾကြေတာ္မူရာလမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ ေျခေတာ္ရာ မထင္က်န္ရစ္ေစရန တန္ခိုးေတာ္ျဖင့္ အဓိ႒ာန္းျပဳၾကြေ တာ္မူေသာေၾကာင့္ ေျခရာေတာ္မ်ား မထင္ က်န္ရစ္ျခင္းျဖစ ္၏။ထို႔အျပင္ ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ အလြန္ႏူးညံ့ျခင္းႏွင့္ အားႀကီးေတာ္မူျခ င္းေၾကာင္းလည္း ေျခေတာ္ရာမထင္ျဖ စ္ျဖစ္၏။ “လူ၊နတ္၊နဂါး၊အစရွိေသာသူတို႔သည္ ေျခေတာ္ရာကို ပူေဇာ္ၾကည္ညိဳလိ သည့္အတြက္ ေတာင္းပန္ေလွ်ာက ္ထားေသာအခါ” ကုသိုလ္အက်ိဳးရည္ေမွ်ာ္ကိုး၍ (၁၀၈)ကြက္စက္လ ကၡဏာေတာ္ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူသည့္ ေျခေတာ္ကိုခ်ထား ေတာ္မူေလ့ရွိ၏။


ဗုဒၶျမတ္စြာကိုယ္ေတာ္တိုင္ ေျခေတာ္ရာခ်ထားေ တာ္မူသျဖင့္ ေျခေတာ္ရာ ထင္က်န္ေတာ္မူ ရစ္သည့္ ပါဒေျခေတာ္ရာေစတ ီေတာ္ (၉)ဆူရွိေၾကာင္းကို ဓမၼက်မ္းဂန္တို႔တြင္ ေတြ႔ရွိရပါသည္။ ထိုပါဒ ေျခေတာ္ရာ(၉)ဆူတို႔မွာ-(၁) ေဒါဏပုဏၰာႀကီး၏ အက်ိဳးအတြက္ ခ်ထားေတာ္မူခဲ့ေ သာ “ဥကၠ႒ၿမိဳ႕ႏွင့္ ေသတဗ်ၿမိဳ႔”တို႔၏အၾကားတြင္ ခ်ထားေတာ္မူခဲ့သည့္ ပါဒေစတီေတာ္တစ္ဆူ” (၂) မာဂ႑ီပုဏၰားဇနီးေမာင္ႏွံတို႔၏ အက်ိဳးအတြက္ ခ်ထားေတာ္မူခဲ့ေသာ “ကမၼာသဒနိဂုမ္းရြာႀကီးႏွင့္ ေတာအုပ္အၾကား”တြင္ခ်ထားေတာ္မူခဲ့သည့္ ပါဒေစတီေတာ္တစ္ဆူ။ (၃) ကုကၠဋမိတၱမုဆိုးသားအဖတို႔၏ အက်ိဳးအတြက္ ခ်ထားေတာ္မူခဲ့ေသာ “ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕ ေတာ္အနီးေတာ္အုပ္အတြင္း” မွာ ခ်ထားေတာ္မူခဲ့သည့္ ပါဒေစတီေတာ္တစ္ဆူ။ (၄) အဇိတရေသ့ႏွင့္ ေနာက္ပါရေသ့အမ်ာ းအက်ိဳးအတြက္ ခ်ထားေတာ္မူခဲ့ေသာ “သာ၀တၳိျပည္၊ေဇတ၀န္ေက်ာင္းတိုက္ ေတာ္အတြင္ရွိ ဗုဒၶျမတ္စြာသီတင ္းသံုးေတာ္မူရာဂႏၶကုဋီေက်ာင္းေတာ္”အနီးတြင္ ခ်ထားေတာ္မူခဲ့သည့္ ပါဒေျခေတာ္ရာတစ္ဆူ။ (၅) အရွင္သာရိပုတၱရာအေလာင္း၏ အက်ိဳးအတြက္ခ်ထားေတာ္မူခဲ့ေသာ “ဟိမ၀ႏၱာေတာင္၀ွ မ္းအတြင္း” ခ်ထားေတာ္မူခဲ့သည့္ ပါဒေျခေတာ္ရာတစ္ဆူ။ (၆) နမၼဒါ နဂါးမင္းမွ ပူေဇာ္ကိုးကြယ္ၾ ကည္ညိဳရန္အတြက္ ေတာင္ပန္ေလွ်ာက္ ထားသျဖင့္”သုနာပရႏၱတိုင္း၊ နမဒါျမစ္ကမ္းအနီ း (ယခု-ျမန္မာႏိုင္ငံ၊ မေကြးတိုင္း၊မင္းဘူး-စကုၿမိဳ႕နယ္၊မန္းစက္ေတ ာ္ရာ-ေရႊစက္ရာ”တြင္ ထာ၀ရပူးေဇာ္ႏိုင ္ရန္ခ်ထားေတာ္မူခဲ့သည့္ ပါဒေျခေတာ္ရာတစ္ ဆူ။ (၇) သစၥာဗႏၶရဟႏၱာမေထရ္ျမတ္မွ ေတာင္းပန္ေလ်ွာက္ထားသျဖင့္ “သစၥာဗႏၶေတာ္ေပၚ ေက်ာက္ျဖာထက္တြင္” ထာ၀ရပူေဇာ္ႏိုင္ ရန္ခ်ထားေတာ္မူခ ဲ့သည့္ ပါဒေျခေတာ္ရာတစ္ ဆူ။ (၈) သုမနနတ္မင္းမွ ေတာင္းပန္ေလ်ွာက ္ထားသျဖင့္ “သီဟိုဠ္ကြန္(ယၡဳ) သီရိလကၤာႏိုင္ငံ၊ သမႏၱကူဋ သုမနေတာင္ေတာ္ေပၚ”တြင္ ထာ၀ရပူေဇာ္ႏိုင္ ရန္ ခ်ထားေတာ္မူခဲ့သည့္ ပါဒေျခေတာ္ရာတစ္ ဆူ ထိုပါဒေျခေတာ္ရာ (၈)ဆူတို႔တြင္ ေရွ႕(၅)ဆူတို႔သည္ ျမင္ေတာ္မူလိုသည ဆိုင္ရာသူမ်ားဖူးျမင္ၿပီး အက်ိဳးရရွိၿပီးေ သာအခါတြင္ အလိုအေလွ်ာက္ေပ် ာက္ကြယ္သြားၿပီး၊ ေနာက္ဆံုး (၃)ဆူကိုသာ လူ၊ နတ္ျဗဟၼာသတၱာတို႕ အစဥ္အၿမဲ ကုသိုလ္ေတာ္ယူ ဖူေျမာ္ၾကည္ညိဳႏိုင္ရန္ ထာ၀ရထင္က်န္ရစ္ေ အာင္ ခ်ထားေတာ္မူျခင္ းျဖစ္ပါသည္။


ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ အံ့ၾသၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ (၁၀၈)ကြက္ေသာ စက္လကၡဏာေတာ္တို႔ကို စာဖတ္ ပရိႆတ္တို႔အား ဗဟုသုတတိုးပြား ကုသိုလ္မ်ားေစရန္အတြက္ အက်ဥ္းမွ် ေရးသားပူေဇာ္ပါမ ည္။ ထိုစက္လကၡဏာေတာ္ (၁၀၈)ပါးတို႔မွာ -(၁) သတၱိ=လွံမပံုေတာ္ (၂) ဆီရိ၀စၦ=က်က္သေရတိုက္ေတာ (အိမ္မြန္ေတာ္)ပံု (၃) နႏၵိယာ၀႗=ဇာလပ္ပန္းသ႑ာန္က လာပ္ေတာ္ပံု (၄) ေသာ၀တၳိက =လည္ေရးသံုးဆင့္ေတာ္ပံု (၅) ၀ဋံသကာ=ဦးေဆာက္ပန္းေတာ္ပံု (၆) ထမင္းပြဲပံုေတာ္ (သို႕) ေယာက်ၤားတဦးက အျခားတဦးကိုထမ္းသည့္ပံုေတာ္ (ရ) ဘဒၵပိ႒=ေရႊအင္းပ်ဥ္ (သို႕) ေရႊသလြန္ေတာ္ပံု (၈) အကၤုသ=ေရႊခြ်န္းေတာင္းပံုေတာ္ (၉) ပါသာဒ=ေရႊျပာသာဒ္ပံုေတာ္ (၁၀) ေတာရဏ=တံခါးတိုင္(သို႕) တံတိုင္းပံုေတာ္ (၁၁) ေသတစၦတၱ= ထီးျဖဴေတာ္ပံု (၁၂) ခဂၢ=သန္လ်က္ပံုေတာ္ (၁၃) တာရ၀႑=ထန္းရြက္ယပ္၀န္းေတာ္ပံု (၁၄) မယုရဟတၳ= ဥေဒါင္းၿမီးယပ္ပ ံုေတာ္ (၁၅) ဥဏွိသ=သင္းက်စ္ေတာ္ပံု (၁၆) ပတၱျမားေက်ာက္မ်က္ရတနာပံုေတာ္ (၁၇) အေရာင္တဖိတ္ဖိတ္လက္ေသာ သပိတ္ေတာ္ပံု (၁၈) ျမတ္ေလးပန္းဆိုင္း (သို႔)မုေလးပန္း ဆိုင္းပံုေတာ္ (၁၉) ၾကာညိဳ (ၾကာျပာ) ပံုေတာ္ (၂၀) ၾကာနီးပံုေတာ္ (၂၁) ၾကာျဖဴပံုေတာ္ (၂၂) ပဒုမၼာၾကာပံုေတာ္ (၂၃) ပု႑ရတ္ၾကာ ပံုေတာ္ (၂၄) ေရျပည့္အိုး ပံုေတာ္ (၂၅) ေရျပည့္ဖလားပံုေတာ္ (၂၆) မဟာသမုဒၵရာပံုေတာ္ (၂၇) စၾကာ၀ဠာေတာ္ ပံုေတာ္ (၂၈) ဟိမ၀ႏၱာေတာင္ ပံုေတာ္ (၂၉) ျမင့္မိုရ္ေတာင္ ပံုေတာ္ (၃၀) ေန၀န္း ပံုေတာ္ (၃၁) လ၀န္း ပံုေတာ္ (၃၂) နကၡတ္၊တာရာမ်ား ပံုေတာ္ (၃၃) ကြ်န္းငယ္အရံ ႏွစ္ေထာင္ႏွင့္တ ကြေသာ အေရွ႕ကြ်န္း ပံုေတာ္ (၃၄) ကြ်န္းငယ္အရံ ႏွစ္ေထာင္ႏွင့္တ ကြေသာ အေနာက္ကြ်န္း ပံုေတာ္ (၃၅) ကြ်န္းငယ္အရံ ႏွစ္ေထာင္ႏွင့္တ ကြေသာ ေျမာက္ကြ်န္း ပံုေတာ္ (၃၆) ကြ်န္းငယ္အရံ ႏွစ္ေထာင္ႏွင့္တ ကြေသာ ဇမၺဴဒိပ္ (ေတာင္) ကြ်န္း ပံုေတာ္ (၃၇) အေျခြအရံပရိႆတ္၊ ရတနာခုႏွစ္ပါးႏွ င့္ျပည့္စံုေသာ စၾက၀ေတးမင္း ပံုေတာ္ (၃၈) လက္ယာရစ္ ခရုသင္းျဖဴ ပံုေတာ္ (၃၉) ေရႊငါးၾကင္း အစံု ပံုေတာ္ (၄၀) စက္လက္နက္ ပံုေတာ္ (၄၁) ဆားငံသမုဒၵရာ ပံုေတာ္ (၄၂) ႀကံရည္အဆင္းရွိေသာ သမုဒၵရာ ပံုေတာ္ (၄၃) ေသရည္အဆင္းရွိေသာ သမုဒၵရာ ပံုေတာ္ (၄၄) အမႈခပ္သိမ္းၿပီးေစေသာ သမုဒၵရာပံုေတာ္ (၄၅) ႏို႔ဓမ္းအဆင္းရွိေသာ သမုဒၵရာပံုေတာ္ (၄၆) ႏို႔ရည္အဆင္းရွိေသာ သမုဒၵရာပံုေတာ္ (၄၇) ေရခ်ိဳသမုဒၵရာ ပံုေတာ္ (၄၈) ယုဂႏၶေတာင္ ပံုေတာ္ (၄၉) ဤသဓေတာင္ ပံုေတာ္ (၅၀) ကရ၀ိကေတာင္ ပံုေတာ္ (၅၁) သုဒႆနေတာင္ ပံုေတာ္ (၅၂) ေနမိႏၶေတာင္ ပံုေတာ္ (၅၃) ၀ိနတကေတာင္ ပံုေတာ္ (၅၄) အႆကဏၰေတာင္ပံုေတာ္ (၅၅) အေနာတတၱေရအိုင္ ပံုေတာ္ (၅၆) ကဏၰမု႑ေရအိုင္ ပံုေတာ္ (၅၇) ရထကာရ ေရအိုင္ပံုေတာ္ (၅၈) ဆႏၵႏၱေရအိုင္ ပံုေတာ္ (၅၉) ကုဏာလေရအိုင္ ပံုေတာ္ (၆၀) မ႑ကိနီေရအိုင္ ပံုေတာ္ (၆၁) သီဟပၸပါတ ေရအိုင္ပံုေတာ္ (၆၂) ဂဠဳန္ငွက္မင္း ပံုေတာ္ (၆၃) မိေက်ာင္းမင္း ပံုေတာ္ (၆၄) တံခြန္လ်ားပံုေတာ္ (၆၅) တံခြန္ကုကၠား ပံုေတာ္ (၆၆) ရတနာသံလ်င္း ပံုေတာ္ (၆၇) ေရႊစာမရီသားၿမီး ယပ္ေတာင္ ပံုေတာ္ (၆၈) ေကလာသေငြေတာင္ ပံုေတာ္ (၆၉) ျခေသၤ႔မင္း ပံုေတာ္ (၇၀) က်ားမင္း ပံုေတာ္ (၇၁) ၀လာဟကျမင္းမင္း ပံုေတာ္ (၇၂) ဥေပါသထ ဆဒၵႏၱဆင္းမင္း ပံုေတာ္ (၇၃) ဗာသုကီ နဂါးမင္းပံုေတာ္ (၇၄) ေရႊဟသၤာမင္း ပံုေတာ္ (၇၅) ဥသဘႏြားမင္း ပံုေတာ္ (၇၆) ဧရာ၀ဏ္ဆင္းမင္း ပံုေတာ္ (၇၇) ေရႊမကာရ္း ပံုေတာ္ (၇၈) မုခ္ထြဋ္ေလးခုရွိေသာ ေရႊေလွပံုေတာ္ (၇၉) ျဗဟၼာမင္း ပံုေတာ္ (၈၀) ႏြားသားအမိ ပံုေတာ္ (၈၁) ကိႏၵရာ၊ ကိႏၵရီ အဖိုအမ ပံုေတာ္ (၈၂) ကရ၀ိတ္ငွက္မင္း ပံုေတာ္ (၈၃) ဥေဒါင္းမင္း ပံုေတာ္ (၈၄) ႀကိဳးၾကာငွက္မင္း ပံုေတာ္ (၈၅) စကၠ၀ါက္ ငွက္မင္းပံုေတာ္ (၈၆) ဇီ၀ဇို၀္း ငွက္မင္းပံုေတာ္ (၈၇) စတုမဟာရာဇ္နတ္ဘံု ပံုေတာ္ (၈၈) တာ၀တိ ံသာနတ္ဘံု ပံုေတာ္ (၈၉) ယာမာနတ္ဘံု ပံုေတာ္ (၉၀) တုသိတာနတ္ဘံု ပံုေတာ္ (၉၁) နိမၼာနရတီနတ္ဘံု ပံုေတာ္ (၉၂) ပရနိမၼိတ၀သ၀တၱီနတ္ဘံု ပံုေတာ္ (၉၃) ပါရိသဇၨာ ျဗဟၼာဘံုပံုေတာ္ (၉၄) ပုေရာဟိတ ျဗဟၼာဘံုပံုေတာ္ (၉၅) မဟာ ျဗဟၼာဘံုပံုေတာ္ (၉၆) ပရိတၱာဘာ ျဗဟၼာဘံုပံုေတာ္ (၉၇) အပၸမာဏာဘာ ျဗဟၼာဘံုပံုေတာ္ (၉၈) အာဘႆရာ ျဗဟၼာဘံုပံုေတာ္ (၉၉) ပရိတၱသုဘာ ျဗဟၼာဘံုပံုေတာ္ (၁၀၀) အပၸမာဏာသုဘာ ျဗဟၼာဘံုပံုေတာ္ (၁၀၁) သုဘကိဏွာ ျဗဟၼာဘံုပံုေတာ္ (၁၀၂) ေ၀ဟပၹလာ ျဗဟၼာဘံုပံုေတာ္ (၁၀၃) အသညသတၱာ ျဗဟၼာဘံုပံုေတာ္ (၁၀၄) အ၀ိဟာ ျဗဟၼာဘံုပံုေတာ္ (၁၀၅) အတပၸါ ျဗဟၼာဘံုပံုေတာ္ (၁၀၆) သုဒႆာ ျဗဟၼာဘံုပံုေတာ္ (၁၀၇) သုဒႆီ ျဗဟၼာဘံုပံုေတာ္ (၁၀၈) အကနိ႒ာ ျဗဟၼာဘံုပံုေတာ္


