Tuesday, December 10, 2013

သမိုင္းမွာမင္းတရားခံျဖစ္မယ္

သမိုင္းမွာမင္းတရားခံျဖစ္မယ္


မင္းမမွန္ရင္ မင္းတရားခံျဖစ္မယ္၊


ငါမမွန္ရင္ ငါတရားခံျဖစ္မယ္၊


တရားဆိုတာ ညႇာလဲမညႇာ၊ ညာလဲမညာ သာေစ နာေစမရွိ ပကတိ သူ႔သေဘာသူေဆာင္ျခင္းပဲ။


ဒီေန႔ မင္းရဲ႔လုပ္ရပ္ဟာ ေနာင္ေန႔မင္းရဲ႔အတၳဳပၸတ္။


ဒီေန႔ မင္းရဲ႔လုပ္ရပ္ဟာ ေနာင္ေန႔မင္းရဲ႔အနာဂတ္။


မပတ္သက္ခ်င္လို႔မရ မစပ္ဆက္ခ်င္လို႔ မရ။ မင္းဘဝကို မင္းကသာျပဌာန္းတယ္။ မင္းဘာလဲ မင္းဘယ္သူလဲ မင္းဟာမင္းပဲ။။


ဆရာတင္မိုး


ယုံၾကည္ကိုးကြယ္မႈ မွန္ကန္ေရး

ယုံၾကည္ကိုးကြယ္မႈ မွန္ကန္ေရး

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ သန႔္သန္႔ကုိ လက္ခံ ကုိးကြယ္ခဲ့သည္ မွာႏွစ္ေပါးင္း ၁၀၀၀-နီးပါး ရွိေလၿပီ။ ထုိအေတာအတြင္း ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ ႏွင့္ ေရာေႏွာ၍အျခားကု ိးကြယ္ ယုံၾကည္မႈမ်ားကုိလည္း အဆင့္နိမ့္ေနရာ၌ ထား ၍ ကုိးကြယ္ ယုံၾကည္ခဲ့ၾက၏။ ေခတ္အဆက္ဆက္ ေပ်ာက္ပ်က္သည္ဟူ၍ မရွိ ခဲ့ေပ။


အခ်ိဳ႕ေခတ္မ်ားတ ြင္ ဗုဒၶဘာသာ ျပင္ကုိးကြယ္မႈမ်ား ေခတ္စားသည္။ အလြန္အ ကြ်ံျဖစ္သည့္ အခါမ်ိဳးူလည္း ရွိသည္။ ဤကုိးကြယ္မႈမ်ားမွာ အမ်ားအားျဖင့္နတ ္ ကုိးကြယ္မႈမ်ား ျဖစ္သည္။ ထုိအခါမ်ိဳးတြင္ တုိင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ မင္းမ်ားက ထိန္းေက်ာင္းေပးၾကရသည္။


အေနာ္ရထာမင္းသည္ ကုိးကြယ္မႈ အမွားမ်ားကုိ သန္႔စင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပး ေသာမင္းတစ္ပါး ျဖစ္သည္။


ဘုရင့္ေနာင္မင္းတရား လက္ထက္တြင္ နတ္ကုိးကြယ္မႈမ်ား ထူေျပာေန၏။ ကြၽဲ ႏြားစသည္တုိ႔ကုိ သတ္၍ အရက္ျဖင့္ နတ္တင္ေသာ နတ္ပြဲႀကီးမ်ား ေခတ္စားေန သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဘုရင့္ေနာင္မင္း တရားက ဤအမႈမ်ိဳးကုိ မျပဳလုပ္ရန္ မင္းမိန္႔ ျဖင့္ တားဆီးခဲ့သည္။


အေနာက္ဘက္လြန္မင္းတရားသည္ လူတုိ႔ကုိ လိမ္ညာေနေသာ နတ္တုိ႔ကုိ ႏွိပ္ ကြပ္၍ နတ္႐ုပ္ပုံမ်ားကုိ စုေဆာင္းၿပီး ေလးထပ္ေက်ာင္းႀကီး၌ သိမ္းဆည္းထားခဲ့ သည္။


ဟံသာ၀တီေရာက္မင္းသည္ နတ္ကြန္း နတ္နန္းမ်ားကုိ လူတုိ႔အတြက္ အေႏွာင့္ အယွက္ျဖစ္ေစသည္ဟုဆုိကာ ဖ်က္သိမ္းပစ္ခဲ့ ဖူးသည္။


