Friday, December 13, 2013

"ပါဒေစတီ- အပိုင္း၂

"ပါဒေစတီ- အပိုင္း၂"

••••••••••••••••••••

အဓိ႒ာန္ျပဳခဲ့ရာ ေျခေတာ္ရာ(၈)ဌာန။ ---------------------------------------ဘုရားရွင္၏ေျခေတ ာ္ရာသည္(အပိုင္း၁ တြင္ေရးသားေဖာ္ျပခဲ့သည့္အတိုင္း) ေျခေတာ္ခ်တိုင္း ထင္က်န္ရစ္သည္ မဟုတ္ေပ။ ေျခေတာ္ရာထင္က်န္ရစ္မႈသည္ ဘုရားရွင္က အဓိ႒ာန္ျပဳမွသာထင္က်န္ရစ္ျခင္း ျဖစ္သည္။ အဓိ႒ာန္မႈမျပဳလွ်င္ ထင္က်န္ရစ္ျခင္း မရွိေခ်။ အဓိ႒ာန္ျပဳျပီးေျခေတာ္ရာထင္က်န္ရစ္မႈကို လည္း တစံုတရာအေၾကာင္းထူးရွိမွသာဘုရားရွင္က ျပဳေတာ္မူျခင္းျဖစ္၏။


စာေပက်မ္းဂန္တို႔၌ဘုရားရွင္အဓိ႒ာန္ျပဳျပီး ေျခေတာ္ရာခ်ေသာေနရာ(၈)ဌာနကို ဤသို႔ျပဆိုထားေလသည္။ ၄င္းတို႔မွာ-


(၁) ေဒါဏပုဏၰားႀကီးျမင္ေတြ႕ေစရန္ သကၠ႒ျမိဳ႕ႏွင့္ ေသတဗ်ျမိဳ႕တို႔၏ အၾကား လမ္းခရီးအရပ္ဌာန ။


(၂) မာဂ႑ီပုဏၰားဇနီးေမာင္ႏွံတို ႔ျမင္ေတြ႕ေစရန္ ကမၼာသဒမၼနိဂံုးရ ြာႀကီးႏွင့္ ေတာအုပ္အၾကား လမ္းခရီးအရပ္ဌာန ။


(၃) ကုကၠဋမိတၱ မုဆိုးသားအဖတို႔ ျမင္ေတြ႕ေစရန္ ရာဇျဂိဳဟ္ျမိဳ႔အနီး ေတာအုပ္အတြင္း၌ ေထာင္ထားအပ္ေသာေက်ာ့ကြင္းနီးအရပ္ဌာန။


(၄) အဇိတ စေသာရေသ့တို႔ ျမင္ေတြ႕ေစရန္ သာဝတၳိျပည္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းတိ ုက္အတြင္း ဂႏၶကုဋီေက်ာင္းအနီး အရပ္ဌာန။


(၅) အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ ျမင္ေတြ႕ေစရန္ ဟိမဝႏၲာရွိ တစ္ခုေသာေတာင္ဝွမ္းအတြင္ း အရပ္ဌာန။


(၆) သုမနနတ္မင္း၏ ေတာင္းပန္ခ်က္အရ သီဟိုဠ္ကၽြန္းသမႏၲကူဋသုမနေတာင ္ေပၚအရပ္ဌာန။


(၇) နမၼဒါနဂါးမင္း၏ ေတာင္းပန္ခ်က္အရ သုနာပရႏၲတိုင္းနမၼဒါျမစ္ကမ္းနာ းအရပ္ဌာန။


(၈) သစၥဗႏၶ ရဟႏၲာမေထရ္၏ ေတာင္းပန္ခ်က္အရ သစၥဗႏၶေတာင္ေပၚေက်ာက္ဖ်ာအရပ္ဌာ န စသည္တို႔ပင္ျဖစ္၏။


မွတ္ခ်က္။ ဘုရားရွင္ေျခေတာ္ခ်ခဲ့ရာ(၈)ဌာနျဖစ္ေသာ္လည္း (၅)ဌာနတြင္ရွိေသာေျခေတာ္ရာမွာေဒါဏပုဏၰား စေသာ ျမင္ေတြ႕ေစခ်င္သ ည့္ ပုဂၢိဳလ္တို႔ ျမင္ေတြ႕ၿပီး အက်ိဳးကိစၥမ်ားျပီးစီးျပီျဖစ္၍ အလိုအေလ်ာက္ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားၾကျပီး၊ က်န္(၃)ဌာနတြင္ရ ွိေသာ ေျခေတာ္ရာကိုမူ ယေန႔ထက္တိုင္ ဖူးျမင္ၾကရ၏။ နမၼဒါနဂါးမင္း ေတာင္းပန္ခ်က္အရ ခ်ေတာ္မူေသာ ေျခေတာ္ရာမွာ မန္းစက္ေတာ္ရာရွ ေအာက္စက္ေတာ္ရာျဖစ္ျပီး သစၥဗႏၶ ရဟႏၲာမေထရ္ ေတာင္းပန္ခ်က္အရ ခ်ေတာ္မူေသာေျခေတာ္ရာမွာမန္းစက္ေတာ္ရာဘု ရားရွိ အထက္စက္ေတာ္ရာ(ေစတီငံု၍တည္ထားရာ) တို႔ ျဖစ္သည္။


