Thursday, November 21, 2013

မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဒိ႒ိသတ္ အေရးႀကီးေၾကာင္းတရား။

႔မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဒိ႒ိသတ္ အေရးႀကီးေၾကာင္းတရား။


----------------------------------------------------------------


ကိုယ့္ခႏၶာမွာ အၿမဲမျပတ္၊ ျဖစ္ၿပီးပ်က္ ေမြးၿပီးေသေနတဲ့႐ုပ္မသာ နာမ္မသာေတြကို.. ဂ႐ုတစိုက္နဲ႔ ၾကည့္ၾက၊ ၾကည့္ဖန္မ်ားလာေတာ့ မသာေတြဟာ ၾကည့္လို႔ မဆံုးႏိုင္ေအာင္ ကို..ျမင္ရလိမ့္မယ္၊ ျဖစ္ၿပီးရင္း ပ်က္ရင္း၊ ျဖစ္ၿပီးရင္း ပ်က္ရင္းနဲ႔ ျဖစ္ပ်က္ကလြဲၿပီ း ဘာမွ မရွိပါကလားလို႔..ဥာဏ္ဝမွာ အမွန္သိျမင္လာမယ္။


႐ႈဖန္မ်ားလာေလေလ ၾကားခိုတဲ့ ကိေလသာ ပါးလာေလေလ၊ ကိေလသာပါးေလ ႐ႈဉာဏ္အားေကာင္းေလ၊ ျဖစ္ပ်က္ေတြ မ်ားမ်ား ျမင္လာေလပါပဲ။


ထပ္ၿပီးေတာ့ ေျပာပါဦးမယ္၊ ပထမအဆင့္အေနနဲ႔ ဒိ႒ိနဲ႔ဝိစိကိစာ ၦကို ပယ္ရ သတ္ရလိမ့္မယ္ အဝိဇၨာနဲ႔ တဏွာကိ္ု အရင္သတ္စရာ မလိုေသးပါဘူး။


ဒီဒိ႒ိက ဘယ္မွာ..အမ်ားဆံုးကိန္းပါသလဲဆို ေတာ့၊ ခႏၶာငါးပါးရွိတဲ ့အနက္ ဝိညာဏကၡႏၶာဆိုတဲ့..စိတ္မွာ အမ်ားဆံုး ကိန္းပါတယ္၊


ငါ့စိတ္လာမစမ္းၾကနဲ႔၊ ငါ့စိတ္က သိပ္ျမန္တယ္၊ ငါစိတ္ထင္တိုင္း လုပ္လိုက္ရရင္၊ ခက္ကုန္ၾကလိမ့္မယ္နဲ႔..ငါ ငါ့ဥစၥာဆိုတဲ့ အတၱနဲ႔ အတၱနိယဆိုတဲ့ ငါစြဲဟာ စိတ္မွာ အစြဲဆံုး။


ဘယ္မွာ ငါ့စိတ္ ဟုတ္လိမ့္မလဲ၊ မ်က္စိနဲ႔ အဆင္း႐ႈပါ႐ုံနဲ႔..နားနဲ႔ အသံနဲ႔ အေၾကာင္းႏွစ္ခုတို႔ တိုက္ဆိုင္တိုင္း ျမင္စိတ္ၾကားစိတ္ ျဖစ္ၾကတာပဲ၊ ျမင္စိတ္ဆိုတာ မ်က္စိမွာေပၚတာ၊ ေပၚတဲ့ေနရာ ခ်ဳပ္ေပ်က္သြားၾ ကတာပဲ၊ စိတ္ကေလးတစ္ခု ခ်ဳပ္ေပ်ာက္သြား လိုက္၊ ေနာက္အစားထိုးတဲ့ စိတ္ကေလးတစ္ခု ေပၚလိုက္ဒီေနရာမ ွာပဲ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္သြားလိုက္နဲ႔ ဒီလိုပဲ..ဓမၼတာအတိုင္း ျဖစ္ေနၾကတာကို၊ ငါလို႔ ငါစိတ္လို႔ ဆိုလို႔ရၾကပါမလား။


ဒိ႒ိကဝင္ေႏွာက္ရ ွက္ေတာ့၊ ခင္ဗ်ားတို႔မွာ ငါ့စိတ္လို႔ လုပ္ေနၾကတယ္၊ ငါလိို႔ လုပ္ေနၾကတယ္၊ ဒီဒိ႒ိဟာ စိတ္မွာ အမ်ားဆံုးစြဲတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္၊ ေသာတာပန္ ျဖစ္ခ်င္ရင္ ဒိ႒ိကို အရင္ျပဳတ္ေအာင္၊ ျဖဳတ္ရလိမ့္မယ္..ဒိ႒ိျပဳတ္ရင္ ဝိစိကိစာၦဟာ အလိုလို ျပဳတ္ၿပီးသားပဲ။


ခႏၶာကိုသာ သတိထား ဝိရိယစိုက္ ပညာနဲ႔႐ႈ ဝိပႆနာ အလုပ္ဆိုတာ သမာဓိ ဦးစီးေသာအလုပ္မဟုတ္၊ သမၼာဒိ႒ိဆိုတဲ့ ဉာဏ္ပညာ ဦးစီးေသာ အလုပ္၊ ပါရမီမလိုပါဘူး ႏွလံုးသြင္းမွန္ဖို႔နဲ႔ အလုပ္မွန္ဖို႔သာ လိုပါတယ္၊ အလုပ္မွန္ဖို႔ဆိုတာ..ေရွ႕က ျဖစ္ပ်က္နဲ႔ ေနာက္က မဂ္တို႔ ကိုက္တာကို ဆိုလိုပါတယ္။