ျမန္မာမင္း အခ်ိဳ႕တုိ႔သည္ ဤသုိ႔ေသာ စိတၱဇကုိးကြယ္မႈမ်ားကုိ လ်စ္လ်ဴ႐ႈမထား ဘဲ ထိန္းသိမ္းကြပ္ကဲေပးခဲ့ၾကသည္။


ျမန္မာစာေပ ပညာရွင္တုိ႔သည္လည္း မွားယြင္းေသာ ကုိးကြယ္မႈႏွင့္ ယုံၾကည္မႈ မ်ားကုိစာေပျဖင္ ့ ေရးသားျပခဲ့ၾကသည္။ စာဆုိေတာ္ ရွင္မဟာရ႒သာရဆရာေတာ္ က ကုိးခန္းပ်ိဳ႕(၄၂)၌ ဤသုိ႔ ဖြဲ႕ဆုိျပ၏။


“ သက္ခတ္ ၿဂိဳဟ္သြား၊ ၿဂိဳဟ္စား ၿဂိဳဟ္ပ်က္၊ ဓာတ္ရက္ မိတ္ရန္၊ သုံးတန္ေပၚနိစ္၊ ၿဂိဳဟ္အိပ္စန္းက်၊ မူလအာဒိ၊ သိရိအဆုံး၊ ပတ္ကုံးရက္ပုိင္း၊ သခ်ႋဳင္းေလးေထာင့္၊ နတ္ေစာင့္ နတ္ေန၊ ရွစ္ေထြအခါ၊ ဖီလာ ကရဏ၊ ပဥၥတိထီ၊ ယာယီယၾတာ၊ ဇာတာ အိပ္မက္၊ မပ်က္မျပဳ၊ ထုိအစုကား၊ သိမႈေတြးဆ၊ ပညတ္မွ်သာ၊ ေၾကာင္းရင္းရွာမ ူ၊ ၾကမၼာျဖင့္ခ်ည္း၊ ျဖစ္သတည္းဟု၊ ခမည္းယုံေစ၊ စိတ္မေသြလင့္၊ သေဗၺသတၱာ၊ သတၱ၀ါဟု၊ နာနာေလာက၊ အနႏၲကုိ၊ ကမၼသကာ၊ မွတ္ထင္ရာသည္၊ ယင္းသာဘူ တ၀ါဒီတည္း။ ”


သံေ၀ဂခန္းပ်ိဳ႕က ုိ ေရးစပ္ေသာ စာဆုိေတာ္ကလည္း နကၡတ္ကုိးကြယ္မႈအမွား မ်ားကုိဤသုိ႔ ေရးသားဖြဲ႕ဆုိ ျပထားသည္။


“ အခမ္းအနား၊ နတ္ထိန္းမ်ားႏွင ့္၊ ေသာက္စားျမဴးေအာ္၊ တေၾကာ္ေၾကာ္ဟစ္၊ နတ္ သံပစ္၍၊ မူးယစ္မိႈင္းေ၀၊ အေထြေထြလွ်င္၊ လူ႕ေျမနတ္ရြာ၊ နတ္မိစၦာကုိ၊ ကယ္သာ ထင္မွတ္၊ သေဘာကပ္၍၊ နတ္လူျဗဟၼာ၊ သတၱ၀ါကုိ၊ ကံသာအရင္း၊ ျပဳဖန္ဆင္း ဟု၊ ယူလ်င္းအပ္စြာ၊ ယခုမွာကား၊ ခ်မ္းသာဆင္းရဲ၊ နတ္ခပဲသည္၊ ေပးၿမဲတုိ႔မွာ၊ ထင္ မွတ္ရွာသည္၊ မိစၦာယူမိယူမွားတည္း။ ”


စိႏၲေက်ာ္သူ ဦးၾသကလည္း က၀ိလကၡဏသတ္ပုံက်မ္း၌-


“ မိစၦာအားလုံး၊ လႊမ္းပိတ္ဖုံး၊ ေတာင္ျပဳန္းညီေန ာင္နန္း။ ”-ဟူ၍ နစ္နာေအာင္ ေရးျပခဲ့ေပသည္။