ေစတီထိုက္ေသာေျခေတာ္ရာ။ -------------------------------ျမတ္စြာဘုရား၏ ေျခေတာ္ရာတို႔ကားပါဒေစတီဟူ၍ မည္တြင္သည့္အျပင္ဘုရားရွင္အဓိ႒ာန္ျဖင့္ ခ်ေတာ္မူခဲ့ေသာပူေဇာ္ဖြယ္ဝတၳဳျ ဖစ္၍ ပရိေဘာဂေစတီလည္း ထိုက္ေပသည္။ ဘုရားရွင္၏ မူလေျခေတာ္ရာကို ရည္မွန္း၍ တူႏိုင္သမွ် တူေအာင္ ထုလုပ္ပူေဇာ္ထား ေသာ ေျခေတာ္ရာပြာတို႔သည္ကားဥဒၵိႆေစတီ ထိုက္ေပသည္။


ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ သုမနနတ္မင္း၊ နမၼဒါနဂါးမင္းႏွ င့္ သစၥဗႏၶရဟႏၲာမေထရ ္တို႔ ေတာင္းပန္ခ်က္အရ အျမဲထာဝရ ဖူးေျမာ္ႏိုင္ၾက ရန္ ေျခေတာ္ရာတို႔ကိုခ်ေတာ္မူခဲ့သည္-ဟူေသာ အထိမ္းအမွတ္အျဖစ ္ ေရွးဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၊ ဘုရားဒါယကာ၊ ဒါယိကာမမ်ား၊ ေဂါပကလူႀကီး တို႔သည္ ျမန္မာျပည္အႏွံ႔ ေစတီပုထိုး၊ ဘုရားတန္ေဆာင္း၊ ေက်ာင္းကန္ အတြင္းႏွင့္ေတာင္ေပၚအရပ္ေဒသ ဌာနတို႔၌ စက်င္ေက်ာက္ကိုထုလုပ္ပူေဇာ္လ်က္ေျခေတာ္ရာ ပါဒေစတီတို႔ကိုတည္ထားခဲ့ၾကေလသည္။ လိုဏ္ဂူတို႔၌မူမုခ္ဝအတြက္အဝင္အဝတြင္ နံရံေဆးျဖင့္ ေရးျခယ္လ်က္ ပါဒေစတီကို ပူေဇာ္ၾက၏။


ေျခေတာ္ရာပါဒေစတ ီရွိခိုးနည္း။ ---------------------------------(ေဒါင္းေက်ာင္းဆရာေတာ္၏ လကၤာ) သူ႔ခ်မ္းသာေဆာင္၊ မေၾကာက္ေအာင္ရြယ္၊ ေစာင့္ေရွာက္ကယ္၍၊ ဖြယ္ရာျခံရံ၊ လွဴဒါနံေၾကာင့္၊ ဝန္းရံပတ္လ်က္၊ ရာရွစ္ကြက္ျဖင့္ ၊ ျမခ်က္ပံုေတာင္း၊ အကြပ္ေဆာင္း၍၊ ေထာင္ေပါင္းအကန္႔၊ ရွင္းသန္႔ျပတ္သား၊ ေျခေတာ္ဖဝါး၌၊ ႀကီးမားေတဇာ၊ စက္ေတာ္ရတနာ၊ လကၡဏာျဖင့္၊ မကြာခစား၊ ထံေတာ္ပါးဝယ္၊ မ်ားေသာအျခံအရံ၊ ရွိေတာ္မူေသာျမတ္စြာဘုရား... ျမတ္စြာဘုရား။


ကိုးကြယ္ပူေဇာ္ရက်ိဳးမ်ား။ --------------------------ဗုဒၶေျခေတာ္ရာကိုတည္ထားကိုးကြယ္သူမ်ား၊ ပန္း၊ နံ႔သာတို႔ျဖင့္လွဴဒါန္းပူေဇာ္ရွိခိုးသူမ်ားသည ္.. အျခံအရံပရိသတ္ေပါမ်ားျခင္း၊ ကုန္းလမ္း၊ ေရလမ္း၊ ေလလမ္းဟုဆိုအပ္ေသာ ပကတိခရီး သြားလာရာ၌ ေဘးအႏၲရာယ္ကင္းျခင္း၊ ဘဝသံသရာခရီးသြားလာရာ၌အပါယ္ေလးပါး မက်ႏိုင္ျခင္း၊ နိဗၺာန္မေရာက္မီ လူအျဖစ္၊ နတ္အျဖစ္တို႔၌သာ စုန္ဆန္က်င္လည္ရျခင္း၊ ရုပ္ရည္အဆင္း လွပတင့္တယ္ျခင္း၊ စၾကဝေတးမင္းျဖစ္ႏိုင္ျခင္း၊ ေနာက္ဆံုးဘဝ၌ အာသေဝါကုန္ခန္းေ သာ ရဟႏၲာအျဖစ္သို႔ေရာက္ရွိျခင္းစေသာအက်ိဳးမ်ားကို ရရွိႏိုင္ပါသည္။


(အရွင္ဘဒၵႏၲနာရဒါ ဘိဝံသ )


✔ FriendCaster PRO v5.4.2 App(android)✔

✔ FriendCaster PRO v5.4.2 App(android)✔ ******************************* ✔ Friend Caster Pro v5.4.2 App✔ facebook သံုးသူေတြအတြက္ ေဆာ့ဖ္ဝဲ ေကာင္းေလးတစ္ခုျဖစ္တဲ့Friend Caster PROv5.4.2 ဆိုတဲ့ android ဖုန္းသံုး application ေလးတစ္ခုကို တင္ေပးလိုက္ ပါတယ္။PRO Version ေလးပါ။ facebook officalapp လိုပဲ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္မႈ features ေတြမ်ားစြာပါဝင္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့facebook accounts ေပါင္းမ်ားစြာ ကိုလည္း ဒီ App ေလးတစ္ခုထဲမွာဘဲ ထည့္သြင္း အသံုးျပဳလို႔ပါတယ္။ fbအေကာင့္န္အမ်ားႀကီး အသံုးျပဳသူေတြ အႀကိဳက္ေတြ႔ေစမယ့္App ေလးပါ။ Apk File Size 6.2MB ႐ွိၿပီးေတာ့ Android OSVersion 2.1 ႏွင့္ အထက္႐ွိထားေသာ android ဖုန္းမ်ားမွာ ထည့္သြင္းအသံုးျပဳႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ေအာက္ကခ်ေပးထားတဲ့လင့္ခ္ မ်ားထဲမွ မိမိနဲ႔အဆင္ေျပမ ယ့္ ေဒါင္းလင့္ခ္ကေန ေဒါင္းလုပ္ရယူႏိုင္ပါၿပီ။ (သတိ-ျမန္ျမန္ေဒါင္းပါ။လင့္ခ္ေသ သြားတတ္သည္။)


