Sunday, December 15, 2013

" လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ ႏြားေမတၱာစာ "

" လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ ႏြားေမတၱာစာ " ★★★★★★★★★★★★★★★ ★★★★★★★★★


လူတို ့လို တီတာတာ ၊ မေျပာတတ္ ရွာၾကလို ့


ငုတ္တုတ္သာ မျပန္လွန္ ၊ျပဳသမွ် ခံရသည္


ဌာန္ကရိုဏ္း ျပတ္သား ၊ႏႈတ္လ်ာမ်ား တတ္အားလွ်င္


ႏြား တို ့ဆိုရန္ ၊ ခြင့္ရွိသည္ အမွန္မွာ...


ျမန္မာႏွင့္ကုလား ၊ႏွစ္ျပည္ေထာင္ တိုင္းသားတို ့


ျဖစ္ပြားသည့္ တြက္တာသည္ ၊ ငါတို ့မွာသတၱဳ


သူတို ့ေဘး သူတို ့ဘိုး ၊ သူတို ့ႏြယ္တစ္ရိုး


တစ္မ်ိဳးလံုးတစ္ေဆြလံုး ၊ သူတို ့တိုင္ မဆံုး


ဒို ့တစ္ေတြ ပုခံုးမွာ ၊ မီးဟုန္းဟုန္း ထမတတ္


ဒို ့လံု ့လ ဒို ့စြမ္းအန္ ၊ ဒို ့အပင္ပန္းခံႏိုင္လို ့


အကုန္လံုး စုေခ်သည္ ။


ဆန္စပါး ေျပာင္း ႏွမ္း ၊ ဗူး ခရမ္း ပဲမ်ိဳး


ေျမျပင္လံုး ၿဖိဳးေမာက္ေအာင္ ၊ တိုးတက္သည့္ ဘ႑ႏွင့္


လိုရာတိုင္း ျပည့္စံု ၊ ကံုလံုၾကအသီးသီး


ေက်ာင္းႀကီးေဆာက္ ဘုရားတည္


တစ္တိုင္းလံုးၾကြယ္သည္မွာ ၊ ဘယ္သူက အရင္းဟု


စဥ္းစားဖြယ္မရွိ ၊ထင္အလင္း သိပါလွ်က္


သတိပင္မေပၚ ၊ ေက်းဇူးကို မေမွ်ာ္........


စိတ္အေခ်ာ္ တိမ္းပါး ၊ မိတ္မေတာ္ စိမ္းကားလ်က္


ဒို ့အသား ဒို ့အသဲ ၊ဒို ့အဆီ ရႊဲရႊဲကို


ထမင္းပြဲ အလယ္ ၊ အနင့္သားတယ္ ၿပီးလွ်င္


ရယ္ကာႏွင့္ၿပံဳးကာ ၊ အရသာ ခံစား၍


လင္မယားတေတြ ၊ ျမ့ံဳၾကသည့္ အေနမွာ


ၿမဲႏိုင္ေပ့ သူတို ့ကိုယ္ ၊ မ်ိဳရက္ေပ့ သူ ့ခံတြင္း


ဒို႔ . လုပ္သည့္ ထမင္းကို ၊ဒို ့ဟင္းလ်ာ အသားႏွင့္


စားၾကသည့္ ျဖစ္နဲကို ၊ ဒို ့အသဲနာလိုက္ကဲ့ ။


ေၾကာက္လန္႔ဖြယ္ရာဒု-သ-န-ေသာအေၾကာင္း

အေျပာမ်ားၾကေသာ္လည္း ေသခ်ာမသိၾကေသာ ေၾကာက္လန္႔ဖြယ္ရာဒု-သ-န-ေသာအေၾကာင္း


အရပ္စကားတစ္ခုရွ ိပါတယ္။ကာမပုိင္ေယာက်ၤားရွိတဲ့ အမ်ဳိးသမီးကုိ ကုိယ္ထိကာယလြန္က်ဴးမိလ်ွင္ ဒု-သ-န-ေသာ ထုိက္လိမ့္မယ္ဆုိတဲ့စကားရပ္ေလးတစ္ခုပါ။ထုိဒု-သ-န-ေသာဆုိတဲ့ စကားလုံးေလးခုျဖ စ္ေပၚလာပုံဟာ ဒီလုိပါ။တကယ္ေတာ့(ဒု၊သ၊န၊ေသာ)ဆု ိတဲ့စကားလုံးေလးခုဟာသူေဌးသားေလးဦးရ ဲ့လူဘဝရေနခုိက္ ေငြေၾကးခ်မ္းသာမ ွဳအရွိန္အဝါကုိ မေကာင္းတဲ့အကုသုိလ္ေနရာမွာအသုံးခ်ျပီး ေသလြန္တဲ့အခါေလာဟကုမၻီငရဲက်ေ ရာက္ျပီး ဆင္းရဲဒုကၡမ်ဳိးစုံခံစားရင္း ပင္ပန္းၾကီးစြာ ေအာ္ဟစ္ျမည္တမ္းလုိက္တဲ့အသံမ်ားျဖစ္ပါတယ္။ဒီ ဒု-သ-န-ေသာျဖစ္ေပၚလာပုံအတိ တ္အေၾကာင္းကုိ ျပန္ၾကည့္ရင္ အင္မတန္မွ ေၾကာက္စရာေကာင္း ၊ အင္မတန္မွ ထိတ္လန္႔ဖြယ္ရာျ ဖစ္ျပီး သံေဝဂယူစရာျဖစ္ပါတယ္။ဒီအေၾကာင္းကုိ ေကာသလမင္းၾကီးအားအေၾကာင္းျပဳျပီး ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကေဟာၾကားေတာ္မူျခ င္းျဖစ္ပါတယ္။