မန္လည္ဆရာေတာ္ႀကီးကမူ မဃေဒ၀လကၤာသစ္၌-


“ စေနအဂၤါ၊ ေန႔ရက္ခါႏွင့္၊ တာရာၿဂိဳဟ္မ်ိဳး ၊ ေကာင္းကင္မုိးက၊ ျဖစ္က်ိဳးယုတ္ ျမတ္၊ဘယ္ျပဳတတ္လိမ့္၊ နကၡတ္ခ်ိန္သင့္၊ ငံ့လင့္ကုန္ၾက၊ လူ႕ဗာလတုိ႔၊ ရအံ့ခ်က္ ခ်င္း၊ လက္ငင္းခ်မ္းသာ၊ လြန္တတ္စြာ၏။ မိစၦာစြဲေန၊ မသန္ေစႏွင့္၊ ” -ဟုလည္းေကာင္း၊


“ ဟူးရားအလုိ၊ နကၡတ္ၿဂိဳဟ္ႏွင့္၊ ထုိထုိတာရာ၊ မုိးအာကာက၊ ေရာင္၀ါႏြမ္းညိႇဳး၊ ေအာက္လူမ်ိဳးအား၊ ျဖစ္က်ိဳးတစိ၊ ဘယ္ျပဳဘိအံ့၊ ”-ဟုလည္းေကာင္း ေရးဖြဲ႕ျပခဲ့သည္။


ဆရာေတာ္ႀကီးကပင္ “ သုခဒုကၡ၊ ေၾကာင္းမူလကုိ၊ ကမၼတရား၊ ႏွစ္ပါးျဖင့္သာ၊ က်မ္း၌လာ၏၊ ” ဟု ကံသာပဓာနျဖစ္ေၾကာင္း ေရးသားခဲ့သည္။


ထုိ႔ေၾကာင့္ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶ၀ါဒီတုိ႔သည္ ဗုဒၶဘုရား ေဟာၾကားေသာ ကံသာပဓာန အလုပ္၀ါဒျဖင့္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ အပ္၏။ အမိဗုဒၶဘာသာကုိ ေက်ာ္၍ ေဒြးေတာ္ လြမ္းေသာယုံၾကည္ကုိးကြယ္မႈမ်ားက ေရွာင္ရွားအပ္ကုန္၏။


“ အုိ- ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ သူေတာ္စင္တုိ႔၊ ယေန႔မွစ၍-- စိတၱဇအေတြးဓာတ္ျဖင့္ ဆည္းကပ္ေနမႈမ်ား ၊ - ယုတိၱိမဲ့စနစ္ျဖင့္ ယုံၾကည္ေနမႈမ်ား-ကုိ သင္တုိ႔၏ စိတ္အာ႐ုံမွ ဖယ္ထုတ္ၾကကုန္ေလ ာ့။ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာဂုဏ္ ေဆာင္ ထြန္းေျပာင္ေသာ ပုဂိၢဳလ္မ်ားျဖစ ္ေအာင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကပါကုန္ ေလာ့။ ”


credit to

ေရစၾကိဳအရွင္ဧသိက (ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ မွ)


{♣ အလွကိုယ္စီ♣}

{♣ အလွကိုယ္စီ♣}


ဖိုးလမင္းလည္း သူ႔အဆင္းႏွင့္အလင္းႏွင့္။


မီးတိုင္ငယ္လည္း သူ႔အရြယ္ႏွင့္အဆြယ္ႏွင့္။


စံပယ္ဖူးလည္း သူ႔ဂုဏ္ထူးႏွင့္ ငံုဖူးႏွင့္။


ပိေတာက္၀ါလည္း သူ႔အခါႏွင့္နံ႔သာႏွင့္။


ျမစ္ျပင္နက္လည္း သူ႔သိုင္းကြက္ႏွင့္ လိႈင္းယက္ႏွင့္။


စမ္းေခ်ာင္းေတြလည္း သူ႔ေခ်ာင္းေရႏွင့္ေလာင္းေလွႏွင့္။


မည္သည့္အရာမဆိုသာတည့္ သူ႔မွာကိုယ့္မွာအလွသာတည့္။


သဘာ၀လွ်င္ အလွကိုယ္စီ စြမ္းရည္ကိုယ္ငွ လက္ေဆာင္ငွ၏။


အလွပန္းတို႔ မျငင္ၿငိဳႏွင့္ ဝန္တိုမႈသာမလွရာ၏။


သူ႔ဂုဏ္သူ႔သိန္ သူ႔အရိွန္ႏွင့္ အခ်ိန္အခါ ေနရာေဒသ ဌာနအေလ်ာက္အေရးေရာက္သည္ စြမ္းႏိုင္ေလာက္သူ ခ်ည္းပါတကား။