ဒီေနရာကို ႏွိပ္ျပီးေဒါင္းပါ


credit to ko Aung Kyaw


“တရားနာ၊ တရားစာဖတ္ျခင္းေၾကာင့္ရနုိင္မည္ ့အက်ဳိးတရားမ်ား” ••••••••••••••••••••

္ “တရားနာ၊ တရားစာဖတ္ျခင္းေၾကာင့္ရနုိင္မည္ ့အက်ဳိးတရားမ်ား” •••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••• မိမိတုိ႔ေန႔စဥ္တရားေတြနာၾကားျခင္း၊ဘာသာေရးေဆာင္ းပါမ်ားဘာသာေရးစာေပမ်ား၊ တရားစာမ်ားကုိဖတ္ရွဳျခင္းသည္အက်ဳိးမမဲ့ဘဲ ေကာင္းက်ဳိးမ်ားကုိရေစတတ္တယ္၊ ကုသုိလ္တရားမ်ားကုိရေစတတ္တယ္ဆုိ တဲ့အေၾကာင္းကုိ သိေစခ်င္ပါတယ္။


တရားနာျခင္း(သုိ႔)တရားဖတ္ျခင္းက “ဓမၼႆဝန”လုိ႔ေခၚပါတယ္။တရားနာျခင္းေၾကာင့္ (၁)။မၾကားဖူးေသးေသာအေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ ၾကားရျခင္း၊ (၂)။ၾကားဖူးေသာအေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ ထပ္၍ရွင္းလင္းစြာနာၾကားရျခင္း။ (၃)။ယုံမွားသံသယျဖစ္ေနေသာအခ်က္မ်ား၌ ယုံမွားကင္းရျခင္း။ (၄)။အယူမွန္ သမၼာဒိ႒ိကုိရျခင္း။ (၅)။သဒၶါပညာတုိးပြား၍စိတ္ၾကည္လင္ျခင္းဟူေသာ အက်ဳိးတရားငါးပါးကုိရေစပါတယ္။


ဒါကတရားကုိတကယ္နာခ်င္တဲ့စိတ္နဲ႔ နားၾကားမွသာလွ်င္အထက္ပါအက်ဳိးငါးပါးနဲ႔ျပည့္စုံပ ါမွာ။ဆုိလုိတာကတရားနာလွ်င္ဒီအက ်ဳိးတရားေတြရမယ္။ ဒီအက်ဳိးတရားေတြကုိ ရည္သန္ျပီးနာမွသာလွ်င္ ဓမၼႆဝနအစ္ျဖစ္ျပီးအထက္ပါအက်ဳိးတရားမ်ားကုိ ရမွာျဖစ္ပါတယ္။


တကယ္လုိ႔မ်ား ●ဓမၼကထိက(တရားေဟာဆရာ)ကုိခင္မင္၍ျဖစ္ေစ။ ●တရားနာရင္းရယ္စရာ၊ေမာစရာအေသာပါသျဖင့္ ေပ်ာ္ရႊင္ခ်င္တဲ့စိတ္ထားျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ ●တရားမနာလုိ႔သူမ်ားကဲ့ရဲ့မွာဆုိးလုိ႔ျဖစ္ေစ၊ ●တရားကုိနာေဖာ္မရဘူး၊ အပ်င္းထူလုိက္တာ ဟုကဲ့ရဲ့ရွဳ႔ံခ်မွာဆုိးလုိ႔ျဖစ္ေစ၊သူမ်ားအထင္ၾကီးေအာင္ (ဒီလူကဘုရားအလုပ္၊တရားအလုပ္၊ သာသနာ့အလုပ္ကုိတကယ္လုပ္တဲ့သူ) စတဲ့ခ်ီးမြမ္းမွဳမ်ားကုိရလုိ၍ျဖစ္ေစ၊ ထုိမွတစ္ဖန္တရားေဟာေသာဆရာေတာ္ရဲ့အရည္ခ ်င္းကုိ စီစစ္လုိျပီးအရည္အခ်င္းနည္းလွ်င္ကဲ့ရဲ့မည္ စတဲ့မေကာင္းတဲ့စိတ္ထားျဖင့္ျဖစ္ေစ ၊ တရားနာမည္ဆုိလွ်င္ေတာ့ ဓမၼႆဝန(တရားနာမွဳအစစ္)မဟုတ္ပဲ ဓမၼႆဝနအတုသာျဖစ္တဲ့အတြက္ ထုိအက်ဳိးတရားမ် ားကုိရနုိင္မည္မဟုတ္ပါ။ [www.facebook.com/youngbuddhistass ociation.mm] ေသခ်ာဂရုစုိက္ျပီး(ဓမၼႆဝန)အစစ္ျဖစ္ဖုိ႔လုိအပ္ပါ တယ္။ သုိ႔မွသာအထက္ေဖာ္ျပထားတဲ့အခ်က္(၅)ခ်က္နဲ႔ ျပည္စုံမွာျဖစ္ပါတယ္။ထုိသုိ႔ျပည့္စုံျခင္းသည္ပင္လ်ွင္ ကုသုိလ္အရာျဖစ္တယ္လုိ႔ဆုိရမွာပါ။