သာဝတၳိျပည့္ရွင္ ဘုရင္ေကာသလမင္းသ ည္ တစ္ခုေသာပြဲသဘင္ေန႔၌ ပု႑ရိကအမည္ရွိတဲ ဆင္ျဖဴေတာ္ကုိစီးျပီးေနျပည္ေတာ္ကုိ လွည့္လည္ပါတယ္။အဲဒီအခါမွာအိမ္တစ္အိမ္၏ ျပတင္းေပါက္မွေန၍မိမိအားလွမ္းေမ် ွာ္ၾကည့္ရွဳေနေသာမိန္းမတစ္ေယာက္ကုိ ျမင္လွ်င္ အလြန္တက္မက္တဲ့ စိတ္ျဖစ္လာတဲ့အတ ြက္ ျမိဳ႔ေတာ္ကိုဆက္လက္လွည့္လည္ျခင္းမျပဳနုိင္ေတာ့ဘဲ နန္းေတာ္သုိ႔ျပန္လာခဲ့ရပါတယ္ ။


နန္းေတာ္သုိ႔ေရာက္တဲ့အခါယုံၾကည္စိတ္ခ်ရတ မင္းလုလင္ တစ္ေယာက္ကုိေခၚ၍ ထုိမိန္းမသည္ ကာမပုိင္လင္ရွိသူျဖစ္သေလာ၊မရွိသ ူျဖစ္သေလာဟူေသာအေၾကာင္းကုိစုံစ မ္းရန္ ေစလႊတ္လုိက္ပါတယ္။မင္းလုလင္၏ စုံစမ္းခ်က္အရ ကာမပုိင္လင္ရွိသူျဖစ္ေၾက ာင္း သိရွိရလ်ွင္ထုိမိန္းမ၏ ေယာက်ၤားကုိေခၚေစျပီးမိမိအနီး၌အျမဲခစားရန္ မင္းလုလင္အျဖစ္တ ာဝန္ေပးခဲ့ပါတယ္။


ဒါေပမယ့္မင္းလုလင္ဟာမင္းမွဴထမ္းလုပ္ရမွာကုိ စိတ္မပါေသာ္လည္း ဘုရင္ရဲ့အမိန္႔ကုိ မျငင္းပယ္ဝံ့တာေ ၾကာင့္တထိတ္ထိတ္ တလန္႔လန္႔နဲ႔ နန္းေတာ္တြင္း၌ခစားေနရတာပါ။ေကာ သလမင္းၾကီး၏ အၾကံကုိလည္းတစ္စြန္းတစ္စ ရိပ္မိေနတာေၾကာင့္တာဝန္ဝတၱရား ပ်က္ကြက္ျခင္း မရွိေစရန္အထူးဂရုစုိက္ျပီ းေဆာင္ရြတ္ေပးပါတ ယ္။


ေကာသလမင္းၾကီးသည္တစ္လႏွစ္လခန္႔ၾကာသည္ ့တုိင္ေအာင္ ထုိမင္းလုလင္အေပ ၚ၌အျပစ္ရွာလုိ႔မရတ ဲ့ေနာက္ဆုံးထုိမင္းလုလင္ကုိ ေခၚကာ ေနျပည္ေတာ္ကေနတစ္ယူဇနာေလာက္ေဝ းတဲ့ ေရအုိင္သုိ႔သြားေစ၍အရုဏဝတီမည္တဲ့ေျမနီမွဳန္႔ႏွင္ ကုမုျဒာၾကာပန္းတုိ႔ကုိ ယူေဆာင္ရန္ေစခုိ င္းလုိက္ပါတယ္။ညေနမိမိ ေရးခ်ဳိးရန္အမီ ျပန္ေရာက္မလာပါက အျပစ္ဒဏ္ေပးမည္ဟ ူ၍လည္းမိန္႔ၾကားလုိက္ပါတယ္။


ထုိမင္းလုလင္လည္းဘုရင္၏ အမိန္႔ကုိ ၾကားတဲ့အခါ အလြန္ထိတ္လန္႔တဲ့အတြက္ အိမ္ကုိခ်က္ခ်င္းျပန္ျပီး ထမင္းထုပ္ကုိယူကာအပူတျပင္းထြက္ခြ ာသြားပါတယ္။ေရအုိင္သုိ႔ေရာက္လ်ွင္ ခဏတာ အနားယူျပီးအရုဏဝတီေျမမွဳန္ ႔ႏွင့္ ကုမုျဒာၾကာပန္းတုိ႔ကုိ ယူေဆာင္ကာေနျပည္ေတာ္သုိ႔ျ ပန္ခဲ့ပါတယ္။ျမဳိ့တံခါးဝေရာက္ေတ ာ့ ေနမဝင္ေသးေသာ္လည္းတံခါးပိတ္ထားျပီး ျဖစ္သည္ကုိေတြ႔ေတာ့ မင္းၾကီး၏ အထူးတမန္ေတာ္ျဖစ္၍တံခါးဖြင့္ေပးရန ္ေတာင္းဆုိေသာ္လည္း မင္းၾကီးကမည္သူမ်ွ ဖြင့္မေပးရန္ အမိန္႔ထုတ္ထားေၾ ကာင္း တံခါးမွဴးက ျပန္ေျပာပါတယ္။


ထုိမင္းလုလင္ဟာမိမိအခ်ိန္မီ ျပန္၍ေရာက္လာေၾက ာင္းကုိ တံခါးမွဴးကုိသက္ေသထား၍ေျမမွဳန္႔ႏွင့္ၾ ကာပန္းတုိ႔ကုိ ထားခဲ့ျပီးျမိဳ႔ျပင္ရွိေက် ာင္းတစ္ေက်ာင္းမွာသြားအိပ္ပါတယ္။မင္းျပစ္မင္းဒဏ ္သင့္၍ခ်စ္လွစြာေသာဇနီ းႏွင့္ကြဲကြာရေတ ာ့မည္အျဖစ္ကုိလည္းေတြးျပီးပူပန္ေနတာေၾကာင္ ့ေကာင္းစြာမအိပ္နုိင္ပဲျဖစ္ေနပါ တယ္။ေကာသမင္းၾကီ းကေတာ့ ေနာက္တစ္ေန႔မွာမင္းလုလင္ကုိသတ္ ျပီး သူမိန္းမကုိ အပုိင္သိမ္းယူရမ ယ့္အျဖစ္ကုိေတြးျပီး အိပ္မေပ်ာ္ပဲျဖစ ္ေနျပန္ပါတယ္။


ညသန္းေခါင္းခ်ိန္ေရာက္ေတာ့ နန္းေတာ္၏ အျပင္မွ ဒု၊သ၊န၊ေသာဟူေသာအသံၾကီးေလးခုကုိ ထူးဆန္းစြာေပၚထြက္လာတာကုိၾကားရေတာ့ ထိတ္လန္႔တုန္လွဳပ္သြားပါတယ္။အဲဒီတစ္ညလုံးလည္း အိပ္မေပ်ာ္နုိင္ရွာေတာ့ပဲ နံနက္မုိးလင္းလ် င္ လင္းခ်င္း ပုေရာဟိတ္ပုဏၰားကုိေခၚ၍အေၾကာင္းစုံကုိေ ျပာျပပါတယ္။ပုေရ ာဟိတ္ပုဏၰားၾကီးက မင္းၾကီးၾကားလုိက္တဲ့အသံတုိ႔ကုိ ေကာင္းစြာ အနက္အဓိပၸါယ္ကုိ ေဖာ္နုိင္စြမ္းမ ရွိပါဘူး။ဒါေပမယ ့္အထင္ေသးမည္ဆုိ တာေၾကာင့္ ရမ္းသမ္းျပီး အဓိပၸါယ္ျပန္လုိ က္ပါတယ္။ဘယ္လုိျပန္လုိက္သလဲလုိ႔ ဆုိေတာ့ အရွင္မင္းၾကီးၾကားလုိက္တဲ့အသံက အရမ္းကုိေၾကာက္စရာေကာင္းလွေၾကာင္း၊ အသက္အႏၱရာယ္ပင္ထိခိုက္နုိင္ေၾကာင္းျဖစ္ပါတယ္ လုိ႔ ေလ်ွာက္ထားပါတယ္။အဲဒီေတာ့မင္းၾကီးလည္း အလြန္ေၾကာက္လန္႔တာေၾကာင့္ အဲဒီအႏၱရာယ္ကုိ တားဆီးနုိင္မည့္ ယၾတာကုိအျမန္စီစဥ္ခုိင္းပါတယ္။


ပုေရာဟိတ္ပုဏၰားၾကီးက မင္းၾကီး၏ အမိန္႔ျဖင့္ သတၱဝါတုိ႔ကုိသတ္၍(သဗၺသတ)မည္ေသာယဇ ္ပူေဇာ္မွဳကုိျပဳလုပ္ရန္ ဆင္၊ျမင္း၊က်ြဲ၊ႏြား၊အစရွိေသာ တိရိစၦာန္အမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင္ ့သတုိ႔သား သတုိ႔သမီးမ်ားကု တစ္မ်ဳိးလ်ွင္ တစ္ရာစီရရွိေအာင္ ဖမ္းဆီးေစပါတယ္။ သားသမီး ေဆြမ်ဳိးမ်ားဖမ္းဆီးျခင္းခံရေသာ ျမဳိ့သူျမဳိ့သားမ်ားလည္း ဟစ္ေအာ္ငုိေၾကြးၾက၊ တစ္ခ်ဳိ႔လည္းေတာထဲသုိ႔ေျပးပုန္းၾကနဲ႔သာဝတၳိျမဳိ့ၾကီး မွာကမာၻပ်က္သည့္အလားျဖစ္ေနပါေတာ့တယ္။