ဆရာတင္ မိုး။


How To Make Myanmar Blog

✔ How To Make Myanmar Blog✔ "ညီလင္းဆက္" ေရးသားထားတဲ့ ျမန္မာ ဘေလာ့ဂ္တစ္ခုကို မိမိကိုယ္တိုင္ လြယ္ကူ စြာျပဳလုပ္ရ႐ွိေ စရန္ ႐ွင္းလင္းေရးသား ေပး ထားတဲ့ စာအုပ္တစ္အုပ္ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္ blog တစ္ခု ဖန္တီးလိုသူမ်ား ဖတ္႐ႈေလ့လာႏိုင္ေစဖို႔အတြက္ တင္ေပးလိုက္ ပါတယ္။ ေအာက္က ႏွစ္သက္အဆင္ေျပရာ လင့္ခ္ တစ္ခုကေန ေဒါင္းလုပ္ႏိွပ္ ယူသြားပါ။ ♨ (သတိ-ျမန္ျမန္ေဒါင္းထ ားပါ။ လင့္ခ္ ေသသြားတတ္သည္။)♨


★ Download Dropbox လင့္ခ္မွ★ https://www.dropbox.com/s/otvt0t6a9hvjxkj/


အဆင္ေျပ ပါေစ။ ကိုေဇာ္သြင္(နည္းပညာ)