အထက္ေဖာ္ျပပါ (၁၀၈)ကြက္ေသာ ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ စက္လကၡဏာေတာ္ေျခ ေတာ္ရာတို႔သည္ ေရတြက္ျပရံု၊ အက်ဥ္းခ်ဳပ္မွ်သ ာျဖစ္၏။ စက္လကၡဏာေတာ္တစ္ခုခ်င္းဆီ၌ ဆိုင္ရာအဓိပၸါယ္မ်ားရွိၾကပါ သည္၊၄င္းအဓိပၸါယ ္အက်ယ္အားေရးသားေဖာ္ျပရလွ်င္ က်မ္းတစ္ေဆာင္ေပတဖြဲ႔ေရးသားမွသာ ျပည့္စံုပါ လိပ္မည္။


ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ (၁၀၈)ကြက္ စက္လကၡဏာေတာ္တို႔ကိုအာရံုယူပူေဇ ာ္ၾကသူတို႔အား အၿခံအရံ၊ မိတ္ေကာင္းေဆြေက ာင္း၊ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္ းေပါမ်ားျခင္း၊ ေလာကခရီးမ်ားျဖစ ္သည့္ ကုန္းလမ္း၊ ေလလမ္း၊ေရလမ္းတို႔တြင္ ေျဖာင့္ျဖဴသာယာအ ႏၱရာယ္ကင္းျခင္း၊သံသရာခရီးတြင္လည္း အပါယ္မက်၊ သုဂတိဘံုဘ၀မ်ား၌သာ က်င္လည္ရျခင္း၊ ရုပ္ရည္ရူပါအဆင္ း တင့္တယ္လွပရႈခ်င္စဖြယ္ျခင္း၊ ေခါင္းေ ဆာင္ဦးျမတ္ျဖစ္ရျခင္း၊ ေနာက္ဆံုးဘ၀တြင္ အာသေ၀ါကင္း နိဗၺာန္ေရာက္ရွိ ႏိုင္ျခင္းစသည့္ အက်ိဳးထူး တရားမ်ား ရရွိႏိုင္ပါသည္။


ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ စက္လကၡဏာေတာ္ျမတ္အား ရွိခိုးပူေဇာ္ျခ င္းျဖင့္ ကုသိုလ္အက်ိဳးထူ းမ်ားႏိုင္ၾကေ စရန္အတြက္ “ပံုေတာ္မွသည္-ဂ ဏ္ေတာ္ဆီသို႔”အားရံုျပဳပူေဇာ္ၾကၿပီး ပစၥဳပၸန္၊ သံသရာ၊ေလာကီ၊ ေလာကုတၱရာ ႏွစ္ျဖာေသာအက်ိဳးထူးတရားမ်ားရရွ ိၾက၍ “မိမိ၏အက်ိဳး၊ အမ်ိဳးဘာသာ၊သာ သနာေတာ္ ၏အက်ိဳး၊သည္ပိုးေဆာင္ရြက္ႏိုင္ၾကသည့္၊ တန္ဖိုးျမင့္၊တန္ဘိုးရွိ၊လူေတာ္လူမြန္၊ဒကာ၊ ဒကာမ မ်ားျဖစ္ၾကပါေစဟ ု ဆုေတာင္ေမတၱာျပဳ လိုက္ရပါသည္။”


ဓမၼ၀ီရ အရွင္ေတဇနိယ ဗုဒၶဂယာ၊ အိႏၵိယ Web Site; www.ashintejaniya.com


"ပိဋကတ္သံုးပံုကို သူရႆတီတကယ္ေစာင့္သလား ??????