ထုိအျဖစ္ပ်က္ေတြကုိ မလႅိကာမိဖုရားၾကီးၾကားေတာ့ ေကာသလမင္းၾကီးကုိ ပုဏၰားရဲ့ စကားကုိမယုံၾကည္ သင့္ေၾကာင္း၊ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကုိသာ အေၾကာင္းအက်ဳိးသိေအာင္ေလ်ွာက္ထာ းေမးျမန္းသင့္ေၾ ကာင္း ေလ်ွာက္ထားပါတယ္။ ေကာသလမင္းၾကီးလည္း မလႅိကာမိဖုရားၾက ီးကိုေခၚကာျမတ္စြာဘုရားသီတင္းသုံးေတာ္မူတဲ ေဇတဝန္ေက်ာင္းသုိ႔သြားျပီး အေၾကာင္းစုံကုိျ မတ္စြာဘုရားအားေလ်ွာက္ထားပါတယ္။ဒီအခါမွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကဒကာေတာ္မင္းၾကီး မေၾကာက္ပါလင့္၊ဘာအႏၱရာယ္မွမရွိပါဟုမိန္႔ၾကားျပီး ဒု၊သ၊န၊ေသာဟူေသာအသံၾကီးေလးခုအေၾကာင္းကုိ အနက္အဓိပၸါယ္ေပၚလြင္ေအာင္ေဟာေတာ္မူပါတယ္။


ထုိ ဒု၊သ၊န၊ေသာဟူေသာအသံၾကီးေလးခုမွာ ေလာဟကုမၻီငရဲ၌က်ခံေနရတဲ့ငရဲသားေလးဦးတုိ ႔က အသီးသီးေအာ္ဟစ္လုိက္သည့္အသံမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထုိငရဲသားေလးဦးမွာေရွးဘဝကသူေဌးမ်ားျဖစ္ၾက ေၾကာင္း၊မိမိတို႔ပုိင္ဆုိင္တဲ့ ေငြမ်ားကုိ အက်ဳိးရွိေအာင္အသုံးမခ်ဘဲ ကာမပုိင္ေယာက်ၤာ းရွိတဲ့မိန္းမ၊ကာမပုိင္ေယာက်ၤားမရွိတဲ့မိန္းမ စတဲ့ မိန္းမမ်ားကုိေငြျဖင့္ျဖားေယာင္းျပီးေသာက္စားမူးရစ္ ျပီး မွားယြင္းစြာေဖာက္ျပန္ခဲ့ၾကေ ၾကာင္း၊ထုိမေကာင ္းမွဳမ်ားေၾကာင့္ေသလြန္သည့္အခါ ေလာဟကုမၻီငရဲသုိ ႔က်ေရာက္ျပီးဆင္းရဲဒုကၡမ်ားခ ံစားရ၍ေနာင္တ ..တရားရရွိေၾကာင္းထုတ္ေဖာ္ေျပာၾ ကားတဲ့စကားသာျဖစ္ေၾကာင္း၊သူတုိ႔ေျပာလုိတဲ့ စကားကုိ အျပည့္အဝဆုံးေအာင္မေျပာနုိင္ရွာပဲ အစ တစ္လုံးစီသာေျပာဆုိနုိင္ျပီး ေအာက္သုိ႔ျပန္ျပ ီးနစ္ျမဳပ္သြားၾကေၾကာင္း၊


ငရဲသားေလးဦးတုိ ႔အနက္ပထမဆုံးတစ္ဦးမွ ာ "ဒုဇၨီဝိတ မဇီဝိမွ" သူေဌးသားဘဝက မေကာင္းေသာ အသက္ေမြးမွဳျပဳခ ဲ့မိျခင္းကုိ ျပန္လည္ေျပာဆုိလ ုိေသာ္လည္း ေရွ့ဆုံး(ဒု)ဆုိတဲ့စကားတစ္လုံးက ုိသာေျပာနုိင္ျပီးေအာက္သုိ႔ျပန္လည္နစ္ျမဳပ္သြားေၾ ကာင္း၊ဒုတိယငရဲသားက"သ႒ိဝႆသဟႆနိ" ႏွစ္ေပါင္းေျခာက္ေသာင္းတုိင္ေအာင္ ငရဲ၌က်ခံရပုံကုိ ညည္းညဴေျပာဆုိျခင္းသာျဖစ္ေၾကာင္းထုိသုိ႔ေျပာဆုိေ သာ္လည္းစကားဆုံးေအာင္မေ ျပာနုိင္ပဲ(သ)တစ ္လုံးထဲသာေျပာဆုိျပီး ေအာက္သုိ႔နစ္ျမဳပ္သြားေၾကာင္း၊ တတိယ ငရဲသားက "နတၳအေႏၱာကုေတာအေႏၱာ" ငရဲဒုကၡ၏ အဆုံးအဆ မထင္ပုံကုိညည္းည ူလုိေသာ္လည္း(န)တစ္လုံးသာညည္းညဴ နုိင္ျခင္းသာျဖစ္ေၾကာင္း၊ စတုတၳငရဲသားအေနန က်ြန္နဳ္ပ္သည္ ေနာင္ဘဝတြင္ ေကာင္းေသာ အလုပ္ကုိသာအားထုတ္မည္ဟူေသာအဓိပၸါယ္ျဖင့္ ေသာဟံနဴန ဣေတာဂႏာၱြစေသာဂါထာကုိ ရြတ္ဆုိလ်က္(ေသာ)ဟူေသာအစ တစ္လုံးသာေျပာဆု ိနုိင္ျပီး အဆုံသတ္သြားေၾကာင္းေဟာေတာ္မူပါတယ္။


ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ (ဒု၊သ၊န၊ေသာ) ဟူေသာ အဓိပၸါယ္ကုိနားၾကားျပီးတဲ့အခါမွာေတာ့ ေကာသလမင္းၾကီး အင္မတန္ေၾကာက္လန ္႔တုန္လွဳပ္သြားျပီး ေနာက္ေနာင္ သူတစ္ပါး မယားမ်ားအားျပစ္မွားျခင္းမွ လုံးဝေရွာင္ၾကဥ္ပါေတာ ့မည္ဟုဆုံျဖတ္ခ်က္ခ်မွတ္ျပီး ၊ထုိအခုိက္တန္႔မ ွာပင္ ၾကာပန္းသြားယူေသာမင္းလုလင္လည္း ျမတ္စြာဘုရားရွင္ထံကုိေရာက္လာေတာ့ ကာယကံရွင္မ်ားစုံညီေနခ်ိန္တြင ္ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ထပ္မံျပီး "အိပ္မေပ်ာ္ဘဲနုိးၾကားေနသူအား ညတာသည္ရွည္၏" "ခရီးပန္းသူအားတစ္ယူဇနာခရီးသည္ ရွည္လ်ား၏" "တရားကုိမသိေသာလူမိုက္တုိ႔အားသံသရာသည္ ရွည္ၾကာလွေပ၏" ဟူေသာတရားေဒသနာေတာ္ကု ိေဟာၾကားေတာ္မူပါတယ္။တရားအဆုံးမွာ မင္းလုလင္သည္ေသာတာပန္အျဖစ္သု ိ႔ေရာက္ရုံမွ်မက မင္းျပစ္မင္းဒဏ္ မွလည္းကင္းလြတ္သ ြားပါတယ္။ေကာသလမင္းၾကီးလည္းယဇ္ပ ူေဇာ္ရန္ဖမ္းဆီးထားေသာသတၱဝါအားလုံးကုိ ခ်က္ခ်င္းလႊတ္ေပးရန္ အမိန္႔ေပးလုိက္ပ ါတယ္။ အသက္ေဘးမွ လြတ္ကင္းသြားတဲ့ သူမ်ားလည္း မလႅိကာမိဖုရားၾကီးကုိ ေက်းဇူးတင္၍မဆုံးနုိင္ေအာင္ ရွိေနပါေတာ့တယ္။


ဒီေဒသနာေတာ္အရ (ဒု၊သ၊န၊ေသာ)ဆုိတဲ့ အျပစ္သည္ အင္မတန္ပင္ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာ၊သံေဝ ဂယူဖြယ္ရာပင္ျဖစ ္ပါတယ္။အားလုံးေသာ သူမ်ားလည္း သူေဌးသားေလးဦးရ ဲ့အျဖစ္ဆုိးနဲ႔ မၾကဳံေအာင္ ကုိယ္က်င့္သီလကုိေစာင့္ထိန္းၾကပါလုိ႔ အသိေပးႏွဳိးေဆာ္လုိက္ရပါသည္။ အားလုံးကုိယ္စိတ္ႏွစ္ပါး က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။ အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုိလ္အိႏၵိယနုိင္ငံ)

credit to

ေမတၱာျဖင္႔ေ၀မ်ွသူ အႏွိဳင္းမဲ႔စာတိုေပစမ်ား www.infinitydhamma.com


ဒိ႒ိ ျဖဳတ္ရန္ အေရးၾကီးေသာအခ်က ္ ေသာတာပန္တည္ရန္ အဂၤါ၄ပါး

ိဒိ႒ိ ျဖဳတ္ရန္ အေရးၾကီးေသာအခ်က ္ ေသာတာပန္တည္ရန္ အဂၤါ၄ပါး


၁။သစၥာတရားေဟာျပႏိ ုင္ေသာဆရာေကာင္း ကိုရွာေဖြရမည္။(သပၸဳရိသ သံေသဝ )


၂။တရားမ်ားကိုနာယူရမည္၊ (သဒၶမၼသဝန)


၃။ႏွလံုးသြင္းမွန္ ေအာင္ဆင္ျခင္ႏိုင္ရမည ္။( ေယာနိေသာမနသီကာရ )


၄။ေလာကုတၱရာတရား၉ ပါး အားေလ်ာ္ေသာအက်င့္ကို က်င့္ရမည္။ ( ဓမၼႏုဓမၼပဋိပတၱိ )


၁။သစၥာတရားေဟာျပႏိ ုင္ေသာဆရာေကာင္း ကိုရွာေဖြရမည္။(သပၸဳရိသ သံေသဝ )


သစၥာတရားေဟာတတ္ေသာဆရာသမားေကာင္း ရွိျခင္း၊ ေတြ့ျခင္းသည္ အလြန္အေရးၾကီးလွ သည္၊


သစၥာတရားမ်ားကို ခႏၶာဥာဏ္ေရာက္ေအာင္ သင္ျပေပးႏိုင္ေသ ာဆရာေကာင္း အရိယာသူေတာ္ေကာင္းမ်ား ထံမွ အဖိုးမျဖတ္ႏိုင္ သည့္ အဆံုးအမစကားမ်ားသည္ သိမ္ေမြ့နက္ရႈိင္း ခက္ခဲလွေသာငါေယာင္ေယာင္အယူမွ ားအမွတ္မွား အထင္မွားအစြဲမွားမ်ားကို အခ်ိန္တိုတိုအတြ င္းမွာ အျမင္မွန္ လမ္းမွန္သို့ေလွ်ာက္ေစ ေရာက္ေစႏိုင္သည္၊


