Tuesday, November 26, 2013

"ေဇာတိကဥပမာျပ အႏွစ္ခ်ဳပ္ တရားေတာ္'' မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး

"ေဇာတိကဥပမာျပ အႏွစ္ခ်ဳပ္ တရားေတာ္"


ဒကာ ဒကာမေတြအတြက္ အားရွိစရာအခ်က္ကို ေျပာျပပါမယ္၊ ဘုန္ႀကီးမ်ားနဲ႔ေတြ႔တယ္ဆိုရင္ျဖင့္၊ ကလ်ာ ဏမ...ိတၱသူေတာ္ေကာင္းႏွင့္ေတြ႔လုိ႔၊ တုိ႔သည္ကားဆိုလုိ႔ရွိရင္ျဖင့္ အာ႐ုံတက္ၿပီဆိုတာ မွတ္ထားၾကပါ၊ အာ႐ုံ တက္တယ္ဆိုတာ နီလာၿပီ၊ ေန၏အေရာင္ေတြျဖာ လာတာ၊ ဪ..ေနထြက္မလုိ႔ဆိုတာ ျငင္းဖုိ႔လိုေသး လား၊ ဆရာေကာင္းသမားေကာင္း၊ နည္းေကာင္းနည္းမွန္းေပးတဲ့ ဆရာနဲ႔ေတြ႔ရင္ အာ႐ုံတက္ၿပီ၊ ဪ..အာ႐ုံ တက္တယ္ဆိုရင္ ေနႀကီးက ေနာက္ကလုိက္လာတာပဲ၊ ဒီမွာလဲ ဘုန္းႀကီးက ေရွ႕ကေန ဝိပႆနာဉာဏ္ေတြ ေပးၿပီး ေဝဒနာေတြ႐ႈၾကပါ ႐ႈၾကပါလုိ႔ အမ်ိဳးမ်ိဳးအဖံု ဖုံေသာ တရားေတြေဟာၿပီး၊ ေပးသြားတဲ့အတြက္ ခင္ဗ်ား တို႔သႏာၱန္၌ ကိေလသာအေမွာင္ဓာတ္ေတြ ၿငိမ္းၿပီသကာလ မဂ္တည္းဟူေသာ အေရာင္ဓာတ္ေတြ ယွက္ သန္းၿပီးလာပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒကာ ဒကာမေတြ ကံေကာင္းလုိက္တာဆိုေတာ့ ဘုန္ႀကီးတို႔ေျပ ာခ်င္ပါတယ္တဲ့၊ ဘယ္ ေလာက္ထိ ကံေကာင္းလဲဆိုေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔ဘိုးဘြားေတြ ေသၾကပ်က္စီးကုန္ ၾကျငားေသာ္လည္း ဒီလုိ လက္ေတြ႔တရား မရသြားရွာၾကဘူး။ ဒီေတာ့ ဒကာ ဒကာမေတြမွာျဖင့္ ကံထူး၊ ဉာဏ္ထူး၊ ဘုန္းထူး၊ သမာၻ ထူးေတြ ဗံုးအမ်ိဳးမ်ိဳး ခ်တဲ့အထဲ ခင္ဗ်ားတို႔ လြတ္လာၾကတာမဟုတ္လား၊ ေလာကီမွာေနဖို႔ ထိုင္ဖို႔၊ စားဖို႔၊ ေသာက္ဖုိ႔ဆိုတာ တရားသာအားထုတ္ပါ၊ တရားကေဆာင္ပါလိမ့္မယ္၊ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးေဟာ ထားတဲ့ တရားေတြ ဘုန္းႀကီးတို႔က တစ္သေဝမတိမ္းေဟာျပန္ေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔သႏာၱန္လဲ ဘုရားပြင့္ေန တာပဲ၊ အဲဒီေတာ့ ကိုယ့္ခ်မ္းသာကိုယ္ရွာတာ၊ အားေပ်ာ့ေပ်ာ့၊ ခါးႏြဲ႔ႏြဲ႔ရွာလ ုိ႔ မရဘူး အားႀကိဳးမာန္တက္ ရွာ ပစ္လုိက္၊ ေဝဒနာသည္ ဒကာ ဒကာမတို႔ အခုေနရတာလဲ ေနေကာင္းတယ္ဆိုတာလဲ သုခေဝဒနာနဲ႔ေနရ တာ၊ ေနမေကာင္းဘူးဆိုေတာ့ ဘာေဝဒနာနဲ႔ေနရတာလဲ (ဒုကၡေဝဒနာနဲ႔ေန ရတယ္) အေကာင္းႀကီးလည္း မဟုတ္၊ မေကာင္းဘူးလည္းမဟုတ္ဆိုေတာ့ ဘာတဲ့လ (ဥေပကၡာေဝဒနာနဲ႔ေနရတယ္) ေဝဒနာမရွိဘူးဆို တာျဖင့္ မျဖစ္ၾကပါေစနဲ႔ဆ ိုတာ အထူးပဲ သတိေပးလုိက္တယ္။ အဲဒီေတာ့ ဘုန္းႀကီးတရားက. .ဘုရား..အရွာခက္လုိ္က္တာလုိ႔ ဆိုလုိ႔ရွိရင္ျဖ င့္ ခင္ဗ်ားတုိ႔မွားတယ္၊ ေနေကာင္းတယ္ဆိုရင္ ဝမ္းထဲမွာရွဴတာ႐ ႈိက္တာကအစ သက္သက္သာသာနဲ႔ မရွဴရဘူးလား (ရွဴရ ႐ႈိက္ရ မယ္) အဲဒါ သုခေဝဒနာေလးေတြျ ဖစ္ၿပီး ပ်က္ေနတာ၊ သူကေျပာေနတာ၊ အဲဒီေတာ့ ေဝဒနာရွာလုိ႔ မေတြ႔ ဘူးလို႔ မရီ တို႔က ဆိုခ်င္ေသးလား (မဆိုခ်င္ပါဘူးဘုရား) ရွဴေကာင္း ႐ႈိက္ေကာင္းရင္ ဘာေဝဒနာလဲ (သုခ ေဝဒနာပါဘုရား) အင္း....