"ပိဋကတ္သံုးပံုကို သူရႆတီတကယ္ေစာင့္သလား ??????" !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာအထြန္းကားဆံုးဟုဂုဏ္ယူေၾကြးေႀက ာ္ေလ့ရွိတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္မွာေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာႏွင့္ လံုး၀ဆန္က်င္ေသာအယူမွား၊အသိမွား၊အျ မင္မွားေတြ ေျမာက္မ်ားစြာရွိပါတယ္။ထိုအမွားမ်ားထဲတြင္ “သူရႆတီနတ္သမီးသည္ ပိဋကတ္သံုးပံုေစာင့္တဲ့သူျဖစ္တယ္”ဆိုေသာအမွားဟာ အဆိုး၀ါးဆံုးပင္ျဖစ္၏။ဗုဒၶ၀ါဒသည္ “၀ိဘဇၨ၀ါဒ”ျဖစ္ပါတယ္၊ ၀ိဘဇၨဆိုသည္မွာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး၊ဟုတ္တယ္၊မဟုတ္ဘူး စသည္ျဖင့္ မိမိ၏အသိဉာဏ္ပညာျဖင့္ေ၀ဘ န္ဆံုးျဖတ္ေလ့လာရတဲ့၀ါဒျဖစ္၏။ထိုဗုဒၶဘာသာ ၀ိဘဇၨ၀ါဒီဆိုေသာဂုဏ္ကိုပင္မေထာက္ထားဘဲ ျမွဴဆြယ္လိမ္လည္ေနၾကတဲ့ ဓါတ္ဆရာ၊နတ္ ဆရာ၊ဓါတ္၊ ေဗဒင္အမည္ခံ လူလိမ္တစ္စု၏ စားေပါင္ေခ်ာင္ေအာင္ ဖန္တီးထားၾကတဲ့လုပ္ဇာတ္မ်ားကို အဟုတ္အဟုတ္ထင္ေနၾက၏။


၀ိဘဇၹ၀ါဒီေခၚေ၀ဘန္သံုးသတ္မႈကိုလက္ကိုင္ထား၍ ေလ့လာေ၀ဘန္ၾကမည္ဆိုလွ်င္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာအတြင္းသို႔ စိမ့္၀င္ေနေသာ ဘာသာေရးအေမွာက္ ပေယာဂမ်ား၏ အေျဖ ကိုရွာေျဖေတြ႔ရွိႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ယခုလည္း သူရႆတီျပႆနာကို၀ိဘဇၨျဖင့္ေ၀ဘန္သံုးသတ္ အေျဖရွာၾကည့္ပါကမိမိကိုယ္တိုင္ပင္ အေျဖထုတ္အမွန္ေတြ႔ႏိုင္မည္ျဖစ္၏။


ယခုလက္ရွိတြင္ ပိဋကတ္စာေပမ်ားကိုသင္အံ့ေလ့က်က္ ေဟာၾကားဆိုဆံုးမလမ္းျပေ ပးၿပီး ပရိယတၱိသာသနာေတာ္ သို႔မဟုတ္ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို မည္သူေတြေစာင့္ေ ရွာက္ေနၾကပါသလ ည္း။ ဘုရားသားေတာ္ သံဃာေတာ္မ်ားသာျဖစ္ပါ၏။ ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္ကာလကစ၍ ယခုတိုင္က်ေအာင္မ်ားျပားလွေသာဆင္းရဲမ်ိဳးစံုကို ဂရုျပဳေတာ္မမူၾကဘဲ ဆင္းရဲပင္ပန္းခံကာျဖင့္ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို အခက္အခဲမ်ိဳးစံုၾကားမွ ေစာင့္ထိန္းလာၾကသည္မွာထိုဆရာေတာ္မ်ားပင္ျဖစ္၏၊


သီဟိုဠ္ကြ်န္းတြင္ ေက်းကုလားတို႔၏သူဘုန္ေဘးႀကီးသင့္၍ အစားအစာပင္ပန္းဆ င္းရဲရွားပါးၾကပ္တည္းေနခ်ိန္မွာပင္ စာအံ့၊စာက်က္မျပဳလုပ္ပါကပိဋကတ္ေတာ္မ်ား ေမ့ေပ်ာက္ သြားမည္စိုးသျဖင့္ ၀မ္းမီးအပူသက္စာေစရန္ ၀မ္းဗိုက္ေပၚတြင္သဲမ်ားတင္၍ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို သံဃာေတာ္မ်ားမွ ကာကြယ္က်က္မွတ္ခဲ့ရေၾကာင္းကို သာသနာ၀င္က်မ္းမ်ားတြင္ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာေတြ႔ရွိရ၏။


ယခုထက္တိုင္ျမန္မာျပည္အႏွံ႔ ပရိယတၱိစာသင္တိုက္မ်ားတြင္ ကေလးအရြယ္ လူမမည္ သာမေဏေလးမ်ားမွစ၍ သက္ေတာ္၀ါေတာ္ႀကီးရင့္ေတာ္မူေသာေထရ္ႀကီး၀ါႀကီး ဆရာေတာ္ ႀကီးမ်ားအထိ မိကြဲ၊ဖကြဲျဖင့္နည္းမ်ိဳးစံုျဖင့္ သက္ဆံုးတိုင္ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို ေလ့က်က္ပို႔ခ်၊ ေဟာျပေနၾကသည္႕ သံဃာေတာ္မ်ားကိုပင္အားမနာ သူရႆတီက ပိဋကတ္သံုးပံုေစာင္သည္ ဆိုေသာ အယူမွားအထင္မွားစကားမွာ မိမိတို႔ဘာသာသာသနာေတာ္ကို ျပန္၍ေစာ္ကားရာက်ေနေ ပ၏။