ေရွ႕စိတ္ကေလးကို ေနာက္ဉာဏ္ကေလးနဲ႔ အကဲခတ္ေနတဲ့ အလုပ္ပါပဲ။ ေနေရးမေကာင္းလွ် င္ ေသေရးလည္း မေကာင္းႏိုင္ပါ၊ ေနေရးေကာင္းပါမွ ေသေရးေကာာင္းၾကပ ါမည္၊ျပင္ခ်ိန္ ဆင္ခ်ိန္ရွိတုန္း ျပင္ၾကဆင္ၾကဖိို ေဖာ္ေျပာေနတယ္မွ တ္ၾကပါ။


ျပင္ၾကဆင္ၾကဆိုတာ ကုိယ့္ခႏၶာကို ကိုယ့္ၾကည့္ၿပီး..ဝိပႆနာလုပ္ၾကေတာ့လို႔ ေျပာတာပါ၊ခႏၶာထဲမွာ ဉာဏ္နဲ႔ ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ေဝဒနာကေလးေတြ ဖ်တ္ဖ်တ္ ဖ်တ္ဖ်တ္နဲ႔ ေရပြက္ပမာ ပ်က္ေနၾကတယ္၊ စိတ္ကေလးတြကလည္းေရျမႇဳပ္ပမာ တစ္ခါတည္း ပ်က္ပ်က္ ပ်က္ပ်က္ေနတာကေလးေတြကို ျမင္ၿပီဆိုမွျဖင ခႏၶာေပၚခင္တဲ့တဏွာပါးသြားၿပီ။


ေနာက္ ျမင္တိုင္းေတြ႔တိုင္း အာ႐ုံေတြကို ၾကည့္လိုက္ျပန္ေတာ့ စက္ဆုပ္စရာေတြပါ ကလားလုိ႔ ျဖစ္လာတယ္၊ဒီေနရာမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတာကို ျမင္တာ ဒုကၡသစၥာ သိတာပါ။


မ႐ႈဘဲေနလွ်င္ ခႏၶာႏွင့္ တဏွာတြဲေနသည္၊ ႐ႈလုိက္ျပန္လွ်င္ ခႏၶာႏွင့္တဏွာကြဲသြားၿပီး၊ ခႏၶာႏွင့္ ပညာတြဲသြားသည္၊ မ႐ႈမသိလွ်င္ ခႏၶာႏွင့္ တဏွာတြဲသည္၊ ႐ႈၾကည့္လွ်င္ ခႏၶာႏွင့္ ဉာဏ္ႏွင့္တြဲသည္။


ေစာင့္ၾကည္လွ်င္ သိမည္။ ဒုကၡသစၥာႏွင့္ ဉာဏ္နဲ႔ခြဲၿပီး သုခသစၥဟူေသာ..နိဗၺာန္ႏွင့္ ဉာဏ္ႏွင့္သြားတြဲသည္၊ဉာဏ္သည္ အမွန္ျမင္ဖို႔ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးတာ ျမင္ဖန္မ်ားေတာ့ မၾကည့္ခ်င္ မျမင္ခ်င္ ျဖစ္လာျခင္းသည္. .ဉာဏ္တက္လာျခင္း ျဖစ္၏၊ ထ မေျပးလိုက္ပါႏွင့္ ဒါျဖင့္ နိဗၺာန္သည္ ဘယ္သူက ဖုံးေနတယ္ဆိုတာ..ယေန႔ တရားမွာ ေပၚပါၿပီ။


ဘယ္သူက ဖုံးဖိေနသတံုးဆို အဝိဇၨာနဲ႔ တဏွာ ဖံုးဖိေနတယ္၊ ကိုင္း မင္းကြယ္ထားတာကို ဒို႔က ဖြင့္ၾကည့္မယ္ဆိုၿပီး နိဗၺာန္ကို မၾကည့္နဲ႔၊ နိဗၺာန္ကို ဘယ္ေတာ့မွ မၾကည္နဲ႔ ႏိွပ္စက္တာကို ၾကည့္၊ ဒုကၡေဝဒနာ ႏွိပ္စကျပန္ၿပီ..သညာက ႏွိပ္စက္ကျပန္ၿပ ီ..ခႏၶာငါးပါးစလ ံုး ႏွစ္စက္တတ္တဲ့တရားပဲ။


ကိစၥဉာဏ္နဲ႔ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ တစ္ကိုယ္လံုးမွာ ဒကာ ဒကာမတို႔ ကိုယ့္ကိစၥမရွိဘူး၊ သူႏွိပ္စက္လို႔ ျပဳျပင္ေနရတဲ့ ကိစၥနဲ႔ပဲ အခ်ိိန္ကုန္ေနၾကရတာပဲ၊ ဒါျဖင့္ ႏွိပ္စက္၏ ႏွိပ္စက္၏..ခႏၶာငါးပါး ႏွိပ္စက္၏ဆိုတာ. .အၿမဲ႐ႈေပး။


ဒါက ဓမၼာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္ေခၚတယ္၊ ႐ွဴစိတ္႐ႈိက္စိတ္ဟာ အၿမဲထာဝရ ျဖစ္ခ်ဳပ္နဲ႔ ျဖစ္ခ်ဳပ္နဲ႔ေနတ ဲ့ သက္ေစာင့္ အိမ္သည္စိတ္ပဲ၊ ရွဴစိတ္ ႐ႈိက္စိတ္ကေလးကိုလည္း၊ ဒီေနရာျဖစ္ၿပီး ဒီေနရာပ်က္တာပဲလ ို႔ ျဖစ္ပ်က္႐ႈ၊ ႐ႈဉာဏ္မဂၢင္ မလာခင္ကတည္းက ျဖစ္ႏွင့္ပ်က္ႏွ င့္ၿပီးသား။ ။