ဟဒယဝတၳဳ အေပၚမွာတည့္ၿပီး သုခေဝဒနာေလးကလဲ ရွဴတာေလးကလဲ ႐ိႈက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ မလုိက္ေသာေၾကာင့္ ဒီေနရာတြင္ ပ်က္ၿပီး ဒီေနရာမွာ အနိစၥေရာက္ပလား၊ ႐ိႈက္တာေလးကလဲ ဒီေနရာမွာေပၚၿပီ း ဒီေနရာမွာပဲ ပ်က္စီးသြားပါလားဆိုေတာ့ ကမၼ႒ာန္းထိုင္လု ိက္လုိ႔ ဘာမွမေတြ႔ရင္ သူ႔ျပန္ ၾကည့္လုိက္တာေပါ့၊ သူ႔ျပန္ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ေဝဒနာၾကည့္ၿပီးသားမက်ဘူးလား၊ ကိုယ္ကဖိၿပီးထုိင္ထားရ တာ၊ အင္း...ေအာက္ကနာတယ္၊ ေျခမ်က္ေစ့ကနာတယ္၊ ေျခဖ်ားကနာတယ္၊ ေျခမကနာတယ္ဆိုျပန္ေတာ့ လဲ ဟုိသုချဖဳတ္ၿပီး ဒီဘက္ကိုဉာဏ္ကလွ ည့္ပစ္လုိက္ပါ၊ ဒီဘက္က ျဖစ္ပ်က္ေလးက ခ်ဳပ္သြားတယ္လုိ႔ ဆို ျပန္ေတာ့လဲ ရွာမေတြ႔ပါဘူးဘုရားလုိ႔ေတာ့ မေလွ်ာက္ပါနဲ႔၊ ဟဒယဝတၳဳေပၚ ရွဴေလ႐ႈိက္ေလအားထုတ္တဲ့ စိတ္ကေလး သုခကို ျပန္႐ႈလုိက္၊ အဲဒီေတာ့ ဒကာ ဒကာမေတြ အားေသးရဲ႕လား၊ မအားတာဘာပါလိမ့္မ တံုးလုိ႔ေမးေတာ့ ဝီရိယစိုက္ေနတာ၊ ဝီရိယမဂၢင္ေပၚေန တယ္၊ ေဒၚအုန္းခင္ ဘယ္ေလာက္အဖိုးတန္သလဲ၊ ဝီရိယမဂၢင္ဆိုတဲ့မဂ္ရေနတာ၊ ဝီရိယစိုက္တယ္ဆိုေတာ့၊ ဝီရိယတင္မဟုတ္ဘူး၊ သတိလည္းထားတယ္၊ သမာဓိလဲရွိတယ္၊ ပညာလဲရွိေတာ့ ဟိုေနရာျဖစ္တာေလးလုိက္ရ၊ ဒီေနရာျဖစ္တာေလး လုိက္ရဆိုေတာ့ ဝီရိယေခါင္းေဆာင္သာျဖစ္သြားတာ၊ ေဒၚအုန္းခင္ေရ မဂၢင္ရွစ္ပါးေပၚ ေနတာ ရိပ္မိၾကလား၊ ကိေလသာရန္ သူေအာင္ပြဲယူရတာ ႏိုင္ပြဲရေနတာ (မွန္လွပါဘုရား)၊ မဂၢင္ဆိုက္တယ္၊ မဆုိက္တယ္ ဘုန္းႀကီးရွင္းျပမယ္၊ ဒီ အခ်ိန္မွာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟလာေသးလား (မလာဘူး) သူသတ္ထားတာေပါ့၊ ဒါျဖင့္ အားစိုက္ထား တာက သူသတ္ထားတာေပါ့၊ဒါျဖင့္ အားစိုက္ထားတာက သူသတ္ထားတဲ့ သေဘာေကာ ထင္ရွားပါရဲ႕လား၊ အားစိုက္ထားတာက သူသတ္ထားတာ၊ ကိေလသာေသေနတယ္ ဆိုကတည္းက ဒါမဂ္မဟုတ္ဘာတံုး၊ မဂ္ရဖို႔ေဝးေသးလ ား မေဝးပါဘူး ဒကာ ဒကာမတို႔၊ ဘာမွလံု႔လဝီရိယမေလွ်ာ့ပါနဲ႔၊ သံသယကိုမရွိဘဲနဲ႔ ဒါသာ ဖိလုပ္၊ ဘာမွအားမေလွ်ာ့နဲ႔၊ မရီတို႔ေကာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ၿပီလား (မွန္ပါ့) ခ်ပါ၊ ေသခ်ာရရမယ္။ ကိုင္း..ဒကာ ဒကာမတို႔၊ ဒီသတိပ႒ာန္ကို ၇-ရက္ ၁၄-ရက္ အစရွိသည္ႏွင့္ အားထုတ္လုိက္လုိ႔ရွိရင္ျဖင့္ ေသာတာပန္ သကဒါဂါမ္ အနာဂါမ္ ရဟႏာၱက်ေအာင္ ျဖစ္ႏုိင္တယ္ကြာလုိ႔ ဘုန္းႀကီးကလည္းေဟာတယ္၊ ဘုရားကလည္းေဟာတယ္၊ အဲဒါ အားငယ္စရာရွိရဲ႕လား၊ ေသာတာပန္၊ သကဒါဂါမ္ျဖစ္ေတာ့ တပည့္ေတာ္ တို႔လုိပဲ ေနဦးမွာလား၊ သူတို႔ဖီးလိမ္းျ ပင္ဆင္ၿပီးသကာလ၊ ဝိသာခါတုိ႔မ်ားဗ်ာ၊ ၇-ႏွစ္နဲ႔ ေသာတာပန္တည္ တယ္၊ ၁၆-ႏွစ္မွာ အိမ္ေထာင္က်တယ္၊ သား (၁ဝ) ေယာက္၊ သမီး (၁ဝ) ေယာက္ေမြးတယ္၊ ေျမး (၄ဝဝ) ျမစ္ (၈ဝဝ) ရွိတယ္၊ ရွိတာပဲတဲ့၊ ဒါကိစၥမရွိပါဘူး၊ အပါယ္မက်တာနဲ႔ ခင္ဗ်ားတုိ႔ လားရာဂတိမမွားတာ ကိုပဲ ေသာတာပတၱိမဂ္မလုပ္တာပါ၊ ဒီငါးပါးအာ႐ုံ ကာမဂုဏ္ခံစားမႈမ ်ားကိုဆိုတာ မဟုတ္ပါတဲ့။ ဖ်တ္ခနဲ႔ တစ္ ႀကိမ္တည္းမဂ္ေပၚလုိက္တယ္ဆိုရင္၊ အပါယ္မီးေတြ အကုန္ၿငိမ္းၿပီး သကာလ ခင္ဗ်ားတုိ႔ သႏၱာန္မွာလဲ ေလာ ဘ ေလးပံုတစ္ပံု သိမ္းသြားတယ္ ဆိုတာ ထူးျခားခ်က္ပဲ တစ္ျခားဘာမွမရွိ ဘူး။ ဒကာ ဒကာမတို႔ ေဝဒနာေတြ ေပၚတိုင္း မ်က္လံုးမွာ (ဥေပကၡာေဝဒနာေပၚ တယ္) ျမင္တယ္ဆိုလုိ႔ရွိရင္ ဒကာ ဒကာမတို႔ျမင္တာပဲရွိတယ္၊ ျမင္လုိ႔လိုခ်င္တယ္ဆိုတာ ဝမ္းထဲကျမင္လုိ႔၊ မုန္းတယ္ဆိုတာ (ဝမ္းထဲကျမင္လုိ႔) ဒါေၾကာင့္ ျမင္႐ုံေလးမုိ႔ ဥေပကၡာေဝဒနာလုိ႔ဆိုထိုက္ပါတယ္၊ ဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးကလည္း ျမင္တာေလးက ဥေပကၡာ လုိ႔ မွတ္လုိက္ပါဆိုတာေလးကို၊ လြဲမွာေတာ့ ဘုႀကီးစိုးရိမ္တယ္ေနာ္၊ ကိုယ့္မ်က္လံုးထဲ ဉာဏ္နဲ႔ မွန္း႐ႈရမွာ လား (ကိုယ့္မ်က္လံုးထဲ ဉာဏ္နဲ႔မွန္း႐ႈရ မွာပါဘုရား) အဲဒီအ႐ႈကေလးကိုသာ ဒီေနရာမွတည္ပါေစ ၊ ဪ.. မ်က္လံုးထဲမွာျမင္ၿပီး မ်က္လံုးထဲမွာပ် က္တာပဲ။ ခင္ဗ်ားတို႔ တိုင္တစ္လံုးကို ေဆးကအျဖဴ အနီ အဝါ အစိမ္း ေလးဘက္လွည့္သုတ္ပါ၊ လွည့္ၾကည့္ပါ တဲ့၊ အျဖဴျမင္ၿပီးမွ အနီျမင္မွာပဲ၊ အနီျမင္ၿပီးမွ အဝါျမင္မွာပဲ၊ အဝါျမင္ၿပီးမွ အစိမ္းျမင္မွာပဲ ၊ အဲ့ဒီေတာ့ မပ်က္ ဘူးလား၊ ပ်က္သလား၊ (ပ်က္ပါတယ္ဘုရား) ကဲ...ဒါျဖင့္ အျဖဴျမင္တာပ်က္ၿပီးမွ အနီျမင္တဲ့စိတ္တစ္ခု ေပၚ မယ္၊ မ်က္လံုးစိတ္တစ္ခုေပၚမယ္၊ ၿပီးေတာ့ အဝါျမင္တဲ့ မ်က္လံုးစိတ္ တစ္ခုေပၚမယ္၊ ၿပီးေတာ့မွ အစိမ္းျမင္ တဲ့ မ်က္လံုးစိတ္ တစ္ခုေပၚမယ္ဆိုေတာ့၊ ဪ...ဒါသည္သူ႔ဟာသူ အတြင္းမ်က္လံုးစ ိတ္က မခ်ဳပ္လုိ႔ရွိရင္ အျဖဴျမင္တာက အျဖဴပဲျဖစ္မယ္၊ အနီကို သြားလုိ႔မရဘူး၊ အခုေတာ့ သူခ်ဳပ္သြားလုိ႔ ဟိုဘက္အနီျမင္တာ ေလး ေပၚတယ္ ဆိုေတာ့ ျမင္စိတ္ကေလး ခဏခဏ ပ်က္ေနပါေပါ့လားဆိုတာ ဉာဏ္မေရာက္ဘူးလား (ေရာက္ပါတယ္ဘုရား) ေဝဒနာကို ခင္ဗ်ားတို႔က ဘာမွမစိုးရိမ္နဲ ႔ ျဖစ္စေလးသာ ဉာဏ္နဲ႔ေပၚလာတာကို ျဖစ္ ပ်က္႐ႈ၊ ရွင္မဟာကႆပႀကီးက မမာဘူး၊ ေခါင္းအင္မတန္ကိုက္တယ္၊ ဘုရားက ေဟ့..ကႆပ ဘယ္ႏွယ္ ေနတံုး၊ မခံမရပ္ႏိုင္ေအာ င္ ကိုက္ပါတယ္ဘုရား၊ မင္း ေဗာဇၥ်င္ဆိုတဲ့ပ ညာနဲ႔ ႐ႈပါလားကြ၊ ဒါေလးနဲ႔ မင္းျဖစ္ ပ်က္႐ႈပါလားကြ၊ အို..တပည့္ေတာ္ ဘုရား သတိမထားမိဘဲရွိေနတယ္၊ အဝိဇၨာေတာ့ မရွိေတာ့ပါဘူး၊ အဝိဇၨာ ေတာ့ ရဟႏာၱမုိ႔ ခ်ဳပ္ၿပီးသားေပါ ့ဗ်ာ...တပည့္ေတာ္ သိမထားမိဘဲ ရွိေနတယ္ဘုရားတဲ့၊ တရားေတြ႔ တတ္က တည္းက ဒီဥစၥာ၊ ဒီပညာဟာ တပည့္ေတာ္မွာ ကိုယ္ပုိင္ရွိၿပီးသား အရွင္ဘုရားလာၿပီး၊ အင္း..ေဝဒနာမ႐ႈဘူး လားလုိ႔ ေမးလုိက္ ေတာ့မွ တပည့္ေတာ္သတိရတယ္၊ ေဟ့...