ယထာဘူတံဥာဏာယ သတၱာပရိေယသိတဗၺာ-ယထာဘူတဥာဏ္ရႏိုင္ဘို ့ရန္ ဆရာမွန္ရွာအပ္သည ္ဟု ျမတ္စြာဘုရားသည္ ၄၄-ၾကိမ္တိုင္တိုင္ သတိေပးေတာ္မူခဲ ့သည္၊


ဆရာသမားေကာင္း၊ မိတ္ေဆြေကာင္းရွ ိျခင္း၊ ထိုထိုဆရာသမားတို့၏ေစာင့္ေရွာက္မ ႈကိုခံရျခင္း၊ အဆံုးအမစကားမ်ားနာၾကားရျခင္းသည္ အရိယာမဂ္ဆိုက္ဘို့ရန္ နိဗၺာန္ေရာက္ဘို ့ရန္ ၁၀၀% ရာႏႈန္းျပည့္ေသခ်ာသည္ဟု ျမတ္စြာဘုရားမိန့္ၾကားခဲ ့သည္၊


ဘဝသံသရာႀကီးမွ လြတ္ေျမာက္ဘို့ရန္ ဆရာေကာင္းရွိရမည္၊ဆရာေကာင္း၏အဆံ ုးအမမ်ားသည္ နိဗၺာန္အျမင္ရႏိ ုင္ဘို ့ရာဦးတည္လ်က္ သုတမယဥာဏ္( သုတ =ၾကားျခင္း မယ = ျပီးေျမာက္ျခင္း)အၾကားအျမင္ႏွင့္ ၿပီးေျမာက္ေသာ ဥာဏ္ကို အခ်ိန္တိုတိုအတြင္း၌ပင္ျဖစ္ေစႏိ ုင္သည္၊


ဥပမာ-အာရုံ ဒြါရတိုက္၍ ေပၚလာသမွ်ေသာ စိတ္ (သေဘာခႏၶာမ်ား) သည္ ခ်က္ျခင္းပင္ပ်က ္စီးသြားသျဖင့္ ( အနိစၥ)မၿမဲ၊ ( ဒုကၡ) ဆင္းရဲမႈသက္သက္၊ ဒုကၡသစၥာ၊ သူ ့သေဘာသူေဆာင္ကိုယ္မပိုင္ေသာ (အနတၱ) ဓာတ္သေဘာမွ်သာျဖစ္သည္ဟု အဖိုးမျဖတ္ႏိုင္ ေသာသစၥာဆိုက္တရားေျပာျပ ေဟာျပေသာ ဆရာ့စကားမ်ားကို မွတ္သားလိုက္ရုံႏွင့္ ကိေလသာမ်ား တစတစ ခန္းေျခာက္ရေတာ့ မည့္ ပါရမီရွင္ျဖစ္ၾက ရေပမည္၊


သပၸဳရိသသံေသဝ (ဒိ႒ိျပဳတ္၊သစၥာ ဆိုက္ခႏၶာဥာဏ္ေရ ာက္တရားမ်ားကိုေဟာေျပာေပးႏိုင္ေသာဆရာ)ရွိပါက သံသရာမွ ၁၀၀ % လြတ္ေျမာက္ရန္ေသ ခ်ာေပသည္ဟုမွတ္ခ်က္ခ်လိုက္ပါ၊


၂။တရားမ်ားကို နာယူရမည္၊ (သဒၶမၼသဝန )


ဒိ႒ိ ျဖဳတ္တရားမ်ား၊ သစၥာဆိုက္တရားမ်ားကို နာၾကားျခင္းသည္အဖိုးမျဖတ္ႏိုင္ေ သာတရားထူးရရန္ အလြန္အေရးၾကီးေပ သည္။


အဘိဓမၼာကိုသင္ယူေလ့လာျခင္း၊ တရားနာျခင္းသည္လြန္စြာအက်ိဳးမ်ားေပသည္၊ ပညာဉာဏ္ကို ပို၍ ထက္သန္ေစသည္၊


တရားနာ တရားအားထုတ္သည္ ဆိုသည္မွာ အစာစားသကဲ့သို ့၊ ခႏၶာကိုယ္အတြက္ အာဟာရသည္အေထာက္အပံ ့တခုျဖစ္သျဖင့္ ဆာလည္းစား၊ မဆာလဲစား၊ ၾကိဳက္လည္းစား ၊ မၾကိဳက္လည္းစား၊ စားခ်င္လည္းစား၊ မစားခ်င္လည္းစား ရမည္သာ၊ ထို့အတူ တရားနာျခင္းအလုပ္ကို နာခ်င္လည္းနာ၊ မနာခ်င္လည္းနာ သင့္သည္၊ တရားအားထုတ္ျခင္ းကိုလည္း အားထုတ္ခ်င္လည္းထုတ္၊ အားမထုတ္ခ်င္လည္းထုတ ္သင့္ေပသည္။


ဘုရားစကားမ်ားအဆံုးအမ မ်ားကို နားလည္ေအာင္ၾကိဳးစားသင္ယူရမည္၊ ဘုရားစကား အဆံုးအမမ်ားကိုတရားနာယူ က်င့္သံုးမွသာ သိႏိုင္ နားလည္ႏိုင္သည္၊ ေလာကစကားေတြအားလ ံုးနားလည္လာမည္၊