ဤေကာင္းမႈကုသိုလ္ကံေစတနာအေပါင္း တို႔သည္ အားထုတ္ဆဲျဖစ္ေသ ာဝိပႆနာဉာဏ္မွ မဂ္ဉာဏ္သို႔ေက်း ဇူးျပဳျခင္းငွာအ ေထာက္အပံ့ ပစၥည္းအျဖစ္ျဖင္ တည္ရွိပါေစသတည္း ။


အရွင္ဉာဏဓဇ မုိးကုတ္ဝိပႆနာ မဂၤလာမဂၢင္ရိပ္သ ာ ပင္မသံေဝဇနိယဌာန အမရပူရၿမိဳ႕။


မဂ္တား ဖိုလ္တားအႏၲရာယ္ ငါးပါး

အႏၲရာယ္ ငါးပါး


နတ္ျပည္သို႔ မေရာက္ႏိုင္ေအာင္၊ စ်ာန္မရေအာင္, မဂ္မရေအာင္, ဖိုလ္မရေအာင္ တားျမစ္ေသာ အႏၲရာယ္ ငါးမ်ိဳး ရွိ၏။


လကၤာ


‘ကံ’ ‘ကိေလသ’၊ ‘ဝိပါက’၊ ‘ဝါဒ’ ‘တိကၠမာ’ နတ္႐ြာနိဗၺာန္၊ မဂ္ဖိုလ္စ်ာန္၊ ငါးတန္ အႏၲရာ။


‘ကံ’ = ကမၼႏၲရာယ္ ‘ကိေလသ’ =ကိေလသႏၲရာယ္ ‘ဝိပါက’ = ဝိပါကႏၲရာယ္ ‘ဝါဒ’= အရိယူပဝါဒႏၲရာယ္ ‘တိကၠမာ’ = အာဏာဝီတိကၠမႏၲရာယ္


ကမၼႏၲရာယ္


ပၪၥာနႏၲရိယကံငါးပါးႏွင့္ ဘိကၡဴနီမ၌ က်ဴးလြန္မႈျဖစ္ေသာ အကု သိုလ္ကံတည္းဟူေသာ အႏၲရာယ္ကို က်ဴးလြန္ထားေသာ ပုဂၢိဳလ္ မွာ ယခုဘဝ၌ စ်ာန္, မဂ္, ဖိုလ္တို႔မရႏိုင္။ ေသၿပီးေနာက္ဘဝမွာ လည္း သုဂတိမေရာက္ႏိုင္ေတာ့ဘဲ အပါယ္ေလးပါးသို႔ ဧကန္ က်ေရာက္၏။


ပၪၥာနႏၲရိယကံငါးပါး


(၁) အေမကို သတ္ျခင္း၊ (၂) အေဖကို သတ္ျခင္း၊ (၃) ရဟႏၲာကို သတ္ျခင္း၊ (၄) ျမတ္စြာဘုရားကို ေသြးစိမ္းတည္ေအာင္ ျပဳျခင္း၊ (၅) သံဃာသင္းခြဲျခင္း။


အေမ, အေဖကို သတ္ရာ၌ အေမမွန္း, အေဖမွန္း သိသည္ျဖစ္ေစ၊ မသိသည္ျဖစ္ေစ သတ္မိ၍ ေသလွ်င္ ဤကံထိုက္ေတာ့၏။ တျခား သူတစ္ဦးအမွတ္ျဖင့္ သတ္လိုက္ၿပီး အေမ သို႔မဟုတ္ အေဖျဖစ္ ေနက ဤကံႀကီးထိုက္၏။ အလြန္ ေၾကာက္စရာ ေကာင္း၏။


ရဟႏၲာကို သတ္ကလည္း ဤကံႀကီးထိုက္၏။


ဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္စံၿပီ းျဖစ္ရာ ဘုရားရွင္ကို ေသြးစိမ္းတည္ေအာင္ မျပဳႏိုင္ေတာ့ေသ ာ္လည္း ဘုရား႐ုပ္ပြား ေစတီေတာ္မ်ားကို ဖ်က္လို ဖ်က္ဆီး ျပဳလုပ္က ဤကံနီးပါး အလြန္ပင္ အျပစ္ႀကီးေၾကာင္း မွတ္ သားရ၏။


သံဃာသင္းခြဲသည္ ဆိုရာ၌ သိမ္တစ္ခုအတြင္း တစ္ၿပိဳင္နက္ေသာ ခဏမွာ သံဃာ ၂-စုခြဲၿပီး ကံျပဳေအာင္ ျပဳလုပ္မွ သံဃာသင္းခြဲ ေသာကံထိုက္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ရဟန္းမ်ားမွာသာ ဤကံထိုက္ႏိုင္၏။ လူမ်ား၊ သာမေဏမ်ားမွာ ဤကံမထိုက္ႏိုင္။ သာမန္ သံဃာအခ်င္းခ်င္း ကြဲသြားေအာင္ ျပဳလုပ္႐ုံျဖင့္ သံဃေဘဒ ကံမထိုက္ေသာ္လည္း အျပစ္ႀကီးမား၏။


အဇာတသတ္သည္ သူ႔အေဖကို သတ္သူျဖစ္ရာ ပိတုဃာတကကံ ထိုက္ၿပီး အပါယ္ငရဲသို႔က်ေရာက္ရ၏။ ေဒဝဒတ္သည္လည္း ျမတ္စြာဘုရားကို ေသြးစိမ္းတည္ေအာင္ျပဳ ေသာ ကံႀကီး၊ သံဃာသင္းခြဲေသာ ကံႀကီးမ်ား ထုိက္သျဖင့္ အပါယ္ ငရဲသို႔က်ေရာက္ရ၏။