ေဝဒနာ ႐ႈရစ္ေဟ့၊ ငါးသြားေတာ့မယ္၊ ဘုရား လည္း ႏွစ္လွမ္းသံုးလွမ္းေရာက္ေသးတယ္၊ ကဲ..မရီေရ ဒီေဝဒနာ ပိန္းၾကာဖက္ေရ မတင္သလုိေလွ်ာက် သြားတာပဲ (မွန္ပါ့ဘုရား)။ ပ်င္းတာေလး ဝမ္းထဲေရာက္လာရင္ေတာ့ ေဝဒနာေလးေတြေပါတ ယ္၊ မ႐ႈမိ၊ မ႐ႈျဖစ္ေတာ့ ေဝဒနာပစၥ ယာ၊ တဏွာ မလာေပဘူးလား၊ ေဝဒနာေပၚတုိင္း ျဖစ္ပ်က္႐ႈတဲ့ ဒကာ ဒကာမေတြျဖင့္ အပ်င္းလက္မခံတဲ့ အတြက္ သံသရာစခန္းသတ္ပါၿပီ၊ ငိုပြဲေတြ၊ မ်က္ရည္က်ပြဲေတြ၊ ရင္ထုပြဲေတြ၊ ေျမလူးပြဲေတြ အကုန္သိမ္းပါၿပီ ဘယ္ေလာက္ပဲ က်န္းမာ၊ က်န္းမာ ဘယ္ေလာက္ပဲ ခ်မ္းသာ၊ ခ်မ္းသာ ခႏၶာရွိရင္ ဒါျဖစ္ရမယ္၊ ေဇာတိက ဒကာေလာက္ ခ်မ္းသာတာဘယ္ရွိမတုန္း၊ သူတို႔မွာစိန္တိုက္ႀကီးေတြ၊ ျမတုိက္ႀကီးေတြ တည္ထားတာ၊ ထ မင္းခ်က္တာေတာင္မွ နီလာဆိုတဲ့ မိုးကုတ္ကထြက္တဲ့ ေထြးခံေလာက္ရွိတ နီလာသံုးလံုးကိုတည္ၿပီး အေအးေပၚမွာ ထမင္းအိုးတည္ၿပီ းေတာ့၊ ဒီအေအးဓာတ္နဲ႔ ခ်က္ရတာ၊ မီးနဲ႔ခ်က္တာ မစားႏိုင္ဘူး၊ စားလုိက္ ရင္ ဝမ္းထဲမွ အူေတြအသဲေတြပါေလ ာင္သတဲ့၊ ဗိမၺိသာရ မင္းႀကီးလာတဲ့အခ ါက်ေတာ့၊ ရွင္မ လာခဲ့ဦး၊ ဪ ဘာလုပ္ရမွာတုန္း၊ တုိ႔အသက္ဦးဆံပုိင္တဲ့ ဗိမၺိသာရမင္းႀကီး တုိ႔အိမ္လာၿပီး ထမင္းလာစားတယ္၊ ဪ.. ကံမ်ားေခလုိက္တာ၊ ကိုယ့္အထက္က ဘယ္သူမွ မရွိဘူးထင္တဲ့ဥစၥာ၊ အခုေတာ့ အထက္က လူရွိေသးသတဲ့ ဆိုၿပီးလုိက္လာခဲ့တယ္၊ ရွင္ဘုရင္ကို ယပ္ခတ္ေပးရတယ္၊ အဲဒါ ယပ္ခတ္ေတာ့ ရွင္ဘုရင္ အခိုးအနံ႔ေတြက သူ႔မ်က္လံုးထဲဝင္ေတာ့၊ မ်က္ရည္ေပါက္ေပါ က္ကိုက်တာ၊ ဒီေလာက္ခ်မ္းသာတ ာေတာင္မွ မ်က္ရည္က်မ လြတ္ဘူး၊ ေဒါမနႆလဲ ျဖစ္ေသးတယ္၊ ေျမာက္ကၽြန္းသူလဲ ျဖစ္ျပန္၊ အင္မတန္မွ ႐ုပ္ရည္႐ႈပကာကလဲ ႏူး ညံ့ျပန္၊ ဘယ္အနံ႔မွ ခံႏိုင္တဲ့သေဘာသ တၱိလည္း မရွိဘူး၊ ရွင္ဘုရင္ အံ့အားသင့္သြားတာ၊ ခႏၶာကိုယ္ရွိေတာ့ မ်က္ရည္က်လြတ္ရဲ႕လား (မလြတ္ပါဘုရား)။ ဒကာ ဒကာမတုိ႔ အပ်င္းကေလး ဝမ္းကထုတ္ပစ္ေပါ့၊ ဒါေလးျဖစ္ပ်က္ ႐ႈေပးလုိက္ရင္၊ ျဖစ္ပ်က္က ဒုကၡသစၥာ၊ ႐ႈတာကဘာတုန္း (မဂၢသစၥာပါဘုရား) အဲဒီေတာ့ မဂ္ရတယ္ဆုိမွ ဒကာ ဒကာမေတြသည္ ကိေလ သာ ရန္သူေတြေသေသာေၾကာင့္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနလို က္တာေပါ့၊ ခုခ်ိန္ ေပ်ာ္ခ်ိန္မဟုတ္ေသးဘူး၊ ဘာျဖစ္လုိ႔ တုန္း၊ ကိေလသာ ရန္သူက သတ္မလုိ႔ျဖတ္မလုိ႔ ခင္ဗ်ားတို႔ဝမ္းထဲက မထြက္ေသးခင္ ေပ်ာ္ေနလုိ႔ရွိရ င္ျဖင့္ ဒါဟာ အ႐ူးေပ်ာ္မဆိုေသ ာ္လည္း ဆိုဘိသကဲ့သို႔ အ႐ူးေပ်ာ္ပဲျပန္က်မွာပဲ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဒီဘဝမွာ အဝတ္က ေလးဝတ္ၿပီး ေနရျငားေသာ္လည္း ေနာက္ဘဝတိရစာၦန္ျဖစ္ေတာ့၊ အဝတ္မဝတ္ရေတာ့ဘူး၊ အရွက္တကြဲ အက်ိဳးနည္းမျဖစ္ေပဘူးလား (ျဖစ္ရပါတယ္) အရွက္တကြဲအက်ိဳးနည္း ဇာတ္သိမ္းခ်င္ရင္ ေဝဒနာေပၚတိုင္း ျဖစ္ပ်က္႐ႈ၊ မ်က္ရည္ႀကီးငယ္မ က်ခ်င္ရင္လဲ (ေဝဒနာေပၚတိုင္း ျဖစ္ပ်က္႐ႈပါ)။ ။