ေနာက္တရားစာေတြ၊ဘာသာေရးစာေပေတြဖ တ္တာဟာ “ဓမၼႆဝန”ကုသုိလ္ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဳိးမ်ားလည္းမ်ားသလုိ ကုသုိလ္လည္းျဖစ္ပါတယ္။ တရားနာျခင္းေၾကာင့္ရနုိင္တဲ့အက်ဳိးတရားငါးပါးသည္ တရားစာဖတ္ျခင္း၊ဘာသာေရးစာေပေတြ ဖတ္ရင္လည္းထုိအက်ဳိးတရားငါးပါးကုိရနုိင္ပါတယ္။


တရားနာေနတဲ့အခ်ိန္ေလးမွာ၊ တရားစာေတြဖတ္ေနတဲ့အခ်ိန္ေလးမွာမိမိစိတ္က အျခား အကုသုိလ္ျဖစ္ေစမည့္ အာရုံမ်ားသုိ႔မေ ရာက္ေနပဲ၊တရားအာရုံေပၚက်ေရာက္ေနတဲ့အတြက္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္အေပၚ၌ၾကည္ညိဳမွဳသဒၶါတရားေတြ၊ ဆရာေတာ္မ်ားေဟာတဲ့တရားေတြ၊ ဆရာေတာ္မ်ားေရးတဲ့ဘာသာေရးေဆာင္းပါးေတြဟာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကုိယ္တုိင္ ေဖာ္ထုတ္ခဲ့တဲ့ သဘာဝအရွိတရားေတြပဲဆုိတဲ့အသိေတြ၊ ထုိတရားေတြကုိ တကယ္က်င့္ၾကံမယ္ဆုိရင္ လက္ငင္းအက်ဳိးရနုိင္တဲ့တရားဂုဏ္ေတာ္ေတြကုိ ေအာက္ေမ့ႏွလုံးသြင္းမိတဲ့အတြက္ တရားေပၚ၌လဲ သက္ဝင္ယုံၾကည္ျခင္းဆုိတဲ့သဒၶါပညာေတြ၊ျမတ္ စြာဘုရားပဋိနိဗၺာန္ျပဳျပီးေနာက္ပုိင္းျမတ္စြာဘုရားေဟာ ေဖာ္ေတာ္မူခဲ့တဲ့တရားေတာ္ေတြကုိ ျမတ္စြာဘုရားရွင ္၏တပည့္သားေတာ္အရွင္မဟာကႆပ၊အရွ င္အာနႏၵာရဟႏာၱမေထရ္မွစ၍ ယခုေခတ္ မ်က္ေမွာက္သံဃာေတာ္မ်ား လက္ဆင့္ကမ္းသယ္ေဆာင္လာလုိ႔ ဒီတရားေတြနားၾကားရတယ္ဆုိျပီး တရားေတာ္ကုိ သယ္ေဆာင္ေတာ္မူခဲ့တဲ့ သုပၸဋိပႏ႖စတဲ့ဂုဏ္ေတာ္ ကုိးပါးနဲ႔ျပည့္စုံတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြရဲ့ဂုဏ္ကုိၾကည္ညဳိမိ တဲ့ သဒၶါတရားေတြၾကီးထြားလာပါတယ္။


တရားေတာ္ေတြကိုနာၾကားလုိက္ေတာ့ ဒါကအကုသုိလ္တရား၊မေဆာင္အပ္၊ႏွလုံးမသြင္းအပ္၊ မေပါင္းေဖာ္အပ္တဲ့တရား၊ ဒါက ကုသုိလ္တရားေဆာင္သင့္အပ္၊ႏွလုံးသြင္းအပ္၊ ေပါင္းေဖာ္အပ္၊ျပဳလုပ္အပ္တဲ့တရား၊ အကုသုိလ္တရားကေတာ့ ငရဲစတဲ့ အပါယ္ေလးပါးကုိေရာက္ေစတတ္တဲ့တရား၊ ဒါနတရားကေတာ့ျဖစ္ေလရာဘဝတုိင္းခ်မ္းသာျခင္းကုိ ေဆာင္တတ္တဲ့တရား၊ သီလတရားကေတာ့ ျဖစ္ေလရာဘဝမွာ အသက္ရွည္ေစတတ္၊အနာေရာဂါကင္းေစတတ ္တဲ့တရား၊ဘာဝနာတရားကေတာ့ ျဖစ္ေလရာဘဝမွာစိ တ္ခ်မ္းသာေစတတ္၊စိတ္ဓာတ္ေတြတည္ၾ ကည္ေစတတ္တဲ့တရား၊ စိတ္ဆင္းရဲမွဳကင ္းေစတတ္တဲ့တရား၊ အခ်ဳပ္အေႏွာင္အခ်မခံရပဲ အခ်ဳပ္အေႏွာင္မွလြတ္ကင္းေစတတ္တဲ့တရား၊ ဝိပႆနာတရားကေတာ့ မဂ္ဥာဏ္၊ဖုိလ္ဥာဏ္ နိဗၺာန္ကုိေရာက္ေစတတ္တဲ့တရားဆုိျပီး ပုိင္ပုိင္နုိင္နုိင္ခြဲျခားနုိင္တဲ့ “ပညာ”တရားမ်ားလည ္းတုိးပြားနုိင္ပါတယ္။ [www.facebook.com/youngbuddhistass ociation.mm] ဒါေၾကာင့္နံပါတ္(၅)မွာသဒၵါ၊ပညာတုိးပြားျပီး စိတ္ၾကည္လင္ျခင္းဆုိျပီးအက်ဳိးတရားတစ္ပါ းကုိထည့္သြင္းေရတြက္ထားတာပါ။ ဒီလုိသဒၶါ၊ပညာတုိးလာျခင္းသည္ပင္ကုသုိလ္တရားမ်ား ရလုိက္ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါတယ္။