မဂဒူး ( သို႕) ၀ါရီရူး ဓမၼသတ္ျဖတ္ထုံး

မဂဒူး ( သို႕) ၀ါရီရူး ဓမၼသတ္ျဖတ္ထုံး


သထုံမင္းမနဳဟာကို ပုဂံေနာ္ရထာမင္း တိုက္ခိုက္သိမ္းပိုက္ခဲ့တဲ့


( ၁၀၅၇ ေအဒီ) ကေန မြန္လူမ်ိဳးေတြ ထီးနန္းေပ်ာက္ခဲ့တာနွစ္ေပါင္း


နွစ္ရာေက်ာ္ၾကာခ ဲ့ပါတယ္။


သာမာန္ ဆင္းရဲသားလယ္သမားမိသားစုကေန ေမြးဖြါးလာတဲ့ တေကာ့၀န္း


သား မဂဒူးရဲ႕ ညဏ္အေျမာ္ျမင္ ၊နိဳးၾကား ၊ တက္ၾကြ လု႕ံလ၀ိရိယေတြ


ေၾကာင့္ မြန္လူမ်ိဳးတို႕ဟာ သီရိရတနာပူရ ေခၚတဲ့မုတၱမထီးနန္းကို


( ေအဒီ ၁၂၈၇)ခန္႔မွာ ျပန္လည္ ထူေထာင္နိဳင္ျပီး ၀ါရီရူးဘဲြ႕ကိုခံယူမင္းျပဳ


တယ္။၀ါရီရူးနန္းစိုက္ခဲ့တဲ့ နန္းေတာ္ကုန္းမွာ ပညာရွိ ရဟန္း ပု႑ားတုိ႕နဲ႕


တိုင္ပင္ညိွနိဳင္းျပီး ၊ ၀ါရီရူး ဓမၼသတ္လို႕ေခၚတဲ ျဖတ္ထုံးအမ်ိဳးမ ်ိဳးပါ၀င္တဲ့


ဓမၼသတ္က်မ္းကို ျပဳစုခဲ့တယ္။ ၀ါရီရူး ဓမၼသတ္က်မ္းမွာ


ျမီေခ်းျခင္းျဖ တ္ထုံး၊ ယူျခင္းေပးျခင္းျဖတ္ထုံး၊ ေရာင္း၀ယ္ျခင္းျ ဖတ္ထုံး၊


ပုတ္ခတ္ေျပာဆိုျခင္း စြပ္စြဲျခင္းျဖတ ္ထုံး၊ သူ႕ဥစၥာခိုးယူျခင္းျဖတ္ထုံး၊


သူရင္းငွားနဲဆိုင္တဲ့ျဖစ္ထုံး၊ ကြ်န္မူနဲ႕ဆိုင္ တဲ့ျဖတ္ထုံး၊ဥစၥာေ၀ဌ


ျခင္း၊ အပ္နွံျခင္း၊ ေပါင္နွံျခင္းျဖ တ္ထုံး၊ လင္မယားကြာျခင္းျဖစ္ထုံး။


မယားကိစၥနဲ႕ပတ္သက္တဲ့ျဖတ္ထုံး၊ ေျခနွစ္ေခ်ာင္း ေျခေလးေခ်ာင္းနဲ ႕ဆိုင္


တဲ့ျဖတ္ထုံး၊ စတဲ့ကိစၥေတြ ျပည့္ျပည့္စုံစု ေဖၚျပထားတယ္။ ဓမၼသတ္က်မ္း -------------နဲ႕ပတ္သက္ျပီး မြန္လူမ်ိဳးမ်ား ဟာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ ျဖစ္လို႕ မွန္ကန္ -----------------------------------------------------------------------ေၾကာင္းသစၥာဆိုေစျပီးတရားဆုံးျဖ တ္တဲ့စနစ္ကို အေျခခံထားတဲ့အယူဆ -------------------------------------------------------------------------ဟာ စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းပါတယ္။ သစၥာသည္သာအမွန္တရားျဖစ္တယ္ --------------------------------------------------------------------------ဆိုတဲ့အယူဆကို အေျခခံယုံၾကည္ခဲ တာေတြ႕ရတယ္။ ----------------------------------------------------တရားလို တရားခံ သက္ေသ စသျဖင့္ သစၥာဆိုၾကရတယ္။ အမူကိစၥ အၾကီး


ေသးအလိုက္သစၥာဆိုပုံကြဲျပားတယ္။ တစ္ဆယ္ျဖစ္မူေနျမဲအတိုင္းသစၥာဆို၊


နွစ္ဆယ္မူမတ္တပ္ရပ္၍၊ သုံးဆယ္မူ ရပ္၍အေရွ႕သို႕မ်က္နွာမူသစၥာဆို၊


ေလးဆယ္ ငါးဆယ္မူ ေနတက္ေသာခ်ိန္အေ ရွ႕ဘက္မ်က္နွာမူ၍၊ ေျခာက္


ဆယ္ခုနွစ္ဆယ္ျဖစ္မူ သစ္ပင္ရင္းရပ္၍၊ ရွစ္ဆယ္ကိုးဆယ္ျဖစ္မူ တန္ခိုးၾကီး


ဘုရားေရွ႕ရပ္၍၊ တစ္ရာက်ပ္ျဖစ္မူ ေရသို႕သြား၍သစၥာဆိုရတယ္။ သစၥာ


တရားကို အဓိကထားတဲ့ တရားစီရင္ေရးစနစ ္ျဖစ္တယ္။


ဓမၼသတ္က်မ္းလာ တရားစီရင္ေရးမွာ သက္ေသအခန္းက႑ကိုအေလး


ထားျပီး ယုံၾကည္ထိုက္ေသာ သက္ေသဆိုျပီး ဖြင့္ဆိုထားတယ္။


အၾကင္သူတို႕တြင္ တည္ရာေသာ သက္ေသကား ရတနာသုံးပါးတြင္တည္


ေသာသူ၊ သီလနွင့္ျပည့္စုံသူ၊ လိုခ်င္တပ္မက္မူ ကင္းသူ၊ မိမိစီးပါြးကိုရ ြက္


ေဆာင္စြမ္းရွိသူ၊ သံသရာကိုယုံၾကည္သူ၊ ေဆြမ်ိဳးမ်ားသူ၊ဥစၥာေပါၾကြယ္သူ၊


ေျဖာင့္မတ္တည္ၾကည္ျပီး မ်က္နွာမလိုက္ အမွန္တိုင္းဆိုတတ္သူ၊ သူတပါး


ကယုံၾကည္ထိုက္သူ၊ သူတပါးကို အမွန္တိုင္းယုံၾ ကည္တတ္သူ၊ ဤသူကား


သက္ေသတည္ထိုက္ေသာသက္ေသ ေမးျမန္းအပ္ေသာသ က္ေသလို႕ဖြင့္


ဆိုျပထားပါတယ္။ ၀ါရီရူ ဓမၼသတ္ကိုၾကည့္ရင္ ဗုဒၶဘာသာမွာသက္၀င္


ယုံၾကည္တဲ့မြန္လူမ်ိဳးေတြဟာ လြန္ခဲ့တဲ့နွစ္ေ ပါင္းခုနွစ္ရာေက ်ာ္ကတည္း


က သစၥာစကားကို က်င့္သုံး တန္ဘိုးထားခဲ့ တယ္လို႕ယူဆပါတယ္။


credit to

မြန္တို႕ဌာေနရာမညေျမ