ဤေကာင္းမႈကုသိုလ္ကံ ေစတနာအေပါင္းတုိ႔သည္ အားထုတ္ဆဲျဖစ္ေသာ ဝိပႆနာဉာဏ္မွ မဂ္ဉာဏ္သို႔ေက်း ဇူူးျပဳျခင္းငွာ အေထာက္အပံ့ ပစၥည္းအျဖစ္ျဖင္ ့ တည္ရွိပါေစသတည္း ။ ။


အရွင္ဉာဏဓဇ မိုးကုတ္ဝိပႆနာ မဂၤလာမဂၢင္ရိပ္သ ာ ပင္မသံေဝဇနိယဌာန အမရပူရၿမိဳ႕ ။ ။


သံဃိကဒါနဆိုတာ

"သံဃိကဒါနဆိုတာ"


သံဃိကဒါနဆိုတာ ဒကၡိဏ၀ိဘဂၤသုတ္အရ

(၁) ဘုရား အပါအ၀င္ျဖစ္တဲ့၊ ဘုရားေခါင္းေဆာင္တဲ့၊

ဘုရားအမွဴးရွိတဲ့ ဥဘေတာသံဃာအား လွဴဒါန္းျခင္းဟာ

ပထမသံဃိကဒါနပဲ။

(၂) ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံသြားတဲ့အခါမွာ ႏွစ္ဖက္

သံဃာကို ပင့္ၿပီးေတာ့ လွဴရင္လည္း သံဃိကဒါနပဲ ျဖစ္

တယ္။ ေနာက္

(၃) ဘိကၡဳသံဃာသက္သက္ကို လွဴရင္လည္းပဲ သံဃိကဒါ

နပဲ။ ေနာက္

(၄) ဘိကၡဳနီသံဃာသက္သက္ကို လွဴရင္လည္းပဲ သံဃိက

ဒါနပဲ။ ေနာက္တစ္ခု

(၅) ဘိကၡဳသံဃာထဲမွ ေရြးခ်ယ္ၿပီးေတာ့ ဘယ္ႏွစ္ပါးၾက

ြပါ၊ ဘယ္ႏွစ္ပါးေပးပါဆိုၿပီး လွဴရင္လည္းပဲ သံဃိကဒါန

ပဲျဖစ္တယ္။ ေနာက္

(၆) ဘိကၡဳနီသံဃာထဲကေနၿပီး ေရြးခ်ယ္ၿပီး လွဴရင္လည္း

သံဃိကဒါနပဲလို႔

သံဃိကဒါန (၆)မ်ိဳးကို ဒကၡိဏဝိဘဂၤသုတ္မွာ ခြဲျခားၿပီးေ

ဟာတယ္။

ပုဂၢလိကဒါနနဲ႔ သံဃိကဒါန ဒီႏွစ္ခုအနက္ ပုဂၢလိကအ

လွဴဟာ သံဃိကအလွဴထက္ အက်ိဳးႀကီးတယ္လို႔ ငါဘုရား

ဘယ္နည္းနဲ႔မွ မေဟာဘူး လို႔ ျမတ္စြာဘုရားက မိန္႔ေတ

ာ္မူတယ္။ သံဃိကအလွဴက ပိုၿပီး အက်ိဳးႀကီးတယ္။

....ေနာက္ဆံုးမွာ ျမတ္စြာဘုရားက ျဖည့္စြက္ၿပီး ေဟာ

လိုက္တဲ့ တရားတစ္ခုရွိတယ္။ ေနာင္ေခတ္ေရာက္လာ

တဲ့အခါမွာ ေဂါၾတဘူဆိုတဲ့ ရဟန္းေတြ ေပၚလာလိမ့္မ

ယ္တဲ့။ ေဂါၾတဘူဆိုတာ ရဟန္းေတြရဲ႔ အႏြယ္သေဘာေ

လာက္ပဲ ရွိပါတယ္ (သို႔မဟုတ္) စစ္မွန္တဲ့အႏြယ္ေတြကို

ဖ်က္ဆီးၿပီးေတာ့ ေနာက္ထပ္ေပၚလာတဲ့ အႏြယ္အသစ္

ေပါ့။

..... ေနာက္ဆံုး ဘယ္အဆင့္ထိေရာက္တုန္းဆိုရင္ "ကာ

သာ၀ကဏၭာ" သကၤန္းေရာင္ေလးကို လည္ပင္းမွာ စည္

းထားတာေလးပဲရွိတယ္၊ က်န္တာ လူ၀တ္နဲ႔ အတူတူပဲ။

....ျမတ္စြာဘုရားက လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ၂၅၀၀ တည္းက ႀကိဳ

တင္ၿပီး အမိန္႔ရွိခဲ့တာ အမွန္ပဲ။

"ေဂါၾတဘုေနာ ကာသာ၀ကဏၭာ" လည္ပင္းေလးမွာပဲ

သကၤန္းေရာင္ေလး ပတ္ထားတယ္ (သို႔မဟုတ္) ဘာသာ

ေရးအခမ္းအနားေလးရွိမွ သကၤန္းကို ၿခံဳလိုက္တယ္။ ဒီ့ျ

ပင္ အခ်ိန္မွာ လူပဲ။ ဒုႆီလာ ပါပဓမၼာ ကိုယ္က်င့္တရားလ

ည္း မရွိဘူးတဲ့။ အဲဒီလို ပုဂိၢဳလ္မ်ိဳးေတြ ေနာက္တစ္ေခတ္

မွာ ေပၚလာလိမ့္မယ္တဲ့။ ဒီလိုေပၚလာတဲ့အခါမွာေတာင္

သံဃိကဒါန လွဴခ်င္တယ္ဆိုရင္ သံဃာကို ရည္စူးၿပီးေတ

ာ့ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ေတြကို လွဴရင္ အက်ိဳးရပါတယ္တဲ့။