ဘိကၡဴနီမ၌ က်ဴးလြန္ျပဳက်င့္မိကလည္း ဤကမၼႏၲရာယ္ႀကီး ထိုက္ ၏။ ထူးျခားခ်က္တစ္ခုမွာ ဤဘဝ၌ စ်ာန္, မဂ္, ဖိုလ္ မရႏိုင္ေတာ့ ေသာ္လည္း ေနာင္တတရားရၿပီး ေကာင္းစြာ က်င့္ၾကံေနထိုင္သြား ကသုဂတိဘဝ ရႏိုင္ေသးေၾကာင္း သိရ၏။ ဘုရားရွင္လက္ထက္တြင္ တန္ခိုးအရာ၌ ဧတဒဂ္ရေသာ ရွင္ဥပၸလဝဏ္ကို မုဒိန္းျပဳက်င့္ သူ နႏၵလုလင္မွာ ေျမမ်ိဳခံရကာ အပါယ္ငရဲသို႔ က်ေရာက္ရ၏။


ကိေလသႏၲရာယ္


အယူအဆ ခိုင္ခိုင္ၿမဲၿမဲစြဲစြဲလန္းလန္း ယူထားေသာ နိယတမိစၧာဒိ႒ိ ကို ကိေလသႏၲရာယ္ဟု ေခၚ၏။ အက်ိဳးမရွိဘူးဟု ခိုင္ခိုင္ၿမဲၿမဲယူဆေသာ နတၳိကဒိ႒ိ၊ ကံမရွိဘူးဟု ခိုင္ခုိင္ၿမဲၿမ ဲယူဆေသာ အကိရိယဒိ႒ိ၊ အေၾကာင္းမရွိဘူးဟု ခိုင္ခိုင္ ၿမဲၿမဲယူဆေသာ အေဟတုကဒိ႒ိ ဟူသည့္ မိစၧာဒိ႒ိ ၃-ခုကို နိယတ မိစၧာဒိ႒ိဟု ေခၚ၏။


ဤနိယတမိစၧာဒိ႒ိအယူရွိသူမ်ားမွာလည္း ဤဘဝ၌ စ်ာန္, မဂ္, ဖိုလ္ မရႏိုင္၊ ေနာင္တမလြန္ သုဂတိဘဝ မရႏိုင္။


ဝိပါကႏၲရာယ္


ဝိပါက = ဝိပါက္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ အႏၲရာယ္ အဟိတ္ပဋိသေႏၶေနပုဂၢိဳလ္၊ ဒြိဟိတ္ပဋိသေႏၶေ နပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ ေနာက္ ဘဝက ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ မေကာင္းမႈမ်ား၏ အက်ိဳးေပးျဖစ္ေသ ာ ဝိပါကႏၲရာယ္ေၾကာင့္ စ်ာန္, မဂ္, ဖိုလ္ မရႏိုင္။


သို႔ေသာ္ ယခုဘဝ၌ ေကာင္းမြန္စြာ ေနထိုင္ က်င့္ၾကံသြားပါက သုဂတိ ဘံုသို႔ ေရာက္ႏိုင္၏။ တိရစၧာန္ပင္ လူ႔ဘဝ ျပန္ရႏိုင္၏။


အရိယူပဝါဒႏၲရာယ္


အရိယာပုဂၢိဳလ္မွန္း သိသည္ျဖစ္ေစ၊ မသိသည္ျဖစ္ေစ ယုတ္မာေသာ စိတ္ထားျဖင့္ အရိယာပုဂၢိဳလ္ကို စြပ္စြဲ ကဲ့ရဲ႕ျခင္း ျပဳမိပါက အရိယူပဝါ ဒႏၲရာယ္ထိုက္၏။ စိတ္ျဖင့္ ျပစ္မွားမိလွ်င္ ပင္ အႏၲရာယ္ျဖစ္ႏိုင္သျဖင့္ အလြန္ ဂ႐ုစိုက္ သတိထားသင့္၏။


ေရွးက ရဟန္း ၂-ပါး ႐ြာထဲသို႔ ဆြမ္းခံဝင္ၾကရာ အသက္ႀကီးေသာ ရဟႏၲာမေထရ္ႀကီးမွာ ေလနာေရာဂါရွိသျဖ င့္ ဆြမ္းခံရရွိေသာ ယာဂု ပူပူကုိ မေအးခင္ ခ်က္ခ်င္း ဘုဥ္းေပးသံုးေဆာ င္ရာ၊ အသက္ငယ္သူ ေသာတာပန္ရဟန္းက ကဲ့ရဲ႕အျပစ္စကား ဆိုမိ၏။


ညေန၌ မေထရ္ႀကီးသည္ ရဟန္းငယ္ထံသို႔ ႂကြေရာက္၍ “ငါ့ရွင္ … ရဟန္းကိစၥၿပီးေအ ာင္ ႀကိဳးစား ပြားမ်ားအားထုတ္ၿပီးပါၿပီလား” ဟု ေမးရာ၊ “တပည့္ေတာ္ … ေသာတာပန္မွ်သာ ရွိပါေသးသည္ ဘုရား” ဆိုလွ်င္ “သို႔ဆိုလွ်င္ … တရားဆက္ၿပီး အားထုတ္မည္ဆိုက ငါ့ရွင္အ တြက္ အခ်ည္းႏွီးျဖစ္ေခ်ၿပီ”ဟု ရဟန္းငယ္၏ အက်ိဳးကိုလိုလား သတိ ေပးစကား ဆိုေလသည္။