သူရႆတီသည္ ပိဋကတ္သံုးပံုေစာင့္သည္ဆိုရေအာင္ "သူသည္မည္သည့္ပရိ ယတၱိစ ာသင္တိုက္မွာမွ ပရိယတၱိစာေပမ်ားကို သင္ၾကားခဲ့ျခင္းမရွိ၊ မည္သည့္စာသ င္တိုက္မွမည္သည့္ပရိ ယတၱိဆိုင္ရာ အတန္းမ်ားကို ေအာင္ျမင္ခဲ့ျခင္းမရွိပါဘဲ" သူမ်ားညာတိုင္း အယံုလြယ္အညာခံေနၾကသည္မွာ ဗုဒၶဘာသာ၀ိဘဇၨ၀ါဒီဆိုေသာ နာမည္ကိုအေတာ္အားနာစရာေကာင္းလွ၏။


အာသေ၀ါကင္းကြာရဟႏၱာအရွင္သူျမတ္မ်ားသည္ပင္ ရဟႏၱာတိုင္းပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို နာလည္တတ္ကြ်မ္းၾကသည္ မဟုတ္၊”ပဋိသမၻိဒါပတၱရ ဟႏၱာ”တို႕သာပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို တတ္ ကြ်မ္းေတာ္မူၾက၍ “သုကၡ၀ိပႆကရဟႏၱာ”တို႔မွာမူ အာသေ၀ါကင္းကြာ၀ိပႆနာဉာဏ္ေတာ္ရရွိ ပါေသာ္လည္းပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို တတ္ကြ်မ္းနားလည္းျခင္းမရွိေပ။ထို႔သို႕ ရဟႏၱာမေထရ္ျမတ္ မ်ားပင္ရဟႏၱာတိုင္းပိဋကတ္ေတာ္ မတတ္ကြ်မ္းၾကလွွ်င္ သူရႆတီကား အဘယ္သို႔ ပိဋကတ္ေ တာ္မ်ားကို ေစာင့္ထိန္းႏိုင္ပါမည္ေလာ?


သူရႆတီထက္ အဆင့္ျမင့္ၾကေသာသိၾကား၊ျဗဟၼာ၊ နတ္ေဒ၀ါမ်ားပင္လ်ွင္၊ ဘုရားရွင္ႏွင့္ ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္တို႔ထံ တရားေတာ္မ်ားကို ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားနားၾကရေၾက ာင္း က်မ္းဂန္မ်ားတြင္အတိအလင္းေဖာ္ျပထား၏။ သူ႕ထက္ျမင္တဲ့ နတ္ျဗဟၼာသိၾကားမ်ားပင္ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို မသိလွ်င္၊ အိႏၵိယကုလားေတြ မစင္စြန္႔တဲ့ ျမစ္ကမ္းနေဘးမွာေနရတဲ့ ေခါင္းျမဴၿခံဳကုလားမသူရႆတီမွာ မည္သို႔ပိဋကတ္သံုးပံုေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္မည္နည္း??


သူရႆတီသည္လည္း အမွန္တကယ္နတ္သၼီးေပေလာ ?သို႕တည္းမဟုတ္“လူသားေ တြကို ဘုရားသခင္(God) ကဖန္ဆင္းျခင္းမဟုတ္၊ ဘုရားသခင္ကိုသာလူသားတို႔က ဖန္ဆင္းျခင္းျဖ စ္တယ္”ဆိုေသာ အေနာက္တိုင္းပညာရွင္တစ္ဦး၏ အဆိုအမိန္႔ကဲ့သို႔ ေရွးဦးအိႏၵိယသားတို႔ကဘဲ သူရႆတီကိုစိတ္ကူပံုေဖာ္၍ ဖန္တီးခဲ့သေလာ?ဆိုတာကို အားလံုးေဖ၀ဘန္ဆန္းစစ္ႏိုင္ၾကေစ ဘို႔ ေဖာ္ျပေပးပါမည္။


သူရႆတီဆိုသည္မွာအိႏၵိယႏိုင္ငံ ကမ္ဗလ္နယ္ (ယခု-အာဒ္ဓ္ရီ)ရွိဟိမ၀ႏၱာေ တာင္ႀကီး၏ ဆိ၀ါလိတ္ႏွင့္ ဆိရ္မုတ္ဟုေခၚသည့္ေတာင္တန္းမ်ားအနီးမွ စီးဆင္းေနသည့္ ျမစ္တခု၏အမည္ျဖစ္၏၊ အိႏၵိယတို႕သည္၄င္းသူရႆီျ မစ္ကို”ဆရဆ္၀တီ”ဟုေခၚဆို၏ ေခၚဆို၏ သူရႆတီဆိုသည္မွာထိုဆရဆ္၀တီဟူေသာ အိႏၵိယယအမည္ကိုသူရႆတီဟု ျမန္မာေလသံျဖင့္ အလြယ္ေခၚဆိုၾက ျခင္းျဖစ္၏။


