ကိုယ္ေရာင္အလင္းစိစစ္ခ်က္
အေရာင္အ၀ါလင္းထိန္ေနေသာ ေယာဂီမ်ားမ်ားစြာ ရွိေပလိမ့္မည္။ အဂၢမဟာပ႑ိတမိုးကုတ္ဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီးကကိုယ္ေရာင္ကိုယ္၀ါကို ၾကည့္၍ လူတစ္ ေယာက္၏ စိတ္ေနသေဘာထားကိုသိႏုိင္ေၾကာင္း ေဟာခဲ့ဖူး၏။
ယင္းကိုယ္ေရာင္ကိုယ္၀ါႏွင့္ စပ္၍ ဣႏၵိယေယာဂီ မ်ားအထူးသျဖင့္တိဗက္လာမာတန္ခုိးရွင္မ်ားအထူး အေရးထားေျပာဆုိၾက၏။တစ္ဖက္သား၏ စိတ္ကူး စိတ္ေနသေဘာထားႏွင့္ ေရာဂါအေျခအေနကိုအတိ အက်ေျပာဆုိႏုိင္သည္ အထိ အေလးေပးေလ့လာ ၾကသည္။ ဘုရားရဟႏၲာတုိ႔၏ကိုယ္ေရာင္သည္သန္႔ စင္ေသာ အ၀ါေရာင္ျဖစ္သည္ဟုယံုၾကည္ၾက၏။ ေရးသားၾက၏။ လူတုိင္းတြင္အေရာင္ရွိေၾကာင္းလည္း ယံုၾကည္ၾကသည္။
ပါဠိစာေပက်မ္းဂန္တုိ႔၌ ေတြ႔ရသည္မွာကားျမတ္စြာ ဘုရားသည္ ပ႒ာန္းက်မ္းၾကီးကိုခုနစ္ရက္ပတ္လံုး ဆင္ျခင္ သံုးသပ္ေတာ္မူေသာအခါေရာင္ျခည္ေတာ္ ေျခာက္ျဖာ ကြန္႔ျမဴးထြက္ေပၚကာထက္ေအာက္ဖီလာ စၾကာ၀ဠာ အနႏၲ ထုတ္ခ်င္းေပါက္ လင္းထိန္သြား ေၾကာင္း (ဓမၼသဂၤဏီ အ႒ကထာ၌) ေဖာ္ျပသည္။ (ဟဒယ၀တၳဳမွ ထုတ္လႊတ္ေသာေသြးမ်ား၏အေရာင္ ကိုလိုက္၍လည္းလူ၏စရိုက္စိတ္ေနသေဘာထားကို ဆံုးျဖတ္ေသာ အရာလည္းရွိေပေသးသည္။) ယင္းသို႔အေရာင္အ၀ါထြက္သည္မွာ စိတ္ၾကည္လင္ သန္႔ရွင္း၍ ႏွလံုးေသြးၾကည္လင္သန္႔ရွင္း၏။၎စိတ္ ႏွင့္ ဆက္သြယ္ေသာ စိတၱဇရုပ္၊ဥတုဇရုပ္မ်ားအားလံုး ၾကည္လင္ သန္႔ရွင္း၏။ အေရာင္ထြက္၏။ တန္ခုိးဖန္ ဆင္း၍ ျဖစ္သည္မဟုတ္၊ နက္နဲေသာတရားေတာ္မ်ား ကိုဆင္ျခင္သံုးသပ္၍ေရာင္ျခည္ေတာ္မ်ားထြက္ေပၚ လာရျခင္းျဖစ္သည္။ ( ဂိလာနသုတ္သံယုတ္အ႒က ထာ၌) ရွင္မဟာကႆပသည္ ေဗာဇၩင္တရားကိုနာ ၾကားႏွလံုးသြင္းရသျဖင့္“ျမတ္စြာဘုရားတရားေတာ္ သည္ ထြက္ေျမာက္ေၾကာင္းအမွန္ျဖစ္ေပစြ”ဟုပီတိ စိတ္ ျဖစ္ရာမွႏွလံုးသားဟဒယ၀တၳဳရုပ္မွ စ၍ရုပ္မ်ား ၾကည္လင္ကာ ေရာဂါ ေပ်ာက္ကင္းေၾကာင္းဖြင့္ဆုိ ထားသည္။ တရားကို ဆင္ျခင္ သံုးသပ္ျခင္းသည္ အသားအေရ ၾကည္လင္ လွပျခင္း၊အေရာင္အ၀ါ ထြက္ျခင္းမွ်သာမကေရာဂါမ်ားပင္ေပ်ာက္ကင္းေစ ႏိုင္၏။