ရဟန္းငယ္လည္း ရဟႏၲာမေထရ္ႀကီးက ျပစ္မွားမိမွန္းသိသျဖင့္ ဝန္ခ် ေတာင္းပန္ေလသည္။


အရိယူပဝါဒႏၲရာယ္မွာ ျပစ္မွားမိေသာ ပုဂၢိဳလ္ထံကိုယ္တိုင္ ဝန္ခ်ေတာင္း ပန္ျခင္း၊ ကိုယ္တိုင္သြားေရာက္ရန္ မျဖစ္ႏိုင္က လူလႊတ္ေတာင္းပန္ျခင္း၊ ထိုပုဂၢိဳလ္ကို ရွာမရေတာ့က တျခားပုဂၢိဳလ္မ် ားေရွ႕, ဆရာသမားမ်ားေရွ႕ တြင္ “…. ဤကဲ့သို႔ … ဤကဲ့သို႔… တပည့္ေတာ္သည္ အဘယ္ပုဂၢိဳလ္ ကို ျပစ္မွားမိထားပါသည္။ ဤအျပစ္အတြက္ မည္ကဲ့သို႔ ျပဳလုပ္ရမည္ကို ၫႊန္ၾကား ဆံုးမေတာ္မူပါ”ဟု ဆိုရ၏။ ထိုတျခားပုဂၢိဳလ္မ်ား, ဆရာသမား မ်ားက “သို႔ဆိုလွ်င္ ထိုပုဂၢိဳလ္အား ဒီကေန ေတာင္းပန္ပါ။ ဟိုက ပုဂၢိဳလ္က လည္း ခြင့္လႊတ္ပါလိမ့္မယ္” စသည္ … ဆိုဆံုးမ ၫႊန္ၾကားသည့္အတိုင္း လိုက္နာ ေဆာင္႐ြက္ျခင္း၊ ထိုပုဂၢိဳလ္ ပရိနိဗၺာန္စံသြားၿပီဆိုလွ်င္ စံရာ ေနရာေဒသသို႔သြားေရာက္၍ ေတာင္းပန္ျခင္းမ ်ားျဖင့္ ေက်ေအးႏိုင္ ပါသည္။


အရိယာမဟုတ္သည္တိုင္ေအာင္ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ က်င့္ၾကံေနထိုင္ သူ ပုဂၢိဳလ္မွ်ကိုပင္ ကဲ့ရဲ႕ အျပစ္စကားဆိုျခင ္းသည္ အရိယူပဝါဒကံနီးပါး အျပစ္ႀကီးသည္ဟု ဆို၏။


အာဏာဝီတိကၠမႏၲရာယ္


လြန္က်ဴးလိုေသာ စိတ္ေစတနာျဖင့္ သင့္ေရာက္အပ္ေသာ အာပတ္၊ ဘုရားရွင္၏ အာဏာကို လြန္ဆန္ေသာ, ဘုရားရွင္အား မ႐ိုေသရာ ေရာက္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ အႏၲရာယ္ျဖစ္၏။ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ မဆိုင္ဘဲ ဘုန္းႀကီးမ်ားႏွင့္သာ သက္ဆိုင္၏။ သင့္ေရာက္ေသာ အာပတ္ကို မေျဖဘဲ မကုစားဘဲတရားအားထုတ္ ကတရားထူး မရႏိုင္။ နတ္႐ြာနိဗၺာန္ စ်ာန္ မဂ္ ဖိုလ္ မရႏိုင္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘုန္းႀကီးမ်ားမွာ မၾကာခဏ အာပတ္ေျဖၾကရ၏။ အျပစ္အလိုက္ ေျဖနည္းအမ်ိဳးမ် ိဳးျဖင့္ အာပတ္ေျဖၾကရ၏။


(အရွင္ သီလနႏၵာဘိဝံသ)


"... ဓမၼပဒဂုဏ္ရည္ ..."