သူရႆတီ (ဆရဆ္၀တီ)ဟူေသာအဓိပၸါယ္မွာ(Watery) ေရရွိသည့္အရာ(ျမစ္)ဟုအဓိ ပၸါယ္ရပါသည္။ ေရွးဦးအာရိယာန္လူမ်ိဳးတို႔သည္ အိႏၵိယျပည္၏အေနာက္ေျမာက္ပန္ဂ်ပ္ျပည္ နယ္တစ္၀ိုက္တြင္အေျခခ်ေနထိုင္ၾကစဥ္ ထိုဆရဆ္၀တီျမစ္မွ ေရကို အဓိကအာားထားျပဳ၍ထြန္ယ က္စိုက္ပ်ိဳးၾက၏။ေျမဆီေျမလႊာကလည္းေကာင္း ရာသီဦးတုကလည္းမွန္ကန္သျဖင့္ ေကာက္ပဲ၊ သီးႏွံတို႔သည္ ျဖစ္ထြန္ေအာင္ျမင္ၾက၏။ အသိပညာကမဖြင့္ၿဖိဳး၊ ကိုးကြယ္စရာကလည္း မည္မည္ ရရမရွိ္ေသးသည့္ ကာလမို႔ထံုးစံအတိုင္းလူသားတို႔သည္ အားထားကိုးကြယ္စရာကိုမိမိတို႔အေ တြးျဖင့္ ဖန္ရွင္းလိုက္ၾကသျဖင့္။ဆရဆ္၀တီဆိုသည့္ျမစ္သည္ နတ္သမီးအျဖစ္သို႔ ေနျခင္းညျခ င္းႀကီးပြား၍ သြားေလေတာ့၏။


ဆရဆ္၀တီျမစ္၏ေရစီးသည္ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္းမစီးဆင္းဘဲ ေျဖးညင္းစြားစီး ဆင္းျခင္းကိုေထာက္၍ ထိုျမစ္ကိုအပိုင္စားရသည့္နတ္သည္ နတ္သားမျဖစ္ႏိုင္ နတ္သမီးသာျဖစ္ႏိုင္သည္ဟု ဆိုကာဆရဆ္၀တီမွာ နတ္သားမျဖစ္ဘဲ နတ္သမီးျဖစ္သြားရရွာ၏။ထို႔အျပင္ ထိုဆရဆ္၀တီျမစ္သည္ ေတာင္ထြတ္ေ တာင္စြယ္အေကြ႕အ၀ိုက္မ်ားႂကားမွ စီးဆီးလာသျဖင့္ ျမစ္ေရ၏ အသံသည္သာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္ရွိသျဖင့္ ဆရဆ္၀တီနတ္သမီးသည္ေတးသီခ်င္းမ်ား ဂီတမ်ားကိုေစာင့္သည္ဟု စိတ္ကူးျဖင့္ပံုေဖာ္၍ ကိုးကြယ္လာၾက၏။


ေဒ၀ေခတ္သို႔ေရာက္သည့္အခါတြင္မူ အလြန္အမင္းဂုဏ္တင္ေျပဆိုေရးသားလာၾက၍ ဆ္ရဆ၀တီနတ္သမီးမွာမ်ားစြာတန္ခိုးႀကီးထြားလာ။ ဟိႏၵဴတို႔သည္ ၄င္းတို႔အထြ ဋ္အျမတ္ထားရာ “ေဗဒင္သံုးပံု”ကို ဆရဆ္၀တီနတ္သမီးေစာင့္သည္ဟု အဆင့္တိုးပူေဇာ္လာၾက၏။ ထို႔သို႔ဆရဆ၀ တီကို အမြန္တင္ေရးသားေျပာဆိုၾကသည္မွာ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးတူညီမႈမရွိဘဲ ကိုယ့္သေဘာႏွင့္ ကိုယ္ သန္ရာသန္ေရးသားခ်ီးက်ဴးအမြန္းတင္ေနၾကသည္ကိုေ တြ႕ရွိရေလ၏။


၀ါဂ်္ဆေနဟိတက်မ္း၌ျဗဟၼာမင္း၏ ၾကင္ယာမယားဟုဆို၍တဖန္၊အသၼိန္းအမည္ ရွိသည့္ နတ္ညီေနာင္တို႔၏ ဇနီးမယားဟု၄င္း၊ တဖန္ တိုက္ထိုရိယျဗဟၼဏက်မ္းတြင္ ကမၻာႀကီးကိုဖန္ ဆင္းထားသည့္ ပဇာပတိျဗဟၼာႀကီး၏ ဇနီးအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ဣၿႏၵသိၾကား၏ ဇနီးဟူ၍လည္ းေကာင္းေရးသားထားျပန္၏။


ထိုဆရဆ္၀တီနတ္သမီးအေၾကာင္းအရာတို႔သည္ ပါးစပ္ေျပာပံုျပင္တို႔မွ တစတစယံုၾက ည္မႈ၊ ဂုဏ္တင္တင္မႈလြန္ကဲလာၾကျခင္းျဖစ္၏။အခ်ိဳ႕က်မ္းတို႔၌ မဟာမုနိရေသ႔ႀကီးႏွင့္သမုဒၵရာနတ္သမီးတို႔မွ ေမြးဖြားသူျဖစ္ၿပီး၊ သမုဒၵရာမွ ဟိမ၀င္တာေတာင္ထြတ္တစ္ခုသို႔ ဟသၤာစီး၍သြား ရာလမ္းေစ္ေလွ်ာက္တြင္ ဟသၤာကိုယ္ေပၚမွ က်လာေသာ ေရေပါက္တို႔သည္ ျမစ္ျဖစ္သြားေၾကာင္းစသည္ျဖင့္ အိပ္ရာ၀င္ပံုျပင္အေနျဖင့္ တစ္ေယာက္တစ္မ်ိဳး ေျပာဆိုၾက၏။