မိမိနားၾကားထားတဲ့၊မိမိဖတ္ထားတဲ တရားတစ္ခုေလာက္ကုိပဲ ေသခါနီးအခ်ိန္ထိ ယူေဆာင္က်င့္ၾကံလုိက္မယ္ဆုိရင္အေတာ္ကုိ အက်ဳိးထူးပါတယ္။(ဥပမာ)ေမတၱာတစ္လုံးကုိ ယူျပီး အရပ္ေလးမ်က္ႏွာ၊အရပ္ရွစ္မ်က္ႏွာ၊ အရပ္ဆယ္မ်က္ႏွာအနႏၱစၾကာဝဠာမွာရွိတဲ့ အလုံးစုံေသာသတၱဝါမ်ားကုိ ေမတၱာပုိ႔ၾကည့္ပါ။ လက္ငင္းအခ်ိန္လည္းေအးခ်မ္းသလုိ၊ေသဆုံးသြားရင္ ေတာင္ ျဗဟၼာဘုံထိေရာက္နုိင္ပါတယ္။တရား နာရင္းေသလုိ႔ နတ္ျပည္ေရာက္သြားတဲ့ သာဓကေတြ၊ ဝတၳဳေတြရွိပါတယ္။


ဒါေၾကာင့္အားလုံးေသာသူမ်ားလည္းအခ်ိန္ရလ်င္ ရသေလာက္တရားနာေစခ်င္ပါတယ္။အခ်ိန္ရရင္ ရသေလာက္ ဘာသာေရးစာေပ၊တရားစာေပမ်ားကုိ ဖတ္ေစခ်င္ပါတယ္ဆုိတဲ့ အေၾကာင္း အသိေပးေရးသားလုိက္ရပါသည္။


အားလုံးကုိယ္စိတ္ႏွစ္ပါးက်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။ -[အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုိလ္၊အိႏၵိယနုိင္ငံ)]


တဏွာႏွင့္ ကံ

တဏွာႏွင့္ ကံ

••••••••••••••••• ခင္ဗ်ားတုိ႔ကုိယ္မွာ႐ုပ္နာမ္ႏွစ္မ်ဳိးပဲရွိတ ယ္။ ထုိင္ေနတာက႐ုပ္တရား၊နာေနတာကနာမ္။ ေယာက္်ားရယ္မိန္းမရယ္လုိ႔ဆုိၾကတာက သမုတိသစၥာနယ္မွာ ပညတ္အားျဖင့္မွန္တယ္။


ဥပမာ- ျမစ္ဟုိဘက္ကမ္းကုိ ေလွနဲ႔ ကူးသြားမယ္ဆုိရင ္၊ ေလွေၾကာင့္လဲဟုိဘက္ကမ္းကိုေရာက္တယ္ဆုိရမယ္၊ လူေၾကာင့္လဲ ဟုိဘက္ကမ္းကုိေရာက္တယ္ဆုိရမယ္။


တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု အမွီျပဳေနတာပဲ။"အေၾကာင္းနဲ႔အက် ဳိးပဲ"ရွိတယ္။႐ုပ္ေၾကာင့္လည္း နာမ္ျဖစ္တယ္။ နာမ္ေၾကာင့္လည္း ႐ုပ္ျဖစ္ေပၚလာရတ ယ္လုိ႔ မွတ္ပါ။ ဒီခႏၶာမွာရွိတဲ့ ႐ုပ္နာမ္ဟာခင္ဗ်ားတုိ႔ျပဳခဲ့တဲ့“ကံ”၏ အစြမ္းေၾကာင့္ျဖစ္ရတယ္။


ကံရွိသေ႐ြ႕ ဒီ႐ုပ္နာမ္အစဥ္ဟ ာျပတ္မသြားဘူး။ ေသရင္ဘာမွ မျဖစ္ဘူးဆုိတဲ့ အယူဟာဥေစၧဒဒိ႒ိ အယူပဲ။ ဒါ မွားတဲ့အယူပဲ။ကုသိုလ္အကုသုိလ္ကံေတြေၾကာင့္ ႐ုပ္နာမ္ အစဥ္ေတြ အဆက္မျပတ္ ျဖစ္ေနရတယ္။ကံ၊ ကံ၏အက်ဳိးေပးဆုိ တာရွိတယ္။


ကံတုိ႔၏ အက်ဳိးေပးတရားဟာ ဥာဏ္နဲ႔ မွန္းဆၿပီး သိႏုိင္တယ္။အေၾကာင္းတရားတုိင္းမွာ အက်ဳိးတရားရွိတာခ်ည္းပဲ။ အတိတ္ ပစၥဳပၸန္ အနာဂတ္ဆုိတဲ့ကာလသုံးပါးရွိေနတာပဲဟာ။ ကာလသုံးပါးရွိေနေတာ့ အတိတ္ဘ၀လဲရွိရမယ္၊ ယခုလက္ရွိဘ၀လဲရွိရမယ္။ေနာင္အနာဂတ္ဘ၀လဲ ရွိရမွာေပါ့။


လူေတြဟာအတိတ္ဘ၀ကံ အေၾကာင္းတရားအမ် ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ယခုဘ၀မွာအက်င့္အမ်ဳိးမ်ဳ ိး၊ ႐ုပ္ရည္အမ်ဳိးမ်ဳိး၊ စိတ္ေနသေဘာထားအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ပညာမွာလည္း ထူးခၽြန္မႈ၊ မထူးခၽြန္မႈအမ်ဳ ိးမ်ဳိး၊ ဆင္းရဲခ်မ္းသာအမ ်ဳိးမ်ဳိး ကဲြျပားျခားနားေနၾကတာေပါ့။