"... ဓမၼပဒဂုဏ္ရည္ ..." -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- ဓမၼပဒပါဠိေတာ္သည္ ပိဋကသံုးပံု နိကယ္ငါးရပ္တြင္ ခုဒၵကနိကယ္၌ ပါ၀င္ေသာ က်မ္းစာျဖစ္ပါသည္။ ဓမၼပဒဟူသည္- (ဓမၼ=တရားေတာ္တို ့၏ + ပဒ=အေပါင္းအစု၊ တရားေတာ္အေပါင္းအစု) ဟုအဓိပၸါယ္ရပါသည္။ တရားပေဒသာ တရားညြန္ ့ေပါင္းက်မ္းႀကီးဟုလည္း ေခၚဆိုသင့္ပါသည္။ ဤဓမၼပဒက်မ္းႀကီး၌ ေလာကုတၱရာ မဂ္ ဖိုလ္ နိဗၺာန္ တရားမ်ားဆိုင္ရာ ပါ၀င္ေဟာႀကားထားပါသည္။ ယင္းတရားေတာ္ကို ဦးတည္၍ လူမႈေရး၊ ႀကီးပြားေရး၊ စီးပြားေရး၊ ပညာေရး စသည့္ေလာကီေရးရာ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားစြာ ျဖစ္ေစႏိုင္သည့္ တရားေတာ္မ်ားကိုလည္း ထည့္သြင္းေဟာႀကား ထားပါသည္။ ထို ့ေၾကာင့္ ဓမၼပဒဟူေသာ ပါဠိဘာသာအမည္ကို တရားေတာ္ညြန္ ့ေပါင္းက်မ္းႀကီးဟူ၍ ေခၚဆိုသင့္ပါသည္။ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ဤဓမၼပဒ ပါဠိေတာ္ဂါထာမ်ားျဖင့္ သတၱ၀ါ အနႏ ၱတို ့အား ကိေလသာအမိုက္အမဲတို ့ကို ဖ်က္ခြဲေတာ္မူေစ၍ နိဗၺာန္သို ့ ပို ့ေဆာင္ေတာ္မူခဲ့သည္။ မိခင္သည္ ငိုေႀကြးေနေသာသားငယ္ကို ႏို ့ခ်ိဳတိုက္ေကၽြးကာ သီခ်င္းဆို၍အငိုတိတ္ေစသကဲ့သို ့ ဘုရားရွင္သည္လည္း ကိေလသာျဖင့္ ငိုေႀကြးေနရသည့္ သတၱ၀ါအမ်ားအား ဤဓမၼပဒႏို ့ခ်ိဳေဒသနာကို တိုက္ေကၽြးေတာ္မူ၍ ဓမၼဂီတျဖင့္ ကိေလသာအငိုကို တိတ္ေစေတာ္မူခဲ့ေပသည္။ ဤဓမၼပဒလာ ဂါထာမ်ားကို ႀကားနာရေလသျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အျဖစ္သို ့ ေရာက္ရွိခဲ့ၾကသူမ်ားမွာ အေသာကမင္းႏွင့္ အေနာ္ရထာမင္းတို ့ျဖစ္ႀကပါသည္။ အေသာကမင္းႀကီး ------------------ ဘုရားရွင္ပရိနိဗၺာန္ စံေတာ္မူၿပီးေနာက္ ႏွစ္ေပါင္း ၃၅၀ ခန္ ့ကျမတ္ဗုဒၶ၏ အဆံုးအမ သာသနာေတာ္ႀကီး ေပ်ာက္သုဥ္းလုနီးနီး ျဖစ္၍ မိစၦာ၀ါဒီမ်ား ဖိစီးလႊမ္းမိုး ႀကီးစိုးေနခ်ိန္တြင္ သာသနာျပဳပုဂၢိဳလ္ အစစ္အမွန္ကို ရွာႀကံလိုလားေသာ အေသာကမင္းတရားႀကီးသည္ စိတ္ေျပလက္ေပ်ာက္ ေလေသာက္တံခါးကိုဖြင့္ကာ အျပင္ေလာက သြားလာလႈပ္ရွားေနႀကပံုမ်ားကို ႀကည့္ရႈေနစဥ္ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတာ္ႏွင့္အညီ နန္းရင္ျပင္၌ ျဖည္းညွင္းစြာ လွမ္းႀကြ၍သြားေသာ သာသနာ့က်က္သေရေဆာင္ နိေျဂာဓသာမေဏကို နန္းေတာ္သို ့ပင့္ဖိတ္ေစ၍ လွဴဖြယ္၀တၳဳအစုစုျဖင့္ ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းပူေဇာ္ၿပီးေနာက္ နိေျဂာဓသာမေဏ မိန္ ့ေတာ္ေခၽြသည့္ " အပၸမာေဒါ အမတံ ပဒံ" အစရွိေသာ ဂါထာတရား နာႀကားရ၍ ဗုဒၶဘာသာ၀င္စစ္စစ္ ျဖစ္ခဲ့ေလသည္။ အေနာ္ရထာမင္းႀကီး -------------------- သာသနာႏွစ္ ၁၅၆၁ ခုႏွစ္သို ့ ေရာက္ေသာအခါ အေနာ္ရထာမင္းလက္ထက္တြင္ အရည္းႀကီးတို ့၏ မသင့္မေလွ်ာ္ ေဖာက္ျပန္မွားယြင္းသည့္ အက်င့္ယုတ္မ်ားကို ေတြ ့ျမင္ရေသာအခါ ဘုန္းကံပါရမီ ရင့္သန္ေသာသူ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ထိုအရည္းႀကီးတို ့အား မၾကည္ညိဳမႏွစ္သက္ႏိုင္ ရွိခဲ့ေလသည္။ ယင္းသို ့ျဖစ္စဥ္မွာပင္ ေတာလိုက္မုဆိုးတစ္ေယာက္သည္ ထူးဆန္းသည့္အ၀တ္အစားကို ဆင္ယင္ထားသည့္ အရွင္ဓမၼဒႆီဘြဲ ့ေတာ္ရွိသည့္ ရွင္အရဟံကို ပင့္ေဆာင္လာရာ ၾကည္ညိဳဖြယ္ အတိရွိေသာ ထိုရွင္အရဟံကိုယ္ေတာ္ျမတ္အား ဖူးျမင္လိုက္ရေသာ အေနာ္ရထာဘုရင္သည္ အရည္းႀကီးမ်ားႏွင့္ မိုးႏွင့္ေျမအလား အလြန္ကြာျခားေႀကာင္း သိရွိျမင္ေတြ ့ ၾကည္ညိဳသဒၶါတရား ျဖစ္ပြားကာ ပစၥည္းေလးပါးလ်ဴဒါန္းပူေဇာ္၍ အရွင္ျမတ္၏ဆရာျဖစ္ေတာ္မူေသာ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ တရားေတာ္မ်ားကို ေဟာၾကားေတာ္မူပါေလာ့ဟု ေတာင္းပန္ေသာအခါ ရွင္အရဟံသည္ " အပၸမာေဒါ အမတ ံပဒံ " အစခ်ီေသာ ဤဓမၼပဒဂါထာေတာ္ျမတ္ကို ေဟာၾကားေတာ္မူၿပီးေနာက္ အေနာ္ရထာမင္းႀကီးသည္ သာသနာေတာ္၌ သက္၀င္ယံုၾကည္ သရဏဂံုတည္ကာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္စစ္စစ္ ျဖစ္ခဲ့ရေလသည္။ ဆရာေတာ္ အရွင္စႏၵိမာ (သာသနာေရးဦးစီးဌာန)


မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ စူဠေသာတာပန္ ေသနည္း

ိုမိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ စူဠေသာတာပန္ ေသနည္း


"စူဠေသာတာပန္ေသန ည္း တရားေတာ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္"