ျဗဟၼဏပူရာဏ္က်မ္းတြင္ျဗဟၼာႀကီး၏သမီးဟုေဖာ္္ျပၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ ထိုသမီးကိုပင္ ျဗဟၼာႀကီးက ျပန္လည္သိမ္းပိုက္လိုက္ေၾကာင္းေဖာ္ျပထားေလ၏။ ပဒ္မပူရဏ္က်မ္းအရဆိုရေသာဆရဆ္၀တီသည္ ဒကၡဆိုသူ၏ဇနီးဟူ၍လည္းေကာင္းေရးသားထား၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆရဆ၀တီသည္ သမီးအျဖစ္မွဇနီးအျဖစ္သို႔ တဖန္သိၾကားဇနီး ဒကၡမယားစသည္ျဖင့္ တကယ္မရွိသ ည့္နတ္သမီးချမာဘ၀မ်ိဳးစံုက်င္လည္သြားရရွာေလ၏။


၄င္းဆရဆ္၀တီ ေခၚသူရႆတီနတ္သမီးသည္ အိႏၵိယတိုင္းသားတို႔နွင့္အ တူျမန္မာျပည္သို႔ ေရာက္ရွိလာၿပီး၊ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာႏိုင္ငံျဖစ္သည့္ ျမန္မာျပည္၌ကား ဆရဆ္၀ တီသည္ ဟိႏၵဴတို႔၏ ေဗဒင္သံုးပံုေစာင့္ဆိုလွ်င္ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားလ က္မခံႏိုင္ေ သာေၾကာင့္သိသျဖင့္ေဗဒင္အစားပိဋ ကတ္သံုးပံုကိုဆရဆ္၀တီလက္တြ င္းသို႕ ထည့္ေပးလိုက္ၾက၍ ေဗဒင္ေစာင့္ဆရ ဆ္၀တနတ္သမီး အျဖစ္မွသည္ပိဋကတ္သံုးပံုေ စာင့္ သူရႆတီနတ္သမီးအျဖစ္သို႔ေရာက္ရွိသြားၿပီး ပညာႏြမ္းပါးေ၀ ဘန္ဆန္းစစ္ညဏ္မြဲျပာက်ေနသည့္ ဗုဒၶဘာသာဘာသာအမည္ခံလူတစုႏွင့္ဓါတ္၊ နတ္အေယာင္ျပလူ႕ကလိမ္ဆရာတို႔၏ ေကာင္းမႈေၾကာင့္ အိႏၵိယတို႔၏ စိတ္ကူးယဥ္ဇာတ္ေကာင္ ဆာရီၿခံဳကုလားမဘ၀မွပတ္စပို႔ဗီဇာမလိုဘဲ ျပည္တြင္ျဖစ္၃၇-မင္းနတ္စာရင္း၀င္သြားေလေတာ့၏။


သူရႆတီဂါထာဆိုသည္မွာလည္း ပါဠိနားလည္သည့္ ဘုန္းႀကီးလူထြက္ဓါတ္ဆရာတုမ် ား၏လက္ခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။မည္သည့္ဘာသာစကာမဆို သဒၵါနည္းႏွင့္ေ၀ါဟာရသိထားပါက မိမိလိုခ်င္ရာ၀ါက်ကို စီႏိုင္သကဲ့သို႕ ယခုလည္းထိုသို႔ စီထားျခင္းသာျဖစ္၏။ ပါဠိပုဒ္ျမင္တိုင္း ဘုရားေဟာဟု တထစ္ခ်မသတ္မွတ္ထားသင့္ေပ။ ပါဠိနားလည္တတ္ကြ်မ္းပါကသမီးရည္းစားလည္းေ ရးလို႔ရသလို အေၾကြးေတာင္းစားကိုလည္းေရးလို႔ရ၏။


ဒီေလာက္ဆိုလွ်င္ပိဋကတ္ေတာ္တို႔အား မည္သူမ်ားေစာင့္ေရွာက္ေနၾကသည္ကိုရွင္ းလင္းစြားသိျမင္ၾကမည္ဟု ထင္ျမင္မိပါသည္။ ထိုအမွန္မရွိသည့္ သူရႆတီကို အမွန္တကယ္အရွိ ထင္ေနလွ်င္မိစၦာဒိ႒ိျဖစ္မွန္းမသိျဖစ္သြား၍ ရတနာျမတ္သံုးပါးထက္ ပို၍အားကိုးရာျဖစ္သည္ဟု မွတ္ထင္၍ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ပါကသရဏဂံုပ်က္၍ ဗုဒၶဘာသာဟု အမည္ခံထားပါေသာ္လည္း ဗုဒၶဘာသာ၀င္ စစ္စစ္မျဖစ္ေတာ့ဘဲ အမည္ခံဗုဒၶဘာသာသာျဖစ္သြားႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ေငြလည္းရံႈး၊အခ်ိန္းလည္းကု န္၊ဘာသာလည္းမႈန္၍၊ အပါယ္ေဘးမက်ရေလေအာင္၊ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္္ ၀ိဘဇၨ၀ါဒီမ်ားပီပီအရာရာကို“သဒၶါေနာက္တြင္ ပညာယွဥ္၍“ေ၀ဘန္ဆန္းဆစ္ေလ့လာႏိုင္ၾကဘို႔ အထူးအေရးႀကီးလွပါသည္။


(၀ိဘဇၨဉာဏ္ေရာင္၊ ထြန္းလင္းေျပာင္၍၊ အမွားအမွန္း၊ ခြဲေ၀ဘန္ႏိုင္ၾကပါေစ)


ဓမၼ၀ီရ အရွင္ေတဇနိယ


ဗုဒၶဂယာ၊အိႏၵိယ


Website; www.ashintejaniya.com