ရည္စူးတယ္ဆိုတာ သံဃာအစစ္ကို ရည္စူးတာ။ သူတို

႔ကို အာ႐ံုျပဳစရာအေနနဲ႔သာထားတာ။ သူတို႔ရဲ႔

(lineage) အႏြယ္အဆက္က သံဃာအစစ္။ အႏြယ္အ

ဆက္မွာ ဆိုပါစို႔၊ လူဆိုရင္ ဘိုးဘြား၊ မိဘ၊ တီတြတ္၊ က

ြ်တ္ဆက္၊ ကြ်တ္ဆက္ကေန သူတို႔မ်ိဳး႐ိုးကို လွမ္းၿပီးေတာ့

ဂုဏ္ျပဳတာမ်ိဳးလိုေပါ့။

"အစဥ္အလာက သံဃာအစစ္ျဖစ္ခဲ့ၿပီး ေနာက္ဆံုးမွာ

အက်င့္သီလ မရွိေတာ့တဲ့ လည္ပင္းကို သကၤန္းစေလး ပ

တ္ထား႐ံု၊ ဘုန္ႀကီးမွန္း သိ႐ံုေလးေလာက္တင္ရွိတဲ့ ပုဂိ

ၢဳလ္မ်ိဳးေတြကို သံဃာအစစ္ကို ရည္စူးၿပီးလွဴရင္ေတာင္မွ

အဲဒီ သံဃိကဒါနဟာ အတိုင္းအတာမရွိ၊ အတိုင္းမဲ့ အ

က်ိဳးရွိတယ္" လို႔ ျမတ္စြာဘုရားက ဒကၡိဏ၀ိဘဂၤသုတ္မွာ

ေဟာထားတယ္။

အဲဒီေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက သံဃိကဒါနထက္ ပုဂၢလိက

ဒါနက သာတယ္လို႔ ငါဘုရား မေဟာႏိုင္ဘူး ဒါေၾကာင့္

မိေထြးေတာ္ ေဂါတမီကို သံဃာကိုလွဴပါတဲ့။ ဒါ ျမတ္စြာ

ဘုရားရဲ႔ က႐ုဏာပဲ။ က႐ုဏာထားပံုခ်င္း မတူဘူး။ မိေ

ထြးေတာ္ ေဂါတမီက သူ႔ကို သနားေသာအားျဖင့္ သူ႔အ

၀တ္ကို အလွဴခံပါ။ ကိုယ္တိုင္၀တ္ပါတဲ့။ ဘုရားက က႐ု

ဏာထားတာက ငါ၀တ္ရင္ ငါတစ္ေယာက္တည္းပဲျဖစ္မ

ယ္၊ သံဃာကို လွဴလိုက္မယ္ဆိုရင္ သံဃိကဒါနျဖစ္ၿပီး သူ

႔မွာ ႏွစ္ဖက္ကအက်ိဳးရမယ္။ ငါ့အေပၚမွာ ေစတနာထား

လို႔ရတာက အက်ိဳးတစ္ခု၊ သံဃာအေပၚမွာ ေစတနာထာ

းလို႔ ရတာကတစ္ခု၊ ပိုၿပီးေတာ့ အက်ိဳးရေစခ်င္တဲ့ ျမတ္စ

ြာဘုရားရဲ႔ က႐ုဏာဟာ ပိုၿပီးႀကီးမားတဲ့ က႐ုဏာ ျဖစ္တ

ယ္ေနာ္။

....ဘာျဖစ္လို႔တုန္းဆိုရင္ ဘုရားကိုလွဴတဲ့ အလွဴဒါနနဲ႔ သံ

ဃာကိုလွဴတဲ့ အလွဴဒါနကို ယွဥ္ရင္ ဘုရားကိုလွဴတာက ပု

ဂၢလိကဒါန၊ သံဃာကိုလွဴတာကေတာ့ သံဃိကဒါန။ အဲဒ

ါေၾကာင့္ အက်ိဳးေပးတာခ်င္း၊ အက်ိဳးရတာခ်င္း မတူဘူး

တဲ့။


အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္နႏၵမာလာဘိ၀ံသ(Ph.D)။

နိယ်ာနိကသာသနာ ႏွင့္ ျမတ္ေဒသနာမ်ားစာအုပ္။မွကူးယူပူေဇာ္ပါသည္။


ဆုေတာင္းရုံမွ်နွင့္ မရပါ

ဆုေတာင္းရုံမွ်နွင့္ မရပါ။

"ဆုေတာင္းၾကတယ္။

ဇာတိ၊ ဇရာ၊ ဗ်ာဓိ၊ မရဏာမွာ ပရိမုစၥိႆာမိ" တဲ့။ ဒီလို

ဘုရားရွိခိုးတဲ့ အတြက္ေပါ့ေလ၊ ပဋိသေႏၶ အိုနာေသ

ေဘးမွ လြတ္ ရပါလို၏၊ လြတ္ပါရ ေစတဲ့"

"မွန္ပါ့ ဘုရား"

"ဘယ္ ဒီဆုမ်ဳိးကို ဘုရားက ေပးလိမ့္မလဲ။

ေပးနိုင္တာမွ မဟုတ္တာ"

"မွန္ပါ့ ဘုရား"

"ဒါကို ခင္ ဗ်ားတို႔က လႊတ္ေတာင္းေနၾကတယ္"

"မွန္ပါ့ ဘုရား"

"ဘုရားကို နားပူနားဆာ လုပ္ေနၾကတယ္"

"မွန္ပါ့ "

"ခင္ ဗ်ားတို႔ဟာ အေတာ္ အေတာင္းအရမ္း

ထူတဲ့လူေတြ"

"မွန္ပါ့ ဘုရား"

"အေတာင္းအရမ္းထူတဲ့ လူေတြဆိုတာ

ဘယ္အမ်ဳိးတုံး"

"သူေတာင္းစားမ်ဳိးပါ ဘုရား"

"ေအး အဲဒီထဲက ျဖစ္ေနၿပီ ခင္ ဗ်ားတို႔"

"မွန္ပါ့ ဘုရား"

"ဒါမ်ဳိးက ဆုေတာင္းယူလို႔ ရတာ မဟုတ္ဘူး။

လုပ္ယူမွ ရတာ"

"မွန္ပါ့ "

"အဲဒါ လုပ္ယူၾက။ တစာစာေတာင္းမေနၾကနဲ႔။

တန္ ရာတန္ေၾကး လုပ္အားေပးၿပီး ယူၾက"

"မွန္လွပါ့ ဘုရား"

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္

မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး။

မင္းနန္ (ေမာ္ကြ်န္း) ၏ "ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏

ၾသဝါဒေတာ္မ်ား ေပါင္းခ်ဳပ္" စာအုပ္မွ

ျပန္လည္ ကူးယူ မွ်ေဝ ပူေဇာ္ပါသည္။

ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား ကိုယ္တိုင္ က်င့္ႀကံက်ဳိးကုတ္ အားထု