ဒီလုိကဲြျပားမႈေတြဟာ ရာသီဥတုနဲ႔ပတ္၀န္းက်င္ အေတြ႕အႀကဳံႀကိဳးစားမႈအေပၚမ ွာ အနည္းအပါးေတာ့တည္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ခင္ဗ်ားတုိ႔ျပဳခဲ့တဲ့ “ေစတနာကံကပဓာနပဲ”။ သူက စီမံတာ။ဒီေတာ့အခု ဘ၀ သုံးပါးဆက္စပ္ပုံကုိ ရွင္းျပမယ္။


★လြန္ခဲ့တဲ့အတိတ္ဘ၀၊ ယခုေရာက္ဆဲ ပစၥဳပၸန္ဘ၀၊ ေနာက္လာမယ့္ အနာဂတ္ဘ၀လုိ႔ ဘ၀သုံးပါးကုိ တန္းၿပီးေတာ့မွတ္ထားပါ။ ဘာေၾကာင့္မ်ား ဒီဘ၀သုံးပါးဟာတခုနဲ႔တခုဆက္မိေအာင္ ဆပ္စပ္ေနပါသလဲ၊ ဒီဘ၀ေတြကုိ ဆက္မိေအာင္လုပ္တဲ့လက္သည္ကုိရွာၾကစုိ႔။ အပ္ခ်ဳပ္သမားဟာအထည္စက္႐ုံ၊ ယကၠန္းစင္တုိ႔ကထ ြက္လာတဲ့အ၀တ္အထည္ေတြကုိ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကုိယ ္နဲ႔ အံက်ျဖစ္ေအာင္ ဆက္စပ္ခ်ဳပ္လုပ္ေပးလုိ႔ ခင္ဗ်ားတုိ႔ရဲ႕ လုံခ်ည္အက်ႌေတြျဖစ္လာရတာ၊ ★


★ဒီေတာ့ သမုဒယသစၥာဆုိတဲ့ တဏွာေလာဘဟာ ဒီအပ္ခ်ဳပ္သမားလုိပဲ ဒုကၡသစၥာ=ဘ၀ေတြကုိ ဆက္စပ္ေပးေနတယ္။ တစ္ဘ၀ၿပီး တစ္ဘ၀ မျပတ္ရေအာင္ ဆက္ေပးေနတယ္။ အတိတ္ဘ၀ကစုေတၿပီးသည္ႏွင့္တၿပိဳင္နက္ ယခုေရာက္ဆဲ ပစၥဳပၸန္ဘ၀ကုိ ဆက္ေပးတယ္။ ဒီ ပစၥဳပၸန္ဘ၀ကေသၾကရဦးမယ္။ ေသရင္ ပစၥဳပၸန္ဘ၀ စုတိစိတ္ကေလးနဲ႔ အနာဂတ္ဘ၀ ပဋိသေႏၶစိတ္ကေလးကုိ ဆက္ေပးဦးမယ္။ ဒီေတာ့ “တဏွာေလာဘ” မေသေ႐ြ႕ေတာ့ဘ၀=ဒုကၡ အဆက္မျပတ္ေတာ့ပါဘူး။ ★


ဒီေတာ့ “တဏွာေလာဘ”ဟာ အတိတ္ဘ၀နဲ႔ ပစၥဳပၸန္ဘ၀၊ ၿပီးေတာ့ပစၥဳပၸန္ဘ၀နဲ႔ အနာဂတ္ဘ၀ေတြ အဆက္မျပတ္ေအာင္ ဆက္ေပးေနတာပဲ။ ဒီ တဏွာေလာဘ မေသသေ႐ြ႕ေတာ့၊ “စုတိၿပီးပဋိသေႏ ၶ၊ ပဋိသေႏၶၿပီးစုတိ” ဆက္စပ္ေပးေနမွာပ ဲ။


တစ္သံသရာလုံးမင္းတုိ႔ငါတုိ႔ကုိ ဒုကၡအားလုံးနဲ႔ ဆက္စပ္ေပးေနတာဟာ ဒီ“တဏွာေလာဘ”ပဲ။ ဒီ တဏွာေလာဘကုိ အေသမသတ္ႏုိင္သေ႐ ြ႕ ကာလပတ္လုံး ဘယ္ေတာ့မွ ဒုကၡဆက္ ျပတ္ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူးလုိ႔မွတ္ပါ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကေတာ့ဒီဘုံဘ၀ကုိ ကုသုိလ္ကံကဆက္သလုိလုိ ထင္ခ်င္ထင္ေနမယ္။


