ဒါနနဲ႔သီလ
ဒါနကုသိုလ္၊သီလကုသိုလ္၊ဘာ၀နာကုသိုလ္ရယ္ လို႕ရွိရာမွာ ပါရမီေတာ္ခန္းမွာေတာ့ဒါနံ၀ အာဒိ ံ ကတြာဒါနကိုအစျပဳၿပီးကုသိုလ္ကိုဆည္းပူးရမယ္ လို႔ဆိုထားပါတယ္။ယခုသီလကုသိုလ္ေနရာမွာက် ျပန္ေတာ့လည္း သီလကအစျဖစ္ခဲ့ျပန္ၿပီ၊ေရွးက ဘုန္းေတာ္ႀကီးတစ္ပါးထံ ဒါယိကာမ တစ္ေယာက္ ဆြမ္းလာလွဴေတာ့ ဘုန္းႀကီးက ဆြမ္းအက်ဳိးႀကီး ေၾကာင္း၊ဆုမေတာင္းဘဲ အက်ဳိးထူးတရားငါးပါးရ ေၾကာင္းေဟာသတဲ့။ ေနာက္ဒါယိကာမတစ္ေယာက္ ေရလာလွဴျပန္ေတာ့လည္းေရအက်ဳိးအင္မတန္ႀကီး ေၾကာင္း ဆုမေတာင္းဘဲေရအက်ဳိးဆယ္ပါးရႏုိင္ ေၾကာင္းေဟာျပန္သတဲ့၊ဒီလုိေဟာတာကိုဆြမ္းလွဴ တဲ့ဒါယိကာမကမေက်နပ္လို႔ ဘုန္းေတာ္ႀကီးကို ေလွ်ာက္ထားတယ္ ဆိုတာလို ဒါနအစသီလအစ ႏွင့္ ပတ္သတ္ၿပီးေတာ့လည္း ေစာဒက တက္စရာ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းယခုေျဖဆိုပါမယ္။
သဘာ၀သီလျပခဲ့တုန္းက သီလဆိုတာပကတိပင္ ကို္ယ္သေဘာလို႔ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သီလ ကုိသိုလ္ဆိုတာပကတိပင္ကိုယ္ကုသိုလ္ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီပကတိပင္ကိုယ္ဆိုတာကိုေျမႀကီးႏွင့္ ဥပမာေပး ၾကပါစို႔၊ေျမႀကီးဆိုတာ ဘယ္သူကမွ ေျမျဖစ္ေအာင္ တမင္ျပဳလုပ္ထားတာမဟုတ္ပါဘူး။ ပင္ကိုယ္ပကတိ ကပင္လွ်င္ ေျမျဖစ္ပါတယ္။အိမ္ေဆာက္မယ္၊ေက်ာင္း ေဆာက္မယ္၊ တံတားေဆာက္မယ္ဆုိလွ်င္ပကတိေျမ ေပၚမွာ ေဆာက္ရပါတယ္။ ေျမအေနအထားမေကာင္း လွ်င္ေကာင္းေအာင္ေတာ့အေဆာက္အအံုမတည္ခင္ ေျမကိုျပဳျပင္ေပးရပါတယ္။
ထို႔အတူသီလဆိုတာ ေျမကဲ့သို႔ ပကတိပင္ကိုယ္ သ ေဘာျဖစ္ပါတယ္။ ပကတိ ပင္ကိုယ္သေဘာျဖစ္တဲ့ သီလကိုအမွီျပဳၿပီးမွ ဒါနကုသိုလ္ဘာ၀နာကုသိုလ္ တု႔ကိုျပဳၾကရပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ေျမအေနအထား မေကာင္းလွ်င္အေနအထား ေကာင္းေအာင္ ျပဳျပင္ရ သလိုသီလအေနအထားမေကာင္းလွ်င္လည္းသီလ ကိုျပဳျပင္ေပးရ ေပလိမ့္မယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ အေနအထားမေကာင္းတဲ့ေျမေပၚမွာအေဆာက္အအံု တစ္ခုခု တည္ေဆာက္ခဲ့လွ်င္ေျမအေျခ မခို္င္ေတာ့ တည္ေဆာက္တဲ့ အေဆာက္အအံုဟာ ၿပိဳက်ပ်က္ဆီး တတ္သလိုမေကာင္းတဲ့သီလကိုမွီၿပီးကုသိုလ္ပြားမ်ား ခဲ့လွ်င္ ထိုကုသိုလ္ဟာ အရွည္မခံဘဲ မၾကာခင္ပ်က္ ဆီးတတ္ပါတယ္။ ဤစကားရပ္ကိုအရွင္းဆံုးတင္ျပ ပါမယ္။
ဒုစ႐ုိက္မႈျပဳေနတဲ့သူတစ္ေယာက္ဟာ မိမိျပဳေနတဲ့ ဒုစ႐ုိက္ကိုခြါမခ်ဘဲ ဒါနမႈကိုျပဳသည္ျဖစ္ေစ၊ဘာ၀နာ ကမၼ႒ာန္းကိုစီးျဖန္းသည္ပင္ျဖစ္ေစ၊မိမိျပဳေနတဲ့ ဒါန ကုသိုလ္ဘာ၀နာ ကုသိုလ္ေတြ အၾကားမွာ ဒုစ႐ုိက္ အကုသိုလ္ကဘြားကနဲေပၚလာၿပီးျဖစ္ေပၚဆဲဒါန ကုသိုလ္ဘာ၀နာကုသိုလ္ကေလးကို ၀ါးမ်ဳိသြားမည္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မိမိျပဳမည့္ကုသိုလ္ အရွည္ခံ ေအာင္ေျမႏွင့္တူတဲ့သီလကို ေရွးဦးစြာျပဳျပင္ေပး ရပါတယ္။ ဤကိုရည္ရြယ္ၿပီး သီလကို ကုသိုလ္တို႔ ရဲ႕အဦးအစလို႔ဘုရားရွင္ေဟာေတာ္မူျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
တည္ေတာဆရာေတာ္ သီလဟူသည္မွ
No comments:
Post a Comment