တ္နိုင္သျဖင့္ မိမိတို႔ ရည္သန္ေတာင့္တရာ ျမတ္နိဗၺာ

န္သို႔ ကိုယ္စီကိုယ္ငွ ေရာက္နိုင္ၾကသည္ ျဖစ္ပါေစသ

တည္း။


credit to Dr Shwe Tun


ေလးသေခ်ၤ ကို ဘယ္လိုတြက္မလဲ

ေလးသေခ်ၤ ကို ဘယ္လိုတြက္မလဲ <><><><><><><><><><><><>

၁ ။ ဒီပကၤရာဘုရားရွင္ ႏွင္႔ ေကာ႑ည ဘုရားရွင္နွစ္ဆူတို႔၏ ႀကားကာလ - တစ္သေခ်ၤ ။ ၂ ။ ေကာ႑ည ဘုရားရွင္ႏွင္႔ မဂၤလ ဘုရားရွင္ႏွစ္ဆူ တို႔၏ ႀကားကာလ - တစ္သေခ်ၤ ။ ၃ ။ ေသာဘိတ ဘုရားရွင္ႏွင္႔ အေနာမဒႆီ ဘုရားရွင္ႏွစ္ဆူ တို႔၏ ႀကားကာလ တစ္သေခ်ၤ ။ ၄ ။ နာရဒ ဘုရားရွင္ ႏွင္႔ ပဒုမုတၱရ ဘုရားရွင္ ႏွစ္ဆူတို႔၏ ႀကားကာလ - တစ္သေခ်ၤ ။ ၅ ။ ပဒုမုတၱရ ဘုရားရွင္ပြင္႔ေ တာ္မူၿပီးေနာက္ ကမၻာေပါင္း တစ္သိန္း ။


သေခ်ၤ ဆိုတဲ့ အေရအတြက္ဟာ ၁ရဲ႕ ေနာက္မွာ သုည အလံုးေရေပါင္း ၁၄၀ ရွိတယ္လို႕ ဆရာေတာ္ေတြက ေဟာၾကားခဲ့တယ္။ ေလးသေခ်ၤ ဆိုေတာ့ ၄ ရဲ႕ အေနာက္မွာ သုည အလံုးေပါင္း ၁၄၀ရွိမယ္။ ဒါေတြဟာ ခုႏွစ္ေတြ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ ကမၻာလံုး အေရအတြက္ ကိုေျပာတာ။ ကမၻာလံုး အေရတြက္ ေလးသေခ်ၤ နဲ႔ ကမၻာတစ္သိန္း ေနထိုင္က်င့္ၾကံ လာျပီးမွ ေလာကမွာ တုႏွိဳင္းစရာမရွ ိတဲ့ တစ္ပါးတည္းေသာ ဗုဒၶုျမတ္စြာဘုရ ားဆိုတာ ပြင့္ထြန္းေပၚေပ ါက္လာ၇တယ္


credit to ***မင္းကြန္းတိနိ


ေသြးေဆးကန္

ေရႊတိဂုံဘုရား ေျမာက္ဖက္မုခ္ရွိ ေသြးေဆးကန္ကုိ ရန္

ကုန္ေနသူ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေရာက္ဖူး ၾကပါလိမ့္မည္

။ ထုိေသြးေဆးကန္ အေၾကာင္း သိသူမ်ားရွိသလုိ မသူမ်

ားရွိသည့္အတြက္ ေသြးေဆးကန္လို႕

ေခၚရတဲ့ သမိုင္းကုိ ျပန္လည္ ေရးသားလုိက္ရပါတယ္။

၁၈၅၂ ခုႏွစ္ ဧျပီလ ၅ ရက္ေန႔တြင္ အဂၤလိပ္မွ ျမန္မာႏုိ

င္ငံကုိ စစ္ေၾကျငာကာ အလစ္၀င္ေရာက္ တုိက္ခုိက္ခဲ့

သည္။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ ဂ်င္နရယ္ေဂၚဒြင္းဦးစီးတဲ့ ၾကည္ေၾကာင္