ကုသုိလ္ကံေပမယ့္ ဒီတဏွာမရွိရင္ဒီကုသိုလ္ကံဟာ နိဗၺာန္ပုိ႔တယ္။ သူက ဘ၀ေတြဆက္ေပးေနလု နိဗၺာန္မေရာက္တာ။ ကုသိုလ္ကံဟာ တဏွာရဲ႕လက္ေအာက္ခံျဖစ္တဲ့အတြက္လူစုတိနဲ႔ နတ္ပဋိသေႏၶဆက္ေပးလုိက္တာပဲ။ စုတိနဲ႔ပဋိသေႏၶ အဆက္မျပတ္ရေအာင္ ဆက္ေပးတဲ့ လက္သည္ရင္းကေတာ့ ဒီ“တဏွာေလာဘ”ပဲ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔က သာမညဥာဏ္ေလးနဲ႔ၾကည့္ေတာ့ ေၾသာ္ .....ကံေကာင္းလုိ႔လူ႔ျပည္ေရာက္လာတယ္။ ကံေကာင္းလုိ႔နတ္ျပည္ေရာက္လာတယ္လုိ႔ ထင္ၾကမယ္၊ ဒီကံေတြဟာ ဘယ္လုိေကာင္းေကာင္း၊ တဏွာေသရင္ အေဟာသိကံျဖစ္သြားရတယ္။ အက်ဳိးမေပးႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ဘုရားျဖစ္ခါးနီး ေ၀ႆႏၲရာမင္းႀကီးဟာ ဒါနကုသုိလ္ကံေတြ အမ်ားႀကီးျပဳလုပ္ခဲ့တယ္။ ဘုရားအျဖစ္သုိ႔ေ ရာက္ေတာ့ သူ႔ရဲ႕ဒါနကုသိုလ္ကံေတြဟာ ကုန္ၿပီလုိ႔မဆုိႏုိင္ဘူး။ တဏွာရွိတဲ့ ပုဂၢဳိလ္သာဆုိရင္အက်ဳိးေပးလုိ႔ မကုန္ႏုိင္ဘူး။ သုိ႔ေသာ္ေဗာဓိပင္နဲ႔ေရႊပ လႅင္မွာ၀ိပႆနာအလုပ္ကုိ လုပ္လုိက္တဲ့အတြက္ တဏွာေလာဘက ေသသြားေတာ့ဘုရားပရိနိဗၺာန္ စံၿပီးရင္ဘယ္ဘ၀မွ မဆက္ေတာ့ဘူး။ ဒါ တဏွာကုန္လုိ႔မဆက္တာ။


“ကံ”ကေတာ့မကုန္ဘူး။ မဏွာကုန္လုိ႔သာ မဆက္ႏုိင္တာ။ ဒါျဖင့္ဘ၀ဆက္ေလသမွ်ဟာ “တဏွာေလာဘ”လုိ႔သာ မွတ္ၾက။


ဒါျဖင့္ “ကံ”ဟာ ေၾကာက္စရာေကာင္းသလား၊ “တဏွာ”ဟာ ေၾကာက္စရာေကာင္းသလားဆုိေတာ့ တဏွာကေၾကာက္စရာေကာင္းတာ၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကေတာ့အကုသိုလ္ကံႏွိပ္စက္မွာ ေၾကာက္လုိက္ၾကတာ၊ တဏွာေၾကာက္တယ္လု ိ႔မပါဘူး။ အကုသုိလ္ကံ အက်ဳိးေပးလုိ႔ ဒုိင္းကနဲ ေသမွာ၊ စီးပြားေရးပ်က္သြားမွာပဲ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ေၾကာက္ေနၾကတာ၊ တစ္သက္လုံးမုဆုိးလုပ္စားေန တဲ့ မုဆုိးႀကီးဟာ အကုသုိလ္ကံေတြမနည္းဘူး လုပ္ထားတာ။ သုိ႔ေသာ္လည္းဘုရားနဲ႔ေတြ႕လုိ ဘုရားရဲ႕ တရားကုိနာၿပီး ၀ိပႆနာအလုပ္ လုပ္လုိက္ေတာ့ အဲဒီအကုသိုလ္ကံေတြဟာ အက်ဳိးဆက္ မေပးႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ဘာျပဳလုိ႔လဲ၊ တဏွာခ်ဳပ္သြားလုိ႔၊ ဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔တေတြ “ကုသုိလ္ကံ”ေတြကုိလည္း ဒီေလာက္အားကုိးစရာ မလုိပါဘူး။ “အကုသုိလ္ကံ”ေတြကုိလည္း ဒီေလာက္ေၾကာက္စရာ မရွိပါဘူး။


★ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဘ၀မ်ားစြာက ၀ဋ္ထဲလည္မယ့္ ၀ဋ္ကုသိုလ္ကံေတြ အကုသုိလ္ကံေတြ တစ္ပုံႀကီးရွိမွ ာပဲ။ အဲဒီအကုသုိလ္ကံေ တြကုိ မေၾကာက္ပါနဲ႔၊ ဘ၀ဆက္တတ္တဲ့ “တဏွာ” ေသရင္အဲဒီကုသုိလ္ကံ အကုသုိလ္ကံေတြဟာ “အေဟာသိကံ” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဳိးမေပးေတာ့ပါဘူး။ ★


တဏွာေခါင္းေဆာင္တဲ့ကံကသာ အက်ဳိးေပးႏုိင္ေတာ့ ေခါင္းေဆာင္တဏွာကုိသတ္လုိက္ရင္“ကံ”က မဆက္ႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္“ကံ”ကုိ မေၾကာက္ပါနဲ႔။ သစၥာေလးပါးမွာ ကုသုိလ္အကုသုိလ္ ကံေတြ ဒီေလာက္မေဟာပါဘူး။ သမုဒယ=တဏွာေသရင္ၿပီးတာပဲလုိ႔ဘုရားက ဒီတစ္လုံးတည္းေဟာထားတယ္။ တဏွာ=သမုဒယကုိ မဂ္နဲ႔ ပယ္သတ္လုိက္ရင္ ဘာမွပူစရာမရွိပါ ဘူး။


★ခင္ဗ်ားတုိ႔က ကုသုိလ္ကံေလးေတြ ၀င္လာရင္ တၿပဳံးၿပဳံးနဲ႔ အကုသုိလ္ကံေလးေတ ြ၀င္လာရင္ တမဲ့မဲ့ တ႐ြဲ႕႐ြဲ႕နဲ႔မဟုတ္လား။ ဒီေတာ့ကုသုိလ္ကံကုိ ၀မ္းေျမာက္တာလည္းမွားတယ္။ အကုသုိလ္ကံကုိေၾ ကာက္တာလည္း မွားတယ္။ ★