အရိယာသူေတာ္ေကာင္းမ်ားသည္ ရုပ္ရယ္၊ နာမ္ရယ္ ၊ တရားရယ္ထို သံုးဦးႏွင့္သာ ပ်င္းရိျခင္းမရွ ိ အေဖာ္ျပဳေန ၾကသည္၊


ပုထုဇဥ္မ်ား မေကာင္မႈမ်ားလုပ ္၊ မေကာင္းသည္မ်ားေ ျပာ၊ မေကာင္းမႈမ်ားၾကံစည္ ေနၾကျခင္းသည္မွာ အဆန္းမဟုတ္ပါ၊ သူတို့မေကာင္းသည္မွာ ကိုယ္ႏွင့္မဆိုင္၊


ကိုယ့္အလုပ္သည္တရားရဘို ့၊ တရားရႈမွတ္ဘို ့သက္သက္သာ၊ တရားႏွင့္ ေနကာ တရားႏွင့္ေျဖကာ လူ ့ဘဝခဏေလးမွာ ခႏၶာအတြက္စီးပြားရွာရင္း၊ တရားရေအာင္တရားနာ၊ တရားရွိေအာင္တရား ရႈမွတ္ၾကရမည္သာ၊


၃။ ႏွလံုးသြင္းမွန္ ေအာင္ဆင္ျခင္ႏိုင္ရမည ္။ ( ေယာနိေသာ မနသီကာရ )


တရားႏွင့္ အိပ္စက္ျခင္း၊ တရားႏွင့္ႏိုးထျခင္း၊ တရားႏွင့္ေန ့စဥ္ ေနစဥ္ ေမြ့ေပ်ာ္ျခင္း သည္ အပၸမာဒတရားမေမ့မေလ်ာ့တရားႏ ွင့္ ေနျခင္းမည္၏၊


မည္သည္ ့ပုဂၢိဳလ္မဆို အဖိုးတန္လွေသာ သာသနာတြင္းကာလႏွင့္ ဆံုခိုက္၊ ၾကံဳခိုက္ တရားအားထုတ္သင့္သည္။ တရားအားထုတ္ဘို ့ရန္ အားသည္ျဖစ္ေစ၊ မအားသည္ျဖစ္ေစ ၾကိဳးစားရႈမွတ္သင့္သည္၊ ေသခ်င္သည္ျဖစ္ေစ ၊ မေသခ်င္သည္ျဖစ္ေ စ မုခ်မေသြေသၾကရမည္သာ၊ ေသခ်ိန္ေရာက္ေသာ္မအားေသးဟုေျပာ၍ မရ၊


ဝိပႆနာတရားအားထုတ္သည္ ဆိုသည္မွာ တရားကို အခ်ိန္တိုင္းႏွလံုးသြင္းေနရမည္ ့”စိတ္ ”အလုပ္သာျဖစ္သည္၊


သတိသည္အေရးအၾကီးဆံုး၊ ထိတိုင္းထိတိုင္း သိသိေန၊ သိတိုင္းသိတိုင္းျဖစ္ ခ်ဳပ္ကာ မျမဲ ၊ ဆင္းရဲ၊ မေခၚဘဲ ေပၚလာေသာအာရုံမ်ား မႏွင္ဘဲ ေပ်ာက္ေပ်ာက္ကာ သြားၾကသည္ကုိ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ပါ၊


ျဖစ္လာကာ ေပ်ာက္သြားေသာ အာရုံအားလံုးကို သိ သိ သိ သိ ေနမႈသည္ တရားရႈမွတ္ျခင္း မည္၏၊ တျခားလူသိစရာမလို။ ကိုယ္၏စိတ္အလုုပ ္ကိုုယ္သာသိေနေစ၊ သတိျမဲေစ၊ ၾကာၾကာရႈႏိုင္ေလ ကိေလသာၾကားမခိုေလပါဘဲ၊ ေပၚတိုင္းေပၚတိုင္း သိသိေန၊ သိသိစိတ္ကို ဥာဏ္နဲ ့ၾကည့္၊ မရွိတာေတြ ့တာဥာဏ္ကူတာ၊ သိတဲ ့စိတ္ကို ” ငါ ” မေရာေစနဲ့၊ ဝိပႆနာတရားအားထုတ္ျခင္းသည္ စိတ္ကိုျပဳ ျပင္ေသာအလုပ္၊ အဝတ္ေျပာင္းစရာ၊ ဂူေအာင္းစရာ မလို၊သြားရင္း၊ လာရင္း၊ ထိုုင္ရင္း၊ ထရင္း၊ စကားေျပာရင္း၊ အလုုပ္လုုပ္ရင္း ရသမွ်အခ်ိန္ ရသလိုု သတိရွိကာ ႏွလံုုးသြင္းေနရ န္သာ။


ျမင္သည့္အေပၚ ၾကားသည့္အေပၚ အနံ့ရသည့္အေပၚ စားသည့္အရသာအေပၚ ထိသည့္အေပၚ ေတြးၾကံသည့္အေပၚ သတိထား၊ သတိထားလွ်င္ တရားျမင္မည္၊ သတိမထားရင္အမွားဝင္မည္၊