း၊ ေရေၾကာင္း ၂ ခုေပါင္း စစ္သည္ အင္အား ၉ ေထာင္

ေက်ာ္ျဖင့္ မုတၱမကုိ အလစ္၀င္ေရာက္တုိက္ခုိက္ခဲ့သည္။

မုတၱမ ခံတပ္တြင္ ျမန္မာစစ္သည္ ၄ ေထာင္ေက်ာ္ က

ခုခံတုိက္ခုိက္ေသာလည္း လူအင္အားမမွ်ျခင္း၊ လက္န

က္အင္အားမမွ်ျခင္း၊ အဂၤလိပ္တုိ႔က အလစ္၀င္ေရာက္

တုိက္ခုိက္သျဖင့္ ေနျပည္ေတာ္မွ တပ္မ်ားမေရာက္လာ

ႏုိင္ျခင္း၊ ခဲယမ္းမီးေက်ာက္မ်ား ကုန္သြားျခင္းတုိ႔ေၾကာ

င့္ ဧျပီလ ၇ ရက္ေန႔တြင္ မုတၱမျမိဳ ႔ခံတပ္ဟာ က် ဆုံးခဲ့ရ

ပါတယ္။

ဧျပီလ ၁၀ ရက္ေန႔မွာ ရန္ကုန္ကုိ ၾကည္ေၾကာင္း၊ ေရေၾ

ကာင္း ၂ ခု ျဖင့္ ထပ္မံ ထုိးစစ္ ဆင္ခဲ့ သည္။ ရန္ကုန္ျမိဳ

႔ရဲ ႔ ေရွ ႔ေျပးခံတပ္ ဒလ ခံတပ္ က်ဆုံးခဲ့ရသျဖင့္ ဧျပီလ

၁၂ ရက္ေန႔မွာ အဂၤလိပ္တပ္မ်ား ရန္ကုန္ေျမကုိ စတင္

ေျခခ်ကာ တုိက္ခုိက္လာႏုိင္ခဲ့ ပါတယ္။ အဂၤလိပ္တပ္ဟ

ာ စစ္ေၾကာင္း ၂ ေၾကာင္း ခြဲျပီး ေရႊတိဂုံကုန္ေတာ္ကုိ

ထုိးစစ္ဆင္ရန္ အျပင္းခ်ီ တက္လာခဲ့ၾကသည္။ ေရႊတိဂုံ

ခံတပ္မေရာက္မီ သိမ္ျဖဴခံတပ္(ယခု သိမ္ျဖဴ ေဒ၀သာဂ

ရကုန္း) မွ အျပင္းအထန္ ခုခံသျဖင့္ ၂ ဖက္စလုံး အက်

အဆုံးမ်ားစြာ ရွိခဲ့ၾကသည္။ ၂ ဖက္လုံးမွ စစ္သည္ မ်ား

သည္ ဘီလူးသမွ် တုိက္ခုိက္ၾကသျဖင့္ အလြန္ေၾကာက္စ

ရာေကာင္းေသာ စစ္မ်က္ႏွာျပင္ ျဖစ္ခဲ့ သည္။ ျမန္မာမ်

ား မ်ားစြာ က်ဆုံးခဲ့သလုိ အဂၤလိပ္တပ္မွ မ်က္ႏွာျဖဴ အရ

ာရွိ ၂ ဦး အပါအ၀င္ တပ္သားမ်ားစြာ က်ဆုံးခဲ့သည္။ ေ

နာက္ဆုံး လက္နက္အင္အား မမွ်သျဖင့္ ျမန္မာတပ္မ်ား

ဧျပီလ ၁၄ ရက္ေန႔တြင္ ေရႊတိဂုံခံတပ္သုိ႔ ေနာက္ဆုတ္

ေပး ခဲ့ရသည္။ ေရႊတိဂုံခံတပ္စီသုိ႔ ေနာက္ဆုတ္လာေသ

ာ တပ္မ်ားအားလုံး ေပါင္းစည္းကာ ခံစစ္ျပန္ျပင္ၾကသ

ည္။

စစ္ဦးတြင္ေအာင္ပြဲရေနေသာ အဂၤလိပ္စစ္တပ္သည္ ဧျ

ပီလ ၁၄ ရက္ေန႔တြင္ ပင္ ေရႊတိဂုံကုန္းေတာ္ခံတပ္ကုိ

အတင္း၀င္ေရာက္ တုိက္ခုိက္ၾကသည္ ခံတပ္ရွိျမန္မာမ

်ားက အေသခံ ဓါးနဲ႔၀င္ခုတ္သျဖင့္ ထုိေန႔ တစ္ေန႔ထဲတ

ြင္ အ၈ၤလိပ္ စစ္သည္ ၂၀၀ ေက်ာ္ က်ဆုံးခဲ့သည္။ ေရႊတိ

ဂုံကုန္းေတာ္ခံတပ္တုိက္ပြဲတြင္ ဓါးျဖင့္ အနီးကပ္၀င္ပုိင္း

ရသျဖင့္ အဂၤလိပ္တုိ႔၏ ေသြးမ်ားက ျမန္မာစစ္သည္မ်ား

၏ လက္မ်ားတြင္ ေစးကပ္ေနၾကသည္။ ထုိသုိ႔ေစးကပ္ေ

နသျခင့္ ဓါးကုိခြာရာမရသျဖင့္ ထုိေသြးမ်ားကုိ ေရႊတိဂုံ

ဘုရားေျမာက္ဖက္ရွိ ကန္တြင္ ေရ ေဆးခ်ၾက သည္။ ေ

သြးမ်ားက ဓါးကုိင္ထားသည့္လက္တြင္ ေစးကပ္ေနသျဖ

င့္ ေတာ္ေတာ္ေလးကုိ ကြာေအာင္ ေဆးေၾကာၾကရသျဖ

င့္ ထုိကန္ကုိ ျမန္မာစစ္သည္မ်ားက ေသြးေဆးကန္ဟု

အမည္ေပးခဲ့ၾကသည္။

၁၈၅၂ ခုႏွစ္ ဧျပီလ ၁၅ ရက္ေန႔တြင္ စစ္ကူမ်ားမေရာ

က္လာျခင္း၊ လက္နက္အင္အားမမွ်ျခင္း( အဂၤလိပ္မွ ေ

သနတ္ျဖင့္ ပစ္ခ်က္ကုိ ျမန္မာက ဓါးျဖင့္ တတ္ခုတ္ေန

ရျခင္း)တုိ႔ေၾကာင့္ ျမန္မာတပ္မွဴး မွ ေရႊတိဂုံကုန္ေတာ္မွ

တပ္ဆုတ္ေပးလုိက္သည္။

ဒုတိယအဂၤလိပ္ျမန္မာစစ္သည္ ျမန္မာမ်ား အငုိက္မိျခ

င္း၊ စစ္လက္နက္ ကြားျခားျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ရွံဳးနိမ့္ခဲ့ရေ

သာ္လည္း ေသြးေဆးကန္၊ သိမ္ျဖဴခံတပ္တုိ႔သည္ ဒုတိယ

အဂၤလိပ္ျမန္မာစစ္ပြဲတြင္ ျမန္မာတုိ႔၏ ဇာတိမာန္ကုိ ျပ

သခဲ့သည့္ တုိက္ပြဲျဖစ္သည္။ ထုိသုိ႔ ျမန္မာတုိ႔၏ သတၱိ၊ ျ

မန္မာတုိ႔ရဲ႕ ေသြးကုိ အေကာင္းဆုံးျပသ ခဲ့သည့္ သူရဲေ

ကာင္းမ်ား၏ ၀ိဥာဏ္မ်ား နာခုိရာ ေသြးေဆးကန္၊ အာဇ

ာနည္ကုန္း တုိ႔ကုိ ႏွစ္စဥ္ အာဇာနည္ေန႔တုိင္း သြားေရာ

က္ဂါရ၀ျပဳခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။

ကုိယ္ကမက်ဴး၊ သူက်ဴးလာက၊

သူ႔ႏုိင္ငံသား၊ သံမွဳန္စားလည္း၊

ေသမွာမေၾကာက္၊ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့၊

ရင္ကုိေကာ့လွ်က္၊ ဓါးငွက္ၾကီးေတာင္၊

လက္၀ယ္ေဆာင္ကာ၊ အသက္စြန္႔ျပီ၊

တုိက္ခုိက္တတ္တာ၊ တုိ႔ျမန္မာ ........။


credit to***ျမန္မာဆိုသည္မွာ