ငါေသရင္ ဘယ္မ်ားေရာက္မလဲဆိုတာ ေနာက္ဆံုးစဥ္စားခန္းက်ေတာ့ေပၚတာပဲ၊ သားနဲ႔သမီးနဲ႔ ေပ်ာ္ေနတံုးမေပၚ ဘူး၊ ေဝဒနာတစ္ခုေရာက္ တဲ့အခါ ဒါနဲ႔ ဝိဉာဏ္ခ်ဳပ္ရမလား၊ ငါေသရင္ ဘယ္မ်ားေရာက္မလဲ စိတ္ကေလးေပၚလာ၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို စိတ္မခ်၊ တကယ္စိတ္ခ်တဲ့ အလုပ္လုပ္မထားလု ကံအေၾကာင္းတရားပဲ၊ကိုယ္ျပဳဘူးတဲ ကုသိုလ္လည္းရွိသားဘဲ စိတ္မခ်လက္မခ်ေန တတ္ပါတယ္။ အခုေတြးလံုးဟာ လာလိမ့္မယ္၊ စိတ္ခ်တဲ့အလုပ္လုပ္မထားေသာ ပုဂၢိဳလ္မွာ လာၿမဲ၊ စိတ္ခ်ရေသာပုဂၢိဳလ္မွာ ခႏၶာဝန္ေပါ့သြား ၿပီ၊ ဒီအလုပ္ႏွစ္ခုလံုးကလာမွာပဲ အလုပ္မလုပ္ထားသူမွာ ကံပစ္ခ်သလုိ ခံရမွာပဲလို႔ ကံပစ္ခ်သလုိ ခံရမည့္ပုဂၢိဳလ္ ဟာ ကိုယ့္စြမ္းရည္တံုး၊ ကိုယ္စြမ္းရည္ရွိလုိ႔၊ ဉာဏ္ပို႔ရာ ေသာတပန္၊ သကဒါဂါမ္၊ အနာဂါမ္ျဖစ္ရန္ လုပ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ထားပါ။ ကံစြမ္းရည္ထက္ ဉာဏ္စြမ္းရည္အဘိ းတန္တယ္၊ကံက အထက္ေျမာက္လည္းကံပဲ၊ ေအာက္ပစ္ခ်လည္းကံပဲ၊ ကံစြမ္းရည္ကမၿမဲဘူး၊ လူ႔ေဘာလံုးျဖစ္ပါေပါ့လား၊ ဉာဏ္စြမ္းရည္ကို အဓိက အားကုိးၾကစမ္းပါ အေရႀကီးတယ္။


ငါေသရင္ အပါယ္ေလးပါးေရာက ္ခ်ီအံုးမလား၊ အပါယ္ေလးပါး မေရာက္တဲ့ တရားလုပ္ထားလုိက္ မေသခင္ကသိတယ္၊ စီးပြားရွာတာ စိတ္ခ်ဖုိ႔ရွာသလုိ သံသရာမွ စိတ္ခ်ရတဲ့အလုပ္ လုပ္ထားပါ၊ ဘုရားေျပာတဲ့အတိုင္း ဆရာသမားသင္ျပတဲ့ အတိုင္း ဉာဏ္ထဲမွာ အထင္ျမင္ေပါက္ရင္ ဘာပူစရာ ရွိေသးလဲ၊ လူျဖစ္က်ိဳးနပ္တယ္၊ "ငါေသရင္ ဆြမ္းမသြတ္နဲ႔လုိ႔" မွာႏုိင္ေအာင္ဉာ ဏ္စြမ္းရည္ကို လုပ္ထားပါ၊ မမာမွေတြးလံုးထုတ္လာရင္ ခက္ပါလိမ့္မယ္၊ ေခါင္းအံုးေပၚမွ ာ မ်က္ရည္ႀကီးငယ္မက်ေစနဲ႔။ ဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ဘဝေပါင္းမ်ားစြာ က မိဘေတာ္ခဲ့တဲ့ ကုလမာတာနဲ႔ နကုလပိ အဘိုးႀကီး အဘြားႀကီးကို တိုတိုတုတ္တုတ္နဲ႔ ေက်းဇူးျပန္ဆပ္တယ္၊ ခမည္းေတာ္ မယ္ေတာ္ႀကီးတုိ႔ကို ခႏၶာႀကီးကအၿမဲတမ္းအနာရွိတယ္လုိ႔ ဘုရားကေဟာလုိက္တယ္၊ ဘယ္အခ်ိန္မွ အနာမကင္းတဲ့ခႏၶာႀကီး၊ ခႏၶာႀကီးက အၿမဲနာေနမွာဘဲ၊ စိတ္ကမနာရင္ နိဗၺာန္ေရာက္ပါလိမ့္မယ္၊ "ကိုယ္သာနာ၍ စိတ္မနာေစႏွင့္" ခမည္းေတာ္ႀကီးကို တိုတိုတုတ္တုတ္ ေဟာလိုက္တယ္။


အိမ္ကိုျပန္ရင္ ပါပါေစ၊ ကိုယ္သာနာ၍ စိတ္မနာရင္ နိဗၺာန္ေရာက္မယ္ ၊ ဘုရားအက်ယ္မေဟာဘဲျပန္ၾကြ၊ ခမည္းေတာ္က ရွင္သာရိပုတၱရာဆီဝင္ သားေတာ္ႀကီးက တပည့္ေတာ္ က်င့္ဖုိ႔တရားေတာ့ ကိုယ္သာနာ၍ စိတ္မနာေစႏွင့္ ဆိုတာကို ေဟာပါတယ္၊ ကိုယ္သာနာ၍စိတ္မနာေစႏွင့္ဆိုတဲ့ တရားကအင္မတန္ အဖိုးတန္တယ္။