သစၥာနဲ႔ေ၀ဖန္လုိ က္ေတာ့၊ သမုဒယသစၥာ တဏွာေလာဘကုိ ေၾကာက္မွအေၾကာက္မွန္။ ဘုရားက “တဏွာအပ္ခ်ဳပ္သမား”လုိ႔သာ ေဟာတယ္။ “ကံအပ္ခ်ဳပ္သမား”လုိ႔ မေဟာခဲ့ဘူး။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကုိ တကယ္ဒုကၡေပးေနတာဟာ ဒီတဏွာပဲ။ ဒုကၡအေပးဆုံးျဖစ ္တဲ့တဏွာကအေရွာင္ေကာင္း အပုန္းေကာင္းဆုိေတာ့ သူ႔ကုိဖမ္းရတာမလြယ္ဘူး။


★ဥာဏ္နဲ႔ဖမ္းမွ မိတယ္။ ဘုရားေတာင္မွ ေဗာဓိပင္နဲ႔ ေ႐ႊပလႅင္ေပၚေရာက္မွ တဏွာကုိ မင္းအေၾကာင္းေကာ င္းေကာင္းသိၿပီ၊ ေနာက္ကုိ မင္းဘယ္ေတာ့မွငါ့ကုိ ဒုကၡေပးလုိ႔ မရေတာ့ဘူးလုိ႔ ေႂကြးေၾကာ္ရဲတာ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကေတာ့တဏွာကုိ ေခါင္းငုံ႔ၿပီး ခံေနတယ္။ မခက္ဘူးလား။ ဒီေတာ့ ဒီတဏွာကုိသတ္ရမယ ္။


★★တဏွာကုိ သတ္ေတာ့မယ္ဆုိရင္ဒီတဏွာ မွီေနတဲ့ ကပ္ေနတဲ့ေနရာကုိရွာရမယ္။ ဒီတဏွာက ဘယ္ေနရာေတြမွာ ကပ္ေနသတုံး။ ဒီတဏွာက ခင္ဗ်ားတုိ႔ သႏၲာန္မွာရွိတဲ့ “ မ်က္လုံး၊ နား၊ ႏွာေခါင္း၊ လွ်ာ၊ ကုိယ္၊ စိတ္ဆုိတဲ့ ဒြါရေျခာက္ပါး(အတြင္းအာယတန ၆-ပါး)မွာ ကပ္ေနတယ္။ ၿပီးေတာ့“႐ူပါ႐ုံ”စတဲ့အာ႐ုံ၆-ပါး(အျပင္အာယတန ၆-ပါး)မွာလဲ ကပ္ေနတယ္။ ၿပီးေတာ့ဒြါရ ၆-ပါးနဲ႔ အာ႐ုံ ၆-ပါး အသီးသီးေတြ႕ဆုံလ သိလာတဲ့“ျမင္စိတ္၊ ၾကားစိတ္၊ နံစိတ္၊ စားစိတ္၊ ေတြ႕ထိစိတ္၊ ႀကံသိစိတ္”ဆုိတဲ့စကၡဳ၀ိညာဏ္ စတဲ့ ၀ိညာဏ္ ၆-ပါးမွာလဲ ကပ္ေနတယ္။ ဒီေတာ့ တဏွာကပ္ေနတဲ့ ေနရာဟာ အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ၁၈-ပါးေတာင္ရွိေနတာ။ ★★


အုိ ..... တစ္ကုိယ္လုံးကုိ ဒီတဏွာကကပ္ေနတာ။ ဒီေတာ့ ဒီတဏွာကုိ သတ္ရမယ္။ ဘယ္လုိသတ္မလဲ။ ၀ိပႆနာလုပ္ၿပီးသတ္ရမယ္။ ဒီတဏွာေနတဲ့၁၈-ေနရာကို၀ိပႆနာဥာဏ္နဲ႔ ျဖစ္ပ်က္အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱေတြ ျမင္ေအာင္႐ႈရမယ္ ။ ဒါေတြျမင္သိလာေတ ာ့ ဒီ ၁၈-ပါးေသာအရာေတြ ကုိ သာယာႏွစ္သက္မႈမရ ွိေတာ့ဘူး။ ႐ြံ႕မုန္းလာမယ္။ မရခ်င္ေတာ့ဘူး။ ဒါေတြမရွိတာေကာင္းတယ္လုိ႔ သိလာေတာ့ တဏွာဟာ တျဖည္းျဖည္းပါးပါးသြားၿပီး၊ ေနာက္ဆုံးလုံး၀ခ်ဳပ္သြားမယ္။ အဲတဏွာခ်ဳပ္ရင္ နိဗၺာန္ေရာက္တာပဲ။ ဒါျဖင့္၀ိပႆနာလုပ္ၾကေပေ တာ့။


မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ၏ ၾသ၀ါဒတရားမ်ား (၁၃၁၈-ခု၊ ေတာ္သလင္းလဆန္း၁၀-ရက္ေန႔၌ ေဟာၾကားသည္)


----------------------*-----------------------သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ -"Donated By Honey Lay" _/|\_ခပ္သိမ္းေသာ ရဟန္း၊ ရွင္၊ လူ၊ နတ္၊ ျဗဟၼာ၊ သတၱဝါ အားလံုး ေဘးရန္ ေၾကာင့္ၾကဆင္းရဲကင္း၍ ကိုယ္, စိတ္ႏွစ္ျဖာက်န္းမာ, ခ်မ္းသာၾကပါေစ ။ လူအခ်င္းခ်င္း လွည့္ပတ္ျခင္း၊ ကင္းရွင္းၾကပါေစ ၊… _/|\_