၄။ ေလာကုတၱရာ တရား၉ ပါး(မဂ္ေလးတန္ ဖိုလ္ေလးတန္ နိဗၺာန္) အားေလ်ာ္ေသာအက်င ့္ကို က်င့္ရမည္။ ( ဓမၼႏုဓမၼပဋိပတၱိ )


သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာကိုလက္ကိုင္စြဲ၍ ဝိပႆနာဘာဝနာ ကိုေနစဥ္ေရာ၊ ေန ့စဥ္ပါ ရႈပြား က်င့္ သံုးရမည္၊


ခႏၶာကသူ ့တရားသူျပမည္၊ ၾကည့္တတ္ဘို့ကအဓိက၊ တရားအားထုတ္ရာ နည္းမွန္ လမ္းမွန္ အားထုတ္ပါက အေတာ္သက္သာေသာအလုပ္ျဖစ္သည္။ အလြန္ေအးခ်မ္းေသ ာအလုပ္၊ အလြန္ၿငိမ္းခ်မ္ းေသာအလုပ္ဟုမွတ္ယူ၍ က်င့္သံုးသင့္ၾကေပသည္၊


ခႏၶာကျပေသာ အရွိ ( ရုပ္သေဘာ၊ နာမ္သေဘာ ) ကို အသိ ( ပညာဥာဏ္ ) ျဖင့္ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္တြင္ သတိထားၾကည့္ေနရုံသာ၊


အျပင္မွာ ေလာကဓံမ်ား မည္သို ့ပင္တိုက္ခိုက္ပ ါေစ၊ အတြင္း၌ တရားရႈမွတ္ရင္း ေအးခ်မ္းေအာင္ေန တတ္ရမည္၊၊ တရားသိေအာင္ တရားနာ၊ တရားရွိေအာင္တရားရႈ၊ တရားအားထုတ္ရင္း ေနတတ္သူသည္ အရႈတ္ထဲမွာ ရွင္းေအာင္ေနတတ္ သူမည္၏၊


တရားသိမွတရားျမင္မွတရားရွိမွ တရားက်င့္မွ အကုသိုလ္ပယ္၊ ကုသိုလ္ႏွင့္ကယ္ႏိုင္ဆယ္ႏိုင္မည္၊ အရႈံးထဲမွ အျမတ္မ်ားရလာမည္ ၊ ေလာကီတဘဝခ်မ္းသာထက္ ေလာကုတၱရာ တသံသရာလံုးမွာ ခ်မ္းသာမည့္ဝိပႆနာအလုပ္လုပ္ ရျခင္းသည္ ေသခ်ာေပါက္အက်ိဳ းရွိမည္ကို တရားရွိ၊ တရားသိမွသာ အမွန္ျမင္လာႏိုင ္သည္၊


စိႏၱာမယဥာဏ္ (စိႏၱာ =ၾကံျခင္း၊ မယ=ၿပီးေျမာက္ျခင္း )ကိုယ့္ခႏၱာကိုယ္ကိုဥာဏ္ျဖင့္ၾကည့္ကာ အၾကံႏွင့္ အျပီးအစီးသို ့ေရာက္ေသာဥာဏ္၊ ထိုဥာဏ္သည္ ကိေလသာခန္းေျခာက္ရုံသာမက ကိေလသာ ေပ်ာက္ေစသည္။ တရားနာလွ်င္ကိေလသာ ခန္းေျခာက္ေစကာ ကိုယ္တိုင္တရားရႈမွတ္ပြား မ်ားလွ်င္ ကိေလသာတစတစ ေပ်ာက္ကာ ဒိ႒ိ၊ ဝိစိကိစၥပယ္သတ္က အရိယာ ေသာတပန္ျဖစ္ေပမည ္၊


ဆရာေကာင္း၏သစၥာဆိုက္တရားမ်ားလိုအပ္၍ အေရးၾကီးသကဲ့သို ့မိမိကိုယ္လဲ ေကာင္းေအာင္ ကိေလသာေပ်ာက္တရားမ်ား ရႈမွတ္ပြားမ်ား ႏွလံုးသြင္းမွန္ဘို ့ရာအေရးၾကီးေပသည ္၊


အေရးၾကီးေသာ ဆရာ ေရာ၊ ဒကာ ေရာ ႏွစ္ဦးစလံုးေကာင္းပါက သာသနာၾကီးဆိပ္ကြ ယ္ပ်က္သံုး လိမ့္မည္မဟုတ္ပါ ၊ ဆရာ့စကားတေသြမသိမ္းလိုက္နာေသာ ဒကာ၊ဒကာမ မ်ားသည္ သာသနာၾကီးမပ်က္စီး၊ မညစ္ႏြမ္းရေလေအာ င္ သာသနာကို ေစာင့္ေရွာက္ေသာသူမ်ားအျဖစ္အၿမဲ ရပ္တည္ေနႏိုင္မည ္သာ၊


ကိေလသာမ်ားကို စိတ္ျဖင့္ျဖတ္ရမည္၊ စိတ္ကို တရားျဖင့္ ျပဳျပင္ရမည္၊ တရားရွိေအာင္ တရားအားထုတ္ၾကရမည္၊ တရားကသာ ကိေလသာကို ျဖတ္ႏိုင္၊ ျပတ္ႏိုင္ေအာင္ လုပ္ေပးမည္သာ၊ အကုသိုလ္ကို ပယ္သတ္မည္သာ၊


(အရွင္ဝါေသ႒ာဘိဝံသ)