အရိယာမ်က္လံုးမရွိရင္ ခႏၶာငါးပါးကို ငါ့ကိုယ္၊ ငါ့ဟာ၊ ငါ့ဥစၥာထင္ၿပီးေ နတယ္၊ ဒီခႏၶာငါးပါးက ငါ့ကိုယ္ မဟုတ္ေၾကာင္း ေျပာလိမ့္မယ္၊ ႐ုပ္တရားကို ငါထင္၊ မ်က္ေစ့လည္းနီေန ရင္၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔က ကုိယယ္နာတာ နဲ႔ စိတ္နာတယ္၊ ဘုရားက ကိုယ္သာနာ၍ စိတ္မနာႏွင့္လုိ႔ေျပာတယ္၊ ကိုယ္ထိမခ်ိေအာင နာတယ္၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔က ကန္႔လန္႔လုပ္တယ္၊ ေတာ္ေသးတယ္၊ ဒီထက္ႀကီးသူ မရွိလုိ႔။ ဒီတရားထူးတရားျမတ္ကို မႀကံဳရ၊ မနာရ၊ ႏွလံုးမသြင္းရ၊ ေဝဒနာကၡႏၶာ ငါထင္ၿပီး ေသပစ္ခ်င္တယ္၊ ကိုုယ္နာရင္ စိတ္နာတာပဲ၊


သညာကၡႏၶာေနာက္ကလည္း သည္ခႏၶာကို ငါထင္ ကိုယ္အမွတ္မွား၊ ကိုယ္စိတ္ဆိုး၊ဘ ရားၾကည္ညိဳပါတယ္၊ တရားၾကည္ညိဳပါတယ္၊ ကိုးစားပါတယ္၊ အားထားပါတယ္၊ ေခ်ာ့ခ်ီတလွည့္၊ ေျခာက္ခ်ီတလွည့္၊ ေညာင္ရည္အိုးေလး ေရွ႕မွာထား၊ ကိုးစားပါတယ္ ဘုရားလုပ္ျပန္ၿပ ီ၊ ကိုယ္နာစိတ္နာတာက်ေတာ့ ဘုရားစကား နားမေထာင္ဘူး၊ သခၤ ါရခႏၶာနဲ႔လည္း ရန္ျဖစ္တာပဲ၊ ဝိဉာဏခႏၶာနဲ႔လည္း ရန္ျဖစ္ေနတာ က်ဳပ္စိတ္က်ဳပ္မ ႏိုင္ဘူး၊ ကိုယ္စိတ္နဲ႔ကိုယ္ႏွိပ္စက္ေနတာ၊ ကိုယ္နာစိတ္နာၿပီး ခႏၶာငါးပါးနဲ႔ ရန္ျဖစ္ေနတာ။


ခႏၶာငါးပါးေပါင္ းလုိက္ရင္ ႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး ၊ ႐ုပ္တရားဟာ ကံ၊ စိတ္၊ ဥတု၊ အဟာရေၾကာင့္ျဖစ္တာ ခင္ဗ်ာ တို႔မပိုင္ဘူး၊ နာမ္ခႏၶာ ၄-ပါးက အာ႐ုံဒြါရေၾကာင္ ့ျဖစ္တာ၊ ခႏၶာငါးပါး ႐ုပ္နာမ္ပဲရွိတယ္၊ အကုန္အနိစၥခ်ည္းပဲ၊


အရိယာ မ်က္လံုးတပ္ၿပီးတဲ့အခါ ျဖစ္လုိက္ပ်က္လုိက္ အနိစၥျမင္တဲ့အခါ ကိုယ့္ဟာမဟုတ္ေၾကာင္း ေကာင္း ေကာင္းသိမယ္။ သံသရာတစ္ေလွ်ာက္လံုး စံုလံုးကန္းနဲ႔လာခဲ့တယ္၊ အပါယ္ေလးပါးေခ်ာ က္၊ သခ်ႋးဟူသမွ် စံုလံုးကန္း၊ အရိယာမ်က္လံုးရဖ ဆရာေကာင္းသမားေကာင္းနဲ႔ ေတြ႔ရင္ခဏနဲ႔ ရႏိုင္ပါတယ္။


ကိုယ္နာစိတ္မနာတဲ့ မ်က္လံုးကို ဆရာဘုန္းႀကီး တပ္ေပးရလိမ့္မယ္၊ ဪ..ျဖစ္ေနတယ္ ပ်က္ေနတယ္ သိတဲ့မ်က္လံုးတပ္ေပးရမယ္၊ ဝိပႆနာ မဂ္က်ေအာင္ မ်က္ေစ့ႏွစ္ကြင္ း အလင္းရၿပီးေသေသာေၾကာင့္ ေသာတာပန္ျဖစ္ၿပီ း၊ေသာတာပန္မျဖစ္ ေတာင္မွ ေသာတာပန္အငယ္စားျဖစ္ၿပီး ေသရတဲ့အတြက္ ဒုိ႔ဘာမွ ေၾကာက္စရာမရွိဘူ းလို႔ မွတ္ပါ။


ဤေကာင္မႈကုသိုလ္ကံ ေစတနာအေပါင္းတို႔သည္ အားထုတ္ဆဲျဖစ္ေသာ ဝိပႆနာဉာဏ္မွ မဂ္ဉာဏ္သို႔ေက်း ဇူးျပဳျခင္းငွာ အေထာက္အပံံ့ ပစၥည္းအျဖစ္ျဖင္ ့ တည္ရွိပါေစသတည္း ။


အရွင္ဉာဏဓဇ


မုိးကုတ္ဝိပႆနာ မဂၤလာမဂၢင္ရိပ္သ ာ ပင္မသံေဝဇနိယဌာန အမရပူရၿမိဳ႕။ ။