ဤကားရုပ္နာမ္တရားတုိ႔၏ ဆက္စပ္ ေက်းဇူးျပဳပံု ကိုသတိျပဳရန္ျဖစ္၏။ ေရွးအခါကဣိႏၵိယ စိတ္ ပညာရွင္တစ္ဦးက လူတစ္ေယာက္၏ အေရာင္ႏွင့္ စပ္၍ ေလ့လာေရးသားဖူးသည္မွာ လူတြင္ အေရာင္ ရွိ၏။ ထုိအေရာင္ရွိေၾကာင္းဖမး္ယူ ေထာက္ျပႏိုင္ ေသာ အရာကိုသတိမျပဳၾက၍သာ ျဖစ္သည္။ ေၾကး မံုမွန္ျပင္၌ လူ၏ အရိပ္ထင္ျခင္းသည္အေရာင္ပင္ ျဖစ္၏။ ထုိအေရာင္သည္ အဆံုးပိုင္းျခားမရွိေသာ စၾက၀ဠာတုိ႔၌ေျပးလႊားေနကာ အျမဲတမ္းရွိ၏။ မိမိ ႏွင့္တစ္ေပကြာ အရပ္၌မွန္ေထာင္ၾကည့္လွ်င္ တစ္ ေပကြာ အရပ္၌မိမိအေရာင္ရွိေၾကာင္းသိႏိုင္၏။ ထို႔အတူေပတစ္ရာ ႏွစ္ရာအကြာ၊တစ္မိုင္၊ႏွစ္မုိင္ အကြာ ေနာက္ဆံုး ဖမ္းယူႏိုင္ေလာက္ေအာင္ဆြဲ အားရွိေသာမွန္သာရွိလွ်င္ အျခားစၾက၀ဠာ တစ္ခု ၌ပင္ မိမိအေရာင္ရွိေနေၾကာင္း သိႏိုင္၏။
တိဗက္ပညာရွင္တို႔ကလည္းထုိ႔အတူပင္ ထာ၀ရ တည္ရွိေနသည္ဟုယူဆၾက၏။ တစ္စကၠန္႔လွ်င္ ၁၈၆၀၀၀ ႏႈန္းျဖင့္ ေျပးသြားေၾကာင္းသိပၸံဆရာတုိ႔ ကလည္းအလင္းေရာင္မုိင္ကိုအသံုးျပဳၾကသည္။ (ခႏၶာကိုယ္မွအီသာရစ္ႏွင့္ ေ မာ္လီက်ဳ ရိုက္ခတ္ အားမ်ားအေၾကာင္းဤေနရာ၌သိပၸံအျမင္ျဖင့္ ဆက္လက္ သေဘာေပါက္ရန္လည္းရွိေပေသး သည္။)
(မူလပဏၰာသ အ႒ကထာ၊ပါသရာသိသုတ္၌) ပ႒ာန္းသံုးသပ္စဥ္ကထြက္ေပၚလာေသာ ေရာင္ ျခည္မ်ား ယခုထက္ထိ စၾက၀ဠာအတြင္းပ်ံ႕ႏွ႔ံ တည္ရွိေနေၾကာင္းအတိအလင္းဖြင့္ဆုိထား၏။ (ေဗာဓိ၀ံသအ႒ကထာ၌)လည္းတာ၀တႎသာမွ ဆင္းေသာအခါထြက္ေပၚခဲ့ေသာ တန္ခိုးျပဋိ ဟာအေရာင္မ်ား သာသနာကြယ္သည့္ေန႔အထိ တည္ရွိေၾကာင္း အတိအလင္းပင္ ေရးသားဖြင့္ဆုိ၏။ အဘိဓမၼာ သေဘာအားျဖင့္ ဘုတ္အဆက္ဆက္ရုပ္အဆက္ ဆက္ဆက္လက္ျဖစ္ပြားျခင္းေပတည္း။ဆိုက္ကို မက္ထရီ စိတ္ပညာဆရာတုိ႔ကမူပံုသ႑ာန္အရိပ္ အေရာင္သာမက္လူတစ္ေယာက္၏အၾကံအစည္ စိတ္ကူးတုိ႔ပင္လွ်င္ ေပ်ာက္ကြယ္၍မသြား။ ထုိသူ ႏွင့္ ထိစပ္ရာ မွန္သမွ် ထင္က်န္ေနသည္ဟုယံု ၾကည္ၾက၏။ လူတစ္ေယာက္သည္ အခန္းတစ္ခု ၌ေနသြားလွ်င္ ကမၻာေက်ေသာ္လည္း ထုိသူ၏ အေတြးအရိပ္သ႑ာန္မ်ားထုိအခန္း၌အျမဲရွိ၏။
ကမၻာေပၚတြင္ ေရွးေရွးက ထြက္ေပၚခဲ့ေသာ ေလာကီဘက္၊ ေလာကုတၱရာဘက္၊ စစ္ေရး၊ စီးပြားေရးစသည္ႏွင့္ စပ္၍ ေအာင္ျမင္ခဲ့ၾကဖူးသူ တုိ႔၏ ပံုသ႑ာန္ အရိပ္အေရာင္ အၾကံအစည္ စသည္တုိ႔ ထာ၀ရပ်ံ႕ႏွ႔ံ တည္႕ရွိေနၾကသည္။ သင္သည္ စိတ္ကိုဗလာျဖစ္ေအာင္ (နီ၀ရဏ ကင္းစြာ) တည္ျငိမ္ေနေသာအခါအထူးမၾကိဳးစား ရဘဲ လုပ္ထံုးေဟာင္းမ်ားႏွင့္ ထိေတြ႕ကာ လွ်ပ္ တစ္ျပက္ အသိဉာဏ္လင္းလာျပီးလွ်င္ အလုိ ရွိ ရာဘက္၌ တုိးတက္ ေအာင္ျမင္ႏိုင္သည္ဟု ယံု ၾကည္ၾက၏။ သာဓကလည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျပၾကသည္။ ပဋိပတ္ လုပ္ငန္းတြင္လည္းေရွးကရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္ ၾကီးမ်ားသမုတ္သြားေသာ သိမ္၊ သီတင္းသံုးဖူး ေသာဌာန စသည္တုိ႔၌တရားထုိင္လွ်င္ ပို၍တရား ရလြယ္သည္ဟု ယံုၾကည္ေသာေယာဂီမ်ား၊လက္ ေတြ႔သာဓကမ်ားရွိၾကေလသည္။အသက္ထင္ရွား ရွိေသာ ရဟႏၲာ အရွင္ျမတ္ၾကီးမ်ားထံ၌ဆည္းကပ္ ရေသာ္ ဆိုဖြယ္မရွိ။
“ဓာတုေသာ၀ ဘိကၡေ၀ သတၱာ သံသႏၵႏၲိ သေမႏၲိ (ဓာတုသံယုတ္ ပါဠိေတာ္) သတၱ၀ါတုိ႔အခ်င္းခ်င္း ဓာတ္သေဘာအားျဖင့္သာႏွီးေႏွာ ဆက္သြယ္ေန ၾကသည္””ဟူေသာေဒသနာလည္းဤ၌သာဓက ပင္တည္း။
ဤကားစိတ္ပညာ၊ သိပၸံပညာတုိ႔ႏွင့္ဆက္ႏြယ္၍ မေပ်ာက္ပ်က္ေသာ အရိယာဓာတ္အားမ်ားႏွင့္ထိ ေတြ႕ဆက္သြယ္၍ ရႏိုင္ပံုကို သေဘာအျမြက္မွ်ျပ ျခင္းျဖစ္ေပ၏။အေရာင္အ၀ါႏွင့္ စပ္၍ အနည္းငယ္ ဆက္လက္ျပဆုိရေသာ္ တစ္ခ်ိန္က ျမတ္စြာဘုရား သခင္ ေ၀နာဂပုရ ပုဏၰားရြာၾကီးသုိ႔ ျကြေရာက္စဥ္ ဘုရားရွင္၏ အသားအေရာင္မွဇမၺဴရာဇ္ေရႊစင္ကဲ့ သို႔လည္းေကာင္းရႊန္းလဲ့၀င္းအိ၍ ေနသည္ကိုဖူး ေတြ႕ၾကရသည္။ ပုဏၰားမ်ားရင္သပ္႐ႈေမာ အံ့ၾသ ေနၾက၏။ ၀စၦေဂါတၳပုဏၰားကမူ ပိုးဖဲကတီၱပါ ႏူးညံ့ ေသာ အိပ္ရာ ေနရာေကာင္းႏွင့္ ေနရ၍သာ ဤမွ် အသားအေရၾကည္လင္ေတာက္ပသည္ဟု ယူဆ ၍ ႏႈတ္ကလည္းဖြင့္ျပီးေမးျမန္းသည္။ ထုိအခါ ဘုရားရွင္က-“ရဟန္းမ်ားကားႏူးညံ့ေသာအိပ္ရာ ေနရာေကာင္းရခဲေၾကာင္း၊ရေသာ္လည္းရဟန္း မ်ားႏွင့္မအပ္စပ္ေၾကာင္း”မိန္႔ဆုိျပီးလွ်င္ရဟန္းတုိ႔ သံုးစြဲေမြ႔ေလ်ာ္ေသာ ျမင့္ျမတ္ေသာ ေနရာသံုးမ်ိဳး ကိုလည္းရွင္းျပသည္။
ထိုေနရာ (ဥစၥာသယန မဟာသယန) သံုးမ်ိဳးကား
၁။နတ္တုိ႔၏ ျမတ္ေသာေနျခင္း (စ်ာန္ေလးပါးျဖင့္ေနျခင္း)၊
၂။ျဗဟၼာတုိ႔၏ ျမတ္ေသာေနျခင္း (ျဗဟၼ၀ိဟာရ ေလးပါးျဖင့္ေနျခင္း)၊
၃။အရိယာတုိ႔၏ ေနျခင္း (သမာပတ္၀င္စား၍ ေန ျခင္း) တုိ႔ျဖစ္ကုန္၏။ ယင္းေနျခင္းသံုးမ်ိဳးတြင္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ေန၍ အသားအေရ ၾကည္လင္ကာ အေရာင္အ၀ါမ်ားထြက္ေၾကာင္း မိန္႔ေတာ္မူလိုရင္း ျဖစ္၏။ (ထိကအဂုၤတၱိဳရ္၊ေ၀နာဂပုရသုတ္။) ယခုအခါ ေယာဂီမ်ားလည္းဤသို႔ ႐ႈမွတ္ပြားမ်ား ေနၾကသျဖင့္ စိတ္ၾကည္လင္၍ ရုပ္ၾကည္ကာ အေရာင္အ၀ါမ်ားထြက္လာရေပသည္။ ( ဂႏၶာရံု ဆရာေတာ္အခန္းႏွင့္ေသကၩေတာင္ဆရာေတာ္ အခန္း၌လည္း ျပေပအံ့။) အနာထပိဏ္သူေဌးၾကီးကုန္ေရာင္းကုန္၀ယ္သြား စဥ္ ဘုရားဖူးလိုစိတ္ေဇာျဖင့္ မုိးမလင္းမီထြက္သြား ရာဗုဒၶါရမၼဏပီတိေၾကာင့္ မိမိ၏ကိုယ္မွ ထြက္ေသာ အေရာင္ျဖင့္ ညအေမွာင္တြင္သြားလာ၍ ရေၾကာင္း လည္းဖတ္နာဖူးၾကေပလိမ့္မည္။
ဘုရားရွင္ကားအေတာင္ရွစ္ဆယ္အထိ ေရာင္ျခည္ မ်ားအျမဲတမ္းကြန္႔ျမဴးလ်က္ရွိရာ လူတုိ႔ကားတစ္လံ မွ်ေလာက္သာဟုထင္ၾကရေပသည္။
ဓမၼာစရိယဦးေ႒းလႈိင္ ရဟႏၱာႏွင့္လူပုဂၢဳိလ္ထူးမ်ား
No comments:
Post a Comment